Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Traiectum schreef:Een tekstje onder de ava lijkt me een goed idee. Bannen van EA, niet, want je kan EA ook bekijken als je niet ingelogd bent. Gevolg: oplichter logt uit, bekijkt advertenties, logt in en pb't een reactie. 't oplichten kan dan gewoon doorgaan.
Traiectum schreef:Een tekstje onder de ava lijkt me een goed idee. Bannen van EA, niet, want je kan EA ook bekijken als je niet ingelogd bent. Gevolg: oplichter logt uit, bekijkt advertenties, logt in en pb't een reactie. 't oplichten kan dan gewoon doorgaan.
Traiectum schreef:Maar in een pb zie je de ava niet (ik niet iig).
Elin_ schreef:Nee ,maar je kan altijd op het profiel kijken![]()
En anders!
Nog een toevoeging? : Bij PB staat bij haar naam er al achter: Kijk uit dit is een EA geband acount!
Traiectum schreef:Elin_ schreef:Nee ,maar je kan altijd op het profiel kijken![]()
En anders!
Nog een toevoeging? : Bij PB staat bij haar naam er al achter: Kijk uit dit is een EA geband acount!
Lang niet iedereen kijkt in het profiel van een koper / verkoper. Zou je natuurlijk wel moeten doen, maar daarom lijkt het me beter om een oplichter permanent te bannen, dan wordt het een stuk lastiger om bokkers te benaderen. Het idee van een extra toevoeging is op zich goed, maar dat is een hoop moeite (en extra software en programmering) voor een oplichter.
Rock schreef:Op dit moment zijn bovenstaande ideeën nog niet mogelijk. Een aparte EA-ban is ingewikkeld door dingen die hier in het topic ook al aangedragen worden.
Bart is hard bezig met een nieuw EA. Hij hoopt dit voor het nieuwe jaar rond te hebben. Dat betekent dat Bart het ontzettend druk heeft op dat vlak. Dingen softwaretechnisch wijzigen aan EA gaat op dit moment dan ook in principe niet meer gebeuren.
Misschien dat het met het nieuwe EA wel mogelijk is om mensen enkel niet op dat gedeelte toe te laten, maar voor nu krijgen mensen die geband zijn wegens problemen op EA geen mogelijkheid meer tot terugkeer. Hoe-en-wat op dat vlak heb ik uitgelegd in het andere topic.
Heb ik jullie vraag/idee zo een beetje beantwoord?
papagroom schreef:als je alle advertenties van een verkoper in slechts een topic per verkoper laat lopen ,kun je dar topic aan een poll verbinden ,waar je een tevredenheids cijfer 1-5 kunt stemmen.....hoe hoger het gemiddelde cijfer hoe betrouwbaarder de verkoper.....
Iris82 schreef:papagroom schreef:als je alle advertenties van een verkoper in slechts een topic per verkoper laat lopen ,kun je dar topic aan een poll verbinden ,waar je een tevredenheids cijfer 1-5 kunt stemmen.....hoe hoger het gemiddelde cijfer hoe betrouwbaarder de verkoper.....
Aan zoiets wordt inderdaad gedacht. Bedankt voor het concrete idee trouwens.
Dit soort aanvullingen zijn altijd welkom.
@Biggers: op meerdere sites wordt met een beoordelingssysteem gewerkt en daar werkt het ook tot tevredenheid.
Hhilde schreef:Hier op bokt zijn te veel mensen die, wanneer ze een discussie hebben gehad of een meningsverschil waarbij de gemoederen hoog op zijn gelopen, dan bij een advertentie 1 ster gaan geven. Dat is niet eerlijk tegenover de verkoper.