niet betalende kopers..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:12

Elanor schreef:
Wendy_Chewie schreef:
Waar ik vervelender van word, zijn mensen die niet realistisch bieden!
Heb ik iets nieuws te koop (twee keer gebruikt, niets aan te zien, of iets wat niet 'slijt' (in mijn geval een pommel)) en vraag ik minder dan de winkelprijs, nog willen mensen maar de helft van de nieuwprijs betalen. Als ik dan zeg dat het sowieso goedkoper is dan in de winkel, krijg je de reactie: "tja, voor die prijs koop ik het dan liever nieuw!". Hallo, het is nieuw? :? Dus je betaalt gewoon liever OF de helft, OF de volle pond?

Dat vind ik niet zo gek, het gaat namelijk niet alleen om het 'nieuw' zijn. Als je het bij een winkel koopt, heb je de mogelijkheid om het om te ruilen, en heb je vaak een garantie als er iets mis mee blijkt te zijn. Via internet moet je toch maar hopen dat het past, en heb je bovendien geen enkele garantie als er (na verloop van tijd) iets aan mankeert. Je kunt het dan niet even ruilen of wegbrengen ter gratis reparatie. Wat mij betreft moet het daarom wel écht financieel aantrekkelijker zijn, anders betaal ik liever wat extra voor meer zekerheid. :)

Ik snap je al het gaat om 'passen', of beginnen 'mankeren' :) Maar in mijn geval gaat het om een halfpad en een pommel :) Spullen waarbij je de afmetingen al kan nagaan (meethulp voor pommel, lengteafmeting van het dekje) die echt niet stuk gaan :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:15

zo heb ik dat op het moment met mijn pony

alles willen ze weten, fotos sturen filmpjes sturen..
en dan ineens.. nee de pony word het toch niet
waarom laat je me dan alle info geven :S..
daar word ik echt gek van

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:24

Spicegirl, ik zeg nergens dat je het voor een 'fractie' hoeft te verkopen. Ik zeg alleen wat mijn overwegingen zijn om via internet niet meer dan rond de 70% van de prijs te betalen die een artikel in de winkel kost. :)

Wendy_Chewie schreef:
Ik snap je al het gaat om 'passen', of beginnen 'mankeren' :) Maar in mijn geval gaat het om een halfpad en een pommel :) Spullen waarbij je de afmetingen al kan nagaan (meethulp voor pommel, lengteafmeting van het dekje) die echt niet stuk gaan :)

Maar toch. Misschien meet jij niet goed. Of stel jij het iets rooskleuriger voor en zit tóch een piepklein gaatje in - ik overdrijf natuurlijk, maar dat zijn wél dingen die ik meeweeg. Wil je als koper meer dan 70% van de nieuwprijs, dan koop ik het dus liever in de winkel. Dan weet ik echt zeker dat het OK is en kan ik ermee terug als het niet past/kapot gaat.

Wendy_Chewie schreef:
Of je hebt het zelf via i-net besteld, en omdat het uit de verpakking is kan je het niet meer ruilen!

Dat is dan voor jouw rekening en risico, een 'volgende' koper gaat jou daar niet zomaar financieel voor compenseren natuurlijk.

Ik laat het rusten trouwens, het dwaalt een beetje af van het probleem van de TS in de OP. :) Ik koop en verkoop zo nu en dan via internet, en heb - met voorzichtigheid én realistische verwachtingen - nog nooit problemen gehad.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:56

@eleanor- vaak vraag ik de helft (50 % ) van de NP. en dan nog afdingen. dat vind ik een fractie. als voorbeeld de 25 euro voor een nieuw hoofdstel van 400, of 5 euro inclusief verzenden, voor een kinriempje van 39,95. ook nieuw.en dit zijn geen uitzonderingen.

