Waarvoor gebruik jij de ;)-smiley?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Re: Waarvoor gebruik jij de ;)-smiley?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:55

Ik heb er geen last van! Maar ook door omstanders ben ik met die smiley gaan minderen.
Blijkbaar komt hij anders over dan dat ik hem bedoel

Miss_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:19

Ik heb z'n hekel aan die ;).
Vooral op msn ja.. :P

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:55

ik gebruik m juist vaak als ik wil zeggen dat ik er verder niks mee bedoel

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:01

Ik gebruik die smiley alleen al ik me erger aan een persoon of er is een zeer simpel antwoord zoals:
"wat moet ik doen, mijn konijn heeft een oog helemaal dicht met groene prut en hij wil nie eten -O- "
ik: "bel de da ;) "

Om maar iets te zeggen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:13

lonneke schreef:
ik gebruik m juist vaak als ik wil zeggen dat ik er verder niks mee bedoel

Bij mij komt die smiley zo betweterig over :')
Of ik neem het me te persoonlijk :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:39

Sjors schreef:
Laat ik er een stelling tegenaan gooien (of moet ik een nieuw topic openen?): Vinden jullie hem 'gemeen'? ;)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:47

Ik vind het echt een klotesmiley, gebruik hem zelf nooit, naja misschien als ik echt geïrriteerd begin te raken. Bij mij is ie dus niet positief :)'

Met :) heb ik dan totaal geen moeite, ik gebruik die zelf om mijn zin wat te 'verzachten.'

Het staat ook weer zo raar om achter iedere zin die ik zeg :3 te zetten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:16

Gemeen.. Gemeen.. Nee dat niet, eerder betweterig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:24

Ik gebruik hem vaak. Maar meestal om mijn woorden wat te "verzachten". En soms in de plagerige zin van "duh" of als zelfspot. Hij komt mij dan ook niet storend over wanneer hij door een ander wordt gebruikt. Maar ik stoor me sowieso niet zo snel aan wat en hoe iemand schrijft of zich wil verwoorden.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:54

ik vind overigens die van msn juist fijner, ik gebruik hem zelf ook flirterig. En het is voor mij ook een `komt wel goed, schatje` smilie die ik achter een zin zet.. Toch balen als hij kwaad overkomt, krijg je toch een heel ander beeld van mij, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:20

Ja dat is het, dan krijg ik direct een ander beeld van iemand :P

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:22

Ik gebruik hem praktisch nooit, misschien twee keer gedaan, maar áls ik hem gebruik is dat omdat ik het beter denk te weten en geïrriteerd ben. Zo interpreteer ik hem meestal ook.

Net zoals de :D achter bepaalde opmerkingen of de bekende :)* die een enkele bokker hier met regelmaat achter betweterige meningen zet die daardoor gepresenteerd worden als feiten, en wat je meteen al niet meer de zin geeft om er nog op in te gaan. :+

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:59

brr de knipoog := :r

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:38

Ik hou ook echt niet van de knipoog smiley.
Maar ik vind een knipoog wel leuk om te sturen...
Dus het is nu zelfs zo erg op FB en in smsjes dat ik daar ook
Code
;-)
heel onaardig/betweterig/hou-je-bek-je-bent-vervelend over vind komen :')
Dus ik stuur nu altijd maar ;-D of ;-P. Dan vind ik hem wel leuk :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:40

Bellatrix schreef:
Spruitjee schreef:
Ik gebruik hem bij een uitleg, als een soort bevestiging van; zo denk ik erover ;) ( xD )
Volgens mij is het lastige ook dat iedereen er een soort van andere gedachte achter plakt, dat is met deze :') bijvoorbeeld niet zo moeilijk :P

Juist zoals jij hem gebruikt...daar heb ik een hekel aan. :=

ik ook.
heb zo'n hekel eigenlijk aan dat ding haha, overal via de computer trouwens. (msn/twitter/hyves etcetc.)
VRESELIJK :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:50

Oei, ik wist niet dat de knipoog-smiley zo negatief geladen was. Ik gebruik hem juist wanneer ik iets "liever" wil maken. In een discussie betekent het voor mij zoiets als "jij jouw mening, ik de mijne, even goede vrienden hoor" en dat natuurlijk wel gemeend.
En daarom gebruik ik hem best wel vaak (ik wilde hem al na bovenstaande zin plaatsen, maar toch niet gedaan :P).

