schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:14

[En wat heeft dat met het topic te maken?[/quote]

Dat laatste. Ach, zo erg is het toch ook niet als iets off topic is als je maar niet de hele tijd doorgaat. Ik heb meer dan 25 reacties geplaatst en ik wil nu een advertentie plaatsen. Misschien goed voor u of jou en ook voor anderen, daar ze misschien wat kunnen met mijn spullen :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:17

Simon1234 schreef:
Dat laatste. Ach, zo erg is het toch ook niet als iets off topic is als je maar niet de hele tijd doorgaat. Ik heb meer dan 25 reacties geplaatst en ik wil nu een advertentie plaatsen. Misschien goed voor u of jou en ook voor anderen, daar ze misschien wat kunnen met mijn spullen :j

Heb je jezelf al toegang tot 'de kudde' verschaft?

http://www.bokt.nl/tools/check_groups.php

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:31

Iris82 schreef:
Simon1234 schreef:

Heb je jezelf al toegang tot 'de kudde' verschaft?

http://www.bokt.nl/tools/check_groups.php

Haha, maar dat lijkt mij niet echt handig als ik een Euroriding Diamant zadel te koop heb. Maar dat was dan ff off topic, maar ik hoef hier toch maar 25 berichten te plaatsen, alvorens die adv te kunnen zetten.

Maar effe on topic. Schaduwaccount worden meestal onder 1 IP-adres gedaan of wat moderator zegt op school. En wat dachten jullie vanaf de werkvloer. Ik snap echt niet dat veel mensen op als die fora's rond kunnen hangen. Geen wonder dat het zo slecht "loopt" in Nederland. Prima dat je op internet zit, maar het moet boven je dagelijks leven niet de hoofdmoot gaan vormen. Tenminste zo denk ik erover. Kan er naastzitten. Wij gaan zo naar de Chinees. Er moet toch ook nog voor de innerlijke mensen gezorgd worden. Fijne avond!

Daihyo

Re: schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:36

Om een advertentie te kunnen zetten moet je toegang hebben tot de kudde.
Via de link die Iris gaf. Dus toch wel handig :)

En de tijd die iedereen aan internet besteedt moet hij of zij zelf weten. Dat is niet aan een ander om te bepalen :)

Eet smakelijk ;)

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:43

Ben nog niet zo snel ingelezen :o |( ;) Komt wel. Nu eerst eten en bedankt :) Fijne avond. Groetjes.

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:05

laat ik zo zeggen, dit persoon heeft helemaal geen gezin of andere familie die hier lid is, ze bokt namelijk op haar mobiel die zie al een paar jaar in haar bezit heeft, en verder niemand aan heeft gezeten, is haar prive telefoon. Dus een nieuw IP die een andere bokker nooit heb kunnen gebruiken! Hoe kan er dan een naam van een oud bokker genoemd worden? Dat vind ik een hele grove beschuldiging die op geen enkel feit gebaseerd is.

Dus deze OW kwam heel erg rauw op haar dak, bezwaar indienen heeft in haar ogen dus ook helemaal geen enkel nut, of het IP van haar mobiel moet ooit van een ander zijn geweest, dat is vechten tegen..ja wat? Een krom beleid op bokt die paranoide op zoek is naar SA's?

Ik denk namelijk niet dat ze met IP's aan komen zetten, want alleen daarmee zou het aangetoond kunnen worden? Waar is bokt dan in vredensnaam mee bezig!
Inmiddels heeft ze maar weer een ander account opgepakt, waar ze eerder ooit eens mee heeft aangemeld, maar het wachtwoord kwijt van was. Gek genoeg staan daar al ruim 700 berichten op en is nooit een ban op gezet.
Dus mogen jullie mij uitleggen hoe dit mogelijk is! Ze heeft een ban omdat ze een SA in de schoenen geschoven heeft gekregen, maar dat account kan weer in alle rust opgepakt worden, zonder problemen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:07

Waarom zou bezwaar indienen geen nut hebben? Als ze het niet probeert zal er zeker niets gebeuren. :)

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:19

Amanda schreef:
Waarom zou bezwaar indienen geen nut hebben? Als ze het niet probeert zal er zeker niets gebeuren. :)

Komen ze dan aanzetten met IPs waarin het bewijs geleverd kan worden? Ik denk van niet want dan schenden jullie de privacy van de gebruikers, en dat mag niet van de wet!
Dus hoe komen jullie aan die kul dat zij een SA is? (Ze heeft zelfs een naam van die SA gekregen dat is helemaal bijzonder) dus hoe wil je dat bewijzen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:24

Voor je conclusies trekt wil ik je vragen eerst dit even te lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_d ... delaars.29
Wij, de bezwaarcommissie, hebben haar niet geband. Daarvoor zal ze in overleg moeten met de moderators. Komt ze er daar niet mee uit, kan ze bezwaar indienen. Doet ze dit niet, zal er zeker niet naar gekeken worden en zal ze de ban moeten accepteren.

Daarnaast worden er nergens IP's openbaar gemaakt en dus ook geen pricacy geschonden :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:25

Babooska, waarom bewandel je niet de wegen die ervoor zijn. Meldt het bij de bezwaarcommissie. Ook Bokt-medewerkers kunnen fouten maken, net als ieder ander mens.
Geef Bokt dan ook de kans om dingen recht te zetten die niet goed zijn gegaan. Met alleen maar boos zijn in dit topic, zal je je doel niet halen denk ik.
Je zusje is nu weer op Bokt? Dan zou ik als ik haar was nu meteen melding gaan maken bij de bezwaarcommissie.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 30-10-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:26

babooska schreef:
Inmiddels heeft ze maar weer een ander account opgepakt, .

