NatasjavE schreef:merrieveulen schreef:meest irritant vind ik als je the obvious aankaart, en iemand heeft daar dan een smoes voor die gewoon niet waar is.
bijv. 'zadel ligt niet goed', 'oh mijn zadelmaker vindt van wel', en er is nooit een zadelmaker bijgeweest. da's regelrecht liegen,.
En hoe weet jij dat er geen zadelmaker bijgeweest is?
Kijk behoudens dat je bij iemand op stal staat, zeer goed kent(buiten bokt) of zeer regelmmatig bij iemand over de vloer komt weet jij niet of het liegen is.
Het zal best vaak voor komen dat iemand op bokt zich beter voordoet dan ie is(of op andere manieren de waarheid verdraaid)
Dat geloof ik allemaal best wel. Maar je er aan ergeren heeft zo weinig zin.
klopt ik bedoelde daarmee als je dus zeker weet dat het een leugen is. in veel gevallen betekent dat inderdaad dat je iemand persoonlijk moet kennen.
malloesje schreef:Ik ben het met het gros van de reacties wel eens, maar soms is iets niet een smoes maar gewoon zoals het is.
Ik las bv een reactie mbt frissigheid, dat kan toch heel goed zijn. Tja dan moet je soms wat meer remmen en dat lukt niet altijd 'bokt-proof'![]()
Ook mbt kantelen en scheefheid, dit is toch een aannemelijke reden? Een ts zou dan meer gebaat zijn bij tips om het paard losser en daardoor recht krijgen dan dat het af wordt gedaan als smoes.
kijk, en dat is dan lastig, want wanneer is iets een smoes en wanneer is het antwoord gewoon eerlijk. een smoes zie ik als een reactie die 'de fout' verklaart, maar die eigenlijk niet eerlijk is. en dat is inderdaad met alleen Bokt als medium niet te controleren, daarvoor moet je het dan live gezien hebben.
maar goed feit blijft dat het gros van de ruiters het erg moeilijk vindt om naar zichzelf te kijken en eigen fouten toe te geven (of die gewoon hun kop in het zand steken, denk aan de vele topics met eindeloze discussies over het wel of niet te groot zijn voor je Shetje of Welsh A-tje, daar zie je combinaties die ECHT niet kunnen, maar luisteren ho maar), en in de plaats daarvan krijgt bijv. het paard de schuld terwijl dat niet terecht is. controleerbaar is het alleen niet.