Dat jij denkt dat het allemaal zo negatief is, zegt meer over jouw visie op de werkelijkheid dan over hoe het in mijn optiek werkelijk is.
Bokt heeft zo zijn eigen clubjes. En die reageren op elkaar.
En zo is er ook een clubje dat jouw topics geweldig leuk vindt en daarop reageert. Vind ik prima. Heeft ook een plek. Ik ga die topics niet lopen verkloten met negatieve dingen erin zetten, maar intussen vind ik dat jij een slecht voorbeeld geeft voor anderen.. die wellicht hetzelfde gaan proberen en waarmee het met een beetje pech heel goed mis kan gaan.
Dat vind ik overigens ook van andere topics waar ik niet reageer: pennies die hun pownie leren steigeren bijvoorbeeld, want dat is zo leuk. Of erger nog hun veulen leren steigeren, want dat is zo leuk. Tot het veulen 1.80 is en niet meer zo leuk, dan komen de topics: "helpt mijn paard loopt dwars over me heen" of de topics te koop aangeboden onhandelbaar niet opgevoed paard. En dan ligt het aan het paard.
Kortom: ik snap je vraag niet eens.
Mijn advies: blijf lekker topics maken van jou en je paard, wees happy met de hoeveelheid complimenten en laat bokt gewoon bokt. Er zijn meer versies van 'de waarheid' dan alleen jouw kijk erop