Mentaliteit van EA op Bokt (en elders helaas)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Mentaliteit van EA op Bokt (en elders helaas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:49

Ik kan me ook ergeren aan mense die opeens afhaken, niks meer laten horen etc. Dat gebeurd me best veel :=
Ik zet in de tekst ook atijd; 'alleen reageren bij serieuze interesse.' Maar dat lezen de meeste schijnbaar niet.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:17

Ik heb zeker het idee dat dit mede te maken heeft met het pb-en op EA. Ik merk zelf al dat afhaken makkelijker is. Je stuurt een pb, en je moet wachten tot iemand iets terugstuurt wat best een tijdje kan duren. Dan krijg je ineens een pb dat je bod is aangenomen en verkocht. En dan denk je, 'oh die had ik ook nog wat nu, heb ik nu wel geld?' Je kan niet meer het topic op de voet volgen dus je blijft er niet mee bezig en dat kan ertoe leiden dat intresse afneemt.
En omdat het inderdaad een stuk anoniemer is is het ook makkelijk om een bod te doen. Je hoeft tenslotte niet echt over iemand heen want de helft van de tijd kun je niet zien wat er al geboden is. Dan bied je dus met de gedachte: er is toch wel hoger geboden. Dan ineens blijkt dat jij de hoogte bieder bent en dan moet je nog even nadenken of je het echt wel zo graag wil hebben, of je moet het nog even aan je ouders vragen.

Das ook een probleem trouwens. Eerst bieden, dan pas toestemming vragen aan ouders om vervolgens te zeggen 'Ja sorry het mocht toch niet'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:21

Ik heb er nu ook last van.. :j
Mijn zadel staat te koop, ook hier op Bokt en heb al meerdere pb'tjes gehad.
Ook een paar die iets vragen wat met 'ruilen' te maken heeft (dat had ik in de advertentie gezet).
Ik pb dan terug met antwoorden op hun vragen en ik stel dan zelf ook vragen over het zadel dat zij willen ruilen.
Dan verwacht ik op z'n minst wel een pb'tje terug dat ze er toch vanaf zien of iets in die buurt.
Jammer..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:27

Te veel moeite... of het is de gemakzucht. Veel makkelijker om de PB te verwijderen, dan fatsoenlijk (en in mijn geval, op mijn uitdrukkelijke verzoek) even een mailtje terug te sturen.

Daardoor zet ik nu in mijn topics dat een snelle reactie, snelle verkoop betekent. Dat prutsmuts dat je aan 't lijntje wordt gehouden ben ik meer dan zat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:34

DaniBanani schreef:
Maar even andersom..

Ik wilde iets kopen. Kreeg toen onverwachts een rekening en kon het geld even niet meer missen, dus gezegd dat ik er toch vanaf zag. Om vervolgens 3 pbtjes te krijgen over dat het al was ingepakt en dat ik het toch wel kon kopen en wanneer ik het geld dan wel zou hebben.

Ja hállo..ik heb toch gezegd dat ik niet meer wil? Dat recht heb ik en ik had er een goede reden voor. Dan is het niet mijn schuld dat het al is ingepakt.

Er zullen absoluut kopers zijn die er een grapje van maken, maar er zullen er ook genoeg zijn die wél die rekening krijgen, of een ziek paard, of die hetzelfde object elders goedkoper hebben gevonden oid.

(al snap ik de frustratie wel hoor)

Dat is het wettelijk gezien dus niet. Koop is koop.
Dat jij geen geld (meer) hebt, daar heeft de verkoper geen boodschap aan.

Natuurlijk zal de verkoper je niet voor de rechter slepen, maar het is niet netjes eerst de koop te sluiten en dan er alsnog van afzien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:46

Ach... ik heb mezelf afgeleerd me daar druk om te maken, geen zin om me elke dag te ergeren......

Hoe vaak ik niet bestellingen krijg van 2 of 3 dekens (en ja, ook vaak speciaal nog eentje op moeten halen bij mijn leverancier om de bestelling compleet te maken >;) !) om vervolgens te horen te krijgen: "mijn pinpas werkte gisteren niet, moet even wachten op een nieuwe". Vervolgens is de Random Reader stuk, vervolgens zal moeder het wel voorschieten... maar toch niet.... en daarna hoor je opeens niets nada noppes meer.

Of 30 voertonnen schoonmaken voor iemand die nooit komt......