Dus als ik het goed begrijp had ze 2 accounts. Dan klopt het toch dat er op die ene een ban gegooid wordt? Dat is dan een SA van die eerste die ze nu weer is gaan gebruiken. >;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:26

Jaja welkom op Bokt, ze zijn hier heel royaal met bannen uitdelen, berichten verwijderen en dat soort zaken.
Op dit forum is dit heel normaal, ik word er ook af en toe schijtziek van.
Desondanks blijft dit een van de grotere paardenforums waar best wat info te zien is en dus wel handig.
Maar die regels hier..................... pfffff :z

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:28

Ja Amanda die regeltjes ken ik. Die had ze al lang al doorgenomen. Maar nu draai je heel leuk om mijn vraag heen die vrij simpel is. Een SA is alleen aan te tonen via een IP, en die krijgt ze niet dat zeg je nu zelf al ;)
Dus hoe kan zij dan ooit bewijs krijgen?

Nee Mandy; ze heeft een SA in de schoenen geschoven gekregen van een lid die al meer dan een jaar geband is ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:29

Op die vraag kan ik ook geen antwoord geven, want de bezwaarcommissie deelt geen bans uit. Daarvoor zal ze nog steeds naar de moderators moeten. :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:31

jesito schreef:
Jaja welkom op Bokt, ze zijn hier heel royaal met bannen uitdelen, berichten verwijderen en dat soort zaken.
Desondanks blijft dit een van de grotere paardenforums waar best wat info te zien is en dus wel handig.

een ding berichten verwijderen? dat kan helemaal niet en ik heb hun dat ook nooit zien doen.. meestal gaat het gewoon opslot.

er is wel de mogelijkheid een aantal dingen erin te veranderen of een paar berichtjes te verwijderen..
maar niet makkelijk.

(en verder moeten er toch keuzes gemaakt worden. ik neem aan dat ze wel weten van gezinnen die op een pc zitten)

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:32

En weer wordt er om mijn vraag heengedraaid. Heel simpel, hoe toon je een SA aan als je geen IP's mag vrijgeven?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:32

babooska schreef:
Inmiddels heeft ze maar weer een ander account opgepakt, waar ze eerder ooit eens mee heeft aangemeld, maar het wachtwoord kwijt van was.

Euhmm... je vriendin had dus wel meerdere accounts.
Ze heeft nl weer een ander account opgepakt waar ze eerder ooit eens mee heeft aangemeld
Dan is het openen van dit topic dus overbodig. Je mag maar 1 account hebben.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 30-10-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:34

Als ik nu je tekst goed lees begrijp ik dat ze dus wel degelijk meerdere accounts heeft - waarvan ieder account na het eerste wordt aangemerkt als een SA. Waar ben je dan nu precies zo kwaad over?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:34

paardenfreak schreef:
jesito schreef:

een ding berichten verwijderen? dat kan helemaal niet en ik heb hun dat ook nooit zien doen.. meestal gaat het gewoon opslot.

er is wel de mogelijkheid een aantal dingen erin te veranderen of een paar berichtjes te verwijderen..
maar niet makkelijk.

(en verder moeten er toch keuzes gemaakt worden. ik neem aan dat ze wel weten van gezinnen die op een pc zitten)

Ja gebeurd zeer regelmatig in duscussies en fototoppics.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:35

babooska schreef:
En weer wordt er om mijn vraag heengedraaid. Heel simpel, hoe toon je een SA aan als je geen IP's mag vrijgeven?

Door mij? Waarom omheen gedraaid? Ik ben geen moderator, dus ik kan er ook geen antwoord op geven.
Dat heeft niets met omheen draaien te maken, maar gewoon met de taken doen die bij mijn functie horen.
En jouw vraag beantwoorden is niet mijn taak :)
Daarnaast is het niet aan jou om iets met de ban van je vriendin te doen, daar bereik je sowieso niets mee. Zij zal dit zelf moeten doen. :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:36

Het zal dan wel aan mij liggen maar, in je OP schrijf je dat ze niet meer in kan loggen omdat ze een ban heeft omdat er een SA zou zijn (waar deze vandaan komt laten we even in het midden). En even later schrijf je dat ze nu een ander account gebruikt die ze al langer had. Dan heeft / had ze er toch 2? Die ene waar nu die ban op zit en het account wat ze nu gebruikt.

Misschien moet ik anders morgen nog maar een keer alles doorlezen, misschien dat het dan duidelijker is. Of er moet nog iemand zijn die snapt wat ik bedoel of mij duidelijk uit kan leggen wat bedoeld wordt.

edit, ik zie dat er al meerdere zijn die dit niet snappen.

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:38

Prrrr schreef:
Als ik nu je tekst goed lees begrijp ik dat ze dus wel degelijk meerdere accounts heeft - waarvan ieder account na het eerste wordt aangemerkt als een SA. Waar ben je dan nu precies zo kwaad over?

Beter lezen. Ze heeft een BAN gekregen voor een SA die al langer dan een jaar geband is, die helemaal los staat van haar eigen account. Ze kent die bokker niet eens. Waarom is haar andere account dan nog werkzaam?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:40

Volgens mij bedoelt ze dat ze geband werd als zijnde een SA van iemand anders (die een lange tijd geleden permanent geband is, bijv. Pokemon).

Wat natuurlijk niet wegneemt dat ze wel degelijk zelf meerdere accounts had, dus ...

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:43

jij begrijpt hem Guinevere, ze had inderdaad dat andere account niet mogen hebben, dat geeft ze zelf ook toe maar daar was ze haar wachtwoord van kwijt...Ik denk dat meer bokkers dat probleem wel eens hebben gehad, of misschien zelfs niet eens meer weten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:44