EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:46

Rinske schreef:
Oh ik heb ook wel gehad dat ze wilden ruilen. Van ruilen komt huilen, en met ruilen kan ik geen brood kopen. Ik ruil dus alleen voor geld _O- .

oh ja haha maar die vraag krijg ik nu ook.....en dan zeg ik , waarom doe ik de spullen weg (reden staat erbij)
juist ja! :Y)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:47

Irritante van het ''ruilen'' is dat het 9 van de 10 keer oude zooi is voor mijn zo goed als nieuwe kwaliteitsspullen. #)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:39

Ik kan het me ook wel voorstellen hoor, de mate van niet-lezen neemt nog telkens toe...Ik had een keer iets te koop, nauwelijks gebruikt, echt zo goed als nieuw, duur apparaatje. Bieden vanaf prijs erbij gezet, krijg ik een pbtje dat ie voor 40 euro meer ergens nieuw te krijgen is. Dan denk ik dus, ga je m toch lekker daar kopen :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:47

Ik heb wel eens wat gekocht via Bokt, maar alleen als de advertentie er 'volwassen' en betouwbaar uitzag.
Dat laatste weet je natuurlijk nooit zeker.
Maar bij mij is het altijd nog goed gegaan.

De advertenties met allerlei regeltjes en onzin prijzen, veel spel/taalfouten, kinderlijk geschreven,
daar reageer ik sowieso niet op.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:57

_/-\o_ ode aan jouw openingspost. HELEMAAL mee eens.. Vaak als ik al die regels heb gelezen dan heb geen eens zin meer om nog te kijken wat diegene aanbiedt..

Vind ook heel veel dingen wel errrrrrug ( := ) beetje schandalig duur ook. Dat ik denk van, jeetje, zelfs nieuw is het in de winkel goedkoper! Ik was laatst bijvoorbeeld opzoek naar een gewone zweet/fleecedeken MET hals. Verschillende aanbiedingen gehad. Kreeg ik alleen maar zweetdekens zonder hals (dan lezen de mensen die iets willen aanbieden mijn 'eis' niet eens goed door)aangeboden? Bijvoorbeeld een gewone zweetdeken, zonder hals, merkloos en gebruikt, 30 euro exclusief.. Dan maar niet te spreken over de merkdekens die werden aangeboden. Kreeg ik spontaan rode wangen van.

Heb vanmiddag toch maar even een mooie en splinternieuwe zweetdeken met hals gekocht voor 29.95 bij divoza.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:23

Grobegni schreef:
Ik kan het me ook wel voorstellen hoor, de mate van niet-lezen neemt nog telkens toe...Ik had een keer iets te koop, nauwelijks gebruikt, echt zo goed als nieuw, duur apparaatje. Bieden vanaf prijs erbij gezet, krijg ik een pbtje dat ie voor 40 euro meer ergens nieuw te krijgen is. Dan denk ik dus, ga je m toch lekker daar kopen :D

MyHorseGirl schreef:
_/-\o_ ode aan jouw openingspost. HELEMAAL mee eens.. Vaak als ik al die regels heb gelezen dan heb geen eens zin meer om nog te kijken wat diegene aanbiedt..

Vind ook heel veel dingen wel errrrrrug ( := ) beetje schandalig duur ook. Dat ik denk van, jeetje, zelfs nieuw is het in de winkel goedkoper! Ik was laatst bijvoorbeeld opzoek naar een gewone zweet/fleecedeken MET hals. Verschillende aanbiedingen gehad. Kreeg ik alleen maar zweetdekens zonder hals (dan lezen de mensen die iets willen aanbieden mijn 'eis' niet eens goed door)aangeboden? Bijvoorbeeld een gewone zweetdeken, zonder hals, merkloos en gebruikt, 30 euro exclusief.. Dan maar niet te spreken over de merkdekens die werden aangeboden. Kreeg ik spontaan rode wangen van.

Heb vanmiddag toch maar even een mooie en splinternieuwe zweetdeken met hals gekocht voor 29.95 bij divoza.

aja en zo heb je zat mensen die alles maar duur vinden
terwijl iets praktisch nieuw is en je dan 30 euro van de nieuwprijs afhaalt, en dan nog vinden ze het te duur
tja....nou idd ga het dan maar lekker nieuw kopen, mij ligt het niet in de weg :n

aan kopen en verkopen zitten nou eenmaal veel haken en ogen en dat komt gewoon omdat we met zoveel verschillende mensen te maken hebben

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:31

lucifertje schreef:
Ik beschouw mij niet als penny Maaike maar de bokkers hebben het er zelf naar gemaakt dat de bokkende verkopers de regels moeten maken.
Het voorkomt voor de verkopende partij een hele hoop pb's waar je niks aan hebt.

Absoluut. Ondanks dat je diverse zaken duidelijk in het topic neerzet (zelfs in een groter lettertype) wordt er gewoonweg niet gelezen en dan is men gefrustreerd omdat je ze netjes verwijst naar het topic, nadat je het antwoord gegeven hebt. Maar ook vaak zat reageren en puntje bij paaltje toch weer afhaken of überhaupt niet meer reageren.