Maar goed, tegenwoordig pak ik de boel gewoon weer uit, leg het weer terug en het leven gaat door :evaw: . Dekens eten geen brood, tonnen staan alvast schoon klaar voor de volgende ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:51

Ik maak me er ook niet druk om, maar wat ik lastig vind, is dat ik dan meerdere reacties krijg over mijn zadel en ik tegen de 2de, 3de, 4de zeg dat ik voor hun al 1 eerdere pb heb gehad en ik eerst even wil overleggen met persoon 1.
Deze stuurt dan vervolgens niks terug en ondertussen had ik mijn zadel bij wijze van spreken al 4 keer kunnen verkopen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:57

Dat is zo irritant hè! Netjes foto's maken, dingen meten, pbtjes sturen.. Maar nooit meer iets horen.

Waar ik trouwens ook meteen bij afhaak zijn topics met zo'n gigantische waslijst 'regeltjes' erboven. Kom op zeg, we zijn toch geen 6 meer.. Ik snap dat het ergelijk is om soms pbtjes te krijgen met vragen of dingen waar je niks mee kan, maar JIJ wilt iets verkopen. Ik vind die regeltjes altijd erg neerbuigend overkomen, maar misschien ligt dat wel aan mij? ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:11

Ligt er aan wat voor regels, kijk maar naar de mijne in mijn profiel. Die heb ik moeten opstellen zodat de duidelijkheid erin bleef, gezien de grote waslijst aan artikelen.

Regels of regels, één ding weet ik wel en dat is dat ze niet altijd goed worden doorgelezen met onnodige reacties als gevolg.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:57

Oh ja, de regeltjes... Bij jou snap ik 't wel, Magda_90. Maar een over een paar regeltjes spreken en dan 10 of 11 neerpennen... tja. :+

KBK, gewoon voortaan in je advertentie zetten dat een snelle reactie, snelle verkoop betekend! Graag of niet, denk ik dan. ;)

Ing__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:16

Brainless schreef:
DaniBanani schreef:
Maar even andersom..

Ik wilde iets kopen. Kreeg toen onverwachts een rekening en kon het geld even niet meer missen, dus gezegd dat ik er toch vanaf zag. Om vervolgens 3 pbtjes te krijgen over dat het al was ingepakt en dat ik het toch wel kon kopen en wanneer ik het geld dan wel zou hebben.

Ja hállo..ik heb toch gezegd dat ik niet meer wil? Dat recht heb ik en ik had er een goede reden voor. Dan is het niet mijn schuld dat het al is ingepakt.

Er zullen absoluut kopers zijn die er een grapje van maken, maar er zullen er ook genoeg zijn die wél die rekening krijgen, of een ziek paard, of die hetzelfde object elders goedkoper hebben gevonden oid.

(al snap ik de frustratie wel hoor)

Dat is het wettelijk gezien dus niet. Koop is koop.
Dat jij geen geld (meer) hebt, daar heeft de verkoper geen boodschap aan.

Natuurlijk zal de verkoper je niet voor de rechter slepen, maar het is niet netjes eerst de koop te sluiten en dan er alsnog van afzien.

Maar de koop is pas gesloten als je betaald hebt...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:28

Nee, de koop is gesloten op het moment dat je het eens bent met de prijs.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:52

Ik heb er eigenlijk niet zo'n probleem mee. Wanneer iemand niets meer van zich laat horen (zonder een melding van "ik ga op vakantie en kan daarom pas dan reageren of... ) lig ik daar niet wakker van en kijk ik voor een andere geïnteresseerde. Laat de eerste na enkele dagen of zelfs een week toch nog wat weten en is het product verkocht, dan is dat gewoon pech, had ie maar wat sneller moeten zijn. :) Ok, je hebt er moeite en tijd in gestopt, maar dat hoort er nu eenmaal een beetje bij indien je je spullen wil verkopen. Dat men niet kan/ wil lezen vind ik wél irritant. :j

Om het even op mijn eigen zaak te betrekken: mensen sturen vaak een mail met de vraag hoeveel een reportage kost, hoe het in zijn werk gaat.. (kortom: zaken die eigenlijk stuk voor stuk terug te vinden zijn op de website), en lang niet altijd hoor je nog iets van deze mensen. Ik lig daar ook niet wakker van, je klant informeren is part of the job, misschien niet altijd even prettig maar ja... :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:38

Sommige moeten hun woordje klaar hebben staan,
adverteer je snel een advertentie wat puur om kwaliteit gaat en voor mensen die er belangstelling bij hebben.
Krijg je alleen maar commentaar om een tik foutje, en dat word meestal nog niet eens vriendelijk gebracht maar op vaak een arrogante manier.

