TV programma GEPEST!....Doen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: TV programma GEPEST!....Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:50

Ik zie eigenlijk geen nut om de pesters te confronteren, die mensen zijn al verder gegaan.
Hebben waarschijnlijk spijt of geen besef van wat ze gedaan hebben.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:50

Wat een bullshit programma, sowieso niet aan mee doen. Heb het wel eens gekeken en denk telkens weer: vind je het hééééél gek dat je gepest werd? Kijk toch eens naar jezelf.
En nee ik ben geen pester, wel een pest slachtoffer, om het maar eventjes zielig te benoemen. Je wordt er sterker van uiteindelijk. Tenzij je in jezelf weg gaat kruipen en niet wil inzien dat je nou eenmaal een beetje raar/zwak bent, als je dan niet 'gepest' wilt worden is het gewoon een kwestie van aanpassen of accepteren dat je er niet bij gaat horen... Schijt aan.
Gepest worden geeft je juist in elk opzicht de kans om jezelf te verbeteren, de pesters zelf komen daar vaak zelf niet aan toe, en komen dus een stuk slechter terecht... Boontje komt toch wel om z'n loontje. Daar is zo'n programma niet voor nodig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:53

Nadeel van dat programma vind ik wel dat je als gepestte wel ontzettend in de slachtofferrol wordt neergezet en of dat heel bevorderlijk is? Misschien dat je toekomstige baas dit ziet en denkt: nee die wil ik liever niet.
Het kan zeker veel impact op de rest van je leven :j TV verdwijnt niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:54

Plus dat een sorry echt niet gaat helpen, je moet het bij de basis oplossen en dat is intensieve therapie.

Love_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:58

hm als ik de reacties lees denk ik dat ik het niet ga doen.. uiteindelijk mijn eigen beslissing natuurlijk maar ik weet inderdaad niet of het bevorderlijk is voor mijn carriere onder andere (zelfstandige).
opmerking van Jaimyliefje: 'Tenzij je in jezelf weg gaat kruipen en niet wil inzien dat je nou eenmaal een beetje raar/zwak bent'. Wanneer ben je raar/zwak. Bijzondere opmerking vind ik dit, bijzondere manier ook om naar mensen te kijken. Ik ben nooit raar of zwak geweest hoor, hooguit een gemakkelijk slagtoffer. Door pesten krijg je het gevoel dat je er niet bij hoort en raar/anders bent. In werkelijkheid ben je ook maar een mens. Ik zal als ik jou was uitkijken met dit soort ondoordachte opmerkingen, kun je wel eens mensen mee kwetsen ;) Ben jij niet ' raar ' dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:00

Nee, als jij als zelfstandige ondernemer verder wil dan zou ik dit toch liever privé willen doen.
(wij hebben onze hypotheekadviseur op tv gezien omdat hij opvoedproblemen had := Nou, wij keken hem toch anders aan hoor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:09

TS als je zelfstandig ondernemer bent dan zou ik je echt van harte AFraden om aan een dergelijk programma mee te doen. Je klanten zullen je absoluut anders aankijken... Ik denk dat je dat dan niet moet willen, en dat er andere en misschien wel betere manieren zijn om met dit trauma om te gaan.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:32

Zolang je maar snapt dat 80% van dat soort programma's uitbuiting van zielen zijn..

bebino85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:17

Uitmelkerij dat soort programma's, als je tegenwoordig niet (meer) gepest wordt, gewoon een punt zetten achter je verleden en met je gezicht naar de toekomst staan. Iedereen is wel eens gepest. Anderen meer dan gewoonlijk. Kinderen, pubers... het gebeurt.

Love_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 09:30

Ik ga het niet doen. Heb al afgemaild.
Echter snap ik niet dat mensen blijven zeggen: zet er een punt achter etc etc.
Dit is niet zomaar mogelijk, anders had ik dit al wel veel eerder gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:07

Ik denk ook niet dat je dat "zomaar" zelf zult kunnen. Maar er zijn wel hele goede therapieën om er mee om te leren gaan danwel de erbij horende emotie af te vlakken. Verdiep je bv eens in EMDR-therapie, mogelijk helpt dat je.
Succes!

Love_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 10:49

EMDR therapier heb ik gehad, heeft niets geholpen. Is ook echt niets voor mij ! :) maar het komt vast allemaal goed. ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:25

Dit topic is geopend met een SA, deze is geband en kan dus niet meer reageren.
Daarom hier een slotje.