Mensen die topic's ''verzinnen''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:38

Wat mij opvalt is dat ik heel veel SA topics voorbij zie komen met de meest gruwelijke verhalen, en die tzt allemaal "doodbloeden". Oftewel, je hoort er niets meer van, en dus gaan mensen zich afvragen of het hele verhaal wel waar is...
Dan vraag ik me wel af of SA accounts niet gecheckt worden. Kloppen de feiten in het SA topic met de achtergrond van degene die het account heeft aangevraagd, dat is toch wel na te gaan voor de mods?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:36

Maar druk vooral je twijfels niet uit in zo een topic, want dan worden je berichten verwijderd, staat je pb box vol met belerende pbs van bokkers :D en fantaseert bokt vrolijk mee met allerlei doomgedachten.... :P

Bokt smult er van en daarom staat bokt vol met allerlei kommer en kwel uit hele dikke sms duimen....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:43

russel schreef:
Maar druk vooral je twijfels niet uit in zo een topic, want dan worden je berichten verwijderd, staat je pb box vol met belerende pbs van bokkers :D

Die berichten worden niet in elk topic verwijderd hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:45

Dus er zijn nog topics waar mensen toch wel nog een beetje mogen nadenken?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:19

russel schreef:
Dus er zijn nog topics waar mensen toch wel nog een beetje mogen nadenken?

Tja, in het ene topic mag dat wel, en in het andere precies gelijke topic mag het niet. Bokt logica :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:07

Shellyke schreef:
De duimen worden alsmaar groter en groter. Het lijkt soms wel een wedstrijd wie met het zieligste verhaal komt en daarmee de meeste aandacht naar zich toe weet te trekken.

Nou, inderdaad... En de tenen ook.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 15:37

pinto_1 schreef:
Wat mij opvalt is dat ik heel veel SA topics voorbij zie komen met de meest gruwelijke verhalen, en die tzt allemaal "doodbloeden". Oftewel, je hoort er niets meer van, en dus gaan mensen zich afvragen of het hele verhaal wel waar is...
Dan vraag ik me wel af of SA accounts niet gecheckt worden. Kloppen de feiten in het SA topic met de achtergrond van degene die het account heeft aangevraagd, dat is toch wel na te gaan voor de mods?

SA topic is toch schaduw account topic??

Denk dat het voor de mods moeilijk na te gaan is. Bijv. ik vraag een schaduw account aan omdat mijn moeder me mishandeld, en ze zouden het controleren moet ik ooit wel eens iets over me moeder gezegd hebben wat het zou tegen spreken. En denk dat dat in heel veel gevallen moeilijk zou zijn ,en veel werk.
Als je iemand hebt met 1000 berichten is het al veel werk, ook al lees je vluchtig, en bij zoekopdrachten krijg je vaak , als het een lange post is niet meteen de hele post. En zie je dus lang niet alles.

Denk dat ze heus wel eens valse aanvragen voor een SA onderscheppen, alleen niet altijd. En door dat er mensen misbruik van maken, zijn er mensen met een waar verhaal die geen SA krijgen, of die niet serieus worden genomen.

En dat de topic's doodbloeden, kan ik me wel bij iets over voorstellen, op een gegeven moment is alles wel gezegd , of is het klaar.

En als je ziet wat een TS soms overzicht heen krijgt, is het inderdaad verstandig een tijdje je naam niet te laten zien. Want heb een topic gezien, TS had een onwaarschijnlijk verhaal, ze start een andere topic, die ook al een beetje een rel topic word. Zijn mensen die de eerste topic nog weten en beginnen daar weer over, als er 1 schaap over de dam is zal de rest volgen, andere lezen het eerste topic, en TS krijgt het uit de eerste topic weer over zich heen.