Het valt me ook op dat het meestal personen zijn in de zelfde branche, misschien jaloersie?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:47

ik heb het idee dat dit erger is nu alles via pb afgehandeld moet worden, lekker anoniem
ik krege veel pb's geen informatie, meet dingen op en krijg vervolgens geen enkele reactie meer, hele iritant.
voorheen handelde ik openbaar, weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:41

Puera; Dat is een goed idee.. :j

Hobbelheks; Dat is een ding wat zeker is..
Zoveel pb's, wie was wie, wie was eerst, wie haakt af..
Echt een chaos..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:43

hobbelheks schreef:
ik heb het idee dat dit erger is nu alles via pb afgehandeld moet worden, lekker anoniem
ik krege veel pb's geen informatie, meet dingen op en krijg vervolgens geen enkele reactie meer, hele iritant.
voorheen handelde ik openbaar, weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

En je hoefde vragen niet 6x te beantwoorden, zoals inderdaad maten!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:44

Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook wel eens kan afhaken. Bij mij kan het eigenlijk twee kanten uit: 1. ofwel ben ik echt specifiek op zoek naar een bepaald product, wanneer ik dit dan gevonden heb ga ik snel over tot de beslissing. Ik stuur dan een mail (met indien nodig de vraag naar meer informatie) om te zeggen dat ik interesse heb. Bij een akkoord ga ik dan snel over tot de aankoop.

2. maar aan de andere kant ben ik ook een impulskoper. Ik struin verschillende advertenties af en soms kom ik iets tegen waar ik meteen verliefd op word, maar wat ik misschien niet echt meteen nodig heb. Als ik altijd die eerste gedachte zou volgen, zou mijn huis uitpuilen met paardenspullen en mijn bankrekening ver onder nul zitten. In zo een geval stuur ik een bericht waarin ik laat weten dat ik interesse heb in het aangeboden product, vraag ik wat de vraagprijs, of en hoe het verzonden moet worden (pakketpost of niet). Na antwoord van de verkoper vraag ik een twee-drietal dagen bedenk- en overlegtijd. Het nut van die dagen is dat de opwelling en de liefde op het eerste gezicht wat afneemt. Ik kan rationeel denken: heb ik het echt wel nodig? kan ik het geld echt wel missen? etc etc. Maar het kan dus goed zijn dat ik na die dagen toch beslis om niet met de koop door te gaan.

Ik doe dit altijd netjes naar de verkoper toe en zorg dat ik afgesproken tijdstippen respecteer (bv. als je drie dagen bedenktijd vraagt zijn dat er geen vier). Ik laat vanaf het begin ook weten wat ze aan mij hebben. Zal er toch een verkoper af en toe gefrustreerd zijn? Vast wel. Maarja, dat is ook een beetje het spel van kopen en verkopen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:48

Mij gaat het dan meer om het laatste pb'tje.
Als ik iets 3 dagen vast hou en degene voor wie ik dat doe niet het fatsoen heeft om te laten weten of ze het wel of niet doet, vind ik dat ronduit asociaal..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:48

vind EA echt verschrikkelijk. daar mensen niet meer kunnen reageren in het topic zelf krijg je diverse vragen heel vaak.
Het afhaken is een groot min punt, maar ook dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en ronduit asociaal reageren wanneer je niet akkoord gaat met hun bod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:57

Én niet lezen.. (zie een van de eerste posts van mij in dit topic)

Maar ik vind dat er ook wel een complimentje gegeven mag worden over de bokkers die wél lezen, wél netjes pb'en en het fatsoen hebben om van zich te laten horen. :j
Die zijn er ook genoeg.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:00

ik vind dat daar geen compliment voor nodig is, dat zijn gewone fatsoensnormen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:04

Tja, ik vind dat wanneer er 'geklaagd' wordt over de 'onfatsoenlijke' mensen, er ook wel een goed woord gezegd mag worden over de mensen die wel het fatsoen hebben.. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:06

Ja, een complimentje doet ook deugd af en toe. Zo vind ik het heel leuk dat de eigenaar van mijn vzpaard zegt: dank u, die stallen heb je heel netjes gemaakt. Terwijl het natuurlijk normaal is dat je iedere dag stallen mest. ;)
Helpt tegen te veel pessimisme.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:45

Mocht iemand op wat voor manier toch geen belangstelling hebben en mij dat laten weten, laat ik mijn waardering merken door een positief berichtje terug te sturen. Jammer voor mij, maar top dat ik krijg te horen dat 't niet doorgaat.