Marktplaats had zijn charmes, net als EA. Maar vele gebruikers verzieken het helaas.

Caira

Re: EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:34

Dus omdat je 1 of 2 keer een vervelende reactie krijgt reageer je niet meer op pb's die niet volgens jouw 'regels' opgesteld zijn?

Sorry maar dat vind ik belachelijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:36

Caira schreef:
Dus omdat je 1 of 2 keer een vervelende reactie krijgt reageer je niet meer op pb's die niet volgens jouw 'regels' opgesteld zijn?

Sorry maar dat vind ik belachelijk.

Was die voor mij bedoeld? Want ik kon niet zo snel een bericht afleiden waar het in stond?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:39

nou dat was de strekking van mijn openingspost....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:43

Aha. Nee, ik zal altijd reageren op pb's, hoe vaak ik persoonlijk ook denk: "Zet je leesbril eens op". En dan doel ik vragen zoals onderstaande:

- Hoe groot is dit? (zie de productomschrijving)
- Wat is de staat van dit? (zie de productomschrijving)
- Wat zijn de verzendkosten van dit? (zie de beginpost en de productomschrijving)
Etc.

Dus ja, ik kan mij ook flink ergeren aan gebruikers die niet de moeite nemen om een advertentie écht goed te lezen. Wanneer gebruikers dat wel zouden doen, dan zouden veel pb's niet nodig zijn.

Daar staat uiteraard wel tegenover dat er zat gebruikers zijn waarmee ik prima onderhandeld heb, zij gaven aan dat mijn advertentie netjes en overzichtelijk was, dus daar ligt het niet aan.

[edit] Veel regels moeten opgesteld worden voor gebruikers die die regels niet als vanzelfsprekend beschouwen. Ervaring heeft geleerd dat ik daarom altijd de verzendkosten en nog meer kleine dingen (zie link in onderschrift) vermeld om onaangename reacties te voorkomen. Daarnaast heb ik als verkoper ook mijn plichten om een advertentie overzichtelijk en compleet te maken, mocht er iets missen dan pas ik dit ook direct aan.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 07-12-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:47

Maar je wilt toch iets verkopen? Ik stel ook wel eens een vraag waarvan ik achteraf denk, verrek, brilletje niet opgehad... Maar als je daarna 50 euro aan me verdient is dat toch niet zo bezwaarlijk?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:50

Ik snap jouw kant, maar draai de zaak eens om; je krijg per dag rond de 20 van die vragen waarbij naar de bekende weg wordt gevraagd. Dat gaat ergeren, vooral als blijkt dat de mogelijke koper het toch niet wil hebben omdat het te groot is bijvoorbeeld (terwijl de maat duidelijk staat aangegeven).

Overigens is die ergens bij mij wel weg als ik merk dat je het daadwerkelijk wilt hebben.

[edit] Even mijn mening duidelijker geformuleerd.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 07-12-11 19:52, in het totaal 4 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 19:50

Dan werk je blijkbaar niet in de dienstverlening, wahahaha.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:52

Goed, daar snap ik de humor niet van maar dat zal dan wel aan mij niet-in-de-dienstverlening-werken liggen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:47

Grobegni schreef:

Haha hoe herkenbaar!
Kreeg van de week nog een mailtje via marktplaats.
Nieuw zou m'n lens 20,- meer kosten. Ik heb gezocht, laagste bedrag begon 100,- hoger.
Meneer doet een bod dat 200,- lager ligt dan mijn vraagprijs.
Heb hem verteld dat hij beter die nieuwe kan kopen :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:36

De regel die mijn haren altijd doet rijzen: "als je ergens anders iets goedkoper kunt krijgen, ga het dan daar halen, ik heb mijn vraagprijs."
Sorry hoor, maar als de nieuwprijs van een product 20 euro is en de vraagprijs is 22 euro dan vind ik dat dat gerust gemeld mag worden. Daar moet je echt geen regeltje voor maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:40

Maar die mensen moeten toch zelf weten wat ze vragen, dan koop je het niet als je het duur vindt. Je gaat je tijd toch niet verdoen met mensen pb'en je vraagt teveel. Dat is hun probleem. Je kunt anders altijd nog lager bieden, maar e-mailen of pb'en je vraagt teveel of ik kan het daar en daar goedkoper krijgen. Sorry, maar besteed je tijd dan lekker aan het halen in die winkel oid. Of ga ook de lokale supermarkt in naar de kassa met de mededeling dat het in winkel x goedkoper is? Nee, dan haal je het gewoon gelijk daar. Waarom die tijd dan wel verspillen op internet, heb je het ooit meegemaakt dat iemand vervolgens terug stuurde. Och warempel je heb helemaal gelijk jij krijgt het voor 10 of 20 euro minder?

