Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amyz schreef:Mn moeder zei dan altijd ''stront voorop?''. Dan leer je het wel af![]()
Waar mij de laatste tijd zo irriteert is fout gebruik van het woordje ''mits''... Wordt heel veel gebruikt in plaats van ''tenzij'', tsja, dan krijg je rare zinnen hoor
amyz schreef:Waar mij de laatste tijd zo irriteert is fout gebruik van het woordje ''mits''... Wordt heel veel gebruikt in plaats van ''tenzij'', tsja, dan krijg je rare zinnen hoor
miss_lizje schreef:Dit soort dingen zijn voor mij de rede dat ik vaak een ander wat laat typen als het om een mail gaat die naar niet kennisen van mij gaan. Hoe hard ik ook mijn best doe, ik ben en blijf een dyslect. Helaas ben ik daarvoor zowel op andere forums als hier op bokt de grond in geboord. Taalverbeteringsopmerkingen vind ik echt heel vervelend en kan me er erg down door voelen. Het komt bij mij zobeetje over net alsof je tegen een dik persoon zegt dat hij/zij echt heel dik is. Elke keer word er maar weer gewezen naar iets wat ik gewoon niet kan.
Zelfs een docent heeft me wel eens zo voor schut gezegt dat ik helemaal van streek was. "Want zelfs dyslecten kunnen de spellingsregels leren". Ik kan jullie dus echt uit mijn ervaring vertellen dat het totaal niet leuk is om te worden verbeterd ookal weet ik dat ik het fout doe.
Miseria schreef:miss_lizje schreef:Dit soort dingen zijn voor mij de rede dat ik vaak een ander wat laat typen als het om een mail gaat die naar niet kennisen van mij gaan. Hoe hard ik ook mijn best doe, ik ben en blijf een dyslect. Helaas ben ik daarvoor zowel op andere forums als hier op bokt de grond in geboord. Taalverbeteringsopmerkingen vind ik echt heel vervelend en kan me er erg down door voelen. Het komt bij mij zobeetje over net alsof je tegen een dik persoon zegt dat hij/zij echt heel dik is. Elke keer word er maar weer gewezen naar iets wat ik gewoon niet kan.
Zelfs een docent heeft me wel eens zo voor schut gezegt dat ik helemaal van streek was. "Want zelfs dyslecten kunnen de spellingsregels leren". Ik kan jullie dus echt uit mijn ervaring vertellen dat het totaal niet leuk is om te worden verbeterd ookal weet ik dat ik het fout doe.
Waarom zet je dat dan niet in je onderschrift? Hier ook iemand die spelfouten, verkeerde zinsopbouw en incorrect gebruik van hoofdletters/leestekens erg vervelend kan vinden. Het is niet dat ik me eraan erger, maar het is minder uitnodigend om te gaan lezen. Wanneer iemand dyslect in zijn os heeft staan, zal ik er nooit wat van zeggen.
xStelmaria schreef:Deze zaken, die volgens jou "niet ter zake doen" zijn wel degelijk erg belangrijk!
Weet je hoeveel mensen worden afgewezen bij solliciteren door incorrect taalgebruik?
En daarnaast is je Nederlands niet echt om over naar huis te schrijven, nee
Sorry hoor, maar ik geef verbeteraars gelijk. Een beetje overdreven is het wel, maar hoe vaak zie je wel niet dat bokkers (en andere mensen ook) gewoon bagger zijn in Nederlands...
Ik bedoel, sommige mensen die schrijven bijv.: "Hij boodt dit aan" of "Zij heeft dit gezegt" KOM OP ZEG.
Gewoon Nederlands leren en anders niet zeiken.
Het zijn hele simpele regeltjes, en dus mag je gewoon niet (herhaaldelijk) dat soort fouten maken... Dat je fouten maakt als inteligent ipv intelligent kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar met de d's en t's heb je in groep 6 geleerd!
Edit: En nee, het zegt niet meer over de ander dan over jou. Het zegt iets over jouw manier van denken en leren. En daarnaast ook over jouw omgeving, die jou er blijkbaar niet op wijst wanneer jij grove fouten maakt.
Miseria schreef:@ seresta, je kan het ook anders bekijken. Diegene wil jouw misschien gewoon wel helpen om je posts zo leesbaar mogelijk te maken. Je gebruikt inderdaad geen hoofdletters en met 2 zinnen kan dat nog wel, maar met hele lappen tekst is dat al een stuk lastiger om te lezen.
Overigens, maar dat is mijn mening, heeft het er niet heel veel mee te maken hoe lang je lid bent, omdat het gewoon normaal Nederlands is om je zin met een hoofdletter te beginnen. Ook het gebruik van leestekens leer je gewoon op school, dat staat verder los van Bokt.