Wat mij opvalt..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:51

Dat hoort er nu eenmaal bij op een forum.
Ik neem trouwens mensen zonder profiel (waar alleen man of vrouw staat ingevuld) nooit zo serieus.
Vooral als juist hun heftig/boos/bot reageren.
Zonder profiel heb ik vaak het idee dat het mensen zijn die alleen een account hebben aangemaakt om wat te stoken in de topics.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:53

mika11 schreef:
Ik neem trouwens mensen zonder profiel (waar alleen man of vrouw staat ingevuld) nooit zo serieus.
Zonder profiel heb ik vaak het idee dat het mensen zijn die alleen een account hebben aangemaakt om wat te stoken in de topics.

Mwoa, ik heb ook geen profiel, maar dat is meer om de reden dat mensen misbruik maken van die info, je heeeeeeeel gemeen op je zwakke punten kunnen pakken, dat houd niet in dat ik niet serieus meedisscusieer hoor.. maar door een aantal bokkers geef ik gewoon niks meer prijs, erg jammer wel.
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 17-05-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Re: Wat mij opvalt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:53

Misschien doe je dan zelf ook wat fout Elma, als ze dat doen? :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:55

saskiakefie schreef:
Misschien doe je dan zelf ook wat fout Elma, als ze dat doen? :)

Zou best kunnen, ik ben ook niet perfect, maar ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik mijn mening gaf, waarop ik ''gepakt'' werd, op wat ben jij een waardeloze moeder blabla.. Nou dan moet je idd mij niet hebben :+ Dus nu gaat het gewoon niemand meer iets aan hoe we eruit zien etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:55

mika11 schreef:

*voelt zeer aangesproken*
Dus jij neemt een tutje wat ooit is een paard heeft geaaid en hier miljoenmiljard fotos van heeft gemaakt en deze ook in haar profiel heeft gezet serieuzer dan wanneer ik onderbouw waarom ik iets vind? *stopt met paarden want ervaring maakt blijkbaar niks meer uit*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:58

Elma_ schreef:
mika11 schreef:

Mwoa, ik heb ook geen profiel, maar dat is meer om de reden dat mensen misbruik maken van die info, je heeeeeeeel gemeen op je zwakke punten kunnen pakken, dat houd niet in dat ik niet serieus meedisscusieer hoor.. maar door een aantal bokkers geef ik gewoon niks meer prijs, erg jammer wel.

Ja, dat is jammer natuurlijk.
Ik denk ook echt niet dat iedereen zonder profiel, dat doet.
Maar het is mij wel eens opgevallen, dat als ik hele aparte/botte antwoorden las, dat diegene dan geen profiel had.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:39

TS heeft de deksel op haar neus gekregen in een ander topic en komt hier nu haar beklag doen over al die lastige bokkers :+

[VSW] Tips tegen verveling?

Tja niet leuk om te horen dat een paard niet alleen hoort te staan, maar elke paardeneigenaar hoort dit te weten en dan moet je niet gaan lopen mekkeren in een ander FZ topic dat andere bokkers maar van die vervelende meningen hebben. Verdorie dat is toch wat dat niet iedereen staat te jubelen bij een paard alleen in de wei.... Dan zijn er ineens bokkers die met het feit aan komen zetten dat een paard een KUDDEdier is en dus niet alleen hoort te staan. #)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 17-05-11 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:46

Haha Jantine, goed gevonden _/-\o_

Niet l*llig bedoeld ts, maar hier zijn ze wel eerlijk en soms kan dit heel hard zijn, maarja later kom je er wel achter dat ze gelijk hebben.
(wil niet zeggen dat bokkers hier altijd gelijk hebben hoor :D dat zekers niet hihi)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:51

Nou ja, de TS is pas 10 jaar volgens haar profiel.
Het is niet haar verantwoording hoe en waar de pony staat.
Dan is het best goed dat ze er in ieder geval over nadenkt.
Misschien kan ze haar ouders informeren hoe het beter kan.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:54

Ik wil niet meewerken aan een negatieve sfeer, maar ik vind het vervelend als mensen op bokt slecht/geen interpunctie gebruiken. Of mensen die gewoon maar wat woorden aan elkaar naaien.
Er zijn echter ook veel mensen die te pas en te onpas vijandig worden en het op de persoonlijke aanval zetten.. Niet leuk nee.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:55

mika11 schreef:

Dat zou beter zijn dan een topic openen 'jee ik hoor dingen die ik niet horen wil, wat kan ik daaraan doen?'

