Veel bans of OW's voor schaduwaccount....frapant.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:45

Cayenne schreef:
Ik heb jaren geleden weleens een topic op bokt gelezen (volgens mij bij Horses at work) waarbij iemand een schaduwaccount had en heel uitgebreid op zichzelf ging reageren en tips geven. Vervolgens ging ze als TS weer met haar eigen SA in discussie en dat ging bijna anderhalve pagina zo door _O-
Later kwam uit dat het een SA was, heel apart was dat :D

Ik zie het nut van een SA niet zo. Vroeg of laat komt men er toch achter en heb je de poppetjes aan het dansen en ach, je kunt toch veel beter gewoon jezelf zijn? :) Rellen met een SA vind ik trouwens ontzettend laag en irritant om te lezen.

Over meerdere persoonlijkheden gesproken :=
Dat ze zichzelf gelijk geeft oke maar discussiëren met jezelf?! :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:46

Dat is dan om reakties van anderen uit te lokken :D

Zonnetje81

Re: Veel bans of OW's voor schaduwaccount....frapant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:50

je moet maar een hobby hebben haha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:55

Je moet het visualiseren. :D
Ik zag het helemaal voor me: he, schuif eens ff op, nu mag ik weer *-:) _O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:57

Hahaha, heerlijk! Ik heb meerdere keren :o geprobeerd een SA te maken om dan mijn berichten kwijt te raken die ik als 13 jarige en zo had geschreven, met stomme tips en dingen waarvan ik denk.. Oo-em-gee. Maar ik heb het opgegeven, bokt is me te slim af :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:27

Ik heb wel gemerkt dat op EA soms een SA wordt gebruikt om meerdere keren een advertentie te kunnen aanmaken binnen de termijn van 8 dagen....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:00

Volgens mij kan dat niet (meer), je moet x aantal berichten hebben geplaatst op het informatieve gedeelte alsvorens je op EA kan plaatsen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:02

Nee hoor, dat geldt niet voor Commercieel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 01:04

slimmerik schreef:
MarcoBorsato schreef:
Lekker zorgvuldig, mijn moeder is ook geband omdat ze op hetzelfde IP adres zat. Heb er nog over gepb't maar nooit iets terug gekregen...

Daar had je toch gewoon een keer per pb navraag naar kunnen doen?

Als je ziet wat ik schrijf, dan zie je dat ik dat al had gedaan :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 02:19

Nickeltje schreef:
omdat wij daarmee onze middelen uit handen geven.

:') Ja, die "middelen" zijn ook zo gecompliceerd he!

Nickeltje schreef:
Maar het gebeurt wel zorgvuldig. Bij verdenking op een SA wordt er naar een flink aantal punten gekeken en wordt het overlegd met het hele team.

En vervolgens worden er nog onterecht mensen gebanned, familieleden, man of vrouw...

Ik vind het wel jammer dat er zoveel werk in zit om die SA's te "ontmaskeren", ik heb het idee dat dit ten koste gaat van andere, belangrijke zaken (denk aan een goed werkend verkoop forum bijvoorbeeld ipv wat we nu hebben... ;) ). Het zijn er inderdaad wel heel veel!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:16

Kan mij ook nog wel een meisje herinneren met twee accounts. Heerlijk om te lezen. Vult inderdaad wel je topic op!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:17

Lijkt me een vreemde gewaarwording om een topic te lezen waar dezelfde persoon op zichzelf reageerd. :D Ik ben het - geloof ik - nog niet tegen gekomen, maar ik ga nu denk ik toch anders kijken naar reacties. ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:43

Af en toe lijkt een SA mij wel erg fijn om meer privacygevoelige dingen te bespreken. Maar eigenlijk moet je dat soort dingen überhaupt niet op internet bespreken, omdat alles alsnog gemakkelijk aan jou als persoon gekoppeld kan worden. En internet is voor eeuwig, he...

