TEM standaard op bericht terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: TEM standaard op bericht terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:55

En nu sla je de spijker op zn kop Goeroe...
Als een tem zo pats boek afgesloten wordt, lijkt het of ie zo in de prullebak wordt gemikt.
Een berichtje voorkomt dat, en bijkomend voordeel is dat je direct weet waar je moet zijn als je toch nog een vraag hebt.
Daarnaast ga ik met winged mee betreft het sociale aspect

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:57

Mas: Ik formuleerde het net wat verkeerd: Op de fora waar ik veel TeMde zitten nu vaak nieuwere mods. Daardoor weet ik dus dat het nieuwere mods zijn. (Van een aantal weet ik namelijk dat ze er minder modden omdat ze mij dat vertelden toen ik hen vroeg)

Goeroe: Topics verplaatsen is bijvoorbeeld gemakkelijk na te lopen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:11

Winged schreef:
Goeroe: Topics verplaatsen is bijvoorbeeld gemakkelijk na te lopen.

Op het eerste gezicht lijkt dat zo, maar zelfs dat ligt wel eens ingewikkelder. Soms twijfelt ook een moderator waar een topic het beste past. Dan kan het zijn dat de TeM al gesloten wordt maar dat er daarna nog overleg tussen moderators plaatsvindt. Sommige moderators kiezen ervoor om zo'n TeM open te laten staan, maar dan lijkt het weer net alsof het heel lang duurt voordat er iets met de TeM gebeurt. Die terugkoppeling zou wellicht in twee stappen kunnen plaatsvinden, maar dat komt volgens mij niet zoveel voor. Ik durf in elk geval wel toe te geven dat ik dat nog niet vaak zo heb gedaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:12

In zo'n geval is een berichtje 'Ik heb je TeM gezien, ben ermee bezig. Maar omdat ik niet weet waar hij precies hoort ga ik het eerst achter de schermen overleggen wat ermee moet gebeuren. Bedankt in ieder geval.' IMO voldoende?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:14

Dat zou een nette oplossing kunnen zijn inderdaad. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:16

en dat roep ik dus al vanaf januari |o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:18

Excuus, laat ik me beter formuleren: topics waarbij het lijkt alsof er niets mee gedaan wordt. Meldt dan iig dat men er mee bezig is.
De rest is al gezegd, dus ik laat anderen voor me spreken

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:37

Dit topic lijkt mij in elk geval goed voor de bewustwording. Als moderator kijk je toch anders tegen de zaken aan. In mijn beleving worden er nooit 'zo maar' TeM's gesloten. Er wordt altijd over nagedacht en vaak ook overlegd. Dat er er serieus naar gekeken wordt is voor mij dus een vanzelfsprekendheid. Als jullie het prettig vinden om die bevestiging te krijgen wil ik daar echter best aan meewerken. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:47

Niks persoonlijks Goeroe, maar als jij de enige bent die daar aan meewerkt dan zijn we nog nergens. Wat ik destijds heb geleerd is heel simpel (kort door de bocht)

A) TeM sluiten zonder een verwacht antwoord 'bedankt voor je TeM' etc
B) TeM sluiten met een verwacht antwoord 'Bedankt, dit en dat is ermee gebeurd' tenzij het een sanctie is. Dan is het 'ik ga ernaar kijken, mocht je meer informatie willen stuur mij dan een berichtje' etc
C) TeM maar doe er niks mee 'bedankt, ik doe er niks mee omdat...'
D) TeM maar overleg 'Bedankt, ik ga het overleggen'
E) TeM maar overleg en vraag om reactie 'bedankt, ik ga het overleggen. Ik laat deze TeM even open zodat ik je later een duidelijk antwoord kan geven'

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:49

Fijn dat dit even op tafel wordt gelegd. :) Toen ik net moderator was gaf ik inderdaad ook standaard geen antwoord op TeMs waarbij werd aangegeven dat een melding terug niet hoefde, maar toen ik erachter kwam dat het wel gewenst was ben ik dit toch gaan doen.
Echter, het concept zoals Winged hem nu voorlegt is weer heel anders dan zoals ik het aanpak, ik laat bijvoorbeeld de TeM net zo lang open staan tot ik daadwerkelijk actie heb ondernomen. Nu zie ik dat dit ook niet altijd gewenst wordt(want inderdaad, de normale gebruiker ziet niet dat je er al mee bezig bent), dus weet ik dat ik in ieder geval even moet laten blijken dat ik inderdaad bezig ben met de TeM.
Bedankt voor de opheldering, ik ga dit zeker meenemen in het vervolg. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:49

