Schaduwacccounts

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:39

Schaduwaccounts, in de zin van een paard, vind ik persoonlijk flauw. Schaduwaccounts, in de zin van ergens raad over willen, bijv. dat van Meisje, over haar zwangerschap, kan ik me wel een beetje bij voorstellen. Maar ik zou het nooit doen, gewoon onder eigen naam, of heel simpel niet.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:42

Maya schreef:
Schaduwaccounts, in de zin van een paard, vind ik persoonlijk flauw.

Laui's account was niet flauw hoor, gewoon Laui's humor Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:46

Toen ik dat opende kon dat nog wél. Het was toen echt een ons kent ons verhaal. Nu zou dat volgens mij voor 99% heel fout geïnterpreteerd worden, omdat het groepje dat het begrijpt heel select is. Dan wil iedereen dat óók, tsja en dat is dus nou net niet de bedoeling. Op dit moment zou ik dus ook niet zo'n account openen, het is nl ook voor mij helemaal niet grappig meer, juist omdat bijna niemand het nog begrijpt (ik was gewoon niet doorlopend geïnspireerd, anders zou het nu wel als meest grappig bokt-gebeurtenis bekend staan denk ik Tong uitsteken ).
Enne Kayla, het was wel flauw, het was zelfs flauwer dan flauw... flauwe humor he? *denkt weemoedig terug*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:46

Ik vind het flauw omdat onder een ander account te doen. Plaats het gewoon onder je eigen account, maar zet de tekst cursief ofzo. Vind ik gewoon netter, wat is verder het nut van zo'n apart account?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:47

Ik vond het grappig OK dan! . Heb ik ook zeker flauwe humor Scheve mond

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:50

Het had totaal geen nut. Ik koos er juist voor om mijn paard een eigen onderschrift, een eigen profiel en dus een eigen identiteit te geven. Ik hield zo de verhaaltjes netjes bij elkaar en heb ze nog met enige regelmaat teruggelezen. Bovendien kon niet iemand anders met de naam van mijn paard op bokt gaan rondsjouwen, dat zag ik ook niet zo zitten.
Nogmaals: nu zou ik het niet doen, time has changed.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:21

Zo is er ook een bokker die zich rond sinterklaastijd weer in de Pieten-rol schikt Bloos
Alleen jammer dat ik al na 2 regels door had wie de Piet in kwestie was.
Ik laat het graag zo, ik zou niet willen dat Piet door mijn toedoen in een identietijdscrisis komt Haha!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:25

Oscar schreef:
Zo is er ook een bokker die zich rond sinterklaastijd weer in de Pieten-rol schikt Bloos
Alleen jammer dat ik al na 2 regels door had wie de Piet in kwestie was.

Dat vind ik nou leuk Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:56

Schaduwaccounts heb ik ook een hekel aan. Behalve als het echt om moeilijke dingen gaat misschien.
Maar ik ken ook iemand die een schaduwaccount heeft, en daar kan ik me toch wel aan ergeren. De ene keer wat onder de ene naam posten en dan weer onder een andere.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:00

ik heb geen schaduwaccount
kan me er ook geen reden voor bedenken...
Ik ken ook wel n aantal bokkers die wel schaduwaccounts hebben....

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:01

Ik ken eerlijk niemand met een schaduwaccount...

Alleen bij hippics heb ik eentje met de naam Sinterklaas....(Niet schrikken Tong uitsteken)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:19

Ik ken een paar met schaduwaccount, maar dat is om iets persoonlijks te vertellen om raad te vragen maar niet alle mensen uit hun omgeving hoeven dat te weten.
Ik zie daar de fout niet van in.

Maar een nieuw account om een nieuwe naam te hebben of gewoon voor de lol of net wat, erg onzinnig!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:40

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:42

Rainie schreef:
Over schaduwaccounts gesproken:
Boogiegirl door de bocht Tong uitsteken
[AM] oh ohhh :'(

Waarom was ze nou gebanned?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:43

Ik geloof omdat ze in MSN taal bleef typen, en omdat ze niet al te aardige opmerkingen maakte. Ze had in ieder geval al heel veel waarschuwingen gehad.

Weet ik niet zeker hoor! Was misschien iemand anders!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 07:02

Een schaduwaccount maakt denk ik wel dat je onder de mantel van anonimiteit je uitspraken eerder wat krachtiger doet, het lijkt me niet dat je onder een schaduw in ene een compleet andere mening hebt. De anonimiteit is betrekkelijk overigens want ik heb altijd begrepen dat moddies aan de hand van IP adres kunnen zien wie of in ieder geval welke computer er achter de schaduw steekt dus als je geen computerwizzard bent die kan goochelen met ip adressen dan val je bij de moddies snel door de mand.

