Waarom zeurt bokt altijd zo?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:07

bokt is een discussievorm , als iedereen zegt dat je niet op een 3 jarige moet rijden betekend niet dat je daar perse naar hoeft te luisteren, van tips kan je wel gebruik maken :)

Roosch

phormicola schreef:
Als bokt niet zou zeueren zouden we alleen maar berichten lezen als: "oh leuk." en "ok dan." :')

Welnee joh, er zijn ook gewoon goed onderbouwde posts, de voorpagina's, enorme kennis die gedeeld wordt (ook al zijn 2 van de grootste kennisdelers geband..) en de Huiskamer.

Elin_

Ene kant ben ik met je eens ,maar over een 3 jarig¨paard snap ik het zeker.
We ''zeuren'' zo over een 3 jarig paard omdat het nog een kleuter is.
Klaar. Ik ben ook tegen 3 jarige paardendirect inrijden hoor.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:09

Ik noem het liever drammen..

Er zijn er hier een hoop die dat erg goed kunnen: alleen je eigen mening keihard erdoor duwen, het liefst met sarcasme of betweterige smilies :D :(:) :)* deze mensen staan totaal niet open voor andermans mening of gebruiswijze...

En drogredenen zijn hier ook niet bepaald onbekend, vooral opmerkingen over leeftijd en autoriteit zijn zeer populair..

xjesssicaa

Re: Waarom zeurt bokt altijd zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:10

ik snap alleen niet als je niet tegen commentaar kan, waarom je dan topics opent ? ja oke als je een vraag heb oid maar als je neit openstaat voor commentaar ?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:12

De leeftijd snap ik vaak niet zo, menig kind van 14 heeft meer verstand van paarden omdat zij al sinds ze jong zijn een eigen paard hebben.
Maar kinderen kunnen vaak lastig uit hun woorden komen en daarom wordt dat verkeerd begrepen hier.
Maar ik vind toch dat er wel duidelijk(er) aangeven mag worden hoe oud een gebruiker is.
Want als iemand van 25 iets zegt waar ik het niet mee eens ben, zal ik het anders verwoorden dan dat het een meisje van 11 is.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:14

Roosch schreef:
De leeftijd snap ik vaak niet zo, menig kind van 14 heeft meer verstand van paarden omdat zij al sinds ze jong zijn een eigen paard hebben.
Maar kinderen kunnen vaak lastig uit hun woorden komen en daarom wordt dat verkeerd begrepen hier.
Maar ik vind toch dat er wel duidelijk(er) aangeven mag worden hoe oud een gebruiker is.
Want als iemand van 25 iets zegt waar ik het niet mee eens ben, zal ik het anders verwoorden dan dat het een meisje van 11 is.

helemaal mee eens :)) dat herken ik ook in me zelf terug dat ik niet altijd even slim uit mn woorden kom waar ik later dan pas achter kom.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:16

TS: dit vind ik een heel goed topic.
Bokt is een discussie forum, helemaal mee eens. Maar ook voor ontspanning.
Er kan toch ook wel opbouwende commentaar worden gegeven. Als iets al gezegd is, waarom dan herhalen. Als je een HAW opent hoef je toch niet van 40 mensen te weten dat je 'kapstokvoetjes' of 'pianohandjes' hebt. Waarom als 1 iemand iets zegt, moeten alle volgende dit herhalen.
Er staat overal in de regels dat je opbouwende commentaar mag geven. Wat er nu op bokt aan het gebeuren is komt verre van in de buurt van opbouwende commentaar.
Hulpteugels, stel je voor, dat doe je je paard toch niet aan. Ook zo'n onzin, als jij een goede reden hebt waarom je het doet dan vind ik dat niemand er een probleem van moet maken. Ik geef wel toe dat ik niet graag onbekwame mensen met S&T zie rijden omdat het mooi is of iets dergelijks. Maar als dit al 3 keer is gezegd ga ik er toch niet nog eens verder op drammen.

Er zijn ook veel mensen die bekijken foto's en zonder nog maar de OP of reacties te lezen gaan ze al direct commentaar geven. Als je iets hebt te zeggen op de foto's lees dan de OP of je daar wijzer uitkomt, zo niet lees dan de reacties of iemand je niet voor was.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:19

Ik vind het trouwens wel echt absurd wat ik van de week las.
Iemand had een topic geopend en daarbij sfeerplaatjes met S&T (portret, niet onder het zadel) geplaatst en zei dat ze er niet mee gereden had.
Mensen zijn op zoek gegaan naar haar Hyves en hebben daar S&T-plaatjes onder het zadel afgeplukt.

Dat je moet liegen omdat je bang bent voor commentaar. 8)7

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:31

Roosch schreef:
Iemand had een topic geopend en daarbij sfeerplaatjes met S&T (portret, niet onder het zadel) geplaatst en zei dat ze er niet mee gereden had.
Mensen zijn op zoek gegaan naar haar Hyves en hebben daar S&T-plaatjes onder het zadel afgeplukt.

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje absurd om op andermans hyves te gaan snuffelen in de hoop foto's tegen te komen. Absurd is misschien nog te zacht uitgedrukt... :o
Is voor mijn gevoel ook een gevalletje ''typisch bokt'', er zijn een aantal diehard bokkers die nogal doordraven in hun bokt-bestaan.. :=

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:54

bromfiets schreef:
Er zit een verschil tussen je mening geven en je mening doordrammen als de enige waarheid he. Iedereen staat vrij om zijn mening te geven, maar om iemand uit te maken voor mishandelaar of aardappelzak of wat dan ook omdat je dat kán zeggen vind ik echt te ver gaan.

