Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NickAltena schreef:ik zal mijn vraag er even tussenuit halen en opnieuw stellen.... blijkbaar was hij niet opgevallen :
Citaat:
Maar in het algemeen: in dit soort gevallen, moeten we inderdaad voorzichtig zijn met het overnemen van nieuwsberichten. We houden daarbij in ieder geval aan dat het een betrouwbare bron moet zijn en het liefst is er sprake van hoor en wederhoor.
einde citaat.
Hier blijf ik even struikelen
Wat is het verschil tussen de betrouwbaarheid in bron van Bokt nieuws medewerkers en die van de bokt schrijvers ?
Dan maar meteen de volgende vraag... hoe onderzoekt men dan die bokt schrijvers bronnen en wat verklaard dan dat verschil ?
Eline schreef:Nick: De nieuwsredactieleden zijn onderdeel van het team van Bokt. Ik denk dat je met 'Bokt schrijvers' de mensen bedoeld die voor de Wiki schrijven? Zij zijn geen onderdeel van het team, en hebben het icoontje onder hun naam en de tekst in hun profiel omdat zij actief zijn (geweest) voor de Bokt Wiki.
Je tweede vraag is enkel relevant als het gaat om Wiki-artikelen, alleen daar worden de teksten die door schrijvers worden toegevoegd, door de Wikimods gecontroleerd. Vaak gebeurt dit aan de hand van de bronnen die zij zelf opgeven, denk aan wetenschappelijke artikelen.
Op het forum hebben de Wikischrijvers, geen anere status dan andere gebruikers.
Kinke schreef:Ik krijg een foutmelding bij deze site?
Citaat:Het ANBI-logo mag alleen getoond worden indien de instelling voldoet en blijft voldoen aan de eisen van de Belastingdienst met betrekking tot de aanwijzing als algemeen nut beogende instelling;