Het zeikerige aan Bokt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:39

Ja, dat zal ongetwijfeld, Hyves was ook ons grootste social network, maar ondertussen komt Facebook toch wel redelijk dichtbij.. Z'n 'wereld' positie moet je maar zien te behouden, en als je zo omgaat met je gebruikers zou het zo maar kunnen zijn dat Bokt er over, noem eens wat, één jaar uit ligt..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:40

blubdevis schreef:
Nou daar sta ik ver boven hoor ;).. maar dit geeft wel aan dat je weet hoe het hier werkt ;)..

Dat heeft verder niks met bokt te maken, maar de kracht van internet( of niet) woorden worden vaak verkeerd opgevat, je kan de uitdrukking van de persoon die typt niet zien wat in het dagelijks leven wel kan :) Daar ontstaan de meeste "ruzie's" door. Ik word ook altijd bestempeld als boos, chagrijnig geïrriteerd. Zo kan ik nog wel even doorgaan, heeft dus verder niks met bokt alleen te maken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:41

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk gewoon een tevreden gebruiker ben. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik vaker reageer op topics, dan dat ik een topic open.. Maar die keer dát ik iets ergens volgens een mod verkeerd had neergezet ( en vervolgens volgens mij onterecht verplaatst werd) bleef de "mailen met mod-toon" toch gewoon plezierig, en constructief ( ookal waren we het niet eens). Kan ik alleen maar respect voor hebben

En ach.... Er zal hier en daar best iets gebeuren waarvan je denkt 'sja.. had misschien niet zo gehoeven'. Zullen mods zelf zo nu en dan achteraf ook wel denken.( en ik neem aan de gemiddelde gebruiker ook wel eens nav een geplaatste reactie). Het blijft tenslotte mensenwerk...

Vind je het eea té storend: het is natuurlijk níet verplicht om op bokt actief te zijn...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:42

@Mossel, maar vind jij dat leuk? Ik bedoel dan om zo bestempeld te worden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:42

KBTP schreef:
BAMBAMBAM!

Ik voel een heuse bokt-rel aankomen. :)) Succes ermee!

TIETIETIE !
Voelt hem ook :P

Maar valt me ook op dat veel mensen gewoon totaal niet lezen
en afentoe maar raak reageren terwijl er nog nerges sprake van is

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:43

ben het wel met je eens. kreeg net een mailtje van zo een moderator dat mijn topic niet zo zinvol is. tja dat was het wel maar om hem dan gelijk te sluiten en dan ook nog eens streng toespreken dat doe je niet weer ! PFFFF. Belachelijk slaat ook helemaal nergens op. Het was maar een geintje en een geintje is op zijn tijd toch ook wel leuk ?? Ik vind dus ook dat ze aardig zeiken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:44

blubdevis schreef:
Ja, dat zal ongetwijfeld, Hyves was ook ons grootste social network, maar ondertussen komt Facebook toch wel redelijk dichtbij.. Z'n 'wereld' positie moet je maar zien te behouden, en als je zo omgaat met je gebruikers zou het zo maar kunnen zijn dat Bokt er over, noem eens wat, één jaar uit ligt..

Ik heb nog geen last gehad van 'zeikerig gedoe' eigenlijk.
Sommige topics zijn niet leuk of worden reltopics, of wat dan ook.
Maar dat kun je weer wegklikken.
Op een gegeven moment weet je wel ongeveer hoe het werkt. :D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:45

blubdevis schreef:

Nee tuurlijk niet, alles behalve. Maar wat kan ik er aan doen? Ik kan keihard roepen dat het niet zo is, maar als iemand eenmaal dat beeld gevormd heeft en zich daarop vast blijft houden kan ik hoog of laag springen er komt geen verandering in. Ik heb mensen al zo vaak uitgenodigd om me dan maar beter te leren kennen, ook dat willen ze vaak niet :D dus dan moet je er maar mee dealen. En ach, het is maar een forum, ik hoef die mensen niet elke dag op straat tegen te komen/aan te spreken.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:46

Ja, maar als ik, puur om informatie te vergaarden, een bericht post en krijg alleen maar reacties van 'zadelmaker dit, zadelmaker dat', terwijl dat ik in mijn bericht al 10x heb gezegd dat ik er een zadelmaker bij heb gehad.. dan denk ik, kom op hé!

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:47

Mossel schreef:
blubdevis schreef:

Nee tuurlijk niet, alles behalve. Maar wat kan ik er aan doen? Ik kan keihard roepen dat het niet zo is, maar als iemand eenmaal dat beeld gevormd heeft en zich daarop vast blijft houden kan ik hoog of laag springen er komt geen verandering in. Ik heb mensen al zo vaak uitgenodigd om me dan maar beter te leren kennen, ook dat willen ze vaak niet :D dus dan moet je er maar mee dealen. En ach, het is maar een forum, ik hoef die mensen niet elke dag op straat tegen te komen/aan te spreken.

