Sammie schreef:Maar die mensen moeten toch zelf weten wat ze vragen, dan koop je het niet als je het duur vindt. Je gaat je tijd toch niet verdoen met mensen pb'en je vraagt teveel. Dat is hun probleem. Je kunt anders altijd nog lager bieden, maar e-mailen of pb'en je vraagt teveel of ik kan het daar en daar goedkoper krijgen. Sorry, maar besteed je tijd dan lekker aan het halen in die winkel oid. Of ga ook de lokale supermarkt in naar de kassa met de mededeling dat het in winkel x goedkoper is? Nee, dan haal je het gewoon gelijk daar. Waarom die tijd dan wel verspillen op internet, heb je het ooit meegemaakt dat iemand vervolgens terug stuurde. Och warempel je heb helemaal gelijk jij krijgt het voor 10 of 20 euro minder?
Tja, mijn mening, ik vind het te zot om daar "een regel" van te maken bovenaan een adverteer topic.
Als ik geïnteresseerd ben in een product, maar de vraagprijs is hoger dan de nieuwprijs, ja, dan maak ik daar een opmerking over. Omdat ik niet de hoofdprijs wil betalen voor een tweedehands product.
Supermarkten kijken zeer zeker naar de prijzen van de concurrentie en ze proberen allemaal de laagst mogelijke prijs eruit te halen, dus zeer zeker dat die met elkaar gaan vergelijken.
Voor de rest houdt de supermarkt-vergelijking geen steek, want ik ga ook niet naar de kassa om te zeggen 'ik bied 1 euro voor dit brood' of 'verzend u ook naar belgië?'.