Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Citaat:Ik wens niet als 'Rath basher' aangesproken te worden, want dat ben ik niet.
Ik noem niemand bij naam, want wie de schoen past trekke hem aan, maar door het woordje "andere" impliceer ik wel dat jij er een bent, dat was niet mijn bedoeling. Excuses
verography schreef:[naam], nu moet ik zeggen dat het niet mijn doel is om heel bokt te veranderenhihi . Maar idd wel dat als ze dit topic aanklikken even een bewust moment hebben van ohja. Hier ben ik het wel mee eens en heel misschien in het vervolg toch (onbewust) op een andere manier een discussie aangaan.
Heino schreef:Ik vrees dat het een gebed zonder end is, heb iets dergelijks ook weleens aangehaald en toen kreeg ik idd reacties als "wie ben jij om mij te vertellen hoe ik moet discussiëren?" zonder de hele essentie van mijn posts te begrijpen (en te lezen vrees ik)
In dit topic zie ik eigk ook alleen mensen langskomen die in mijn ogen al over goede discussievaardigheden beschikken en zich hier ook mee bezig willen houden. Degene die je wilt bereiken slaan dit topic over ben ik bang
Maar los daarvan is benadrukken van discussievaardigheden en hoe dat de sfeer in topics zó ten goede kan komen nooit mis
verography schreef:Vandaar ook de onbewust tussen haakjes. Alles wat je ziet zal ten alle tijden blijven hangen en toch zal je je daaraan aanpassen (al is het maar een nanobeetje
) (zonder dat je dit bewust meemaakt).
verography schreef:LoveBodin, daar heb je zeker wel een goed punt. Dan nog ben ik van mening dat het misschien verstandiger is om ook de 'Hier wil ik geen reacties meer op', uit te breiden met: 'Ik heb al vaker gezegd dat ik hier verder weinig aan kan veranderen. Graag wil ik geen reacties meer hierover, maar reacties over mijn eigen rijden is zeer welkom.' En je kan in deze context zelfs de 1e zin weg laten.
Wat je hier doet is iets afsluiten en een nieuwe opening geven voor anderen.
Helaas woord de dooddoener veel gebruikt aan het begin van een discussie. 1 iemand post iets en er word meteen geroepen, 'Hier wil ik geen reacties op'. Dit is dan weerstand wat weer meer reacties uitlokt. Deze opmerking word ook vaak gezien als: 'Ze wil niet leren van onze opmerkingen en zal het dus gewoon altijd hetzelfde blijven doen.'
Het zit hem dan ook vaak niet in de inhoud van de zin, maar in de verpakking van de zin.
verography schreef:Als de ts op een fijne manier antwoord had gegeven om de allereerste reactie hierop (en geen excuses met rustige weg, maar een onderbouwde mening) kan hier een mooie discussie met respect naar elkaar toe ontstaan.
Dat iemand meteen gaat steigeren en meteen hier geen reactie meer op wil hebben lokt alleen maar meer reacties uit. Sta open voor anderen en steek je kop niet in het zand. En doe je er niets mee prima, maar verbied een ander niet zijn mening te geven. Wat dus wel gebeurd als je zegt dat daar niet op gereageerd mag worden. Weerstand levert alleen weerstand op en dat zal een paardenmens toch moeten weten.
verography schreef:Het is een idee. Ikzelf heb zo iets laatst ook gedaan.verography schreef:Als de ts op een fijne manier antwoord had gegeven om de allereerste reactie hierop (en geen excuses met rustige weg, maar een onderbouwde mening) kan hier een mooie discussie met respect naar elkaar toe ontstaan.
Dat iemand meteen gaat steigeren en meteen hier geen reactie meer op wil hebben lokt alleen maar meer reacties uit. Sta open voor anderen en steek je kop niet in het zand. En doe je er niets mee prima, maar verbied een ander niet zijn mening te geven. Wat dus wel gebeurd als je zegt dat daar niet op gereageerd mag worden. Weerstand levert alleen weerstand op en dat zal een paardenmens toch moeten weten.
Dit was toen mijn post en dit topic is ontstaan door dat topic.
Dus ik denk dat je als mensen zeggen dat het topic verziekt word door de tegenstanders je best mag zeggen dat als de voorpartij normaal terug reageerd je een mooie discussie kan krijgen. Uiteraard kan je ook de tegenpartij hierop aanspreken. Maar ik denk toch echt dat dit meer iets is voor de mods, dan voor de medebokker.