mogen gedupeerden schrijven over Vincenza Sammarco

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minnimuisje

Re: mogen gedupeerden schrijven over Vincenza Sammarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:12

Mijn bericht vorige week werd na een aantal uur ook verwijderd.

Ik heb inderdaad een account hiervoor aangemaakt omdat ik niet een type ben dat zich bezig houd met social media etc.

Mijn intentie vanmijn bericht was echter mensen weer op hun hoede te brengen met het feit dat de dame weer zeer actief is op dit moment . Helaas mocht ik dit niet melden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:45

Kun jij ons op de hoogte brengen van haar huidige activiteiten? Mag dat Eline?

Minimuisje, wat zijn jouw ervaringen met deze dame?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:58

Als Vincenza under cover zit en je hebt zelf geen ervaringen, maar je maakt in een link verwijzing om toch onder de aandacht te brengen, vóórdat er weer nieuwe slachtoffers vallen die dán pas zich uit eerste hand kunnen laten horen...mag dat wel??

minnimuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:55

Mijn intentie was inderdaad om mensen de waarschuwen dat ze weer ( nog steeds?) actief is. Echter werdt dit door Bokt.nl niet gewaardeerd helaas.

@Esperanza , Ik heb indirect geen ervaring met haar .

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:00

Ik wel ,vandaag !

Tjee ... zit hier met de koude rillingen ...
Ben vandaag gebeld door iemand met een heel verhaal over een Haflinger (Tosca) die een stalling zocht voor dit paardje. Paard moest weer paard worden,stond nu in een box en dat ging niet goed.
Tussendoor gooide ze er wat "vage" dingen door als bijv "ik voel" en "ik lees" enz. Paardje moest bij mij komen komen staan ... ze zou niet eerst komen kijken, ze had morgen en zaterdag al afspraken staan en zondag zou ze haar komen brengen .. Ze had wel gevraagd of ze eind van de maanden mocht betalen ipv begin van de maand ... okee, dat vond ik wel prima op zich.
Oke, afgesproken, had wel de naam van de weg waar mijn bedoeninkje ligt gezegd en naam van het dorp, maar zei haar wel te mailen met uitleg en adres hoe ze er moest komen. Dan moest ze eerst mij een mailtje sturen zodat ik haar email had. Ze was van een stichting (daarom vond ik het wel raar wat betreft de stalkosten die ze niet meteen kon betalen).
Ik had eigenlijk ook haar naam niet goed verstaan .. en begon toch te twijfelen, ze was erg volhardend, wat wel en niet kon of mocht enz ...

Thuis keek ik bij de mail, en ja, een berichtje, zonder inhoud. Dus ik teruggemaild of ze wat meer kon vertellen over haarzelf, het paardje, en de stichting en kreeg deze link : http://www.algemeentherapeute.nl

Ze heet Vince (Vincenza dacht ik meteen), en ik zag een foto waarvan ik bijna zeker wist dat zij dat was.

Heb al gemaild dat ze toch niet kon komen, dat ik er vanaf zag.

En hier op Bokt wilde ik vragen of mensen haar herkenden, maar wat voor topic moet ik plaatsen en waar ... en kwam ineens hier uit ...

Tjee, wat voel ik mij opgelucht dat ik er op tijd bij ben !

En inderdaad woont ze in Callantsoog !

Dus bij deze ook van mij een bevestiging dat ze er weer is :')

* Net nog even gebeld zodat ik zeker wist dat ze niet zou komen, maar het was niet erg, ze was erg begripvol en had al wat met de boer geregeld.
En hopelijk heeft ze snel weer een boerderij :')

pepper19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:04

pfff gelukkig voor je dat je er achter gekomen ben anders zit je er aan vast en een hele hoop ellende
bij ons stond ze in oktober 2009 een en al ellende met betalen en de verzorging van haar paarden uiteindelijk zijn de paarden ons in maart 2010 door de curator toegewezen en heb ik de 12 paarden een ander huis kunnen geven

minnimuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:07

Dit is dus de rede dat ik mijn vorige topic had geopend om iedereen er weer op te attenderen dat ze nog steeds actief is. Ze is wel permanent geband door Bokt.nl Maar berichten om mensen te waarschuwen is schijbaar verboden. Fijn Omegamedo dat je er op tijd achter bent gekomen, Je had een hoop ellende op je hals gehaald!

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:17

Ja, dat paard uit Beets weet ik nog, die zag er toen echt slecht uit!
Jos en Roel hadden hem toen weer helemaal opgeknapt, maar jeetje, is die vrouw al zó lang bezig om mensen te duperen? :oo
Dat ze nog niet gepakt was, verbaasd me! Of heb ik ergens overheen gelezen... :o

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:14

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 02:31

Ik wil dit nog een keer onder de aandacht brengen EstherHegt @ [EA-GZ] Ervaringen semi-medisch de reacties op eenmaal andermaal komen niet omhoog, is dat een manier om met Bokkers om te gaan die zich bezorgd maken en vragen stellen?

