Bokkers op EA die afspraken niet nakomen:(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:28

CoronaLime schreef:
Wat een vergelijking zeg ikke :')

Tuurlijk is het niet noodzakelijk, maar als jij hem voor een leuk prijsje online kan scoren scheelt 't vaak toch wel een stuk bij een nieuwe! En zeldzame dekjes etc, die kom je ook niet overal tegen hoor! ;)

Het gaat meestal ook om bedragen die het de moeite waard maken om het halve I-net af te stropen, NOT!
Wanneer je dat allemaal gaat tellen, ben je goedkoper uit met een deken in de opruiming bij je lokale shop!

GamblersCup schreef:
In tweedehands artikelen is geen ruime keus, je moet geluk hebben dat je iets vindt wat je leuk vindt en wat je paard ook nog een toevallig past. Als ik de keuze heb uit een blauwe of groene deken op 25 km afstand, of een zwarte op 200 km afstand, wil ik toch echt de zwarte!

Dus wat je er nu allemaal weer bijhaalt, is m toch ook niet ;)

Wellicht maakt het uit dat ik niet voor uiterlijk vertoon ga? Het is maar net wat je belangrijk vindt en ook hier geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!

CoronaLime

Re: Bokkers op EA die afspraken niet nakomen:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:32

Och, dat vind ik wel meevallen hoor.

18 incl voor een zo goed alsn ieuwe PK pad - 37 euro hier in de winkel (+ benzinekosten om heen te rijden)
alleen gepaste winterdeken met hals, 45 incl. - nieuw in de winkel 95 (+ bezinekosten natuurlijk)

Zo kan ik nog wel veel meer dingen opsommen die het zeker waard zijn hoor! :j

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:48

reageren is wel fijn als dat weer terug komt, alleen een beetje jammer dat die reacties regelrecht naar de TEM knop gaan en verwijderd worden want het is off topic...
vind het vooral iritant als er een paar keer verontschuldigt word ivm drukte dat er geen pb terug is gestuurd en ik nu nog steeds op antwoord zit te wachten over een hv polo zweetdeken, die ik nu dus al niet meer hoef omdat ik al voorzien ben. veel van mijn berichten blijven in postvak uit staan en worden dus gewoon niet verzonden, vraag me af hoe dat kan, staan er van vandaag weer 4 in die ik dus nogmaalszal moeten verzenden...
en inderdaad qua spulletjes ben ik ook zo dat ik het echt mooi moet vinden, is die deken dan 200 km rijden laat ik hem opsturen, dan maar op goed vertrouwen. heb 1 keer een heel verkeerd product gehad van iemand op bokt, is netjes terugbetaald op mijn rekening en spullen zijn terug. of een verkeerde maat deken aangeboden op bokt terwijl er in de deken dik de goede/andere maat stond, heb toen het verschil teruggekregen toen ik hemmet verlies verkocht. kan dus wle goed gaan.

marktplaats is helemaal erg, zeker met verkoop van paarden, hoevaak ik deze maand al in de wei heb gestaanin de kou en er gewoon niemand komt. of zelfs mensen die bellen dat ze onderweg zijn en waar je nooit meer iets van hoort. laatst sloeg alles, moeder van het meiske kon mijn adres niet vinden, na een paar rondjes rijden en na telefonische instructie nog steeds niemand aan de deur. ik bellen is moeder omgedraaid en naar huis gereden, had er de pest in....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:20

ikke schreef:
Frozen schreef:
Het zou misschien ook een idee zijn om een topic te maken ,hoe de transactie is verlopen etc..
iK denk dat iedereen dan wel 3 keer nadenkt..

Ik heb nu voor de 2 de keer een deken gekocht die helemaal goed moest zijn...nou dus niet...bij 1 ontbrak gewoon 50 cm bies aan de onderkant van de deken...en vanavond ontdekte ik dat waar de klip aan vast zit aan de voorkant,stuk was...

tja

Maar dat los je heel simpel op door zo'n deken te gaan halen.

Ja zou kunnen ,maar inderdaad ga ik niet een halve dag vrij nemen..en 20 euro benzine verijden voor een deken van 20 euro..waar niks aan mankeert...en op de foto's er ook mooi uit zien..
Alleen het klipje er gewoon los aanzit..
geen ramp..maar netjes is het niet om dat te vermelden..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:18

Ikke dat raakt echt kant noch wal wat je hier verkondigt, sorry.

