Nieuws opsplitsen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:18

Stef, dan is het misschien handig om via de voorpagina zelf naar nieuwsberichten te gaan.
Overigens was het mij niet duidelijk dat je het via actieve berichten doet :)
Ik wijs trouwens helemaal naar niemand maar geef het alleen aan. Jammer dat je het direct zo persoonlijk opvat :) Ik beantwoordde alleen maar een vraag.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:20

Dat klopt wel stef, maar ik bedoel. Als ze al lang bezig zijn met een fatsoenlijke titel Zónder tag, wordt het al knap lastig als er nog eens een tag bij moet. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:21

Lielle schreef:
je gaat nu bezwaren noemen tegen op een oplossing (trefwoorden) die ik alleen maar heb aangestipt, zonder verdere uitwerking, dus dat laat ik nu even gaan.

Maar de voorbeelden die je voor discipline en stamboek noemt kun je dus precies hetzelfde toepassen voor landen, en ik denk dat daar best iets mee gedaan kan worden. Dus we nemen je bezwaar graag mee, we zien alleen een andere oplossing ervoor. Ik zou graag over pak-m-beet een maand met je opnieuw van gedachten willen wisselen of het uitpakt zoals we nu verwachten.

Je vroeg wat ik van jou bericht vond, dus tja... dat vind ik ervan :)

Cayenne schreef:
Stef, dan is het misschien handig om via de voorpagina zelf naar nieuwsberichten te gaan.

Dus ik moet me als gebruiker maar weer eens in "allerlei bochten" gaan wringen omdat het beheer weereens zegt, wil niet, kan niet, mag niet, lukt niet?

Het idee is zo ontzettend doodseenvoudig, schiet mij maar weer lek

Biggers: Huidige titel: Acht paarden dood door brand met discriminerende ondertoon

Alternatief: [BU] Acht paarden dood door brand

What's the problem?

Dribbel

Re: Nieuws opsplitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:23

Ik zou persoonlijk de discriminerende ondertoon wel in de titel willen. Met een tag wordt zo'n titel denk ik te lang. Dan zit er weer een 'woord' bij.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:24

Een van de meest nieuwswaardige dingen in een artikel blijft de 'waar' uit het lijstje: wie, wat, wanneer, waarom, waar, hoe. Lijkt me wel een belangrijke voor de titel en in ieder geval de eerste alinea. Dat de ruimte beperkt is begrijpen we allemaal. Dat op de voorpagina de eerste regels te lezen zijn en het 'waar' daar (meestal?) duidelijk in staat is fijn, maar Stef is duidelijk niet de enige die graag een duidelijkere plaatsaanduiding ziet, al is het een onderscheid tussen NL en overige landen. Wellicht toch iets om wat langer over na te denken dan een uur na het openen van een topic van tafel te vegen?

Het voorbeeld van Stef vind ik überhaupt geen goede titel. Die 'discriminerende ondertoon' past niet bij het eerste deel. Dan zie ik veel liever Stef's suggestie en het stukje over discriminatie in de eerste alinea.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:25

stef schreef:
Dus ik moet me als gebruiker maar weer eens in "allerlei bochten" gaan wringen omdat het beheer weereens zegt, wil niet, kan niet, mag niet, lukt niet?

Nee hoor, je moet helemaal niets.
Die keuze is volledig aan jou. Wij moeten ons ook in allerlei bochten wringen om mensen tevreden te stellen en we kunnen nou eenmaal niet met iedereen rekening houden. We hebben het op deze manier al meer dan druk zat en de oplossingen komen eraan maar zijn nou eenmaal niet meteen op een presenteerblaadje beschikbaar. Dat vergt aan beide kanten aanpassingsvermogen.

Imre, er wordt helemaal niets van tafel geveegd. Er is al een aantal keer aangegeven waarom het in dit topic dit keer niet is gelukt.
Negen van de tien keer staat het er gewoon wel :) aan de rest wordt echt gewerkt en we nemen het weer mee.

Edit: even een edit toegevoegd :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-04-11 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:27

Er was wsl wel een alternatief voor geweest, met ook de locatie erbij, maar dat is nu achteraf gaan beter weten, en IMO voegt dat niets toe. Het punt is denk ik wel helder, en de NR zal het meenemen.

Imre, ik vind dat je nu mijn reacties tekort doet, en dat vind ik jammer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:32

Cayenne schreef:
Nee hoor, je moet helemaal niets.
Die keuze is volledig aan jou.

jawel, want ik moet dan maar via de voorpagina gaan om een topic niet te hoeven openen

Cayenne schreef:
Wij moeten ons ook in allerlei bochten wringen om mensen tevreden te stellen en we kunnen nou eenmaal niet met iedereen rekening houden.