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:44

Ik heb deze dame persoonlijk gekend. Ik had gehoopt dat haar praktijken ophielden na de laatste keer maar helaas... Ik vind het belachelijk dat aan zo iemand niets gedaan wordt op gebied van paardenbezit... Hoe is het toch mogelijk dat iemand als vs een stichting kan oprichten, paarden kan hebben en therapie bij "zwakke" mensen in de samenleving kan verrichten.
Is er dan niets dat we kunnen doen?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:19

NickAltena schreef:
ik zal mijn vraag er even tussenuit halen en opnieuw stellen.... blijkbaar was hij niet opgevallen :

Citaat:
Maar in het algemeen: in dit soort gevallen, moeten we inderdaad voorzichtig zijn met het overnemen van nieuwsberichten. We houden daarbij in ieder geval aan dat het een betrouwbare bron moet zijn en het liefst is er sprake van hoor en wederhoor.
einde citaat.

Hier blijf ik even struikelen
Wat is het verschil tussen de betrouwbaarheid in bron van Bokt nieuws medewerkers en die van de bokt schrijvers ?

Dan maar meteen de volgende vraag... hoe onderzoekt men dan die bokt schrijvers bronnen en wat verklaard dan dat verschil ?

Ik breng dit topic opnieuw onder de aandacht.
Ik weet dat de moderators hier best druk kunnen wezen met van alles en nog wat.
Maar zo lang zitten wachten op een antwoord vind ik toch niet echt netjes (en echt...ik heb veel geduld...oorspronkelijk Geplaatst: 22-11-11 18:49)
Het antwoord vind ik namelijk (en vast velen met mij) best belangrijk , want dat is oa. bepalend wat hier wel en niet toegestaan is.
Om het eenvoudiger te maken heb ik mijn toen al gestelde vragen maar even dik gemaakt....maar beter lijkt het me als na zo lange tijd de gehele lijn hier opnieuw bekeken wordt.
Dit om het verband met die vragen duidelijker te krijgen en omdat er waarschijnlijk wel meerdere vragen in staan van andere die ik niet allemaal op wil gaan zoeken.

Edit...om onduidelijke redenen worden de letters van mijn vragen in de quote niet dikker weergegeven...ik zet ze dus maar even apart

Wat is het verschil tussen de betrouwbaarheid in bron van Bokt nieuws medewerkers en die van de bokt schrijvers ?

hoe onderzoekt men dan die bokt schrijvers bronnen en wat verklaard dan dat verschil ?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 02:17

Ja dat is ze!
Ik zie dat ze oproepjes heeft geplaatst voor de pony's die in beslag zijn genomen. Voor die pony's hoop ik dat ze ze nooit terug vindt!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 02:36

Nick: De nieuwsredactieleden zijn onderdeel van het team van Bokt. Ik denk dat je met 'Bokt schrijvers' de mensen bedoeld die voor de Wiki schrijven? Zij zijn geen onderdeel van het team, en hebben het icoontje onder hun naam en de tekst in hun profiel omdat zij actief zijn (geweest) voor de Bokt Wiki.

Je tweede vraag is enkel relevant als het gaat om Wiki-artikelen, alleen daar worden de teksten die door schrijvers worden toegevoegd, door de Wikimods gecontroleerd. Vaak gebeurt dit aan de hand van de bronnen die zij zelf opgeven, denk aan wetenschappelijke artikelen.

Op het forum hebben de Wikischrijvers, geen anere status dan andere gebruikers.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:51

Eline schreef:
Nick: De nieuwsredactieleden zijn onderdeel van het team van Bokt. Ik denk dat je met 'Bokt schrijvers' de mensen bedoeld die voor de Wiki schrijven? Zij zijn geen onderdeel van het team, en hebben het icoontje onder hun naam en de tekst in hun profiel omdat zij actief zijn (geweest) voor de Bokt Wiki.

Je tweede vraag is enkel relevant als het gaat om Wiki-artikelen, alleen daar worden de teksten die door schrijvers worden toegevoegd, door de Wikimods gecontroleerd. Vaak gebeurt dit aan de hand van de bronnen die zij zelf opgeven, denk aan wetenschappelijke artikelen.

Op het forum hebben de Wikischrijvers, geen anere status dan andere gebruikers.

Nee... ik denk dat je het niet begrijpt, ik heb het ook nergens over wiki schrijvers.

Ik bedoel het volgende
Nieuws mag niet uit 2de had zijn voor de schrijvers
dat staat in de regels
Als gewoon schrijver op bokt een ervaring delen (over medicatie of kwakzalverij bijvoorbeeld) die je gehoord hebt van het buurmeisje dr nicht en daar de tante van is niet toegestaan.
Om DIE reden worden er door mods lijnen verplaatst naar plekken die je nooit weer vind....