Hoe komt het dat jullie zo een negatieve lading geven aan die smiley? Een knipoog in real life is toch ook iets vertrouwelijks, iets lief, maar toch niet betweterig?

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:55

Jessix schreef:
Ik gebruik hem vaak. Maar meestal om mijn woorden wat te "verzachten". En soms in de plagerige zin van "duh" of als zelfspot. Hij komt mij dan ook niet storend over wanneer hij door een ander wordt gebruikt. Maar ik stoor me sowieso niet zo snel aan wat en hoe iemand schrijft of zich wil verwoorden.

Hier ga ik in mee.
Maar ik durf hem nu bijna niet meer te gebruiken! :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:56

Ik gebruik de knipoog bijna niet. Vaak wordt hij toch verkeerd geïnterpreteerd. :+

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:09

Ik gebruik hem zelf ook niet heel vaak, omdat ik hem zelf vreselijk irritant en betwetrig vind! Maar als iemand het beter wil weten, en die gebruikt hem, ga ik hem wel gewoon massaal terug gebruiken :+ Als iemand mij irriteert, het beter wil weten of een domme vraag stelt durf ik hem wel eens gebruiken, maar kan er absoluut niet tegen als iemand anders hem gebruikt :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:56

Ik gebruik 'm best vaak volgens mij...
Maar ik bedoel er vooral mee 'neem m'n antwoord met een knipoog', maw neem het niet te serieus.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:59

Ik denk altijd, zelf vind ik het ook heel rot als ik zo'n smiley (naar mij toe) in een bericht lees.
Daarom gebruik ik zelf ook het liefst de :) smiley.

Ach, het is net hoe je zelf wilt overkomen toch? Als jij als betweter en een tikkeltje gemeen wilt overkomen, gebruik de smiley gerust, ik zit er niet mee. Feit is dan, dat ik persoonlijk al iets heb van; ah, is 't zo'n bokker, nou ja goed dan. :)
xLies schreef:
Ik gebruik hem zelf ook niet heel vaak, omdat ik hem zelf vreselijk irritant en betwetrig vind! Maar als iemand het beter wil weten, en die gebruikt hem, ga ik hem wel gewoon massaal terug gebruiken :+ Als iemand mij irriteert, het beter wil weten of een domme vraag stelt durf ik hem wel eens gebruiken, maar kan er absoluut niet tegen als iemand anders hem gebruikt :')

Haha moest even lachen om je post!

"Pff, het is zo hoor, ik weet het echt zelf wel. ;)"

"NIET ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:06

ElineB schreef:
Ik denk altijd, zelf vind ik het ook heel rot als ik zo'n smiley (naar mij toe) in een bericht lees.
Daarom gebruik ik zelf ook het liefst de :) smiley.

Ach, het is net hoe je zelf wilt overkomen toch? Als jij als betweter en een tikkeltje gemeen wilt overkomen, gebruik de smiley gerust, ik zit er niet mee. Feit is dan, dat ik persoonlijk al iets heb van; ah, is 't zo'n bokker, nou ja goed dan. :)
xLies schreef:

Haha moest even lachen om je post!

"Pff, het is zo hoor, ik weet het echt zelf wel. ;)"

"NIET ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) "

Dan krijg je een ;)- gevecht :+

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:17

Haha, wie het meeste ;) smileys gebruikt! :D :D

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:19

Eigenlijk he, als ik nadenk maken we een probleem om niks. Misschien gaan we wel te snel van het ergste uit, met als gevolg dat wij denken dat de ;) een andere bedoeling heeft. Terwijl de persoon die hem gebruikte het op een positieve manier achter haar zin plakt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:19

Fervent gebruiker van de ;) hier! *\o/*

Ik kwam er onlangs in een topic achter dat bijna iedereen deze smiley haat en ziet als betweterig... ik geloof dat ik 'm in bijna elke post wel gebruik. :')
Ik zie hem dus, net als de " :) " om een zin wat luchtiger te maken of wat kracht bij te zetten (niet op een negatieve manier).

Sindsdien vraag ik me af of half bokt daadwerkelijk een hekel aan me heeft wbt mijn smileygebruik. :')