waarom blijven oude gebruikersnamen bestaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 08:43

Citaat:
Er zijn altijd Users die na een jaar weer terug komen...of die in een vakantie zaten

na een jaar pas terug komen vind ik dus vaag..... je laat niet een jaar niets van je horen. en degene die op vakantie zijn dat merk je gauw genoeg want das meestal geen jaar.....

en iemand die zich in 2001 aanmeld om vervolgens alleen mee te lezen vind ik ook gek, je reageert toch wel minstens 1x per jaar.....

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:11

Ik had ook liever Summer gehad toen ik mij aanmeldde, maar het is nu Summertje en die naam gebruik ik nu overal Haha!

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 11:19

Nou het is in iedergeval duidelijk... sommige vinden het ook sommige niet... Maar heb het in iedergeval eens aangebracht. misschien wel voor de zoveelste keer, maar als dat zo zou zijn zou er toch eens een lampje moeten gaan branden Lachen Knipoog bedankt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:14

Citaat:
Verder staat het idd wel goed naar adverteerders toe dat we meer dan 10.000 geregistreerde gebruikers hebben

Maar zullen adverteerders niet verder kijken dan hun neus lang is?
Die kijken echt wel hoeveel er aktief zijn.
Wat de leeftijd is, of hun doelgroep er is enz

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:35

michelle200 schreef:
Citaat:
Er zijn altijd Users die na een jaar weer terug komen...of die in een vakantie zaten

na een jaar pas terug komen vind ik dus vaag..... je laat niet een jaar niets van je horen. en degene die op vakantie zijn dat merk je gauw genoeg want das meestal geen jaar.....

en iemand die zich in 2001 aanmeld om vervolgens alleen mee te lezen vind ik ook gek, je reageert toch wel minstens 1x per jaar.....

Hmm ik geloof het wel, of mensen die in een dip hebben gezeten die na een jaar weer op bokt komen...of iemand die studeerd in Amerika ...enzovoort

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:37

runningkawa schreef:
Citaat:
Verder staat het idd wel goed naar adverteerders toe dat we meer dan 10.000 geregistreerde gebruikers hebben

Maar zullen adverteerders niet verder kijken dan hun neus lang is?
Die kijken echt wel hoeveel er aktief zijn.
Wat de leeftijd is, of hun doelgroep er is enz

Nee, maar in de winkel klinkt €9.95 ook weer net iets goedkoper dan €10,-

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:54

Ik vind het maar niets als alle niet actieve gebruikers verdwijnen. Ik vond het al verschrikkelijk dat sommige actieve users hun naam gingen veranderen.
Als je ooit wat wil terugzoeken dan moet je opeens op hun nieuwe naam zoeken.

En wat hier werd voorgesteld, de naam "niet langer actief" is helemaal vaag. Dan rijdt de user "niet langer actief" op het ene moment Z2 en op het andere moment is het een BrEeZuHsLeTjE.

No thanks! Jammer als je niet je eigen username kon uitzoeken, dan had je maar eerder op bokt moeten komen. Oh... toen kende je het nog niet of had je geen tijd? Misschien hebben de oude users dat nu wel. Geen pc meer, getrouwd, kinderen, meer paarden, geen tijd meer!

Dus gewoon niet zeuren! Tong uitsteken

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 08:49

Citaat:
No thanks! Jammer als je niet je eigen username kon uitzoeken, dan had je maar eerder op bokt moeten komen. Oh... toen kende je het nog niet of had je geen tijd? Misschien hebben de oude users dat nu wel. Geen pc meer, getrouwd, kinderen, meer paarden, geen tijd meer!

Dus gewoon niet zeuren!

inderdaad geen tijd meer...dus waarom zou je ze dan nog laten bestaan....

Je doet wel erg aangevallen hoor, ik zei toch niet dat ze jou moesten verwijderen ?????!!!!!! en ik heb ook nooit gezegt dat ze verwijderd moesten worden BTW!!!!! ik vroeg me alleen af waarom mensen die zich aanmelden in 2001 nooit een bericht plaatsten en toch blijven bestaan? Je msn hotmail blijft toch ook niet bestaan als je er geen gebruik van maakt?

Maar je kan er lang of kort over blijven ouwehoeren.... maar ik heb mijn antwoord allang gehad. en daarvoor opende ik dat topic. En dat jij daar dan zo overdreven op moet reageren met "oh toen kende je het nog niet of je had geen tijd".... beetje vreemd...zo aangevallen doen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:55

ik ben ook voorstander van een flinke schoning en ontdubbeling vooral. Ik geloof dat Reddietobias ook maar 3 accounts heeft/.