Schrijvers van de nieuwsberichten hier op bokt op de nieuwspagina hebben ook niet hun bericht uit eigen ervaring....maar lezen dat elders.
Zoals in een krant bijvoorbeeld.... of ergens op Internet (en we weten inmiddels allemaal al hoe onbetrouwbaar die info vaak is....)

Als nu MIJN buurmeisje dr nicht en daar de tante van als NIET betrouwbare bron wordt bestempeld door het bokt beheer.... wil ik graag weten hoe men de betrouwbaarheid van de info verkregen door de schrijvers van de nieuwspagina onderzoekt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:24

over het algemeen staat daar een bronvermelding bij.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:44

Ja ...bronnen als een krant of kijkcijfergeile tievie programma's enzo...
DAT zijn dus geen betrouwbare bronnen... zoals ook bleek bij deze haagse dame bijvoorbeeld die hier door zowel nieuws-schrijvers als bokt schrijvers al veroordeelt en grof beledigd waren , voor een rechter uitspraak had gedaan (die het tegendeel bewezen achten ).
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Er blijkt dan met 2 heel verschillende maten te worden gemeten op bokt...en dat past niet op een forum.
Want die tante van dat nichtje van het buurmeisje is net zo betrouwbaar als bron als de telegraaf ook is.
Waarom blijft zo'n lijn dan staan en mogen daar vrijwel alle bokt regels overtreden worden ? omdat die info /bron uit de telegraaf komt en het door een nieuwsredactie is neer gezet ??

Dit soort lijnen als waar we nu over schrijven (betreffende Vincenca) ging over medische zaken/diagnoses en behandelingen die gevaarlijk zijn, OOK een oplichtster (en dat zeg ik uit eigen ervaring) die zelfs om de door haar uitgehaalde praktijken een ban heeft hier.

Als starter van zo'n topic wilde ik bijvoorbeeld zo veel mogelijk info/ ervaringen over deze dame.
Niet uit kijkcijfer of verkoop redenen...maar noodzakelijk voor een rechtzaak.
Ik wilde zoveel mogelijk ervaringen /diagnoses en behandelplannen verzamelen die deze dame hier gedaan heeft.(en dat waren er nog al wat...toen zelfs met toestemming van bokt)

Maar schrijven of daarna vragen...mag niet zomaar...dan gelden ineens weer die bron en andere regeltjes.
(staat hier ook ergens op forumzaken te lezen, zie ook het begin van dit topic)
Anders worden ze gesloten of verplaatst naar stoffige plekjes ergens op het forum waar ze nooit meer te vinden zijn , als aan die plotseling dan wel geldende regeltjes niet wordt voldaan.

Ik vind mijn vragen dan ook terrecht en zou dat graag onderbouwd zien.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:52

De nieuwsredactie baseert zich inderdaad op journalistieke bronnen of doet zelf onderzoek alvorens berichten te plaatsen, om die reden kunnen er op Bokt nieuwsberichten geplaatst worden waarin ingegaan wordt op ervaringen van anderen.
Je haalt nu een voorbeeld aan waarbij dat niet goed is gegaan en dat klopt: het kan altijd voorkomen dat ook een journalist ernaast zit of een krant het mis heeft. Waar mogelijk zal zo'n berichten dan gerectificeerd worden.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:51

ik kreeg zojuist een telefoon van Vincenza en wist niet wie het was na toevoeging op facebook en het lezen van alle berichten op google en weet ik veel schrik ik toch wel onder deze naam gaat ze verder.
ffhttp://www.stichtingequivalent.nl/default.html

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:17

Ik krijg een foutmelding bij deze site?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 22:23

Kinke schreef:
Ik krijg een foutmelding bij deze site?

Volgens mij is er een letter teveel bij de link, deze zal wel werken denk ik http://www.stichtingequivalent.nl/default.html

Ze vraagt ook ANBI LOGO aan, eerst stond ie er zelfs! http://www.anbi.nl/anbi-logo/ inmiddels verwijderd.

Citaat:
Het ANBI-logo mag alleen getoond worden indien de instelling voldoet en blijft voldoen aan de eisen van de Belastingdienst met betrekking tot de aanwijzing als algemeen nut beogende instelling;

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:59

Nou er zijn vacatures, dus wie heeft zin in under cover werk :D

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:13

Pff breek me de bek niet open wat betreft achtelijke zaken van mw. V.S...

Edit: Hoe bizar dat dit soort mensen stichtingen op kunnen zetten en therapie kunnen geven aan gehandicapten en mensen die juist professionals nodig hebben? Ze melkt deze mensen gewoon uit, spant ze voor haar karretje en ze eindigen met een hoop ellende.
Grrr... ik had gehoopt dat ze geen paard mee zou kunnen kopen na de in beslagname maar nee hoor, ze heeft er al weer een stuk of vier. Verschrikkelijk!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:34

Hoe kán het nou dat zo iemand nog steeds vrij deze praktijken uit kan voeren :n ? Als de politie echt naar haar op zoek is, stuur dan dat ene linkje met die vacatures door naar de politie := Kunnen ze d'r meteen pakken.