Dit bedoel ik dus. Dat mensen zo vreselijk kunnen doordrammen.
Laatst bijgewerkt door linnnh op 01-05-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:56

Roosch schreef:

Dit soort topics bedoel ik dus, mensen zijn bang om dingen te plaatsen door het commentaar van anderen.
(alloewel ik het niet vind kunnen van het meisje maar toch)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:00

Wie is bokt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:02

Dat is een goede vraag, vanitymay.
Het zijn gewoon individuele personen die van paarden houden.
En net zoals op een pensionstal/manege kan dat niet altijd goed gaan, zeker niet in de digitale wereld waar dingen vaak anders overkomen dat dat je bedoelt.
Neem bijvoorbeeld jouw post, ik dacht toen ik het las: "Weet ze nou niet wat bokt is?" 8)7

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:03

Wat een gezeur om gelijk om zoiets een heel topic te openen. 8-)

Sowieso echt een nutteloos topic dat vooral bedoelt is om met het vingertje te wijzen. Het is echt niet zo dat je echt wilde begrijpen hoe dat nou komt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:22

Elk paard is nog steeds anders :) bij het inrijden van je paard moet je kijken naar hoe je paard zich gedraagt, hoeveel spieren hij al heeft... Niet per se zijn leeftijd, dat is maar een indicatie..

Om even ontopic te blijven, je hebt idd veel niet-lezende zeurende mensen hier zitten. Maarja. Gewoon overheen scrollen, ze zitten niet in je eigen huiskamer te discussieren gelukkig :)

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:32

Ik vind Bokt ook een fijn forum. Heerlijk dat discussiëren! Alleen die reactie van sommige Penny meisjes of juist van die moederkloeken die door hun leeftijd de wijsheid in pacht denken te hebben, daar kan ik soms hard om lachen.

En dan met name de reacties uit pure emotie (terwijl er om een onderbouwd argument gevraagd wordt). Die dan ook nog eens een keer of 36 in 1 topic staan, zonder nuttige bijdrage. Ja, dan vraag ik me wel eens af; waarom reageer je en kan je wel begrijpend lezen.

Daarnaast zijn er tig manieren van paardrijden, het feit dat een TS geen Parelli o.i.d. aanhangt wil niet gelijk zeggen dat ze niet kan paardrijden of beleren. Ofschoon daar veel mensen wél van uitgaan.

Of was deze reactie van mij ook te algemeen? ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:34

Wat een zeiktopic

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:34

om die pennymeisjes kan ik ook heel hard lachen :=

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:38

Niet zeiken Suus_! Ben jij een Pennymeisje toevallig? }:)

Edit: Dit is een grapje hè...

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:45

Ik vind dat meningen best gegeven mogen worden.
Tips/commentaar hoor ik graag, als ik een topic open "hoop" ik meestal juist op tips. Want je kan er meestal wel wat van leren om weer te verbeteren.
Het ligt natuurlijk aan de persoon die de "tips" krijgt hoe die ze ontvangt en of die het gebruikt.
Om dan door te drammen is natuurlijk niet nodig en verwijten wat hier ook gezegt werd voor dierenbeul enzo gaat natuurlijk veel te ver.
Maar als er gewoon op een normale manier commentaar gegeven wordt, en dit ook normaal ontvangen wordt, of er wordt rustig over gediscuseerd zie ik geen probleem. Dan vind ik het eerder leerzaam :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:20

JuliaMaria schreef:
Ik noem het liever drammen..

Er zijn er hier een hoop die dat erg goed kunnen: alleen je eigen mening keihard erdoor duwen, het liefst met sarcasme of betweterige smilies :D :(:) :)* deze mensen staan totaal niet open voor andermans mening of gebruiswijze...

En drogredenen zijn hier ook niet bepaald onbekend, vooral opmerkingen over leeftijd en autoriteit zijn zeer populair..

Dat heb je in het dagelijkse leven ook, dus dat ligt niet aan bokt. Maar logischerwijze komt het vaker voor op het grote en deels anonieme internet.
Gewoon de negeer-knop aanzetten op zulke momenten. ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 23:57

pernill schreef:
Tips/commentaar hoor ik graag, als ik een topic open "hoop" ik meestal juist op tips. Want je kan er meestal wel wat van leren om weer te verbeteren.
Het ligt natuurlijk aan de persoon die de "tips" krijgt hoe die ze ontvangt en of die het gebruikt.
Om dan door te drammen is natuurlijk niet nodig en verwijten wat hier ook gezegt werd voor dierenbeul enzo gaat natuurlijk veel te ver.
Maar als er gewoon op een normale manier commentaar gegeven wordt, en dit ook normaal ontvangen wordt, of er wordt rustig over gediscuseerd zie ik geen probleem. Dan vind ik het eerder leerzaam :j

ja, dat is volgens mij ook de bedoeling van iedereen! Maar dat doordrammen gebeurd naar (mijn) mening te vaak en de laatste tijd ook steeds meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:45

pernill schreef:

Daar ben ik het mee eens,het ligt er ook aan hoe je het brengt.
Maar het komt maar al te vaak voor dat het beleefd gebracht wordt en dat de topicstarter er meteen een slot op wil :D
Want kritiek is erg moeilijk te verdragen....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:59

coiboi schreef:
Niet zeiken Suus_! Ben jij een Pennymeisje toevallig? }:)

Edit: Dit is een grapje hè...

Nee :# :9 /3

Maar ik heb wel mijn paard op 5,5 ingereden :D