Persoonlijke aanval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:06

Ik vraag mij ook af dat als jij onderwerp bent van een PA, maar het zelf niet zo ervaart... maar iemand anders Temt en dat dan diegene die op jou reageerde gebanned word. Zonder dat je het zelf als een PA ervaart...
Gebeurt dat ook?
Want een persoonlijke aanval lijkt mij pas persoonlijk als de persoon in kwestie dat zo ervaart toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:07

Maar is dat niet een beetje speelplaats mentaliteit, jij mag meer dan mij en dat is niet eerlijk ^)
Als je iemand niet kan hebben zal je subjectieve visie dat ook wel heel snel zeggen. En zeker sommige bokkers die echt een wij tegen hen mentaliteit hebben.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:07

Tja die ene lijn door de mods kan alleen getrokken worden als iedereen ook zelf temt wanneer het hoort. Volgens mij kan je als moderator gewoon niet alle threads juist bij houden.
Daarnaast is er ook wel wat voor te zeggen dat een mod eerst moet checken of degene die "aangevallen" wordt door de post zich ook daadwerkelijk aangevallen voelt.

Daarnaast is het voor een lezer soms wel erg lastig om het verschil te zien in sarcastisch grappig en passend bij de thread of juist een persoonlijke aanval. Dat onderscheid is lastig ook voor een mod... en is daarom niet juist de bezwaarcommissie voor in het leven geroepen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:08

Enkele dagen geleden zag ik een mod reageren in een topic waaarvan ik dacht dat het wel heel heftig was. Moeten mods zich niet gewoon in houden en in twijfelgevallen maar gewoon niet posten? Want wie wijst een mod op zn fouten?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:09

:D Aangezien jij gewoon zwart bent kan je het wel hebben over een NoGo-area :j
*dit is humor en ook als zodanig bedoeld!* *edit* *Geen persoonlijke aanval op NoGo*
:+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:10

Jespri schreef:
Jammer dat je deze ervaring hebt met de mod's, ik ben tot nu toe wel altijd tevreden geweest.

.

ligt eraan hoe je bent en wat je postgedrag is
en het verschil tussen ons postenaantal wijst mij uit dat ik net even wat fanatieker ben :+

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:10

Anne_GTI schreef:
*dit is humor en ook als zodanig bedoeld!* *edit* *Geen persoonlijke aanval op NoGo*

Das de oplossing! * geen persoonlijke aanval op...* :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:11

Ojajoh schreef:
Jespri schreef:
Jammer dat je deze ervaring hebt met de mod's, ik ben tot nu toe wel altijd tevreden geweest.

.

en het verschil tussen ons postenaantal wijst mij uit dat ik net even wat fanatieker ben :+

Ik ben het ook met haar eens, en ben uber fanatiek dan in jou ogen :+

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:12

Anne_GTI schreef:

:')

Dat bedoel ik dus je kan dingen opvatten zoals je ze leest dat is het stomme van internet.
Maar als mod kan je dus bij een tem direct een gebruiker bannen als je het als aanval leest, of snap ik dat niet goed?

Ojajoh

dat zeker, in dat geval kan je weer terug vallen op de eerste zin ;)
ik zeg nou eenmaal wat ik vind en ook al is dat niet grof,maar sommige meningen mogen volgens het team niet....

Jespri

Ojajoh schreef:
Jespri schreef:

.

Ik post het meest in HK topics die worden volgens mij niet meegeteld.
Daarbij hoeft dat toch nog niet uit te maken? Ik denk dat er meerdere zijn met meer post aantalen dan ik die ook geen slechte ervaringen hebben met mods.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:14

Jespri schreef:
Daarbij hoeft dat toch nog niet uit te maken? Ik denk dat er meerdere zijn met meer post aantalen dan ik die ook geen slechte ervaringen hebben met mods.

zie mijn voorgaand bericht.....

