Samen Bokt Beter Maken: drop hier je suggesties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:10

Je kunt nog zoveel ideeen ventileren, uiteindelijk zal het allemaal afhangen van de goede wil van de bokkers zelf.

En ik denk dat iedereen wel weet hoe hij/zij zich behoort te gedragen Knipoog
Wat niet wil dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet is een gezegde wat me hierbij te binnen schiet.

Zolang mensen niet bereid zijn de hand in eigen boezem te steken en alleen maar naar anderen wijzen om hun eigen gedrag te rechtvaardigen zal er weinig veranderen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:40

Laui! schreef:
SP: jouw criteria voor een betrokken mod vind ik persoonlijk geen goede. Omdat betrokken m.i. meer richting 'aan het hart gaan' gaat. En een mod hoeft, mi, niet constant overal aanwezig te zijn. Lezen is vaak al genoeg. Open staan voor discussie en je mening bij durven stellen lijken mij ook goede eigenschappen Knipoog
een moderator moet wel posten vind ik. zo wordt een moderator toegankelijk en aanspreekbaar voor de gebruikers. zo zal ik jou nooit pb'en over een probleem in een topic, maar cody, zep en karin wel (en voorheen het liefste lovely als zij online was). alleen lezen is niet genoeg dus.

maar je praat hier over 1 punt in mijn lijstje, wat denk je van de andere?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:48

Profiel voor iedereen te openen maken, vind ik ook zoooo irritant dat je ervoor aangemeld moet zijn Boos!
Wil je iemand ff foto's laten zien moet je elke keer foto adressen kopieren echt zoooo irritant.

Of de optie dat je je profiel voor niet aangemelde gebruikers zichtbaar maakt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:49

Mijn suggesties:

- betere, opener communicatie (maar hoe?....), C'est la ton que fait la musique (sorry, Frans wat roestig).
- wat paardloos zegt: betere naleving feedback regels.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:52

apple er zou een forum kunnen komen waarop je je kan inschrijven waar alle beleidsmatige discussies komen, voor ons leesbaar. voor een beslissing gemaakt wordt even ruggespraak met de gebruikers zou ook fijn zijn.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:53

SuperPepeijn schreef:
-discussieren over de gang van zaken met assertieve instelling, eerlijkheid en eigen mening staat voorop;
-de continuiteit van bokt en het plezier van de gebruikers is de primaire doelstelling.

Ik heb ze er even bij gehaald en die ene even weggehaald.
Assertief vind ik een goed punt, maar dit moet in eerste instantie naar medemods en de beheerders gaan. Of ik (ik kan uiteindelijk alleen voor mezelf spreken) dat genoeg doe, ik denk dat het in mijn geval wel meer mag. Dat ligt overigens ook sterk in de aard van het beestje.
Ik denk dat ook je laatste punt zeker een goed punt is, maar ook dat dat al zo is, zij het achter de schermen.

En dat je mij niet pb't over bepaalde problemen komt denk ik ook omdat ik weinig op de paardenfora aanwezig ben. Ik vind mezelf niet kundig genoeg (of niet ervaren genoeg) om een objectief advies te geven als het bijvoorbeeld om rijkunstige problemen gaat. Hoewel ik misschien niet heel slecht rijd (ik hoop altijd dat ik Anky II ben Haha!) kan ik mijn adviezen alleen maar op mijn eigen ervaring stoelen en op die manier wordt het in mijn optiek gewoon een té zwak verhaal wat als los zand aan elkaar hangt. Daarbij komt ook nog eens een keer dat ik helemaal geen zin meer heb om persoonlijke sores over mij & mijn paard op internet te zetten en daarom probeer zo min mogelijk daarover te zeggen. Ik mijd in zekere zin de paardenfora, alleen om die reden, ik denk namelijk niet dat ik in dat opzicht capabel (genoeg) ben om privé en 'werk' gescheiden te houden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:57

SuperPepeijn schreef:
apple er zou een forum kunnen komen waarop je je kan inschrijven waar alle beleidsmatige discussies komen, voor ons leesbaar. voor een beslissing gemaakt wordt even ruggespraak met de gebruikers zou ook fijn zijn.

Goed idee OK dan! . Niet meer 'eerst besluit en dan droppen in de groep' (waarbij soms blijkt dat het wat anders uitpakt dan gepland). Maar topic openen met: dit en dat is er aan de hand en zus en zo lijkt mogelijke oplossing.

Iedereen heeft dan bv een week de tijd om de verandering te herkauwen en te evalueren en afhankelijk van de reacties wordt de verandering doorgevoerd of niet (of in aangepaste vorm).

