Waar is het ga naar: pull down menu gebleven?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Waar is het ga naar: pull down menu gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:41

Ik mis 'm ook. :j
Was heel fijn!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:43

Ik heb echt geen flauw idee waar jullie het over hebben. :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:35

De dropdown om van forum te kunnen wisselen is maandagavond inderdaad uitgeschakeld, kan dus kloppen dat hij niet meer te zien is :) Naar aanleiding van de server problemen van zondagavond ben ik een aantal dingen na gaan lopen en toen bleek dat deze functie disproportioneel veel van de servers vraagt en er zijn ook maar heel weinig mensen die de functie gebruiken.

Gezien de statistieken heb ik de functie uitgezet en heb daarna af zitten wachten op reacties :+ En het duurde best een hele tijd (16 uur oid) voor er een topic over verscheen op FZ :) Het lijkt er dus op dat de groep die de functie echt gebruikt maar heel erg klein is.

Daarom zou ik het eigenlijk zeer op prijs stellen als jullie toch een poging zouden willen doen om toch te wennen aan andere manieren om van forum te wisselen. Het uitschakelen zorgt namelijk voor snellere pagina's voor iedereen en overzichtelijkere pagina's. Zijn jullie bekend met het favorieten tabblad?

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:37

Balen dat het snelmenu problemen voor de server oplevert :\ ik gebruikte het altijd...

Maar wil best proberen te wennen aan het forum overzicht hoor en gebruik ook veel eigen berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:38

@Bart: Ik begrijp je keuze hoor, maar begrijp ik nu goed dat het je verbaast pas dinsdag commentaar te krijgen als je de functie maandagavond laat uitschakelt? :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:41

@Nouks: :+ Nou ja, als er iets wordt aangepast dat mensen regelmatig gebruiken dan staat er binnen 5 minuten iets op Forumzaken. In dit geval is de functie op maandag rond een uur of 10 uitgezet en duurde het tot 2 uur 's middags de volgende dag tot iemand er een topic over opende. Dat is natuurlijk geen harde wetenschap maar geeft wel aan dat de functie niet compleet onmisbaar is :)

mirror666

of de mensen die hem misten zijn niet de mensen die onmiddellijk met topics gaan strooien?
ik zag om 7uur in de ochtend al dat hij er niet meer was..

Anoniem

Ja oké, er werd idd niet binnen 5 minuten geklaagd :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:42

overigens, op de mobiele versie gebruikte ik dat menu áltijd om te scrollen naar fora..
anders ben je pagina na pagina aan het laden namelijk...
Neem aan dat ie daar nu ook uit is?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:44

@Naaltje: Klopt. Maar die dropdown met 120 forums werd bij iedere pagina meegestuurd, ook mobiel waardoor mobiele pagina's heel wat meer tijd nodig hadden om te laden. Dat is een extra reden geweest om de functie uit te schakelen. De functie was ook erg nadelig als je betaalt voor je datagebruik.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:12

BartVB schreef:
Gezien de statistieken heb ik de functie uitgezet en heb daarna af zitten wachten op reacties :+ En het duurde best een hele tijd (16 uur oid) voor er een topic over verscheen op FZ :) Het lijkt er dus op dat de groep die de functie echt gebruikt maar heel erg klein is.

Nee ik miste hem al uren voor ik er een topic over vond maar ik weet niet hoe ik het moet noemen, anders had ik zelf wel een topicje geopend.
PLEASE?? Mag hij terug?? :o :*
Ik zal dan wel een diehard gebruiker zijn geweest :P

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 12:30

Ik durfde eerst geen topic te openen voor dat ik zeker wist dat ie weg was... ik was het meteen kwijt toen in 's ochtends inlogde. Misschien moet ik dan maar eens favorieten tabblad gaan instellen.

Maar ik als ook diehard gebruiker zal het echt echt echt heeeel erg gaan missen ... :-(

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:40

Ik vind het ook jammer dat het menu weg is. De redenering van 'er klaagt niemand binnen 5 minuten dus dan is het ook geen probleem' vind ik een beetje apart, we zitten niet allemaal 24 uur per dag te bokken!
Maar ik snap Barts overwegingen wel.
Ga ook maar eens kijken naar dat favorieten-tabblad...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:41

Nou dan zal ik als spuit 11 ook maar reageren: ik miste de functie onmiddellijk en ben ook meteen op forumzaken gaan kijken of er iets stond. Ik ben inderdaad niet iemand die meteen gaat schreeuwen dus ik dacht ik wacht wel af. Maar ik vind het een groot gemis. Mobiel bokken wordt hierdoor voor mij gewoon onbruikbaar want ik heb echt geen zin om telkens weer opnieuw te wachten tot pagina's geladen zijn.

En ook het bokken via de pc is op deze manier voor mij een stuk minder gebruiksvriendelijk. Ik erger me de hele tijd kapot als ik onderaan de pagina kom en dan weer bedenk oliebol dat kan niet.....

Maarre: als die functie zo weinig gebruikt wordt (wat ik me overigens niet kan voorstellen) dan kan het toch ook niet zoveel belasting voor de server betekenen?

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:25

kaj schreef:
Maarre: als die functie zo weinig gebruikt wordt (wat ik me overigens niet kan voorstellen) dan kan het toch ook niet zoveel belasting voor de server betekenen?

