Paard te koop aanbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 01:52

Tja ik zit niet in de Fjorden, heb alleen maar (met 1 uitzondering) van die domme Amerikanen op stal :D
Maar als het zo duidelijk is voor de Fjordenmensen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:53

Eline schreef:
Qua kleuren ben ik voor een tussenoptie gegaan:

De meest voorkomende kleuren (bruin/vos/zwart/schimmel) staan nu bovenaan. Twee veel voorkomende 'bijzondere kleuren' staan nog wel uitgeschreven: bont en wildkleur..

Enerzijds snap ik je, anderzijds kunnen hier imo zilver en eventueel champagne ook bij. Ik heb nog steeds het gevoel dat er teveel gedacht wordt in de "grote paarden hokjes" . Zilver is erg populair bij bijv minis, rocky mountains en ijslanders.

Waarom anders niet dun, creme, zilver, etc? Dat je de namen van de genen zeg maar pakt?

Eline

Re: Paard te koop aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:58

Eigenlijk om dezelfde reden dat ik ook bij 'mennen' gepost heb net dat het niet te ingewikkeld moet worden: die filters staan of vallen bij gemak van gebruik. Je moet dus een afweging maken tussen 'compleet en zo ingewikkeld dat het niet meer te gebruiken is' en 'makkelijk bruikbaar, maar incompleet'. Als je kijkt naar wat er op dit moment op Bokt, sporthorses en MP aangeboden wordt, is er maar een klein deel wat die kleuren heeft, en dan is het beter om het door middel van speciaal/overige te categoriseren.

Daar komt ook bij dat ik bang ben dat de termen die jij nu noemt door de gemiddelde paardenmens niet goed begrepen worden. Denk dat lang niet iedereen weet dat als ze op zoek zijn naar 'Zo'n mooi goud paard met witte manen' ze op creme moeten zoeken, en dat een 'grijze schimmel' er ook best zilver uitzit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:02

Ik heb er geen zicht op, maar heb je dan niet domweg teveel filters? Ik bekijk het even vanuit de de minipaarden, waar ik in thuis ben. Ik kan mijn paarden al niet kwijt onder de diciplines, ook a heb ik een driving world champion staan, en als dat een zilver is kan ik het ook niet kwijt. Er wordt imo dus teveel naar de engelse wedstrijdsport gekeken in de filters (op basis van wat ik hier lees dus)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:05

Dat ben ik eens met Stef. Er zijn ontzettend veel filters voor engels.. en heel weinig filters voor 'anders'. Deels is dat te snappen, het gros op bokt is bezig met engels rijden. Maar er is een aardig grote groep die met andere zaken bezig is. En ik ben bang dat die niet veel hebben aan de zoekfunctie straks.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:07

Ik denk dat het een kwestie van gebruiken word, en kijken waar echt behoefte aan is straks.
Volgens mij kunnen die dingen namelijk vrij snel en eenvoudig opgelost worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:09

Te veel ben ik niet met je eens, maar dat is wel de focus. En dat is de keuze die we maken omdat het overgrote merendeel van de Nederlanders die met paardensport bezig is daarop focust. Daarnaast zijn de niches ook erg belangrijk omdat daar voor een groot deel de kracht van Bokt in zit: niet alleen 'dressuurprikkers', maar iedereen die iets met paarden heeft. En ook die moeten met de zoekfunctie kunnen vinden wat ze zoeken. Maar juist omdat er in die niches vaak minder aanbod is, zijn filters ook minder noodzakelijk om te selecteren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:12

Waarom niet zorgen dat het direct klopt? Er is al zat te doen over ea, als je het dan online gooit en steeds dingen aanpast wordt het niet duidelijker en werk je alleen maar weer mensen tegen je in het harnas. " anders " is altijd al een ondergeschoven kindje. Waarom niet dat voor zijn?
Niet met je eens dat die minder noodzakelijk zijn eline. Als je het voor mensen die " anders" hebben niet uitnodigend maakt om te posten, zullen ze ook niet posten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 02:16

Is het juist daarom op het moment niet handiger om die niches hun eigen stukje te geven. Al wordt dat dan een verzameling van alle soorten producten van paard tot verzorgingsproducten???

Ik snap em ook wel, en het is ook heel erg moeilijk. Zoals ik in mijn openingspost al aangeef, er zijn zoveel rassen enz enz dat het erg moeilijk wordt om dat heel precies uit elkaar te halen. En juist omdat die "andere" sporten/rassen groepen niet zo groot zijn, zullen de hoeveelheden advertenties daarvan niet zo groot zijn dat het daar helemaal niet meer te overzien is.

Nog een gedachtegang, en ik weet echt niet of dit mogelijk is (en of ik Bart nu nog gekker maak) maar is het mogelijk om een zoekopdracht binnen een bepaalde categorie te maken?? Dat zou het uitbreiden van de filters een heel stuk kunnen beperken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:18

Het gaat heel droog om hoeveelheden die filteren noodzakelijk maken. Als er per week 50 KWPN-paarden aangeboden worden, wil je sterk kunnen filteren om alles eruit te krijgen wat je niet interessant vind (alle schimmels weg, alles boven de 10, alles zonder dressuurwedstrijdervaring) zodat je een klein aantal paarden overhoudt die je beter kan bekijken.
De kans dat er evenveel mini's, andalusiers, mangalarga's etc worden aangeboden is verwaarloosbaar: heftig filteren is voor mensen die daar interesse in hebben dus minder noodzakelijk omdat het aanbod ook zonder filtering al overzichtelijk is.

Rina: over die eigen stukjes reageer ik zo in het westerntopic.
Voor wat betreft die laatste vraag: dat kan al, als je in een categorie zoekt, zoek je automatisch daarbinnen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:21

Stef heb een minipaard er op gezet voor je.
Is echt makkelijk te vinden (en nee niet omdat die nu boven aan staat)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:59

volgens mij is dit ook opgelost

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:00

:) je was me net voor

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:01

:(:)

BartVB