Van de week had ik ook al een 12 jarige met het stoom uit de oren in mijn pb box hangen met een soortgelijke klacht. Tja sorry, bokt is hard }:0

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:02

Als je geen commentaar aan kunt moet je niet op bokt een topic openen.
Vanaf de computer is het voor veel mensen veel gemakkelijker om hun mening te zeggen al dan niet onaardig aangezien niemand ze er echt op kan pakken of een harde opmerking terug kan maken in het gezicht. Zal je zien dat een groot deel van de bokkers die heel onaardige en dwingende reacties zetten in het echt niet zo zijn. Soms merk je dat al aan een bericht, ik merk dat heel snel.

Bij mij is het probleem dat ik vrij sarcastisch ben en een hekel heb om om iets heen te gaan zweven. Vaak ben ik dan gewoon heel duidelijk en 'net' en dat komt dan weer over als hooghartig of arrogant, betweterig of ik zit er falikant naast(als je dat zo schrijft) want het komt de ts of andere niet uit. Ja sorry maar wat doe je hier als je feiten niet aan kan? Ga dan met mensen praten die er net zo over denken als jij.

Als je hier niet tegen kan is dit wellicht niet het forum voor jou of zit je op het verkeerde deel van het forum.

Dit bedoel ik eigenlijk over het algemeen dus niet persoonlijk op ts

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:03

Als jij vindt dat opmerkingen te persoonlijk of te heftig worden, kan je altijd op het rode uitroeptekentje naast je posts drukken en daar je melding maken.
Dan wordt er naar gekeken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:07

Ik ben het met TS eens.
Er zijn op bokt best wat mensen te vinden die redelijk sfeerverziekend zijn :j
Mensen die overtuigt zijn van hun eigen "wetenschap" en geen respect op kunnen brengen voor de mening van iemand anders.
Je kunt niet altijd over andermans dier "oordelen" zonder daar ieder detail van te weten.
En desbetreffende TS is niet verplicht adviesen op te volgen of een andere mening hierin "gelijk" te geven.
Is niet meer dan een kwestie van mensen respecteren zoals ze zijn ;)
Gelukkig zijn er veel die dat wel kunnen, en de rest......ach....gewoon negeren

Maar aan de andere kant is het ook heel erg fijn als mensen tips voor je hebben waar je weer over na kunt gaan denken.
Die tips worden op verschillende manieren gegeven
*een manier die je aan het denken zet
*een manier die je beter kan negeren

Nee TS je doet er niks tegen, onthoud anders maar dat het soms verspilde moeite is een tegenreactie te geven ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:12

Ok, *zucht* zet er dan maar een slot op :\

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:14

Dat is een andere kant, dat is over Recht op een meing, niet over op bokt kraken ze soms mensen af of zijn ze zo hard tegen andere mensen :Y)

RoosIris schreef:
waarom? roken is slecht(en niet stoer), paard alleen is slecht, hulpteugels ook bij verkeerd misbruik :)

we leven in vrij land en hebben recht op een eigen mening :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:17

dat bedoel ik! kunnen we dat niet verminderen al dat "hard zijn"? Dat is echt niet leuk, ik vind het ook niet echt leuk ;(

Arabesk schreef:
mika11 schreef:

Dat zou beter zijn dan een topic openen 'jee ik hoor dingen die ik niet horen wil, wat kan ik daaraan doen?'