Nee, voor mij geen SA's. Helaas, maar als ik echt met dingen zit is alleen mijn dagboek getuige, en mocht het nodig zijn om er over te praten zal ik toch de stap naar een niet-virtueel mens moeten maken. Al gaan er wel eens dingen via pb... Maar alleen naar mensen die ik vertrouw/ken. En dan toch maar hopen dat het veilig is :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:53

Ik zie nu dat degene die ik bedoelde met een SA op commercieel, er zelfs 2 had :+ . Je moet maar durven :P .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 03:33

spicegirl schreef:
ik word ook steeds aangevallen door iemand die keer op keer daarvoor een SA aanmaakt.duidelijk herkenbaar, en iedere keer verwijderd.
wat is het nut ?
en is er geen mogelijkheid om zo iemand voorgoed onmogelijk te maken, zichzelf aan te melden ?
word ook lastig om steeds te temmen op die persoon...

Zo denk ik inderdaad ook , IP adres verbieden oid?
Want wij betrappen ook constant 1 persoon die al tig keer gebanned is maar wel constant terug komt en dan duurt het nog een flinke tijd voor ze echt weer verbannen is .
Mja andere kant sommige beheersen over een handige vriend of zijn zelf zo handig om IP te veranderen constant of zo.........
Deze persoon zit nu ook vast wel weer op bokt :O

Denk dat er behalve IP adres verbod, weinig te doen is .
Ik lees het topic nog even door.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:23

Je kunt zo een andere IP pakken dmv proxy dus een IP ban heeft geen enkel nut.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:39

Maar waarom mag je eigenlijk geen SA hebben? Als je je verder aan de regeltjes houdt, is er toch niemand die er last van heeft en maakt het toch geen verschil of je 1 of bijvoorbeeld 10 accounts hebt? (direct goed voor de cijfers als iedereen meerdere accounts heeft ;) )
Plus dat het best tijdrovend is om een SA op te sporen, die tijd kunnen mods dan aan nuttiger zaken besteden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:41

Omdat je dan niet weet met welke persoon je te maken hebt, lijkt mij. En SA's worden meestal niet aangemaakt om leuk op 5 accounts gezellig mee te praten. Eerder om te rellen, spammen, reclame te maken, enz.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:14

@Hhilde: Ik quote mezelf even 'als je je verder aan de regeltjes houdt, is er toch niemand die er last van heeft...' En ik weet niet hoor, het is internet, bijna iedereen heeft hier een naam waarmee hij of zij niet bij de gemeente geregistreerd staat. Ik heb 9,9 van de 10 keer geen idee met wie ik te maken heb, maakt mij niet uit hoe het poppetje heet, het gaat er om wat er gezegd wordt & hoe.

edit: 9,999999999999 van de 10 keer heb ik geen idee wie er allemaal aan de andere kant van de lijn zitten te typen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:18

Ja, maar na een tijdje vorm je een beeld van iemand die je koppelt aan de accountnaam. Als diegene dan ineens een nieuw account aanmaakt, komt er verwarring en zo. Dat is denk ik niet de hoofdreden hoor. Ik zie niet waarom iemand een SA moet hebben als hij niet wil rellen/spammen/reclame maken/misleiden/een topic van zichzelf op gang houden/oid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:25

Wat heb je aan 10 accounts?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:31

Sammie schreef:
Wat heb je aan 10 accounts?

Dan kun je vriendinnen worden met jezelf en jezelf op je meetinglijstje zetten :Y)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:56

Eh.... heeft iemand wel eens gehoord van 'bij wijze van spreken'?

Behalve dan dat je niet altijd weet of Pietje dezelfde persoon is als Klaasje is er toch niets mis met het hebben van een SA. Ik heb nog geen steekhoudende argumenten gelezen in ieder geval, maar wacht rustig op dat wat misschien nog komt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:19

Ik heb nog geen steekhoudende argumenten gelezen waarom het wél zou moeten :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:25

Ik vind het toch wel heel creatief om te gaan discuseren met jezelf. Tja, als je je toch zo verveelt, ga je dat maar doen. Hoe zielig kan je zijn, denk ik dan maar. (get a life!)