TS: Baas in eigen topic?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:29

Asyaa schreef:
Niet nodig omdat TS het gewoon voor elkaar moet hebben of omdat bokkers er gewoon niet op moeten reageren?

Ik ga voor het laatste, je hoeft toch niet altijd ALLES te vermelden?

LadyMadonna

Re: TS: Baas in eigen topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:41

Het laatste inderdaad. Als je tegenwoordig een topic boktproof wil hebben moet het aan diverse regels voldoen:
A: Geen hulpteugels
B: Prof fotograaf
C: Cap op
D: Setje
E: Passende combinatie
F: Geen foute moment opnames
G: Haren netjes op een staart
H: Rijlaarzen aan of johpurs met chaps
I: Paard wat zeer netjes nageeflijk loopt, ook al is het een recreatiepaard
etc etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:54

@Suuskipje
ALLES vermelden lijkt me overdreven, dat het zou moeten maar ook dat jij de indruk hebt dat het moet.
Het is nog steeds een forum, niet een socialenzekerheidsinstelling. Maar om de de voorbeelden te hergebruiken kan je reacties verwachten als je met slechte zadels gaat rijden. En terecht in mijn ogen. Wel kan je in je OP een uitleg geven om zo duidelijkheid te creëren bij bepaalde problemen. Als je een topic opent waarom pony bokt (bijv.) dan geef je ook een kleine uitleg qua geschiedenis en dergelijke. Zo kan je al een heleboel vragen voorkomen (hoe is je paard gehuisvest, hoe rij je hem, hoe oud is ie, ect.) en sneller bij het daadwerkelijke probleem komen.

Waarom zou je dat dan opeens niet doen als je met een slecht zadel rijd, slof of als je te groot bent. Mensen weten dat bokt gevoelig voor zulke dingen is dus kan je het even uitleggen waarom je voor deze oplossing hebt gekozen of waarom in jou ogen een andere oplossing niet mogelijk is. Zelfde zou je kunnen doen als je bijvoorbeeld problemen hebt met een paard wat te dik word (en dus een topic start op VS) en in de OP aangeeft dat (bijvoorbeeld) het aantal uur weide niet optimaal is (te veel of te weinig). Dan kan je als regeltje stellen geen opmerkingen hierover of proberen uit te leggen waarom (jij vind) dat er geen beter alternatief is. Zo neem je al een boel van de problemen weg en geef je bokkers ook de kans mee te denken. Tevens lijkt me het laatste een veel betere sfeer geven dan mensen monddood maken.

Volgend stuk tevens @Stef.
Nogmaals ik kom nooit op HAW, juist vanwege de redenen die Stef noemt. Ik heb dit topic geopend voor topics buiten HAW. In de HAW charter staat duidelijk aangegeven wanneer je een topic opent op HAW je open staat voor alle reacties, of je nou die leuk vind of niet. Mijn vraag is of je buiten HAW (op forumdelen waar het niet expliciet in de charter is gezet) bepaalde reacties mag uitsluiten als TS.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:00

Maar dat is toch hetzelfde altijd door te trekken?.
Overigens vind ik wel dat ik baas in mijn eigen topic moet kunnen zijn. Als ik een vraag stel over de hoeven van mijn paard, en totaal geen interesse in natuurlijk bekappen heb, vind ik dat ik van de users mag vragen alleen te reageren op het gebied van traditioneel bekappen. (alleen heeft het niet altijd nut ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:31

Dan stel ik de vraag: is bokt een (discussie)forum of een klantenservice? :P

Toevallig zitten we wat dat betreft op dezelfde pagina, maar hebben we dan het recht die reacties te weren (en mods dus te verplichten te gummen)? In het geval dat ik zo'n specifiek probleem heb (dus specifiek mijn paard met specifiek dit probleem) zou ik gewoon aangeven dat gebaseerd op ervaring liever oplossingen heb uit die en die hoek (oid). Dit is meestal voor de meeste mensen genoeg, mochten er dan toch enkele zijn dan hun oplossing per se willen vermelden zijn ze alsnog welkom. Hoewel ik er waarschijnlijk niks mee doe vind ik het persoonlijk wel leuk om te lezen en anders, ach, je leest er zo overheen. Je creëert imo juist een vervelende sfeer als mensen monddood gemaakt worden.

Omgekeerd, mocht er door TS naar een oplossing toe worden gewerkt die slecht werkt of zelfs gevaarlijk is, is het dan verboden voor bokkers om hier wat over te zeggen omdat TS aangeeft het uit die hoek wilt hebben? Je wilt uiteraard dat jou specifieke topic geen algemeen discussie topic wordt over de zin of onzin van het hele universum, maar dat lijkt me een simpele kwestie van temmen ipv als TS dingen te gaan reguleren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:34

Beide. Bokt is ervoor om discussies te voeren en om vragen te beantwoorden. Vragen zijn persoonlijk, dus in het geval van een vraag/advies voor een paard mag TS IMO best baas in eigen topic zijn :j. In geval van een algemene discussie vind ik het weer anders liggen.
Mocht er naar een oplossing gewerkt worden die slecht is (wat is slecht? is ook vaak weer persoonlijk) of gevaarlijk is... hoevaak komt dat voor?

Ik adviseer mensen die vragen: hoe moet ik mijn shetje voor de wagen beleren ook om dat niet zonder hulp te doen. Willen ze daar niet aan of niets van weten, prima, niet mijn probleem :n