De knipoog smiley. ;)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:13

Jaaa, vooral die :)* .. iemand op Bokt gebruikt deze serieus in bijna elk bericht, als aanvulling op reacties die over komen alsof je één of ander dom mens bent dat nergens wat van weet.

De knipoog-smiley vind ik soms ook irritant, maar dan vooral in bepaalde context.
Zoals "Nou, dat had je anders aan moeten pakken, maar goed.. het is jouw pony.." ;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:14

Ik vind 'm cool! ;)

SaZ

Re: De knipoog smiley. ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:16

Brrrrrr...... De knipoog :')
Vind hem niet zo chill :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:16

nja ligd aan de zin :') maar je heb van die mensen die het niet bet weterig maar aardig bedoelen, en dan met zo een smily er achter.... tsja, gemengde gevoelens ;)

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:17

sweetheart schreef:
bromfiets schreef:
perceptie of niet, als hij zo overkomt kan iets net in het verkeerde keelgat schieten. Onbedoeld wss.

Toevallig kwam het laatst in het topic over die nieuwe regels naar voren, toen vermelde ik, dat ik hoop dat bokkers proberen posts in eerste instantie in als een positief bericht te lezen. Niet direct het slechtste denken van de poster. Velen waren het met mij eens toen. Vandaar dat ik de opmerking van Blue_Eyes ook goed kan begrijpen en ik kan me er goed in vinden. Ik denk dat veel ruzies voorkomen worden. :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe topics zouden worden opgevat als er geen smileys zouden zijn.
Zelf vind ik sommige ervan wel handig.. bijv. bij een topic met grappige foto's, als je dan zegt "Wat een raar paard!" ..komt dat waarschijnlijk minder 'goed' over dan wanneer je "Wat een raar paard! :')" roept..
Maar ik denk dat er ook een minder fijne kant aan zit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:18

Dat is waar dat er meerdere smileys zijn die verkeerd over kunnen komen :j

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als iemand de ;) verkeerd oppakt, je dan al te laat bent. Zo bedoel ik het meer... En omdat ik weet dat veel mensen hem verkeerd oppakken gebruik ik hem zelf heel erg weinig :)
Ik moet zelf soms ook drie keer nadenken van "hoe wordt dit nou bedoeld".

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:20

KoudbloedKim schreef:
Jaaa, vooral die :)* .. iemand op Bokt gebruikt deze serieus in bijna elk bericht, als aanvulling op reacties die over komen alsof je één of ander dom mens bent dat nergens wat van weet.

Ik denk dat iedereen weet wie jij bedoelt :D

Deze :') is er inderdaad ook zo een die je heel verkeerd op kunt vatten.

Ik ben het dus inderdaad met Sweetheart eens: als we nou eens proberen berichten positief op te vatten (en te schrijven :+), zou het sowieso een stuk gezelliger zijn op Bokt.

@bromfiets; ik snap het ook wel, maar alles kan verkeerd opgepakt worden. Smileys vervangen nou eenmaal niet het geluid van stembuiging of het beeld dat je hebt bij een gezichtsuitdrukking.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:25

Ook waar :)

Ik probeer zelf idd alles positief op te schrijven en alleen smileys te gebruiken die zeker weten niet in slechte aarde vallen. Maar positief lezen is moeilijker, vooral als je wat slechter in je vel zit is het makkelijk om iets negatief op te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:34

Blue_Eyes schreef:
[naam] schreef:

Ik denk dat iedereen weet wie jij bedoelt :D

Deze :') is er inderdaad ook zo een die je heel verkeerd op kunt vatten.

Ik ben het dus inderdaad met Sweetheart eens: als we nou eens proberen berichten positief op te vatten (en te schrijven :+), zou het sowieso een stuk gezelliger zijn op Bokt.

@bromfiets; ik snap het ook wel, maar alles kan verkeerd opgepakt worden. Smileys vervangen nou eenmaal niet het geluid van stembuiging of het beeld dat je hebt bij een gezichtsuitdrukking.
Oeps.. :+ ..ik wist niet dat er meer waren die dit was opgevallen..

