Eigen schuld dan..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nancy schreef:Als je niet wil dat iets gejat wort van internet, moet je het er niet opzetten![]()
Eigen schuld dan..
_Nancy schreef:Wij weten toch ook niet wat wel en wat niet gebruikt mag worden..
Peerke_ schreef:Bij de foto had moeten staan dat je hem niet mag gebruiken, of de fotograaf zal jou moeten benaderen dat ze het niet op prijs stelt.
PascalB schreef:_Nancy schreef:Als je niet wil dat iets gejat wort van internet, moet je het er niet opzetten![]()
Eigen schuld dan..
Daar kom je in een rechtbank niet mee weg.
Er zijn bedrijven die er van leven om misbruik op te sporen voor fotograven en dan loopt het gauw in de papieren. zeker als ze echt vastbijten als ze geld willen zien.
_Nancy schreef:Hoe kun je nou zien of het wel of niet mag!?
Iedereen gaan mailen is geen beginnen aan
Linndatbenik schreef:Ik vat het probleem van die mensen niet.. Als dat plaatje gewoon op google staat.. Die mensen zeuren gewoon een beetje overdreven.. Maar het is ook leuk om je eigen pony, als je die hebt, erop te zetten. Xx
Niobe schreef:Hey, maar wat nou hè, als je een oude foto van je paard als avatar hebt, gemaakt door een fotograaf, maar in de tijd dat het paard nog van een andere eigenaar was.
Nou?!
Want dat heb ik
Wendy_Komen schreef:Dan moet je toestemming aan de fotograaf die de betreffende foto gemaakt heeft vragen.
PascalB schreef:Tja het verhaal hierboven blijft nog steeds van toepassing. De kans is niet groot maar als de fotograaf het zou willen heb je een probleem.
De vorige eigenaar heeft de opdracht gegeven niet jij.
De kans dat je problemen krijgt hiermee is niet echt groot maar zou wel kunnen.
Niobe schreef:Maar, ik heb de foto digitaal gekregen, er zat ook geen watermerk op. Het is trouwens zo'n wedstrijdfotograaf geweest, ze heeft de foto gekocht en vervolgens dus aan mij doorgestuurd uiteindelijk.
Wie is dan nog de eigenaar van de foto vraag ik me dan af. De fotograaf nog of de koper?
Lobke_ schreef:Jeetje mensen waar maken jullie je druk om
Als je foto's gemaakt hebt en die op internet neer zet weet je dat die door jan en allemaal gebruikt kunnen/gaan worden.
Mocht je dit niet willen moet je het er niet opzetten of een watermerk voor gebruiken zodat het gebruiken van je foto zinloos is
Lijkt me logisch dat mensen niet heel internet afspeuren omdat de foto misschien wel door een of andere zenuwpees gemaakt is die niet wilt dat andere hier ook plezier van hebben.
Zolang de foto's niet voor ernstige dingen/winst makende dingen word gebruikt zie ik het probleem niet hoor
Lobke_ schreef:Zoals ik al aangaf vind ik het iets anders als iemand gebruikt maakt van die foto en erbij zet dat dit zijn of haar eigendom is.
Dat is gewoon not done
Maar als je het gewoon gebruikt als ava of als aanwijs plaatje etc zie ik het probleem niet.
Ik zou eerder trots zijn dat iemand mijn werk/dier mooi vind om hiervoor te gebruiken.
Ik blijf erbij dat als je niet wilt dat andere mensen je foto's op die wijze gebruiken zet je het niet zo op internet neer
Als ik een plaatje van google afhaal ga ik echt niet eerst proberen te achterhalen wie nou de "rechtmatige" eigenaar is.
Je kunt me je rekening opsturen maar geld zul je hier niet voor vangen