Ik heb zelf best leuke dingen gekocht via Bokt, alleen de laatste keer was een fiasco. Prestige borsttuig, zijn nieuw rond de 130,-, kon ik overnemen voor 50,- incl. vk.
Affijn, geld meteen overgemaakt, belt ze me op dat ze eigenlijk nog 1 of 2 euro extra wil, want het verzenden bleek duurder te zijn dan ze dacht 8)7
Eigenlijk was ik principieel tegen, maar mijn man zei: het is de praat niet waard, maak nou gewoon over.
Krijg je vervolgens dat ding toegestuurd, is het gewoon een cob ipv de toegezegde full :+ Past never nooit op een paard van + 1.70
Door omstandigheden kwam ik daar wat laat achter (zonder het ding gebruikt te hebben), waardoor achteraf bezwaarcommissie ook niets meer voor me wilde doen.
Reactie van Bokker: misschien moet je een extra full kopen 8)7
Nee troela :roll:

Heel irritant ook aan het ea-systeem waar je niet rechtstreeks kunt reageren: Mijn bod wordt in topic gemeld, en na een week vraag ik hoe lang ze bod denkt te laten staan. Haar reactie was dat ze een hoger bod gekregen had, en of ik dan ook omhoog wilde.
Ik sta nog steeds als hoogste bod en product is nog niet verkocht :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:27

Ik denk dat er ontzéttend veel bokkers liegen dat ze barsten wat "het hoogste bod" betreft. Hoe vaak zie je niet "xxx bedrag via MP gehad"... vraag je naar de link, staat er geen bod bij. "Nee, via mail gekregen"... tja, laat maar zien dan. Dat doen ze natuurlijk niet. Prima hoor, is ook privé. Maar zodra ik "bod via MP" gehad zie, sla ik de advertentie over.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:34

algemeen goed hier, en ook op MP.
als er een zwartboek komt (die ik voor mezelf al bijhoud ), heb ik alvast een paar pagina's toe te voegen...
fatsoen is ver te zoeken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:35

@GC: Ja precies, dat kun je ook niet helemaal voorkomen door het topic open te gooien, maar het wordt imo wel iets transparanter.

Ik vond het sowieso al vreemd dat betreffende Bokker niet eens zijn / haar naam in PB zette, ik sluit tenminste altijd af met groeten Ellen of zoiets. Ik vertrouwde het voor geen meter en heb inderdaad overgeslaggen, mede minder goed van vertrouwen op Bokt door mevr. Prestige borsttuig :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 01:31

Open gooien weet ik niet, maar er komt (wat ik van een mod hoorde) een feedback mogelijkheid. Net als bij Ebay kunnen kopers aangeven of ze tevreden zijn of niet denk ik, en dat lijkt me wel prettig. Dáár kun je een beetje peilen of je met zo'n verkoopster in zee moet gaan of niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:00

Oh nou dat klinkt niet onaardig ;)

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 09:25

Gc: dat zou echt een verbetering zijn ja:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:56

ikke schreef:
Maar je kunt mij niet wijsmaken dat het noodzakelijk is om dergelijke spullen vanuit de andere kant van het land te laten komen; alsof je er anders niet aan kunt komen. Het zijn verdorie geen onderdelen van een Rolls Royce uit 1926!!!

Ik zoek al maanden (bijna twee jaar ondertussen) een dubbelgebroken kneveltrens 12.5 cm van koper, argentaan of aurigan in goede tot zeer goede staat (prijs maakt me niets uit). Nou, ik denk dat die Rolls Royce onderdelen makkelijker te vinden zijn. ;)
Als je gewoon 'een dekje' of 'een hoofdstel' wilt kopen dan vind je idd voldoende, maar wanneer je echt specifiek naar iets op zoek bent, dan zal je merken dat dat heel wat moeilijker is. Dus ja, wanneer iemand uit de kop van Nederland net dat bit aanbiedt dat ik zoek, dan ga ik echt niet zeuren van 'nee, te ver en laten verzenden doe ik niet'.

België heeft een kleine tweedehandsmarkt in paardenspullen. De reden hiervoor weet ik niet. Als ik zie in mijn omgeving worden dingen ofwel helemaal opgebruikt (bv. een dekje wordt gebruikt tot het in stukken uiteenvalt en dan nog wordt het gebruikt om jonge paarden te laten beknabbelen) en daarna weggegooid, ofwel wordt het onderling cadeau gedaan/verkocht/geruild (als in, wanneer je teveel halsters hebt en er een paar wilt wegdoen zijn er altijd stalgenoten, pennymeisjes,... die je er een plezier mee kan doen). Maar echt op internet tweedehands te koop aanbieden, het wordt gedaan natuurlijk, maar niet massaal, niet zoals in Nederland.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:11

ik moet zeggen dat het bij mij nog altijd netjes is verlopen,
ik had bijv laatst een halsdeken... ik zou het geld overmaken, maar
kwam tot de ontdekking dat dat even financieel niet ging.
Heb een pb gestuurd en dit was geen probleem. een week later alsnog het geld overgemaakt en
het deken is verzonden.
Zo kan het ook, ik snap best dat je als verkopende partij denkt.... jaaajaaa smoesjes dat je geen geld heb, je krabbeld terug. Maar soms zijn mensen gewoon heel eerlijk.
Ik schreeuw t liever niet van de daken dat het er even niet af kan, en een beetje begrip is dan erg fijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:16

ikke schreef:
CoronaLime schreef:
Wat een vergelijking zeg ikke :')