Net zoals ik een keer de naam Miep ofzo voorbij zag komen? Ik had een topic over een meisje die gelogen had dat ze ziek was, en Miep had blijkbaar iets soort gelijks gedaan, en ze wisten het nog.
(Heb de zoek functie even gebruikt, en de topic's waren oud van miep) Als Miep nu weer op bokt zou komen, en ze begint een topic over een nieuwe kat ofzo, zal het er vroeg of laat weer op uitdraaien dat ze over de oude topic's beginnen.
Beetje jammer, fouten maken is menselijk ,en heel veel krijgen op Bokt gewoon geen 2de kans.
En ja sorry seem's to be the hardest word.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:06

Shellyke schreef:
De duimen worden alsmaar groter en groter. Het lijkt soms wel een wedstrijd wie met het zieligste verhaal komt en daarmee de meeste aandacht naar zich toe weet te trekken.

maar dat is toch relatief?

wat voor de een een onoverkomelijk iets is heeft een ander er standaard als bv bijwerking van medicatie bij en mg het er mee doen
het ligt toch mede aan je perspectie en ervaring
als je nog nooit iets gehad heb kan ik me voorstellen dat een voorwee al bijna onoverkomelijke pijn geeft

weet je wat ik erg vind , dorp verderop , man werkt zich een breuk als zzpr zeker 60 uur per week
moeders kan daarom thuis blijven voor haar 3 kids waarvan de jongste slechts een paar maanden oud
ze zijn niet rijk maar kunnen zich bedruipen , gaan niet op vakantie en er is geen geld voor een 2e auto
moeders doet dus alles op de fiets , ook de boodschappen een dorp verderop
in de AH zal je der niet vaak vinden
zielig , neh , bewuste keuze en daar staan mensen gelukkig nog vrij in
moeders is handig en doet veel rond en om het huis, ze kan het en het bespaart geld

tot dat moeders bij het schoonmaken van de goot van de ladder afvalt en een breukje in de nekwervel oploopt
doordat er 2 kids niet van school werden opgehaald zijn er mensen gaan kijken welke moeders onderaan de ladder aantroffen
met de ambu weggebracht naar het ziekenhuis waar ze te horen kreeg dat ze geopereerd moest worden
helaas ... nieuwe wet in nl , al paar jaar trouwens ..ze heeft geen recht op hulp want ze is getrouwd
man 6 weken niet werken kan het gezin financieel simpel weg niet aan
en familie woont niet in de buurt (als of die altijd wel in staat zijn om te helpen)
en 6 weken in het ziekehuis kon dus niet dus werd ze weer naar huis gestuurd...

vrij snel kwamen veel omwoners in actie en met heel veel mantelzorg van hoofdzakelijk moeders die net zo verbijsterd
dat ze helemaal geen hulp kreeg , zeker gezien die kleine van een paar maanden oud
is ze dan toch geopereerd , man kortere dagen en de oudste kinderen werden zo verplicht sneller volwassen en zelfstandiger te worden en heel veel hulp , ze bestaan nog behulpzame mensen

andere alleen staande moeder , braaf werkend onder schooltijden , alles per fiets
breekt er voet en krijgt gips waar ze niet op mag lopen , kan niet fietsen voor een paar weken
en dus niet werken en geen boodschappen doen kids niet naar school gebracht etc

wat is erger? ze hebben allebei een enorm onoverkomelijk probleem
en wie bepaalt wat "zieliger"is ? dat is toch nooit te bepalen
wat voor de een vervelend is is voor de ander een serieus probleem
je kan nooit zeggen die is zieliger of die heeft het zwaarder

moet eerlijk zeggen dat ik soms iets heb bij sommige topics van jezoes , is dat alles
waar jij je druk om hoeft te maken , of dat is toch simpel op te lossen en get a life
of hoop dat je nooit echt de griep krijgt
soms ook jaloers , mensen die geopereerd woden aan bv zo'n hoe heet dat ook alweer precies
carp tunnel syndroom en dat ik denk ik hoop zo dat ik binnenkort misschien weer onder narcose mag
dan ben ik misschien eindelijk na ruim 1,5 jaar van die verrecte pijn af , iig daar dat stukje, rust en medicatie werkt duidelijk niet
niet alles werkt voor iedereen , jammer maar reliteit
en dat ik echt soms even moet realiseren dat iemand zijn probleem en hoe die deze ziet
heel veel te maken heeft met diens perspectie , geef dan of een tip waarvan ik hoop dat ze der iets aan hebben
om het probleem te verkleinen of hou mij braaf uit zo'n topic , heeft de ts dan namelijk niets aan
is dan puur topic vervuiling

een kantoor medewerker met enorme koppijn is misschien niet realistisch te vergelijken met iemand met een ongenezelijke ziekte
maar dat, die gedachte maakt het op dat moment niet voor die persoon die de gehele dag moet denken dat zijn hoofdpijn en dus zijn probleem ineens weg of minder is ,

vind dus dat je niet kan zeggen die is zieliger , op dat moment moet die persoon dealen met die situatie
en al vind ik soms dat mensen een klein probleem vaak onnodig groot maken , dat is mijn mening en
maakt het probleem voor die persoon en hoe deze dit probleem ervaart er niet minder om

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:17

Nickyu ik heb hier niet over dingen die mensen overkomen, lezen wat er staat. Het gaat mij om de duimzuigverhalen en diegene die hiermee aan komen zeilen. Dit zou moeten stoppen, ze brengen hier schade toe aan mensen die echt een ziekte oid hebben en door de duimzuigverhalen misschien niet eens meer geloofd worden.