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:02

het droppen in de groep is 1 van de dingen waardoor mensen denken dat ze machteloos zijn en dat het beleid gewoon alles doordrukt. ik zeg niet dat het zo is, maar zo wordt het wel ervaren.

ik weet eigenlijk niet of ik nu nog even zin heb hier energie in te steken, omdat ik net het topic van zep's afscheid als moderator lees en daarom de moed flink in mijn voeten voel zakken. het is volgens mij zeer zelden dat ik mijn emotie toon hier op bokt maar hier is er dan 1: Huilen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:05

Ik begin me ondertussen ook af te vragen wie we dan nog overhouden Scheve mond (Mickey en Karin: niets doen en blijven zitten Haha!). Goed, ik ga naar knollebol en kijk vanmiddag wel weer wat dan de schade is.

Overigens: Goede moddies mi:
Botervlieg (mooie eigen mening)
Jippie (kan op RT ook lekker meepraten)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:07

Apple schreef:
Ik begin me ondertussen ook af te vragen wie we dan nog overhouden Scheve mond (Mickey en Karin: niets doen en blijven zitten Haha!). Goed, ik ga naar knollebol en kijk vanmiddag wel weer wat dan de schade is.

Overigens: Goede moddies mi:
Botervlieg (mooie eigen mening)
Jippie (kan op RT ook lekker meepraten)

Idd en Lielle en Kawa, om er nog een paar te noemen. Ik vind Apple zelf trouwens ook geen slecht plan OK dan!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:11

Wat ik dacht is om Karin naar Rijtechnisch te laten verhuizen...en dan voor Slowchat of Boktmeetings naar een andere...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:14

Dat is ook een idee. Dacht verder ook nog aan Desiree en Dees misschien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:22

Ik heb ook weleens "mot" gehad met iemand puur door een misverstand. Zij typte iets in the heat of the moment, wat voor mij ontzettend banketstaaf overkwam. Ben hier toen ook heel erg boos om geworden. Achteraf (na wat pben) bleek dat zij het helemaal niet zo bedoelde zoals ze overkwam, maar dat ze gewoon weleens ontzettend bot kan zijn zonder dat ze het zo bedoelt.
Nu kan zij dat wel zeggen, maar je moet dan ook een beetje het vertrouwen op kunnen brengen dat dat zo is. Als het dus weer ergens er heavey aan toe gaat, zal ik haar berichten altijd 2x lezen zodat ik zelf ook zie dat ze het niet zo bedoelt zoals ze overkomt.
Verder heeft binnen de paardenwereld ieder zijn eigen hobby. Wat ik jammer vind is dat de users IMO een beetje verdeeld zijn in wedstrijd en recreatie ruiters. Ik vind dat ontzettend jammer, maar denk niet dat dat te voorkomen is. Hierdoor zie ik namelijk ook dat personen waarvan ik graag zou zien dat ze op een bericht van mij reageren (waar dan ook) dat niet doen. Wat de rede daar ook voor mag zijn, het is hun goed recht, maar ik vind het wel jammer aangezien hier zeer zeker bepaalde wedstrijdruiters zitten waar ik veel van op zou kunnen steken. Maar ik ga er niet als een hondje achteraan lopen om mij op te dringen aan die persoon.
Verder vind ik dat sommige moddies zich meer voor de schermen zouden moeten laten zien dan enkel achter de schermen.
Hiermee denk ik aan Iris, Pinky-Girl en marjolein. Ik zeg absoluut niet dat ze geen goed werk verrichten, maar je leest vrij weinig van ze. Zo krijg je niet echt een beeld van hoe een moddie is, wat je van bijv. Mickey weer absoluut wel krijgt

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:28

Dat laatste vind ik idd ook Stef, Mickey laat zich idd veel zien en is duidelijk mod, dat vind ik Cody ook en Lovely ook toen ze er nog was.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:39

Tja en toch denk ik niet dat een moddie zich perse in elke discussie hoeft te mengen om een goede mod te zijn!
Als alle discussies gelezen worden maar er is nog geen reden tot ingrijpen waarom moet je dan perse reageren.

Ik denk dat betrokkenheid zich inderdaad niet altijd hoeft te uiten in het plaatsen van veel reacties.

Ik merk het bijv. aan mezelf.
Ik ben echt heel veel online maar ik plaats heel weinig. Ben ik nu geen betrokken user dan?

Ik kan me wel voorstellen dat je dan moeilijker een beeld van iemand krijgt maar ja is dat onoverkomelijk?

En ik hoop dat er een goede moderator wordt gekozen voor RT. Ik vind Jippie inderdaad ook een hele goede optie! Had nog helemaal niet aan haar gedacht maar zou zeker goed zijn.