Nee, maar als jij ze op straat tegen komt blijken het vaak hele onschuldige mensen, die hun mening per direct bijstellen..

blubdevis

Re: Het zeikerige aan Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:48

Nog een voorbeeld: ik had een bericht gepost, maar 3 minuten later heb ik de openings-post gewijzigd, om die reden kwam er een slot op en kreeg ik een boos mailtje!!.. omdat je je topic aanpast.. !!!!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:50

Klopt, maar dat is met woorden wel anders :)
Sommige smileys kunnen verkeerd over komen, als het een beetje te heet onder de voeten word kan het verkeerd over komen, als ze zeker weten dat ze gelijk hebben kunnen woorden al verkeerd over komen, zo kan ik nog wel even door blijven gaan.
Ik trek me er niet zoveel meer van aan, lach een keer en ga weer verder.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:50

blubdevis schreef:
Nog een voorbeeld: ik had een bericht gepost, maar 3 minuten later heb ik de openings-post gewijzigd, om die reden kwam er een slot op en kreeg ik een boos mailtje!!.. omdat je je topic aanpast.. !!!!

Maar waar baseer jij het dan op dat het een boos mailtje was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:52

blubdevis schreef:

Ik denk dat dat niet met elkaar te vergelijken is.
Natuurlijk kan het op een gegeven moment zijn dat bokt minder populair wordt, maar je moet maar net een andere groep mensen net zo gek vinden om zoveel tijd en energie in een forum te steken als het team van bokt doet.

Overigens ben ik het niet eens met de term 'als je zo omgaat met je gebruikers'. Ik kom op meerdere fora en ik kan zeggen dat bokt tot nu toe het meest rechtvaardig is tegenover de gebruikers.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:53

@Mossel, niet echt vriendelijk toch?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:54

acera1991 schreef:
ben het wel met je eens. kreeg net een mailtje van zo een moderator dat mijn topic niet zo zinvol is. tja dat was het wel maar om hem dan gelijk te sluiten en dan ook nog eens streng toespreken dat doe je niet weer ! PFFFF. Belachelijk slaat ook helemaal nergens op. Het was maar een geintje en een geintje is op zijn tijd toch ook wel leuk ?? Ik vind dus ook dat ze aardig zeiken.

Dan eh.. heb je de regels gewoon niet gelezen.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

Wie zijn er dan vervelend, mensen die zich niet aan de regels houden, of mensen die het forum overzichtelijk houden voor alle overige gebruikers?

mika11

blubdevis schreef:

Ik keek even welk topic jij zou bedoelen.
Maar het viel me wel op dat je al best veel topics hebt geopend, terwijl je nog niet zo lang op Bokt actief bent :D
Sommige met vragen, die je zo zelf kunt opzoeken.
Misschien dat het daarom voor jou zeikerig overkomt, als het wordt gesloten?

Mossel

Mwah ik vind het wel meevallen, ik kan niet oordelen omdat ik de persoon in kwestie niet zie :)

Overigens mag je geen pb's openbaar maken :=

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:56

Waarom niet? Er staan geen namen in.. geen datum, geen tijd.. Het is ter INFO, dus INFOrmatief, en draagt bij aan dit topic, juridisch verantwoord dus ;)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:57

Blubdevis, zoals Mossel aangeeft is het openbaar maken van PB's of mail niet toegestaan. Dat staat in de boktregels.

Overigens moet ik zeggen dat ik twijfel aan de echtheid van de PB die je hier neerzet.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:59

Hij is zeker wel echt, heb 'm alleen uit mn mail gevist omdat hij niet meer op Bokt zelf stond.. Daarbij gaf ik net toch ook al aan dat het bijdraagt aan dit topic, en dus nog maar een keer; informatief; geen namen, geen datum geen tijd geen verwijzingen naar 2e persoon, dus juridisch is dit gewoon dicht hoor..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:59

blubdevis schreef:
De mod PB

Niks onvriendelijks aan, gewoon een korte duideijke uitleg waarom je topic gesloten is, en een tip erin zodat het niet nogmaals gebeurd. Ik zie hierin alleen feiten staan, geen emoties. Dat het boos overkomt maak je er imo zelf van :o dit zeg ik trouwens ook gewoon vriendelijk he, het is niet de bedoeling dat ik boos of ruw op je over kom :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 01:00

blubdevis schreef:
Waarom niet? Er staan geen namen in.. geen datum, geen tijd.. Het is ter INFO, dus INFOrmatief, en draagt bij aan dit topic, juridisch verantwoord dus ;)..

maar het is tegen de boktregels en jaaaaa die staan boven de wet :+

je kan een hoop geklaag en ongenoegen uiten,maar helaas, worden hier niet verhoord en al helemaal geen gehoor aan gegeven....

deels zat je fout (was in de regels te lezen) en deels heb je gelijk (vind ik)
maar helaas, deal with it.....

als je eenmaal 20.000 posten verder bent , weet je hoe het hier in elkaar steekt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 01:01

Ik ben niet van mening dat het bijdraagt. En of het juridisch dicht is of niet, in de regels staat dat het niet is toegestaan en dus is het niet toegestaan.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 01:01

Ja maar dat is niet de kern, de kern is dat een topic wordt gesloten omdat er een wijziging in wordt aangebracht..