Puera

Re: niet betalende kopers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:57

Je kan ook een extra regel in je advertentie zetten dat onzinbiedingen zonder reactie worden verwijderd. Helpt meestal ook wel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:59

nee hoor ! niet echt...ik zet sowieso ; niet bieden-bij elke advertentie.en er is nog geen een keer geweest, dat ik toch een pb'tje kreeg met een bod.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:12

Ach ze kunnen het toch altijd proberen?
En soms hebben ze geluk en kunnen ze het het wel voor hun lager bod krijgen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 12:16

ik vind dat respectloos.als er staat VRAAG prijs, kan je bieden. als er staat ;niet bieden, en vaste prijs - en er word toch geboden, voel ik me in de maling genomen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:22

Femke schreef:
Ja, rare kopers kom ik ook regelmatig tegen.
Maar toch zijn er genoeg trucjes om dat zo veel mogelijk te voorkomen.
Zorg dat je advertentie compleet en duidelijk is. Zodat je niet urenlang alle potentiële kopers dezelfde email met informatie moet sturen bij interesse.

En zet er duidelijke voorwaarden in. Dan weet de koper ook gelijk al dat hij niet bij jou hoeft te proberen om dingen te reserveren ofzo. :)

_O- _O- _O- _O-

Heb vaak in een advertentie zowel in de titel als in de tekst de maat van het product vermeld, en dan nog e-mails, welke maat is het???

En heb nu wat rijbroeken op MP staan, 1 keer gedragen en niet eens op een paard...
super goedkoop, en nog steeds dat mensen minder bieden.
Mensen willen het liefst alles gratis hebben, en wordt daar wel af en toe erg moe van. :Z

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:23

Ik herken het. Vooral op MP is het erg! ;(

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:55

zoals nu.. heb wat kleding te koop

reactie.. ik doorgegeven dat diegene kan komen vandaag tot 3 uur.. zegt die ik heb nachtdienst.. dus doe maar volgende week
wtf.. ik snap het niet.. dus die zal wel niet komen opdagen

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:44

Zelfs ik heb het met mijn tekeningen. :D Dan krijg ik een opdracht binnen, en zet ik ze op de lijst.
Ik kan helaas niet direct beginnen omdat ik dus een wachtlijst heb. Deze gaat opzich wel redelijk snel ten opzichte van de opdrachten.
Als ze dan eenmaal aan de beurt zijn, stuur ik diegene een PB, met van je bent aan de beurt, wat zou je willen e.d.? En dan krijg je geen reactie meer. :')
Ja dan niet hoor. Pff. Geef je dan ook niet op als je niet wilt. :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:51

Ik erger me ook aan soms lakse verkopers. Laatst bij iemand geinformeerd naar een artikel.Ja was er nog. ik had om een foto gevraagd. Ja was goed, zou ze maken en dan sturen. Niets van gehoord dus. Ja dan denk ik ook, wil je nou verkopen of niet. Dan mail ik ook niet meer om een foto.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:32

Jaa inderdaad sheela!
Ik vind mensen waarvan ik wat wil kopen en niet terug mailen irritanter als kopers die niet terugmailen _O-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:40

Ik heb soms dat mensen om een foto vragen, en ik beloof die te maken.
Helaas hebben mensen niet de hele dag de tijd om foto's te maken, en ik ook niet, en het daardoor nog wel eens vergeet.
Maar als je dan nog even een berichtje stuurt krijg je hem meestal wel.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:31

bello2005 schreef:
zo heb ik dat op het moment met mijn pony

alles willen ze weten, fotos sturen filmpjes sturen..
en dan ineens.. nee de pony word het toch niet
waarom laat je me dan alle info geven :S..
daar word ik echt gek van

Nou, dan heb je nog een reactie terug, ik heb de afgelopen tijd heel vaak op een "paard gezocht" advertentie gereageerd, in het begin nog met uitgebreide foto´s en alle achtergrondinformatie van het betreffende paard en zelfs daarop is het soms te moeilijk om er zelfs maar met "nee bedankt" op te reageren. Zelfs als ik dan nog een pb´tje achternastuurde van "heb je de foto´s goed ontvangen?" kon ik zien dat het gelezen werd maar werd er gewoon niet gereageerd.