:wow:
Moet ik eens tegen mn klanten zeggen, sorry meneer, ik kan nu eenmaal niet met iedereen rekening houden... Maar goed, dan komen we weer op het stukje communicatie. Ik geef een voorstel en de manier waarop daar dan mee omgegaan wordt (met name door jou op dit moment) vind ik gewoon absoluut niet representatief voor het team, maar goed, ligt ongetwijfeld ook weer aan mij.... Ik moet vast beter lezen :)*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:36

stef schreef:
jawel, want ik moet dan maar via de voorpagina gaan om een topic niet te hoeven openen

Nogmaals, je moet helemaal niets :)

stef schreef:
Moet ik eens tegen mn klanten zeggen, sorry meneer, ik kan nu eenmaal niet met iedereen rekening houden... Maar goed, dan komen we weer op het stukje communicatie.

Met het verschil dat Bokt nog steeds uit vrijwilligerswerk bestaat, we echt ons best doen om iedereen tevreden te stellen maar dat op sommige punten op dit moment gewoon niet realistisch is. Heeft niets met onwil te maken, echt niet :)
Als dat zo was, dan had ik het bijltje er na 4 jaar allang bij neer gelegd want daarmee zou ik mezelf ook niet bepaald een plezier doen.

stef schreef:
Ik geef een voorstel en de manier waarop daar dan mee omgegaan wordt (met name door jou op dit moment) vind ik gewoon absoluut niet representatief voor het team, maar goed, ligt ongetwijfeld ook weer aan mij.... Ik moet vast beter lezen :)*

Nogmaals:
Je voorstel wordt gewoon meegenomen en besproken en dat is al meerdere malen aangegeven.
Jij mag mij best niet representatief vinden hoor. Verder is dat jouw mening en zul je mij niet over horen ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:38

Da's niets persoonlijks, Lielle. :) Ik vind het gewoon een beetje jammer dat er meteen wordt geroepen 'nee doen we niet' als iemand met suggesties komt. Ik begrijp uit latere berichten dat jullie erover hebben nagedacht hoe er het beste kan worden omgegaan met plaatsaanduidingen, maar je idee over trefwoorden gaat zoveel verder dan alleen een onderscheid tussen NL en Internationaal, daar wil ik me zonder meer info over hoe dat eruit zou komen te zien (is niet beschikbaar, snap ik) niet over uitlaten. Verder ben ik het met je eens over de titels, maar dat was wel duidelijk in mijn post, denk ik.

*editje*
Laatst bijgewerkt door Imre op 27-04-11 16:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:44

Imre schreef:
Da's niets persoonlijks, Lielle. :) Ik vind het gewoon een beetje jammer dat er meteen wordt geroepen 'nee doen we niet' als iemand met suggesties komt. Ik begrijp dat jullie erover hebben nagedacht hoe er het beste kan worden omgegaan met plaatsaanduidingen, maar je idee over trefwoorden gaat zoveel verder dan alleen een onderscheid tussen NL en Internationaal, daar wil ik me zonder meer info over hoe dat eruit zou komen te zien (is niet beschikbaar, snap ik) niet over uitlaten. Verder ben ik het met je eens over de titels, maar dat was wel duidelijk in mijn post, denk ik.

Uhm, begrijp ik dit verkeert of niet.
Dat over, dat ze ''meteen'' nee doen we niet word geroepen, en '' Jullie erover hebben nagedacht''
Beetje tegenstellend, vind je niet. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:52

Nu beter dan? :Y)

Ik zie de NR regelmatig heel hard in de verdediging schieten zodra iemand met een opmerking, suggestie of kritische noot komt. Dat vind ik jammer.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:54

Hmm, zélf vind ik het goed. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:18

wat vind je zelf goed?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:31

Cayenne schreef:
stef schreef:

Nogmaals, je moet helemaal niets :)

Wordt een welles nietus spelletje zo. Zonder tags moet ik perse via de voorpagina om mogelijk uit de 1e 3 regels te halen of het om een binnen of buitenlands bericht gaat. Dat moet ik dus wel, kan je zeggen van niet, maar op een andere manier (zonder tags) kan ik er niet achter komen.

Cayenne schreef:
Met het verschil dat Bokt nog steeds uit vrijwilligerswerk bestaat, we echt ons best doen om iedereen tevreden te stellen maar dat op sommige punten op dit moment gewoon niet realistisch is. Heeft niets met onwil te maken, echt niet :)
Als dat zo was, dan had ik het bijltje er na 4 jaar allang bij neer gelegd want daarmee zou ik mezelf ook niet bepaald een plezier doen.