Tuurlijk is het niet noodzakelijk, maar als jij hem voor een leuk prijsje online kan scoren scheelt 't vaak toch wel een stuk bij een nieuwe! En zeldzame dekjes etc, die kom je ook niet overal tegen hoor! ;)

Het gaat meestal ook om bedragen die het de moeite waard maken om het halve I-net af te stropen, NOT!
Wanneer je dat allemaal gaat tellen, ben je goedkoper uit met een deken in de opruiming bij je lokale shop!

GamblersCup schreef:
In tweedehands artikelen is geen ruime keus, je moet geluk hebben dat je iets vindt wat je leuk vindt en wat je paard ook nog een toevallig past. Als ik de keuze heb uit een blauwe of groene deken op 25 km afstand, of een zwarte op 200 km afstand, wil ik toch echt de zwarte!

Dus wat je er nu allemaal weer bijhaalt, is m toch ook niet ;)

Wellicht maakt het uit dat ik niet voor uiterlijk vertoon ga? Het is maar net wat je belangrijk vindt en ook hier geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!

ik ga ook niet voor uiterlijke vertoon, heb helaas een paard met moeilijke maten (trekpaard)
maw: de bucas all in one big neck wordt hier verkocht voor rond de 300 euro dacht ik.
ik had iemad gevonden die de nieuwe dekens voor rond de 150 verkocht (eerste maal zelfs voor 100!, helaas was deken na een week gesloopt, tweede deken leeftgelukkig nog)
nou, laat maar opsturen dan :+
Of dingen, ik heb nou eenmaal het budget niet om 280 euro uit te geven voor een westernpad, heb er nou normaal twee op de kop getikt voor 100 incl, maar die zijn gebruikt, en mss met beschadigingen, dat maakt mij niet uit hoor, ze zijn "goedkoop" (maar voor mij is het nog altijd veel geld!)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:41

Ik ga ook niet voor uiterlijk vertoon (lekkere opmerking ikke, het kan met zoveel andere dingen te maken hebben, zie andere reacties), ik voel me het prettigst bij zwart, dus ik wil alleen zwarte spullen. Geen kleurtjes in mijn kast, aan mijn lijf of op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:24

Ik heb zelf vaak een e-mail gestuurt :)
Dat ik geinteresseerd was.. nog nooit een e-mail terug gehad :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:20

Óf je hebt betaald en ineens komen er allemaal kosten bij die niet afgesproken waren,
nooit je geld terugzien, en nooit het product wat je gekocht hebt.

EA bemiddeling erbij halen, en niks opschieten.
Weg geld :evaw:

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:45

Nu EA veranderd is lijken mensen er steeds makkelijker mee om te gaan door gewoon niet/raar te reageren omdat het alleen naar jou gericht is en de rest van bokt het toch niet kan lezen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:46

Matheno schreef:
Óf je hebt betaald en ineens komen er allemaal kosten bij die niet afgesproken waren,

Heeeeee heb jij bij dezelfde Bokker wat gekocht als ik -O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:48

Matheno schreef:

Nou idd! Ik ben toen ook opgelicht en ook eamod aangeschreven
Gebruiker was geband dus dan doen ze er niks aan
Ja ze sturen een mailtje of ze contact met mij op wou nemen
Yeah right wat denk je zelf
Kon mooi naar mn geld fluiten!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:59

zucht..... het zooooveeeelste topic over niet goedlopende transacties op bokt. het blijft gewoon ten alle tijden je eigen risico. klaar.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:12

Dan mag je toch nog wel effe je gal spugen :o?
Bovendien vind ik dat er best gewaarschuwd mag worden tegen Bokkers die het allemaal iets minder nauw nemen.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 09:32

lonneke schreef:
zucht..... het zooooveeeelste topic over niet goedlopende transacties op bokt. het blijft gewoon ten alle tijden je eigen risico. klaar.

Ik sluit me aan bij ik ben ellen. Bovendien, als je het topic overbodig vind, waarom reageer je dan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:12

lonneke schreef:

zucht............tip, er zit een kruisje rechts bovenin

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:52

ik reageer omdat er al zovele malen zulke topics voorbij zijn gekomen en het toch niets opschiet. we moeten gewoon nog een klein momentje ( PAAR WEEKJES) geduld hebben voor het nieuwe e.a systeem er is en dan maar hopen dat het beter gaat. tuurlijk ben ik het met julllie eens dat het vervelend is maar om er nu elke week weer een topic voor te openen....