Elanor schreef:Wendy_Chewie schreef:Waar ik vervelender van word, zijn mensen die niet realistisch bieden!
Heb ik iets nieuws te koop (twee keer gebruikt, niets aan te zien, of iets wat niet 'slijt' (in mijn geval een pommel)) en vraag ik minder dan de winkelprijs, nog willen mensen maar de helft van de nieuwprijs betalen. Als ik dan zeg dat het sowieso goedkoper is dan in de winkel, krijg je de reactie: "tja, voor die prijs koop ik het dan liever nieuw!". Hallo, het is nieuw?Dus je betaalt gewoon liever OF de helft, OF de volle pond?
Dat vind ik niet zo gek, het gaat namelijk niet alleen om het 'nieuw' zijn. Als je het bij een winkel koopt, heb je de mogelijkheid om het om te ruilen, en heb je vaak een garantie als er iets mis mee blijkt te zijn. Via internet moet je toch maar hopen dat het past, en heb je bovendien geen enkele garantie als er (na verloop van tijd) iets aan mankeert. Je kunt het dan niet even ruilen of wegbrengen ter gratis reparatie. Wat mij betreft moet het daarom wel écht financieel aantrekkelijker zijn, anders betaal ik liever wat extra voor meer zekerheid.
Ik snap je al het gaat om 'passen', of beginnen 'mankeren'