Tegenwoordig stuur ik dan maar een korte pb met info en als mensen geinteresseerd zijn stuur ik meer. Maar ook dan wordt er gewoon niet meer gereageerd. Snap best dat je enorm veel pb´s zult krijgen of mijn paard niet om aan te zien vindt, maar een korte reactie is toch niet teveel gevraagd denk ik dan? Zo, dat is mijn frustratie :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 16:36

ik had het eens erger. iemand die me het hemd van het lijf vroeg.eerst alles wat al in de ad stond, en toen echt van alles en nog wat...4 dagen heeft ze me aan het mailen gehad. toen de leuke reactie :( -ik heb al een paard,maar als ik hem ooit verkoop, is de uwe wel wat....
daar zakt je broek toch van af |o

__Kimberly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:39

spicegirl schreef:
ik had het eens erger. iemand die me het hemd van het lijf vroeg.eerst alles wat al in de ad stond, en toen echt van alles en nog wat...4 dagen heeft ze me aan het mailen gehad. toen de leuke reactie :( -ik heb al een paard,maar als ik hem ooit verkoop, is de uwe wel wat....
daar zakt je broek toch van af |o

Ach Neej Joh, Jammer dat sommige mensen zo zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:42

Zóveel herkenbare dingen :D
Vorige week ook weer voor piet snot op iemand zitten wachten die iets op zou komen halen........ :(
En mensen lezen écht niet..... Heb bijvoorbeeld een beschermfolie voor een telefoonschermpje erop staan (dus uiteraard ook onder die rubriek!!) Heb ik binnen een paar minuten een bod van 30,00.......................
Ben dan net niet zo asso om het bedrag over te laten maken en het dan op te sturen......... }> :D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:57

tja moet je gewoon een bitch zijn en zeggen dat je daar niet op kunt wachten en een volgende koper gaan zoeken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 11:01

de smoesjes zijn altijd legio. de computer crashtte, familieproblemen,onverwachte rekeningen, van server veranderd. :roll: terwijl ik kon zien dat ze mn mailtjes had gelezen..
en dan altijd zo gepikeerd reageren : dan hoef ik hem niet meer...
alsof ze het wel van plan waren :evaw:
we zouden eens een lijst op moeten stellen van bokkers /MP die dit soort praktijken erop na houden. en dan nooit meer wat verkopen aan zo 'n iemand.
doet ebay ook.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:10

*veranderd op verzoek*
Laatst bijgewerkt door TanteSabien op 17-09-11 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:14

Dit komt me allemaal zo bekend voor.
Heb heel veel op mp staan op dit moment, gisteravond eindeloos aan het mailen geweest.
En nu hoor je niks meer, heb zelfs aan gegeven laat zo snel mogelijk iets horen, ga vanaf maandag met vakantie. Hte kon vandaag nog met de post mee.
Denk je alles mooi te kunnen regelen, en dan ineens geen contact.
Heb steeds direct geantwoord, dan denk je het goed te doen.
Beetje jammer van sommige mensen.
Ben er wel zover mee inmiddels dat, al mensen niks meer laten horen en krijg een beter bod, jammer maar helaas dan ben je te laat.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:15

inderdaad niet zo netjes om die open en bloot op bokt te zetten maar volgens mij is dat nog een jong kind aan het schrijven te zien.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:18

@elfje72, ik heb getemt op jouw bericht. Vind het echt heel kinderachtig om zulke PB's openbaar te maken. Dat het niet netjes is ben ik het met je eens, maar als volwassene zou je beter moeten weten dan een 14 jarige en je niet tot haar niveau verlagen.

Verder vind ik het ook ontzettend vervelend als mensen niet meer reageren. Hoeveel moeite kost het nou om een berichtje te sturen dat je geen interesse meer hebt, denk ik dan.