Slap argument, dat wist je van te voren. En we doen echt ons best om iedereen tevreden te stellen? Mwah.... Ervaar ik helaas keer op keer op keer anders. Elke keer komen er goede ideeen, en elke keer is het nee (niet alleen bij mij)

Cayenne schreef:
Jij mag mij best niet representatief vinden hoor. Verder is dat jouw mening en zul je mij niet over horen ;)

:n

Begin van het jaar hebben we een discussie gehad, rondetafeltopic, daarin kwam onder andere de communicatie vanuit het team aan de orde... hier dus weer een voorbeeld. Je zegt nu we nemen je voorstel mee, maar ondertussen heb je al gezegt dat t niks wordt, want het is te lastig met de titels :?
Had dan gezegt: bedankt voor je voorstel, we nemen het mee, of had gezegt: Nee, doen we niet.
Nu zeg je allebei en moet ik als user er maar uit opmaken wat ermee gebeurt..... en dan is het raar dat ik denk: Er gebeurt weer niks mee, as usual....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:57

Ik heb nu geen tijd meer voor een uitgebreide reactie, maar kort samengevat komt het neer op: we hebben het punt begrepen, nemen het mee door zoveel mogelijk de titel te verhelderen en we bespreken het graag over een maand nog eens.

Imre, bij trefwoorden heb ik een veel uitgebreider beeld voor ogen maar aangezien we daar veel meer technische mogelijkheden voor nodig is dat nu een hypothetische discussie die weinig toevoegt. We moeten roeien met de riemen die we hebben en proberen daarin het beste te leveren. En dan zijn suggesties zeker welkom, ook als we een andere oplossing in gedachten hebben.

/add
Kan niet scrollen op mijn iPhone, maar ik wil aan de eerste alinea nog dit toevoegen:

Geef ons die maand om te kijken wat we ermee kunnen doen, en bekijk het met een open blik, dan ga ik er daarna heel graag over in gesprek.

Toch nog iets langer geworden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:16

Het is inmiddels duidelijk meer dan een maand geleden dat deze discussie is gevoerd. Ik ben erg benieuwd of TS (of anderen) opnieuw hierover in gesprek wil gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:21

Ik altijd Lielle :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:38

met alle plezier. Ik ben erg benieuwd of je recent nog tegen onduidelijke titels bent aangelopen, het is voor ons zeker een aandachtspunt geweest na dit topic.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:40

yup, of althans, een misleidende titel, moet m even opzoeken, mom

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:43

deze bijv: [VN] Lichte straf voor veroorzaker van dodelijk ongeval Lichtaart

De titel suggereert (vind ik) dat er menselijke slachtoffers te betreuren waren, uit het bericht blijkt dat er "enkel" een pony is overleden. Niet dat dat niet erg is hoor, maar ik vind het misleidend.

Verder zit ik nu op mn werk, dus ik moet er even een keer voor gaan zitten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:45

daar heb je een punt. Mag ik je dan wel vragen om met een algemene reactie te komen; tips als deze titel zijn altijd welkom, en die verwerken we ook, alleen zou ik de discussie graag niet uitsluitend over voorbeelden laten gaan.

In feite kwamen er in de eerdere discussie twee onderwerpen aan bod, naar aanleiding van een brand waarbij paarden omgekomen waren:
- opsplitsen van nieuws naar binnen- en buitenland
- misleidende/onduidelijke titels

Het eerste is iets dat op afzienbare termijn niet zal gebeuren. Het tweede onderwerp kwam ter sprake omdat uit de titel van het artikel dat de aanleiding vormde voor het topic niet bleek dat het om een buitenlandse stal ging.
Dit is voor ons de reden geweest om extra aandacht aan de nieuwstitels te geven, en ik ben nu dus benieuwd hoe dit wordt ervaren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:00

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:03

dat ben ik niet met je eens. Het feit dat er in de titel staat dat het om een rodeo gaat maakt het al zeer waarschijnlijk dat het niet in Nederland is, aangezien we deze discipline niet kennen hier. Een titel hoeft niet per se aan te geven in welk land het is, het moet voldoende informatie geven voor de lezer om te besluiten of hij/zij het bericht wil lezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 16:05

ik weet dat we die dicipline niet in NL hebben, jij weet dat, maar kan je er dan vanuit gaan dan elke gebruiker dat weet? Neuh.

Ik krijg weer een "willen we niet, doen we niet" gevoel, aangezien ik nog steeds het probleem van de tags niet begrijp, maar so be it....