Gezocht Chihuahua.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:14

Fry

Re: Gezocht Chihuahua.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:16

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:16

Optisana schreef:
Dat klopt. Wij hadden meerdere honden tegelijk. Omdat de honden anders zich eenzaam zouden voelen. We wonen namelijk op een soort van woonboerderij waar ze de ruimte hebben te spelen. Vandaar ;) En een paar hadden we verkocht.

Ok duidelijk!!!
Ik heb geen ervaring met die beestjes behalve een buurman was fokker van chiuahua's bij mijn oude bijrijdpaard. Als ik mijn paard uit de wei haalde kwamen er zo'n 40 van die kleine krengen naar me toe rennen. Op een afstandje gingen ze blaffen en sommige probeerde in je kuiten te bijten. Maar zodra ik me omdraaide en hard BOEH riep renden ze allemaal weer weg hahaha (paardjes werden wel cavia mak daardoor, best handig,.,..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:17

Oh laatmaar hij fokt in ongeveer 20 rassen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:19

jep... in Tilburg zit ene grote en in Huizen is er ook een... niet naartoe gaan!!!
Als je naar een pup gaat kijken, kijk dan goed naar papa en mama en vraag veel. Neem geen pupje omdat hij er zo leuk of lief uitziet of juist heel zielig. Trap niet in een smoes waarom moeder hond er niet is. Die hoort er gewoon te zijn!!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 00:25

Dankje suuzepuus.

En Tooske ik lees goeie recensies over An's Angels. Ik ga die website in de gate houden!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:38

Marlinda schreef:
Neem contact op met de rasvereniging van de chihuahua, daar kunnen ze je vast meer vertellen.

Ohja, koop geen pup via marktplaats, daar vind je juist de broodfokkers

hier ben ik het niet mee eens, ik heb een prachtige pup van mp, en het is een super hond.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:39

Via mp kun je goed epups kopen hoor. echt onzin dat je dat niet zou moeten doen. Via een erkende fokker kun je ook een miskleum kopen....

bitchiej00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:01

[/quote]
Ok duidelijk!!!
Ik heb geen ervaring met die beestjes behalve een buurman was fokker van chiuahua's bij mijn oude bijrijdpaard. Als ik mijn paard uit de wei haalde kwamen er zo'n 40 van die kleine krengen naar me toe rennen. Op een afstandje gingen ze blaffen en sommige probeerde in je kuiten te bijten. Maar zodra ik me omdraaide en hard BOEH riep renden ze allemaal weer weg hahaha (paardjes werden wel cavia mak daardoor, best handig,.,..[/quote]

Hahahah ik zie het al helemaal voor me _O-

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:10

Wispeltuur schreef:
Chihuahua`s zijn apsoluut geen makkelijke hondjes ookal zijn ze zo klein. Het worden makkelijk bijtertjes, blaffen van nature graag om alles en worden makkelijk bang van dingen als je het niet goed aanleert.

Wij hebben er thuis 2 en het zijn echt heerlijke hondjes maar apsoluut geen makkelijk hondje.
Vraag jezelf eens af waarom je een chihuahua wilt, om zijn krakter of om zijn uiterlijk en status symbool?

Vraag je dit nu in het algemeen of aan TS?

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:11

suuzepuus schreef:
Via mp kun je goed epups kopen hoor. echt onzin dat je dat niet zou moeten doen. Via een erkende fokker kun je ook een miskleum kopen....

Onzin is het dus in ieder geval niet, ik quote:

Tooske schreef:
Nou dan heb je geluk gehad wij hebben er ook eentje van marktplaats gehad binnen 1,5 jaar was hij dood en dat willen we nooit meer meemaken.

---

Ik zeg ook niet dat er geen enkele goede fokker tussen zal zitten, er zullen vast wel goede fokkers tussen zitten. (toch zou ik zelf als ik fokker was niet op marktplaats willen staan - ik zou niet tussen de broodfokkers willen staan..) Als je via marktplaats bij een fokker terecht komt er daar referenties van zoekt is het een ander verhaal.