Verder kan ik mij ergens die lijst met regels wel voorstellen := Sowieso denk ik dat veel van elkaar wordt overgenomen. Maar anders meeste dingen die in de OP staan, heb ik via pb meegemaakt. Je vraagt bijv 6 exl. krijg je een bod van 6 euro incl. (verzendkosten zijn 6,75). De een doet vraagprijzen excl. en de ander incl.. Ik zette er in het begin extra bij bieden is excl. Maar wat krijg je boden incl. Nu hangt het dus af van mij bui/ wat te koop staat. En dat je iets koopt/biedt als je geld heb is ook helaas helemaal niet vanzelfsprekend. Hoe vaak de opmerking wel niet binnenkwam.. ik krijg over 2 weken mijn salaris, wil je het tot die tijd vasthouden? (en vervolgens moeten ze het niet meer). Als dat maar vaak genoeg gebeurt ga je je daar gruwelijk aan ergeren en om die vraag (en dus tijd) te besparen meldt je dat vooraf. Ik kan het mij heel goed voorstellen. Of jij als potentiele koper het irritant vind is jou eigen keuze. Dan shop je ergens anders, iedereen blij. Verkoper krijgt minder irritante mailtjes en koper kijkt gewoon verder. Hoef je dus helemaal niet te melden en al helemaal niet aan te ergeren. Groot rood kruis rechtsboven in.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:45

en weet je wat nog het ergste is .
als je dan een bod plaats
een pbtje krijgt met de vraag als ik denk dat de ts een gaatje in dr hoofd heeft want voor dat bedrag ging het betreffende artikel echt niet weg .

als ze nou ff iets vriendelijker had gereageerd had ik wellicht nog een hoger bod gedaan .

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:47

Haha die met ( alleen als je geld hebt ) heb ik gezien. Ik vond hem geniaal en erg goed! pas geleden kreeg ik ook een PB voor een nieuw marathon tuig.. Enkel gepast... Ja ik kan er niet meer dan 75 euro voor geven.. {:)-:( kom op wees rieel :j

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 01:49

WhySoWhite schreef:
Haha die met ( alleen als je geld hebt ) heb ik gezien. Ik vond hem geniaal en erg goed! pas geleden kreeg ik ook een PB voor een nieuw marathon tuig.. Enkel gepast... Ja ik kan er niet meer dan 75 euro voor geven.. {:)-:( kom op wees rieel :j

ligt er natuurlijk wel aan welk merk , je hebt ook (zadelmarkt) tuien om het zo maar even te zeggen .
maar ik ben bang da dat van jou geen zm tuig is aan je reactie op te maken :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 02:01

wopkelover schreef:
WhySoWhite schreef:

ligt er natuurlijk wel aan welk merk , je hebt ook (zadelmarkt) tuien om het zo maar even te zeggen .
maar ik ben bang da dat van jou geen zm tuig is aan je reactie op te maken :')

inperialriding :o of hoe tik je dat was echt wel prijzig := het goedkoop duurkoop ben ik een beetje klaar mee inmiddels haha

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 02:02

ja dat is ook zo , beter een keer duur dan 10 keer goedkoop

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 04:11

wopkelover schreef:
en weet je wat nog het ergste is .
als je dan een bod plaats
een pbtje krijgt met de vraag als ik denk dat de ts een gaatje in dr hoofd heeft want voor dat bedrag ging het betreffende artikel echt niet weg .

als ze nou ff iets vriendelijker had gereageerd had ik wellicht nog een hoger bod gedaan .

Ik heb ook wel eens iemand "uitgelachen" via pb hoor
Zo belachelijk en onrealistisch laag geboden

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:05

Sammie schreef:
Maar die mensen moeten toch zelf weten wat ze vragen, dan koop je het niet als je het duur vindt. Je gaat je tijd toch niet verdoen met mensen pb'en je vraagt teveel. Dat is hun probleem. Je kunt anders altijd nog lager bieden, maar e-mailen of pb'en je vraagt teveel of ik kan het daar en daar goedkoper krijgen. Sorry, maar besteed je tijd dan lekker aan het halen in die winkel oid. Of ga ook de lokale supermarkt in naar de kassa met de mededeling dat het in winkel x goedkoper is? Nee, dan haal je het gewoon gelijk daar. Waarom die tijd dan wel verspillen op internet, heb je het ooit meegemaakt dat iemand vervolgens terug stuurde. Och warempel je heb helemaal gelijk jij krijgt het voor 10 of 20 euro minder?

Tja, mijn mening, ik vind het te zot om daar "een regel" van te maken bovenaan een adverteer topic.
Als ik geïnteresseerd ben in een product, maar de vraagprijs is hoger dan de nieuwprijs, ja, dan maak ik daar een opmerking over. Omdat ik niet de hoofdprijs wil betalen voor een tweedehands product.
Supermarkten kijken zeer zeker naar de prijzen van de concurrentie en ze proberen allemaal de laagst mogelijke prijs eruit te halen, dus zeer zeker dat die met elkaar gaan vergelijken.
Voor de rest houdt de supermarkt-vergelijking geen steek, want ik ga ook niet naar de kassa om te zeggen 'ik bied 1 euro voor dit brood' of 'verzend u ook naar belgië?'. ;)