Janine1990

Re: Mensen die topic's ''verzinnen''

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:55

Jezus Nickyu, moet jij nu hier ook alweer aandacht vragen? Ik dacht dat hier een "maatschappelijk" (Bokt als kleine maatschappij/society gezien) probleem werd besproken. Niet jouw problemen en die van je buurtgenoten!!!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:06

Het lijkt wel alsof Nickyu zich hier enorm wil verdedigen en zich aangesproken voelt, terwijl er geen namen worden
genoemd. Weet niet wat ik ervan moet denken eigenlijk, bijzonder dat hier hele lappen teksten van je verschijnen...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:09

Zo ken ik ook iemand hier op bokt die zich voordoet als de eigenaressen van mijn paard.
Ik noem geen namen maar dit meisje heeft een serieus probleem.
Ze is mijn exbijrijdertje en nu hangt ze hele verhalen op (ook buiten bokt) dat het har paard is geweest en dat ze nu een nieuwe pony heeft (die niet van haar is want ik ken de pony in kwestie)
Ik laat haar lekker banketstaaf ze komen er vanzelf wel een keer achter hoe somige mensen zijn.
Gelukkig weten mijn vrienden wel beter en weten ook dat het mijn paard is en niet die van haar.
Maar leuk is anders...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:11

pinto_1 schreef:

Zou het niet een optie zijn, bij zulke topics, als dus overduidelijk en onomstotelijk vast staat dat de SA van een bokker met een grote duim is de "ware identiteit" (= normale boktnaam) openbaar wordt gemaakt? In dat topic of in een centraal iets net zoals de banlijst?

Als afschrikwekkend middel om dat soort topics verder te voorkomen? :P Want er zijn natuurlijk hulpvaardige en bezorgde bokkers die veel energie in zo'n topic steken, en/of die er erg door worden aangegrepen vanwege hun eigen verhaal of dat van iemand in hun omgeving dat lijkt op zo'n dikkeduimtopic?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:34

jezoes , kan ik dan nergens reageren onder direct beschuldigd te worden van aandachttrekkerij? of verdedigen,voelde mij persoonlijk absoluut niet aangesproken , nog steeds niet

maar ben wel van mening dat niks en niemand te vergelijken is
en dat je dat niet kan zeggen of iets erger is dan iets anders
ok niet over iets banketstaaf als hoofdpijn of een ingegroeide teennagel , wat ever
wat vor de een helemaal niet erg is, niks meer dan een klein ongemakje kan voor een ander een ramp zijn
en dat probeer ik duidelijk te maken en dat niemand zoals iemand waarvoor het een klein ongemakje is dat kan zo kan stellen / zeggen tegen iemand waarvoor het een ramp is
hoe kan iemand voor iemand bepalen hoe die moet omgaan met diens gevoel over t euvel?
jammer dat er mensen blijven die onzin topics berust op onwaarheden zullen blijven posten
die zijn er altijd geweest zullen altijd blijven
vermoed je dat reageer dan niet .. probleem opgelost, leven kan zo simpel zijn

daar ik vind dat ik slecht ben en het erg moeilijk vind om gevoelens/mening onder woorden te brengen
en in het verleden vaak verkeerd begrepen werd geef ik praktijk voorbeelden
om deze te verduidelijken , maar deze worden nu helemaal verkeerd geintepreteerd
terwijl deze niks nada noppes met mij te maken te hebben
zal dat niet meer doen , ben benieuwd ..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:33

@ Nick, in de wetenschap dat iedere lap tekst van jouw hand olie op dat vuur zal zijn, reageer je toch.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om op een andere manier contact te houden met diegenen die het oprecht interesseert.
Op deze wijze houd je het zelf ook in stand. Bv met dit topic zoek je het zelf bewust op. Waarom?
Waarom Bokt als platform willen blijven gebruiken, als er zoveel bad vibes van komen? Dat vreet toch energie?

