Bokt zó moeilijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:50

Zoals je ziet is mijn naam groen en dat betekent dat ik een moderator ben ;) Dus ik hoor wel iets te weten over de indeling van Bokt ;) Maar als je de help leest zoals ik je aanraadde kom je echt al een heel eind :j

Je kunt van alles op Bokt. Alle topics waarin jij hebt gereageerd of een abonnement op hebt genomen onder een rijtje zien: kan :j Favoriete fora uitkiezen zodat jij een eigen lijstje krijgt met nieuwe topics in alleen die fora: kan ook :j

Ik adviseer je eerst alles in de help te lezen en blijf je dan nog met prangende vragen zitten trek maar aan de bel :j Je kan dan altijd iemand met een groen of oranje kleurtje een berichtje sturen. Maar wel graag nadat je zelf alles in de help hebt doorgelezen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:51

Als je bij Google niet de juiste woorden gebruikt, krijg je daar ook teveel van het goede. Het is gewoon een kwestie van handig worden.

Naast Actieve onderwerpen staat Eigen berichten. Daar staan alle topics in waar je ooit in gereageerd hebt. Bovendien kan je bij AO ook kijken naar alleen paardgerelateerd (staat geloof ik ergens links)
Mocht je ene topic tegenkomen wat je leukt vind, kan je bovenin een stipje zetten. Links naast Abonneer (wta je evt ook kunt doen, alleen krijg je dan om de haverklap mail) staat een stip met een soort van papiertje, daar klik je op en het topic staat in je Eigen Berichten.

Succes

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:51

Maar de zoekactie voor leden dan? kan dat niet wat aangepast worden dan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:52

Miranda06 schreef:
Maar de zoekactie voor leden dan? kan dat niet wat aangepast worden dan?

Hou er rekening mee dat hier ook serieuze nadelen aan zitten qua privacy. Niet iedereen wil gevonden worden op Bokt door zomaar iedereen.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:54

Neeeeee, niet bannen! Welnee. Ik wil er alleen niet steeds omheen hoeven te lezen.

Even voor de duidelijkheid: ik zit op een ander forum en daar zijn clubs aangemaakt. Daar kun je je apart voor aanmelden en dan heb je dus een kleiner klets-clubje van gelijkgestemden bij elkaar. Dus ik ben daar lid van de "paardenfreaks" natuurlijk en van een regioclub, een wordfeud, een android, eentje over een juridisch stuk wat me interesseert, eentje over festivals, noem het maar. Zulke dingen. Is dat hier op Bokt niet?
Als dat er wel is, wil ik dus in de club van 35-plussers. Dat is een beetje wat ik bedoelde.

@aerdenhout1
Jij mag er ook in. Als hij bestaat. Ik heb je leeftijd nog niet gezien, ga nu eerst even kijken. Je klinkt volwassen.
Ah.. Hahaha zie je wel.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:55

JE omschrijft de HK topics. Het is er dus zeker.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:55

Nee daar heb je ook wel weer gelijk in.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:56

Jawel, maar dat zit dan allemaal in de HKtopics :j

Iris82

De kleine clubjes die jij nu noemt zie je inderdaad wel terug bij de huiskamertopics.
Daar praten gelijkgestemden over een bepaald onderwerp. En of dat nou leeftijd, Spaanse paarden, koken of breien is. Het kan allemaal! :j

aerdenhout1

HIHI iris82... inderdaad, af en toe heb ik echt zoiets van.... JOH, kan dit ook op bokt??
IK ben wel van de oude stempel he, dat je daar wel rekening mee houd!!!
Ik word al een tikkie bejaard met mijn bijna 60 en ben dus niet opgegroeid met de pc!
Eigenlijk vind ik het heel knap van mezelf dat ik dit nog kan plaatsen!!!!! :D :D :D :D :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:57

Kijk eens op een forum als fok, dan besef je hoe fijn het er hieraan toegaat :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:58

Sommige dingen mogen ook echt wel duidelijker. Ik ben nu bijvoorbeeld aan het zoeken naar een gepaste instructrice voor mij en mijn pony. Moet ik heel commercieel door gaan bladeren ipv dat commercieel is inderverdeeld in bv verkoop, instructie etc en dan evt nog per provincie zodat je niet al die posts over 11 andere provincies hoeft door te worstelen voordat je hebt wat je zoekt.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:59

Aha... Ik kom in de buurt!
HK topics. HK - Huiskamer heb ik begrepen. Ja, Barokke rassen enzo had ik uiteraard wel gevonden en behoorlijk in zitten snuffelen.

Ik ga eerst die help nog maar eens goed bekijken hoe ik dan een beginpagina krijg waar dan voor mij interessante topics op blijven staan.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:00

emirr schreef:
Ah, zie je. Het is haast niet te doen.

Oh, kom nu ook tegen dat ik niet meer terug kan lezen wat anderen hiervoor geschreven hebben. Ik ben een ander forum gewend, dat zal het zijn. Neem het me maar niet kwalijk. Ik ga per dingetje wel weer quoten en terugschrijven.