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:21

Ik ben het met Bart eens.

Als je die gebruikers gaat verwijderen, verwijder je ook hun berichten. Als je dan iets op wilt zoeken in de oudere topics kom je vervolgens overal gaten tegen.

Wat als een van die verwijderde gebruikers nou net het antwoord geeft waar jij naar zocht?

Met de wijziging van naam (naar bv. niet actief) blijven deze berichten echter bestaan...

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 09:31

Dat snap ik heel goed wat je zegt menno, en ik begrijp ook dat van die gaten, maar als je de "namen"weer beschikbaar zou stellen hoeft dat niet persee te betekenen dat je daarbij ook hun berichte verwijderd.... Je zou al die mensen die niet meer actief zijn kunnen plaatsen onder de naam "niet langer actief"... en zo hun berichten wel behouden. Ouwe berichten moet je inderdaad niet verwijderen. En mochten die mensen na een jaar weer terug komen is dat jammer dat hun dan iet meer hun naam hebben, hadden ze het maar niet moeten laten verslorden... Als je een echte bokker bent laat je het niet twee jaar wachten....toch?? Lachen :s
Kijk mensen die een jaar niets van zich laten horenis nog aceptabel... maar mensen die in 2001 zich aanmelden, nooit een bericht achterlieten en vervolgens ook niets van zich laten horen vind ik onzin... dit kan persoonlijk zijn maar daar is bokt toch ook voor? voor ieder zijn eigen mening?

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:41

michelle200 schreef:
Kijk mensen die een jaar niets van zich laten horenis nog aceptabel... maar mensen die in 2001 zich aanmelden, nooit een bericht achterlieten en vervolgens ook niets van zich laten horen vind ik onzin... dit kan persoonlijk zijn maar daar is bokt toch ook voor? voor ieder zijn eigen mening?

Er zijn ook gebruikers die alleen lezen en profielen bekijken.

Wellicht is hier de oplossing een mailtje sturen naar deze personen dat ze voortaan onder de naam Gast met wachtwoord .... kunnen inloggen? (Dus 1 gebruikersnaam en wachtwoord voor alle 'kijkers')

Wellicht kun je bepaalde rechten aan een gebruiker toekennen zoals alleen lezen en niets schrijven? Zo blijft de gebruiker Gast ook echt een gast.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 09:46

Das nou eens een goeie oplossing....hahaha niet dat ik al die lezers niet moet hoor dat absoluut niet zo, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die mensen echt alleen maar lezen?! je leest toch altijd wel iets waar je dan echt even antwoord op moet geven?...

Maargoed dat van die gas vond ik een heel goede oplossing klinkt goed, zo kunnen de alleen lezer bokkers ook lekker mee blijven doen maar een nadeel daarvan is dat ze ook geen profiel kunnen opbouwen als ze dat wel zouden willen....

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:46

Michelle, lees mijn bericht nog eens goed door, en dan met een glimlach. Kijk ook eens naar die smilie erachter!
Misschien dat je dan mijn toon snapt.

Kijk, als het om mensen met nul posts gaat, prima, gooi ze er maar vanaf. Maar zodra die mensen hebben gepost vind ik het een ander verhaal. Want nergens in het aanmeld verhaal (de regels enzo) staat dat je binnen zo'n termijn zoveel moet posten en aanwezig moet blijven. Als je dat wilt, dan moet je er geld voor vragen.

Jij ziet niet hoevaak die mensen hier lezen, jij ziet niet hoe vaak ze een profiel bekijken of pb's sturen! Want... dat kunnen mensen met een username wel en mensen die geen username hebben niet.

Ik denk dat alleen Bart en Heike dit kunnen zien in de database.

En wat ik bedoel met geen "niet meer actieve user" is dat het zo raar is om users die een paar posts hebben gedaan allemaal die naam te geven. Dan is het niet meer te zien wie wie is.
Ik noem even een voorbeeld. Pietjepuk (geen bestaande user hoop ik) heeft 6 posts geplaatst. Hij zit 1 jaar op paardrijden, is een pennyjongetje, vind het allemaal erg leuk maar mag door slechte schoolcijfers van zijn ouders niet meer achter de pc.
Dan user 2. Ikhier (bestaande user) lid vanaf december 2002, 5 posts. Bekende amazone, niveau wat de meeste users van bokt nooit zullen bereiken.
Stel dat die een discussie hebben in 1 topic, en ze krijgen allebei de naam "geen bestaande user", zou jij het dan nog kunnen volgen?