Verder zou het misschien handig zijn om een groepje mensen aan te stellen die zich over een topic kunnen buigen als het uit de hand loopt en er de mening heerst dat de moderator niet onpartijdig genoeg zou zijn?
Dus een soort anonieme, onpartijdige raad? Als een soort geschillencommisie dan!
Dus als jij je als gebruiker vindt dat je onterecht verkeerd behandeld bent dat je je tot een onpartijdige persoon kan wenden.

Ik denk overigens wel dat het een goed teken is dat mensen zich over dit topic buigen! Heel betrokken allemaal Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:42

Mickey bijvoorbeeld mengt zich zelden op die manier in discussies, maar reageert goed als mod (je bent juf of je bent het niet Haha! ) en voor een mod is het wel belangrijk om zich regelmatig te laten zien, om toch een beetje bekendheid te krijgen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:51

Daar ben ik het wel mee eens Kayla, maar je hoeft je dan niet perse inhoudelijk bezig te houden met alle topics.
Gewoon aanwezig zijn en adequaat reageren zou dan toch voldoende moeten zijn. En dat is inderdaad wat Mickey naar mijn mening doet.

Maar als ik eerdere reacties zo lees dan wordt er gesuggereerd dat je niet betrokken bent als je je niet genoeg plaatst en je niet genoeg mengt in de discussie.
Ik denk dat dat niet zo is.
Je kunt best betrokken zijn (bijv. al door veel aanwezig te zijn) zonder dat je in elk topic laat zien dat je het gelezen hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:53

dat bedoel ik ook niet kaj, een mod hoeft van mij echt niet op elk bericht inhoudelijk te reageren, maar bijv Iris heb ik al in geen eeuwen geen enkel bericht van gezien

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:53

Ik denk dat het wellicht een idee is dat mensen in plaats van direct (af) te reageren op een topic omdat die bij hun emotioneel iets te weeg brengt, eerst even dat topic laten liggen, of misschien een pb sturen naar de betreffende schrijver en vragen 'ik vatte dat zo en zo op, bedoelde je dat ook zo' ... direct ventileren kan een wederactie veroorzaken terwijl de opzet allicht niet eens zo bedoelt was. (De ander wordt dan in de verdediging gedrukt als het ware)

Ook is het misschien een idee om een soort moderator en beheerder inbox te maken. Dat je een pb stuurt naar 'moderator' (met welk forum het betreft) of een pb naar 'beheerder', daar zouden dan de moddies kunnen kijken en zouden ook de andere moddies in kunnen springen als er iemand (langer) afwezig zou zijn.
Op die manier raken de pb's ook niet meer 'verstrikt' in persoonlijke pb's van de moderators of beheerders en kun je wel nog steeds 'persoonlijk' een moderator pb'en als je dat zou willen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 12:47

Fuotje! (sorry Verdrietig )

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:30

mijn suggestie voor de aanstelling van nieuwe mods:
Laat er door bokkers en door de moderatorgroep een aantal namen bekend maken van mensen die zij geschikt achten als mod.
Maak er dan een poll van, en laat iedereen stemmen, wie hij geschikt acht. Op die manier is er inspraak over het moderatorteam, en zul je minder snel een kliekgebeuren krijgen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 13:49

Billy dat vind ik op zich wel een goed idee!
Maar dan als raadgevend iets en niet perse bindend. Want je hebt natuurlijk dan nog steeds de kans dat er juist op mensen gestemd wordt uit een soort van "kliek"gebeuren.
Zo van ik ken jou dus ik stem op jou.

Maar als een soort poll om te zien wat de bokkers vinden lijkt het me zeer nuttig.
Alhoewel ik toch denk dat er dan altijd namen genoemd worden van de "gevestigde orde" om het maar zo te zeggen. (niet dat dat nou perse iets uitmaakt hoor)

Maar het idee op zich spreekt me wel aan!
Alleen dan krijg je dus de kwestie: moet de uitslag van de poll bindend zijn of mag de moderator/beheerdersgroep hier nog van afwijken?
Want stel dat er een naam uitkomt waar de rest van het team het totaal niet mee eens is dan heb je ook geen fijne situatie lijkt mij?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:07

wat billy zegt ga ik helemaal in mee, ik heb het ook al vaker geopperd.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:10

Nou je zou het mod-team een samenstelling van namen kunne laten maken van degen die zij geschikt achten om als mod te fungeren. Daar dan een poll van maken, zodat wij inbreng kunnen hebben wie ons weer het meest geschikt lijkt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 14:12

voor je dat doet denk ik dat het belangrijk is aan die mensen te vragen of ze uberhaupt wel moderator willen worden. ik denk nl. dat de moderators-to-be een bijzonder hoge druk zullen krijgen vanwege alle spanningen en het in de voetsporen treden van 2 hele sterke moderators.