Ik vind niet dat je een pup via marktplaats moet kopen, omdat er dus ook veel broodfokkers tussen zitten. En bij zo'n beperkte advertentiepagina kun jij als koper niet goed beoordelen hoe betrouwbaar de fokker is. Daarvoor zul je toch echt referenties nodig hebben. Negatieve ervaringen vinden bij een broodfokker is soms ook nog lastig, omdat ze nogal eens de neiging hebben om van (kennel)naam te veranderen. Het is nogal een verschil of je een vuilnisbakje op marktplaats koopt of een rashond. Zeker bij chihuahua's omdat het zo'n populair ras is. Omdat er met populaire rashonden voor de broodfokkers lekker geld te verdienen valt van onwetende nieuwe hondeneigenaren.

Spoedcursus broodfokkers herkennen: http://www.sbtinfo.nl/broodfokkers-herkennen/ Citaat: "Een legitieme handelaar hoeft zijn pups 9 van de 10 keer niet via een website als Marktplaats of Speurders te verkopen." Of bijv. http://uitgelatenhond.nl/broodfok-en-il ... ppy-handel (zie deze websites ook net voor het eerst hoor, maar bespaart wat typwerk)

Maargoed -- dit is een "Gezocht chihuahua" topic en geen discussietopic over wel of geen marktplaats pups.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:20

3bengels schreef:
Koop aub geen hondje van marktplaats. Wacht dan nog even wat langer tot je een goede fokker gevonden hebt. Dat kan jezelf en het toekomstige hondje een hele hoop ellende en geld schelen.

Wij hebben een Duitse-doggen reutje gekocht, die is inmiddels de oudste gestroomde dog van Nederland èn heeft, afgezien van zijn gebroken teentje,
nog nooit wat gekost qua dierenartskosten betreft.
En btw. als je gewoon een particulier bent, je wilt één keertje een nestje. Je hebt een goede teef met een mooie stamboom, daarop een mooie reu met
een goede stamboom gezet, dus je hebt een stel puppies. Waar moet je deze kwijt? Op marktplaats en/of andere verkoopsites! :)*

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:37

loonew schreef:
Ik heb een Chihuahua, geloof me! Het feit moeilijk zindelijk te krijgen etc altijd koud smoesjes!
Ik heb een echte mini 17 cm samen met nog 3 meisjes uit onze buurt , en nee we hebben geen jasjes en als er behoefte moet.worden gedaan staat hij voor de deur te piepen, maar let wel t zijn geen Poppen maar honden, ik bedacht me altijd alsof ik met een rotweiler liep een stoere spike halsband om maatje xxxs en goud , en wandelen maar !

Een echte mini? Die bestaat niet. :')

Maar ja, dat krijg je met MP 'Chihuahua's'

jojo1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:32

mijn vriendin heeft een heleboel chicuaha pups gekregen
en ze kan ze niet allemaal houden
heb je er belangbij ?
als ze een goed te huis krijgen mogen ze gratis weg

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:40

hier op bokt heb je ook een chihuahua onderwerp, moet je even zoeken...zijn heel veel leuke mensen met verstand van chi's. Ik wil je alleen de tip mee geven om naar een fokker te gaan via de NCC. Dan weet je idd wat je koopt en kom je strax niet te zitten met mogelijk hoge kosten van een dierenarts omdat je een kneus hebt gekocht. Je kan terug kijken op erfelijke afwijkingen etc.

Raszuiver wil niet zeggen dat het een stamdoom hondje is. Raszuiver is helemaal niets waard je hebt dan geen chihauhua maar gewoon en vuilinsbakje! En die kunnen ook lief en mooi zijn maar om voor een vuilisbakje tussen de 400 en 700 te betalen is een hoop geld. En je houdt een nare manier van de hondenhandel in stand!

Ik heb nu mijn 2de chi met stamboom en nooit problemen gehad.

Suc6

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:49

Een stamboom is ook geen garantie voor gezondheid!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:12

Ten eerste TS, welkom op Bokt :)

Helaas ga ik je topic sluiten aangezien je deze op de verkeerde plaats gezet hebt, deze had op BB, Beestenboel, moeten staan.
Maar aangezien je nog niet genoeg berichten hebt om daar te plaatsen, kan je even op deze link: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F klikken en daar goed lezen hoe nu verder :)