Communicatie is gewoon ontzettend belangrijk, zeker van team naar user. Als die communicatie er niet is, of gebrekkig is, kunnen er zomaar grote misverstanden ontstaan, en dat is jammer.
Helaas is mijn ervaring dat bij een aantal de communicatie gewoon erg gebrekkig is. En mensen die er dan voor open staan en het anders willen doen +:)+
Helaas zijn er ook die op de oude voet doorgaan.
Ik heb niet voor niks al een paar keer het woord communicatie training laten vallen. Goed communiceren kan je nl gewoon leren :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:54

Tja, ik weet niet anders dan dat het standaard is om even een berichtje sturen, maar blijkbaar doet dus niet elke mod dat. Om die reden bespreken we dit nu ook in het team, ik ben het zeker met je eens stef dat communicatie heel belangrijk is :j Ook onderling als team en vandaar dat we nu ook bekijken hoe we een eenduidige aanpak wbt antwoorden op tems kunnen opzetten en iedereen hier weer even op attenderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:44

Ik loop tegen een voorbeeldje aan (mod in kwestie, ik neem het je niet kwalijk, maar t is even zo'n mooi voorbeeld :) )
Ik tem gister op een topic wat al een maand stil ligt. Er reageert iemand met een reactie die eigenlijk niks aan het topic toevoegt. Dus ik reageer (eigenlijk overbodig...) "moet je daarvoor een topic omhoog halen?"
En ik tem vervolgens op mijn eigen bericht, met in het bericht: Zie opmerking.

Mod pakt het op en stuurt: bedankt voor je bericht! ( +:)+ )
Maaaaar.... nu komt ie...
MIJN berichtje wordt verwijdert, het bericht waar ik aanvankelijk op getemt hebt blijft staan, en het topic blijft open....

Nou, schiet mij dan maar helemaal lek! ;)

Overigens weer op de tem gereageerd zojuist, dus dat wacht ik gewoon even af, maar t was zo'n mooi voorbeeld ;)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:45

Hahaha Stef, wel een leuk voorbeeld maar ik snap dat je er niet blij mee bent :P

Ik heb vanmiddag ook getemd en de post is verwijderd maar niks van een bedankje of wat :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:46

Stef: Misschien heeft dat te maken met de nieuwe regels *denkt* dat een topic niet zo snel meer wordt gesloten?

Evelijn: Fijn dat het ook wordt besproken, het is mij namelijk geleerd dat het fijner is voor de gebruikers om even een antwoord te geven, ook al staat het vinkje niet aan. Ja, het is misschien iets meer werk, maar die 10 seconden om een antwoord te typen kunnen er ook nog wel bij :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:48

Misschien vindt de mod de opmerking wel ter zake doende maar dat jouw bericht niets toevoegt. Ik had dan ook in jouw geval niet je eigen bericht getemd maar het bericht wat volgens jou niets toevoegt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:48

Zou kunnen winged, maar verwijder dan de niets toevoegende post, én mijn post, en stuur even een berichtje: Tnx, ik heb het bericht verwijdert (ofzo)

En daar hebben we slimmerik weer.... :wave:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:26

Het is inderdaad zo dat we tegenwoordig soepeler omspringen met oudere topics die omhooggehaald worden. Die sluiten we niet zomaar meer, één van de nieuwe doelstellingen is om minder te slotteren. Wellicht was een uitleg op zijn plek geweest, maar ik lees dat je inmiddels in gesprek bent via de tem dus dat komt dan vast wel goed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:12

Dit bericht zocht ik...
Mars: Ook dit is kennelijk nogal mod afhankelijk en zitten mods helaas (kennelijk) weereens niet op 1 lijn.

[SMP] In hoeverre laat je een shet 24/7 buiten zeg...
In dit topic komt een reactie met toegevoegde waarde (eigenaar diertje meld zich), en toch: Oud topic, dus op slot... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:34

Ik heb nog nooit een berichtje ontvangen :)