Ik vind dat iedereen uniek is en er zijn nog zoveel namen en dingen over. Haal dan alleen de namen weg van mensen die nooit hebben gepost of gooi er een mailing uit naar de mensen die ooit hebben gepost met de vraag of hun naam weg mag. Noem ze dan "niet actief, voormalig (naam)"
Dan zie je nog wie het was en is de naam toch vrij.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:48

Menno schreef:

Het is ook makkelijk om pb's te sturen.
En om nou honderden pb's van 'gast' te krijgen.

Neus eens rond hoe het op andere fora gaat en dat zijn vaak fora's die groter zijn.
Mensen hebben de regels geaccepteerd en daar stond niet in dat ze verplicht zijn te posten omdat anders hun naam kwijtraakt.

Ik was ook al eerder geregistreerd voor ik echt ging posten.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 09:55

Tuurlijk kleintje heb je helemaal gelijk in, het is inderdaad een onvolgbare discusie als er staat bij 3 mensen niet actief... dus jou suggestie van toch de naam erachter zetten wei het was....is ook goed. en ze hoeven van mij ook niet weg... absoluut niet maar mensen die nooit wat posten waarom zouden die hun naam dan nodig hebben? dat bedoel ik alleen maar. Dus inderdaad ze kunnen pb gestuurd hebben daar heb je gelijk in.

Wat mij wel een goeie oplossing leek is "stuur mensen eens een mail of ze nog actief zijn?".... zo nee dan kun je er voor kiezen hun naam vrij te geven, zo ja dan laat je ze lekker zitten. " zo behouden de alleen lezers ook hun profiel en verwijder je echt alleen de "nietgebruikers".... Alleen moet je dan wel een oplossing vinden voor de mensen die niet meer willen bokken maar wel een bericht achterlieten dat hun berichten blijven bestaan..... heel veel werk dus...hahaha maarja stel dat ze zich gaan vervelen bij bokt....Lachen wat ik me niet voor kan stellen Knipoog

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:12

Kleintje"]
[quote="Menno schreef:

Het is ook makkelijk om pb's te sturen.
En om nou honderden pb's van 'gast' te krijgen.

Neus eens rond hoe het op andere fora gaat en dat zijn vaak fora's die groter zijn.
Mensen hebben de regels geaccepteerd en daar stond niet in dat ze verplicht zijn te posten omdat anders hun naam kwijtraakt.

Ik was ook al eerder geregistreerd voor ik echt ging posten.
[/quote]

Ik denk dat Bart makkelijk kan zien welke gebruiker wel gebruik maakt (dus dingen verstuurd) van zijn account, en wie niet (de alleen lezers).

De wel gebruikers zou ik hun naam laten houden. De niet gebruikers (bv. langer dan 6 maanden geregistreerd, maar nooit iets geschreven) zou ik een mailtje sturen dat hun account binnen 4 weken naar Gast wordt overgeschreven.

Zo geef je gelijk een reminder aan degene die zich hebben ingeschreven, maar bokt 'vergeten' zijn. Wellicht dat ze dan alsnog mee gaan bokken. Reageren ze niet, dan zijn ze gast. Een gast heeft dan uiteraard geen toegang tot de privéberichten, en kan het profiel ook niet wijzigen.

Willen ze wel meebokken, dan zullen ze zich (opnieuw) moeten registreren...

Het lijkt mij echter sterk dat een 'alleen lezer' een profiel heeft ingevuld. Hij/zij reageerd niet in een topic, dus niemand zal geïnteresseerd kunnen raken in zijn of haar profiel...

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 10:35

menno schreef:

Citaat:
Het lijkt mij echter sterk dat een 'alleen lezer' een profiel heeft ingevuld. Hij/zij reageerd niet in een topic, dus niemand zal geïnteresseerd kunnen raken in zijn of haar profiel...

Ja daar heb je helemaal gelijk in, ik dacht inderdaad even van "goh maar als een alleen lezer nou wel een profiel heeft... maarja wat jij zegt is natuurlijk wel waar.....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 00:18

Eigenlijk kan het heel simpel zijn! (denk ik)
De namen van mensen die langer dan een jaar niet actief zijn geweest krijgen een vervangende naam als bijvoorbeeld. "Non active user" vervolgens blijven profiel en berichten gewoon bestaan.