Ik heb overigens wel eens gevraagd aan een moddie of die die kennis openbaar 'mogen'maken omdat dat op dat moment wel gebeurde (in de beruchte troef periode), er is me toen verteld dat dat alleen gebeurt bij ernstig misbruik. Er werd niet bijgezegd dat een schaduw niet mag (gedoogbeleid?)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 07:23

Rainie schreef:
Ik geloof omdat ze in MSN taal bleef typen, en omdat ze niet al te aardige opmerkingen maakte. Ze had in ieder geval al heel veel waarschuwingen gehad.

Weet ik niet zeker hoor! Was misschien iemand anders!

Uhm Laus typt nooit msn taal wat een onzin zeg. En die niet te aardige opmerkingen dat waren er mischien 3 ofzo. Iedereen maakt hier weleens zo'n opmerking Laus word gelijk gebannen. Stoom uit je oren

Uhuh vond ik trouwens wel heel grappig *LOL* Go laus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:25

astridh schreef:
Een schaduwaccount maakt denk ik wel dat je onder de mantel van anonimiteit je uitspraken eerder wat krachtiger doet, het lijkt me niet dat je onder een schaduw in ene een compleet andere mening hebt.

Het lijkt me ook niet dat je onder een schaduw een essentieel andere mening hebt, maar sommige mensen zijn onder hun schaduw inderdaad wat minder aan het balanceren op de evenwichtsbalk van de gulden middenweg.
Toch merk je wel eens verschillende gedragingen van dezelfde persoon onder gewoon en schaduw account.

Citaat:
De anonimiteit is betrekkelijk overigens want ik heb altijd begrepen dat moddies aan de hand van IP adres kunnen zien wie of in ieder geval welke computer er achter de schaduw steekt dus als je geen computerwizzard bent die kan goochelen met ip adressen dan val je bij de moddies snel door de mand.

Het klopt dat moderators dat kunnen zien, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan meteen duidelijk is, de informatie is namelijk niet altijd eenduidig. Toen ik nog via de telefoon bokte had ik wisselende IP's, sommige IP's deelde ik dus met een bokker of 30, dat is dus nogal onduidelijk. Die schaduw van jou heb ik inderdaad een keer bekeken, maar pas nadat ik erover getipt was door iemand anders, daarvoor had ik die neiging niet zo wegens niet boeiend.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:33

Ik ben geloof ik heel erg blond want het was mij niet opgevallen dat er mensen onder schaduwaccounts opereren, misschien een wat naief wereldbeeld oid Haha! .

Ik kan me het gebruik van een schaduwaccount wel voorstellen als het gaat om moeilijke prive gebeurtenissen of situaties. Onder een dergelijk account kan iemand dan zn verhaal kwijt en om advies vragen.

Ook vind ik de 'sinterklaasaccounts' en andere dergelijke grappige accounts wel leuk.

Wat ik niet begrijp is dat iemand een schaduwaccount nodig heeft naast zn normale account om zaken op paardengebied endergelijke te kunnen posten. Lijkt me dat het dan erg lastig is om voor jezelf bij te houden wat onder welk account valt. Ook kan ik me zo voorstellen dat je vroeg of laat ontmaskerd wordt omdat zaken als zinsbouw en formulering overeenstemmen (blijkbaar is dit in het verleden dus regelmatig ook gebeurd door de wat slimmere bokkers).

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 12:56

Avanti schreef:
Uhm Laus typt nooit msn taal wat een onzin zeg. En die niet te aardige opmerkingen dat waren er mischien 3 ofzo. Iedereen maakt hier weleens zo'n opmerking Laus word gelijk gebannen. Stoom uit je oren

Koest Tong uitsteken! Dan heb ik me vergist! Staat er toch onder, ik wist het niet zeker!! Dan was dat iemand anders. Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:04

er is nog een reden voor een schaduwaccount: mensen willen dan op een onbevooroordeelde en ook onbevangen manier worden benaderd. En op een ander account, als mensen nog niet door hebben wie ze zijn kan dat beter dan op het bekende account als mensen zich al een beeld van de persoon gevormd hebben. ER zijn ook mensen die een bepaald persoon die geregeld op bokt komt vrezen en contact of kritiek willen vermijden. En dan maken ze ook een schaduwaccount aan.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:32

*LOL* Helemaal eens met Desiree. Ik had mijn verhalen ook anoniem kunnen plaatsen, dan weet ik zeker dat ik heel wat minder kritiek had gekregen! Haha! Scheelt dat ik dat niet nodig vond en me er toch niets van aantrok in zekere zin. Maar ik ga idd met Desiree mee, da's ook een goede reden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:43

o, ik ken er wel meerdere voorbeelden van hoor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:56

.
ik heb er geen moeite mee als mensen dit ivm persoonlijke probleempjes doen . wel irritant zijn vooral die jongere meiden die 3 namen hebben, een meidje wat ik ken uit nistelrode heeft ook 4 accounts??? najah dat is dus niet nodig imo.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:58

Soms zie je het ook als je bij de verjaardagen kijkt, een bijna identieke naam, zelfde dag jarig en ook zelfde leeftijd.
Zijn volgens mij ook vaak mensen die wachtwoord vergeten zijn oid en dan maar een nieuw account aanmaken.