Ontopic:
Er zijn erg veel mensen die zitten te springen om aandacht. Een " Ik ben zielig want ik heb *** " topic geeft aandacht, rellen en stoken -> negatieve aandacht is ook aandacht, " Kijk mij, wat ben ik goed want ik heb dit gedaan " .... idem dito.
Zolang we er met z'n allen op blijven reageren, blijven dit soort topics komen.
T'is mens eigen, gebeurt in real life ook.

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:58

Wat ik triest vind is dat er mensen op Bokt ziektes verzinnen om maar in de belangstelling te staan.
Dat heet volgens mij het van syndroom van Munchhausen.
Maar eigenlijk zijn ze heel triest en ze vallen zo ontzettend door de mand want dan zie je gelijk dat ze gegoogeld hebben en een normaal mens was allang gaan hemelen.
Maar het ergste is dat mensen het lezen waarvan familieleden of vrienden aan deze ziektes zijn overleden.

Kijk ik vind het wel vermakelijk als een pennykind(mens) verzint dat ze wilde hengsten zadelmak maakt.
Die doet er verder niemand kwaad mee.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:06

nickyu schreef:
jezoes , kan ik dan nergens reageren onder direct beschuldigd te worden van aandachttrekkerij?
.

Denk aan je hart Nickyu ;) .

Ik kom ze regelmatig tegen SA accounts.
Er zullen best mensen tussen zitten , die iets heel hoog hebben zitten en dit kwijt willen en misschien raad willen hebben of een andermans mening willen.
Maar ik ben bang dat er ook een aantal bijzitten die idd een hele grote duim hebben.
Je herkent het vaak wel, doordat ze zichzelf in de loop van het topic gaan tegen spreken of ineens "verdwenen"zijn als het ze te heet onder de voeten wordt.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:07

kwakernoot schreef:
Kijk ik vind het wel vermakelijk als een pennykind(mens) verzint dat ze wilde hengsten zadelmak maakt.
Die doet er verder niemand kwaad mee.

Zoals ooit degene die ooit stiekum een pony wilde houden, stiekum in een afgelegen schuurtje en dan groentesoep voeren. Die stond nog in het 10-jarig overzicht van bokt. _O-

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:08

manic schreef:
Tl;dr

Respect voor degenen die het wel konden lezen, sjonge jonge wat een lap zeg. :')

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:24

Siets schreef:
Het lijkt wel alsof Nickyu zich hier enorm wil verdedigen en zich aangesproken voelt, terwijl er geen namen worden
genoemd. Weet niet wat ik ervan moet denken eigenlijk, bijzonder dat hier hele lappen teksten van je verschijnen...

goed opgemerkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:08

Ben jij serieus 55? Moet je dan nog zo reageren op anderen?
Sommige mensen worden echt nooit volwassen :')

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:14

Anthea schreef:
Ben jij serieus 55? Moet je dan nog zo reageren op anderen?
Sommige mensen worden echt nooit volwassen :')

Gelukkig _O- _O- Snap ook waarom jij zo bitsig reageert met je 99 jaar :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:00

Moet toch zeggen dat veel schrijven op bokt voor sommigen wel een goede Taaloefening is en dat dyslectie daardoor verminderd.

Overigens vind ik dat topics onder SA's niet thuis horen op een paardenforum, zat andere forums, zoals bv Viva en dergelijke die daar voor geschikt zijn..daar pampert men graag mee en juist daar krijg je bergen aandacht...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:06

Daar ben ik het ook mee eens. De meest vreselijke en rare verhalen komen voorbij over gruwelijke mishandelingen en incest, maar ook erg sexueel getinte topics. Ten eerste zijn een hoop van die dingen niet te verifiëren, ten tweede horen met name de eerste groep mensen betere hulp te krijgen dan hier op een paardenforumpje, ten derde wil ik die dingen allemaal helemaal niet lezen of weten en ten vierde kunnen de veelal jonge mensen die dit soort topics aanmaken niet overschatten wat voor impact zoiets kan hebben op je dagelijks leven een paar jaar later (en zie je berichten maar eens verwijderd te krijgen)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:22

Ik zit nog te wachten op het topic;

Help ik heb gepoept en de wc-papier is op! Wat moet ik nu doen?