Op deze manier houden we ook hetzelfde aantal users. De namen die niet meer gebruikt worden komen dan vrij.

En voor mensen die alleen mee lezen? dat is toch ook heel makkelijk op te lossen. gewoon een periode van tevoren een waarschuwen opsturen.. bart heeft toch de email adressen...

"Let op, u bent meer dan een jaar niet actief geweest op het forum www.bokt.nl hierdoor word u binnen .... dagen automatisch verwijderd. Wilt u dit voorkomen doe dat dan door een antwoord te geven" of iets dergelijks....

mensen die weer terug willen komen lijkt me ook vrijmakkelijk. Die kunnen dan een mailtje sturen naar Bart dat ze weer actief willen worden. Ze moeten dan alleen een nieuwe naam uitkiezen. En oude berichten krijgen dan de nieuwe naam...

nu snap ik wel dat Bart dit niet elke week kan bijhouden, maar eens per half jaar een opschoning lijkt me behoorlijk handig!

Ligt het aan mij, of is dit toch niet zo heel erg al te moilijk?

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:32

Ik geloof dat het handig is om Bart's post nog een keer te bekijken:

BartVB schreef:
Ik zit er wel aan te denken een keer een opruimactie te maken waarbij mensen een mail krijgen en als ze na die mail binnen x weken niets doen dan wordt hun account hernoemd (b.v. michelle wordt michelle1 oid). Op die manieren komen dan een hoop namen weer vrij. Maar goed, zoiets maken kost tijd, moet goed getest worden en het staat nogal laag op m'n prioriteitenlijstje. Eerst dingen als een advertentiesysteem..

Ik denk dat Bart's oplossing van namen hernoemen een goede oplossing zou zijn. Niet de oplossing met "niet active user", dat geeft meteen zo'n stempel. Het lijkt me er ook raar uitzien. Een fora met berichten door "niet active users" ziet er toch een beetje dood uit.... Knipoog
Verder speelt dus het fenomeen tijd een grote rol. Jullie praten er over alsof dit een uurtje werk is. Ik ben bang dat je je daar gruwelijk in vergist. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar merk dat dingen die Bart "even" wil maken, vaak erg veel tijd kosten.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 09:34

ja dat snappen we toch ook??? maar jij hebt natuurlijk alleen bart zijn post gelezen en niet de onze....

ik vind "niet active user' ook raar staan maar hun willen ze niet helemaal verwijderen vanwege de berichten...wat ook weer begrijpelijk is..... maar al zou je alleen al de mensen verwijderen met 0 berichten dat zal al lekker opschonen.... maargoed het was maar een vraag...en ik heb mijn antwoord al gehad. en die was duidelijk

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:41

[offtopic] Michelle200, ik heb wel degelijk jullie berichten gelezen. Als ik iets vervelend vind, dan is het wel iemand die iets post waarvan overduidelijk is dat die niet de overige post gelezen heeft. Ik vraag me ook wel af waarom je er vanuit gaat dat ik alleen Bart zijn posts zou lezen Verward Weet je hoe saai een forum dan wordt? Haha! [/offtopic]

Voor mijn gevoel werden er dingen geroepen die niet echt nuttig waren omdat Bart al aangegeven had wat hij wilde gaan doen als hij tijd had en ook omdat dat in mijn ogen een goede oplossing was. Ik geef dus mijn mening, onderbouwd met de post van Bart. Over het verwijderen van mensen met 0 berichten heb ik het niet gehad. Ik denk dat het niet onverstandig is om dat te doen, mits je ook aan die mensen vraagt of ze het willen per mail. Het kan best dat je mensen door die mail namelijk mensen aan het bokken zet. En dat is dan toch alleen maar leuk?

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 10:46

hahaha ja dat snap ik , maar je zette er zo pontivicaal neer dat we bart zijn post nog eens moesten lezen...dus ik maakte min of meer een grapje van "ja duh dat hebben we heus wel gelezen.." ik athans.... maar het stond er net of jij onze post niet gelezen had...Lachen vond het gewoon grappig, vooral omdat er eigenlijk al een tijdje niet meer op gereageerd was..vandaar. Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:45

Zullen we er een poll ove rmaken?????/
Ik ben namelijk voor verwijderen van gebruikersnamen.....

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:10

van mij mag je maar dan mag je het zelf opzetten....heb al genoeg commentaar gehad....Knipoog