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:14

Daar komt bij dat sommige boktnamen af en toe schreeuwen om reactie na een post van het lid in kwestie....in mijn ogen geen persoonlijke aanvallen, mits je de persoon niet verwenst, maar een sarcastische reactie. Ik ben ook niet vies van enig sarcasme. Vaak wordt dit dan wel gezien als aanval, best jammer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:15

PussInBoots schreef:
Anne_GTI schreef:

Das de oplossing! * geen persoonlijke aanval op...* :+

Tja, beter een poes in je laars dan een laars in je poes kan dan ook....

Weer als humor bedoeld, geen persoonlijke aanval!

Da's wel een mooi onderschrift trouwens; staat het er gewoon standaard onder. Daar had CGJ12 ook zo'n mooie variant van.

Maartje1990

tussen haakjes, krijg je trouwens niet pas een ban na een bepaald aantal ow's?

Ojajoh

sommige namen mogen gewoon niet genoemd worden
je moet nog verdomd goed nadenken hoe je bepaalde zinnen neerzet en niet de *ander woord voor brainiac" uit willen hangen want dan heb je hem pas hangen :+

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:17

Anne_GTI schreef:
Tja, beter een poes in je laars dan een laars in je poes kan dan ook....

Daar zullen de meningen dan weer verdeeld over zijn _O-

En ik voel me niet aaangevallen (even ter verduidelijking!).

Agossie

Volgens mij heeft hij alweer een ban...

PussInBoots

Ojajoh schreef:
je moet nog verdomd goed nadenken hoe je bepaalde zinnen neerzet en niet de *ander woord voor brainiac" uit willen hangen want dan heb je hem pas hangen :+

Ojajoh?

Jespri

Ojajoh schreef:
Jespri schreef:

zie mijn voorgaand bericht.....

Sorry had er overheen gelezen. Daar heb je gelijk in, ik hield me sinds een maandje altijd wat meer op de achtergrond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:18

Maartje1990 schreef:
tussen haakjes, krijg je trouwens niet pas een ban na een bepaald aantal ow's?

Inderdaad, zeker drie keer stout zijn voor de eerste ban denk ik

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:18

Maar goed, stel ik TeM nou op de reactie van Anne_GTI omdat ze even 'naar' uithaald naar Pussinboots, die dat zelf niet zo ervaart. Hoe gaan de mods daarmee om?? Want iets is pas persoonlijk als je het toch zelf ook zo ervaart?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:19

PussInBoots schreef:
Ojajoh schreef:

Ojajoh?

wil jij niet zo persoonlijk uithalen ja! :')

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:19

vuurneon schreef:
Maar goed, stel ik TeM nou op de reactie van Anne_GTI omdat ze even 'naar' uithaald naar Pussinboots, die dat zelf niet zo ervaart. Hoe gaan de mods daarmee om?? Want iets is pas persoonlijk als je het toch zelf ook zo ervaart?

Ik ben bang dat dit topic al niet al te populair zal zijn bij de mods. De "aanvallen"stralen een dergelijk sarcasme uit dat dit geen probleem zal zijn. De steken onder water naar andere personen des te meer.........

Ojajoh schreef:
wil jij niet zo persoonlijk uithalen ja! :')

Het spijt me :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:21

Sarcasme is ook wel erg lastig in alleen maar getypte tekst... daar moet intonatie en lichaamstaal bij om eigenlijk duidelijk te zijn en dan nog is het voor veel mensen lastig ;)

Maar als je gewoon naar het woord "persoonlijke aanval" kijkt zou je toch echt denken dat iemand zich dan ook aangevallen moet voelen... en dat het ook echt op de persoon gespeeld moet zijn geweest. Ik vind het dan wel jammer Pappagroom dat je niet eens probeert om het te bespreken met de mod's of de leden van de bezwaarcommissie. Want dan kan je wel 100 topics maken over de werkwijze van mod's als je niet eens (ook) de 'afgesproken' weg bewandelt zou ik het niet echt serieus vinden.