Van de week had ik ook al een 12 jarige met het stoom uit de oren in mijn pb box hangen met een soortgelijke klacht. Tja sorry, bokt is hard }:0

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:24

Nou dat kan niet. Want je hebt te maken met mensen achter een computer wat het makkelijker maakt om onaardig te zijn. Er zijn zat leden die niet denken aan het gevoel dat ze overbrengen en dat zal je ze ook nooit bij kunnen brengen. Dit soort dingen gebeuren op grote fora's. Mijn moeder zit op een klein forum en daar gebeurt dit niet.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:28

Jessicajoann schreef:
Nou dat kan niet. Want je hebt te maken met mensen achter een computer wat het makkelijker maakt om onaardig te zijn. Er zijn zat leden die niet denken aan het gevoel dat ze overbrengen en dat zal je ze ook nooit bij kunnen brengen. Dit soort dingen gebeuren op grote fora's. Mijn moeder zit op een klein forum en daar gebeurt dit niet.

Inderdaad. Toen ik net op bokt zat dacht ik ook jeeeeetje ik word even finaal met de grond gelijk gemaakt :+ Maar zo gaat het nou eenmaal. je zult zelf bepaalde mensen en dingen moeten vermijden, en er gewoon niet op in gaan (al gaat dat bij mij ook nog weleens mis :+ ) maar ik ben heel goed geworden in bepaalde topics vermijden, en dingen negeren, en voorderest is het wel heel gezellig..
Denk 3 keer na voor je iets opent, want met sommige dingen kun je het vantevoren al weten ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:43

Topics krijgen vrij snel al een bepaalde wending, soms helemaal niet waar je op uit bent
Daarom hou ik tegenwoordig een hoop voor mezelf, hooguit dat ik een bokker pb die ergens een slimme opmerking maakte.

(zo wilde ik graag een topic openen over ervaringen over te jong ingereden paarden en in hoeverre die 'oud' werden aangezien ik er een ken van 42 jaar en ik me af vroeg in hoeverre dat een uitzondering is.
Bijna alle te jong ingereden paarden zijn sportpaarden en uitgeleefd, dus geen maatstaaf
Je snapt dat als ik hiernaar zou vragen dat het topic dan een hele andere wending zou krijgen in de trant van 'waarom zou je een paard zo jong willen inrijden' of 'jong inrijden is slecht voor het paard' terwijl dat niet is wat ik wil weten.
Dan toch maar met de vraag blijven zitten... )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:53

Ik ben het eens dat Bokt vaak te ver gaat, aan de andere kant wordt het al een softie-forum omdat veel gebruikers al rekening houden met wat ze zeggen. Meerdere posters kunnen hun mening niet meer geven zonder er achter te zetten: mijn mening of niet aanvallend bedoelt of .. of. Allemaal om tere zieltjes hier te sparen.

Dus ja, het kan soms wat minder, maar ik heb ook regelmatig dat ik denk hallo, we kunnen toch wel wát hebben?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:55

Chaos schreef:
Ik ben het eens dat Bokt vaak te ver gaat, aan de andere kant wordt het al een softie-forum omdat veel gebruikers al rekening houden met wat ze zeggen. Meerdere posters kunnen hun mening niet meer geven zonder er achter te zetten: mijn mening of niet aanvallend bedoelt of .. of. Allemaal om tere zieltjes hier te sparen.

Dus ja, het kan soms wat minder, maar ik heb ook regelmatig dat ik denk hallo, we kunnen toch wel wát hebben?

Ik heb inderdaad vaak het idee dat ik dat moet doen om geen rel te veroorzaken

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:57

RoosIris schreef:
waarom? het is niet afkraken, maar een mening :)

Tuurlijk, maar een mening kan je wel onderbouwen, dat maakt het een stuk leuker voor een ander en wss ook voor jezelf :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:58

Waar, maar ook een goed gefundeerde mening wordt vaak niet gewaardeerd door Bokkers.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:00

Nee, maar daarover moet je niet klagen!
Als je iets wilt leren dan moet je ook meningen kunnen aannemen!
soms is de TS zelf al in de aanval als er een wat minder leuke regel staat..
Nou ja dan volgt de rest meestal ook wel in het topic!