Ik denk dat uiteindelijk elke smiley 'verkeerd' of bewust onaardig gebruikt kan worden.
Als je bijvoorbeeld in een serieus topic reageert, en je krijgt als antwoord;"Heb jij daar vestand van dan?"
Zonder smiley kun je dat opvatten als serieuze interesse of een oprechte vraag.
Maar als je het zo leest;"Heb jij daar verstand van dan? :')" ..is het gelijk heel anders.

Stomme smileys!! :x (zeg ik die niet zonder kan.. :D)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:38

Ik wist het ook meteen, KBK. :P

Ik vat de ' ;) ' niet negatief op, thans niet in de eerste instantie :) en dat is ook een reden dat ik hem zelf toch best vaak gebruik ;) (en die was dus ook niet negatief bedoelt). Maar misschien moet ik dan toch maar wat gaan minderen als het gros 'm zo betweterig vindt... :+

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:39

Ik dacht dat ik de enige was die hem niet leuk vond :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:41

Goh, zo heb ik m nog nooit bekeken.....

Ik gebruik m juist als een opmerking grappig of niet serieus bedoelt is

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:43

Grappig of niet serieus is voor mij meer deze :))

;) Is echt de, BOEM. IN YO FACE.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:44

haha ik vind hem wel grappig :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:46

Tijd voor een poll? :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:47

Ehm, is dit niet al het zoveelste topic over de knipoog? ;) :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:49

zowiezo het zoveelste topic over smiley's algemeen, nieuwe rage geloof ik :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 04:32

Ik gebruik de ;) vooral bij zelfspot of een grapje voor insiders. Dus "Gaat weer lekker met mij ;) ". Of " Weet je nog toen in de auto na de keuring ;) ". Vind het een variant op de :+

Mensen die de wink smiley achter een corrigerende opmerking zetten kunnen idd verkeerd overkomen. Maar als iemand mij in real life de les leest met een knipoog vind ik het waarschijnlijk ook denigrerend :+

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:42

Magrathea schreef:
Ok dat was niet helemaal gepast :P. Ik weet eigenlijk niet waarom ik hem gebruik... gebeurt gewoon...
Soms 'gewoon ' ergens, maar ook soms om bij een kritiekpuntje ofzo eenpoging te doen om het wat aardiger te laten lijken dan het is. Ofzoiets.

Klopt, en ze hebben er zelfs een naampje voor: de safety-smile. Je geeft idd een vrij ongezouten mening en om het leed wat te verzachten zet je er een ;) achter.
Mijn vriend gebruikt hem zo wel regelmatig. Ik ook wel eens, maar ik ben eigenlijk gewoon smilieverslaafd :=

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:56

Vreselijke smiley. Ik gebruik hem ook wel eens, maar alleen als ik iets sarcastisch of 'vals' bedoel. Verder krijg ik er de rillingen van als ik die smiley zie.
Niet meer doen dus. :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:59

Topic nummer 50 over smiley's.
Is het een hype, of wat? :=

Ik vind de ;)-smiley inderdaad wat betweterig overkomen. Ik gebruik hem dan ook niet/amper.
Ik kan me ook voorstellen dat mensen bepaalde opmerkingen waarbij deze smiley geplaatst is anders kunnen opvatten dan eigenlijk wordt bedoeld.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:01

vind ik ook hoor, vreselijke smiley :=
hij is gemeeen :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:02

stef schreef:
Goh, zo heb ik m nog nooit bekeken.....

Ik gebruik m juist als een opmerking grappig of niet serieus bedoelt is

dan vind ik het meteen al niet meer grappig :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:07

Zoals ik het zo lees gebruiken de meesten 'm om aan te geven dat iets niet helemaal serieus bedoeld is...
Hoe komt het dan dat zoveel mensen denken dat het is om betweterig over te komen?

Laten we bij deze besluiten dat iedereen heel lief is op bokt *\o/* en niet betweterig doet!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:10

Magrathea schreef:
Zoals ik het zo lees gebruiken de meesten 'm om aan te geven dat iets niet helemaal serieus bedoeld is...
Hoe komt het dan dat zoveel mensen denken dat het is om betweterig over te komen?

Laten we bij deze besluiten dat iedereen heel lief is op bokt *\o/* en niet betweterig doet!

Omdat veel mensen hem ook gebruiken om betweterig over te komen volgens mij :))