Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:Als mensen bij leven aangeven wat ze willen, dat gaat dat altijd boven de mening van de erven Bart.
Lijkt me een goede reden om een optie tot kiezen in een afgeschermd profieldeel op te nemen.
Marieke_K schreef:Doel je op nabestaanden?
Zelf vind ik dat je in eerste instantie de wens van de overledene moet respecteren en daarna de wens van de familie.
Maar het is heel lastig want iedereen rouwt op een andere manier en heeft/had een andere band met de overledene. En ieder persoon is anders.
Misschien zou ook nog wel een optie zijn dat het profiel standaard na 5 jaar (ik noem even iets) verwijderd wordt (onherkenbaar wordt gemaakt). Graven liggen ook niet voor eeuwig op een begraafplaats en zo geef je toch de ruimte voor wie dat wil, maar niet tot in den treuren..
Akhal_Teke schreef:Ik snap niet waar ze dat steeds vandaan halen. Aan mij hebben ze niets gevraagd. Hoe kan doe conclusie nu voor alle Nederlanders genomen worden.
Dat geldt dan toch enkel voor een percentage van de mensen die uberhaubt meedoet aan een enquete?
BartVB schreef:Wat het nog lastiger maakt is dat voor ons niet duidelijk is wie de erven zijn. Vaak hebben we vooral contact met een andere bokker die een vriend(in) was van de betreffende persoon maar is dat dan voldoende om op basis daarvan een profiel op 'overleden' te zetten? Een overlijdingscertificaat of contact opnemen met de gemeente gaat ook weer wat te ver. Lastige materie dus.
Sansje schreef:Ik weet het niet... Mijn sociale profielen zou ik wel graag weg willen hebben... Mijn bijdrage op bokt mag wel blijven staan. Vind het nog steeds heel lastig om het profiel van een overleden vriend tegen te komen tussen mijn vrienden.. Verwijderen zal ik hem nooit... En toch iedere keer als ik die foto daar zie staan, mis ik hem.
Prrrr schreef:Jawel, maar van jou weet ik zo ook wel hoe je heet - en dat je man Ben heet weet ik ook wel, uit je berichten. Mijn eigen naam, en die van mijn lief, meld ik niet. Dat ik achter de schermen met naam, toenaam, adres en telefoonnummer bekend ben maakt het natuurlijk ook een beetje een academische excercitie. Maar er zijn nogal wat bokkers die net zo voorzichtig met hun prive-gegevens om gaan als ik. Dan wordt het nogal een zoekplaatje.
(Overigens zal mijn lief ook behoorlijk met zijn handen in het haar zitten als hij ineens mijn mailbox in moet... hij heeft die gegevens namelijk niet. Da's wel iets om over na te denken, trouwens...).