Gelukkig verplicht niemand je hier te blijven ;)

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:01

@LCharlotte
Jaaaa zeker. Leuk al die advertenties, maar je kunt niks zoeken. Niet in de buurt, niet op maat op kleur. Het is nu heel grof nog opgedeeld, maar moet je marktplaats kijken. Daar kun je wel vinden wat je zoekt. Ik ga dus vanzelf wel terug naar marktplaats, want hier op bokt vind ik het te lastig.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:01

@TS: heeft niet met leeftijd te maken hoor. ;)

Zitten hier genoeg oude verzuurde zeikwijven. :))

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:02

Zie je en zo ben je al een eind op weg. Aldoende leert men :D

Snap trouwens precies wat je bedoelt hoor,ik ben hier al langer lid maar loop ook nog regelmatig tegen dingen aan die ik niet meer kan vinden. Tegenwoordig abonneer ik me op topics die ik wil blijven volgen en moet zeggen,dat werkt voor mij een stuk handiger.

Nuage

Re: Bokt zó moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:03

Er is gelukkig op hele korte termijn een nieuw Eenmaal Andermaal systeem op Bokt dus dit is binnenkort een heel stuk overzichtelijk en makkelijker :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:04

*zucht

Zoekfunctie: instructrice, naam provincie
zoek in Commercieel

Voila

Zoeken in de buurt kan idd niet, tenzij de plaatsnaam erin staat (bijv ophalen in ....) Maar op kleur en maat wel degelijk.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:05

Thirty schreef:
Gelukkig verplicht niemand je hier te blijven ;)

Haha, dat zeg jij.

Ik wil bokt zeker wel een kans geven. Er staan zó veel wèl interessante dingen op. Ik vind het alleen moeilijk. Dat heb ik al eerder gezegd. Het is heel groot en zoeken gaat lastig. Dus ik kan de weg niet zo goed vinden.
En nu ik er een paar maandjes op zit, merk ik dat ik ook een aantal dingen irritant vind. Misschien kan ik dat wel veranderen.
Ik zit hier in forumzaken. Hier zitten dus ook de moderators. Die weten de weg al jaren. Ik laat me de weg een beetje wijzen voor ik zomaar weer opstap en tegen iedereen ga roepen dat bokt waardeloos is.

Toch?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:07

Hee TS, wat heb je dat heeerlijk geschreven zeg! Vooral je laatste alinea, over de lange manen. Herkenbaar! Toppie +:)+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:08

Maar je begon eerst met afzeiken en vroeg niet op een normale volwassen manier om hulp, daar wringt het hem denk ik.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:10

Hallo,

Ik moet zeggen dat je gelijk een onvriendelijke indruk bij mij maakt. Alle mensen weg kunnen 'klikken' onder de 25 vind ik op zijn zachts gezegd onvriendelijk. Ook mensen die onder de 25 zijn (ja ja geloof het of niet) hebben soms ook iets nuttigs te melden. Er zijn mogelijkheden om in een HK te gaan maar deze zijn ook open, het is een open forum dus ik ben van mening dat iedereen overal welkom moet zijn en niet afgestraft worden op leeftijd.

Het is soms wat lastig zoeken maar bekijk het eens van de andere kant het is het grootste paarden forum in Nederland dan kun je geen gezellige kleinschaligheid verwachten. Tevens zitten er mensen achter bokt die er hun best voor doen om bokt optimaal te houden. Ik zou zeggen geef wat tips aan een mod die het in de groep kan gooien.

En daarbij heeft iedereen zijn mening ook over mooie foto topics, zolang het niet op een kwade manier gaat is daar niets mis mee en moet ieder zijn mening gerespecteerd worden.

En mocht je het echt anders willen, zou ik zeggen grijp je kans begin zelf een forum je weet in ieder geval al wel hoe je het niet wil!

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 20:16

xMercury schreef:
Hee TS, wat heb je dat heeerlijk geschreven zeg! Vooral je laatste alinea, over de lange manen. Herkenbaar! Toppie +:)+

*Ik maak een hele diepe buiging*
En in jouw profiel zie ik PRACHTIGE manen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:18

aerdenhout1 schreef:
HIHI iris82... inderdaad, af en toe heb ik echt zoiets van.... JOH, kan dit ook op bokt??
IK ben wel van de oude stempel he, dat je daar wel rekening mee houd!!!
Ik word al een tikkie bejaard met mijn bijna 60 en ben dus niet opgegroeid met de pc!
Eigenlijk vind ik het heel knap van mezelf dat ik dit nog kan plaatsen!!!!! :D :D :D :D :D

Ik vind het zo geniaal! Mijn moeder die maakt echt complete werkstukken als er een keer iets geknipt en geplakt moet worden (in een ander documentje) (dan moet ik erbij gaan zitten en dan gaat ze alles uitgebreid beschrijven) en jij forumt gewoon alsof het een lieve lust is. :D
Respect! _/-\o_