Ook als iemand 'm niet gebruikt moet 't wel op elke pagina ingeladen worden. (dus alle fora uit de database lezen en in dat menuutje zetten)

Ik gebruik 'm zelf niet, maar misschien is 't een optie dat je het menuutje aan/ uit kan zetten? En dat hij dan standaard uit staat?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:09

Aha op die manier.
Maar goed ik mis de functie in ieder geval wel ontzettend en zo te lezen ben ik niet de enige :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:14

Ik mis het ook want moet nu even zoeken hoe ik bij onderwerpen kom omdat ik het altijd via dat menuutje gedaan heb. Maar ik wil het best een kans geven en proberen of ik zonder kan. Het valt me alleen wel op dat er de laatste tijd veel veranderingen doorgevoerd worden die eigenlijk meer een achteruitgang zijn als een vooruitgang.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:50

@Rhys; Het is natuurlijk niet zo dat alles waar niet binnen 5 minuten over geklaagd wordt weg kan :) Aan de andere kant zal er altijd weerstand zijn als er iets veranderd op Bokt alleen al omdat dit dan anders is en mensen het niet zo gewend zijn. Als we daar altijd rekening mee houden kunnen we nooit iets aanpassen op Bokt. Wat dat betreft is het dus een belangenafweging. Hoeveel mensen hebben last van de verandering, hoeveel last hebben ze ervan, wat zijn de alternatieven en wat levert het verwijderen/veranderen op. In dit geval lijkt het een redelijk kleine club gebruikers en er zijn behoorlijk wat alternatieven. Als jullie echter ideeen hebben hoe we het wisselen tussen forums makkelijker kunnen maken dan hoor ik het graag.
@kaj; het gebruiken van de functie kost de servers helemaal niets, zorgen dat die lijst met alle forums er staat is wat het probleem is. Maar dat gebeurt dus voor alles gebruikers, ook voor de 99% van de gebruikers die deze dropdown nooit gebruiken.
Mobiel gebruik ik eigenlijk altijd de 'back' knop om weer terug te gaan naar het forum overzicht maar kan kijken of daar iets handigers voor te verzinnen is.
@cavaletti; De verbetering is dat bijna alle pagina's op Bokt 10% sneller klaar zijn :)

Sinds het favorietentabblad en de uitgebreide Eigen Berichten functie er zijn merk ik dat ik de functie niet meer gebruik (en dat is al een jaar of 2 minimaal). Maar goed, ik ben jullie niet :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:43

Oh, zo. Nou, ik gebruikte hem ook niet hoor. Ik wist überhaupt eerst niet dat dat er was. :o
Maar toch, nu mis ik hem wel. Hehe.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:14

BartVB schreef:
In dit geval lijkt het een redelijk kleine club gebruikers en er zijn behoorlijk wat alternatieven. Als jullie echter ideeen hebben hoe we het wisselen tussen forums makkelijker kunnen maken dan hoor ik het graag.

Dit lijkt elkaar tegen te spreken. Maar je verwijderd zelf deze optie en vervolgens vraag je ons om ideeën om makkelijker van fora te kunnen wisselen, vind dat een beetje vreemd eigenlijk. Ik zou het eerder andersom verwachten en daarbij zijn jullie degenen die weten hoe de hele boel reilt en zeilt, lijkt me dat jullie de eersten zijn die een betere oplossing hebben.

Maar vertel eens over dat Favorietentabblad want daar heb ik dus nog nooit van gehoord.
En de uitgebreiden eigen berichten functie?

Overigens; hoeveel mensen gebruiken er eigenlijk bokt op hun mobiel? Kan me ook niet voorstellen dat dat er zoveel zijn en toch gaan die voor wbt gebruiksgemak?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:17

Ik denk dat er wel heel veel mensen mobiel bokken hoor.

Ik kende de functie niet eens, dus zal 'm ook niet missen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:58

@Anneliesdj; Je hebt gedeeltelijk een punt. Een betere vraag is; hoe gebruiken jullie de functie dan?
Op het moment zijn er al redelijk wat manieren om toch behoorlijk snel van forum te wisselen, het dropdown menu was daarvoor ook niet heel handig aangezien een dropdown niet bedoeld is voor 100+ opties.

Favorietentabblad staat uitgelegd hier uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_v ... a_terug.3F (en ook op het eerste tabblad op de forum hoofdpagina). Je kan de lijst hier aanpassen:
http://www.bokt.nl/forums/ucp.php?i=fav ... ode=forums

De mobiele gebruikers zijn vooral een extra reden geweest om te kiezen voor verwijderen, mobiele gebruikers zijn er overigens verbazingwekkend veel. Ongeveer 10.000 bezoeken per dag komen van een mobiel apparaat.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:23

Ook ik mis 'm echt, wat een omweg zo!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:24

ja idd, echt super vervelend!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:36

BartVB schreef:
@Nouks: :+ Nou ja, als er iets wordt aangepast dat mensen regelmatig gebruiken dan staat er binnen 5 minuten iets op Forumzaken. In dit geval is de functie op maandag rond een uur of 10 uitgezet en duurde het tot 2 uur 's middags de volgende dag tot iemand er een topic over opende. Dat is natuurlijk geen harde wetenschap maar geeft wel aan dat de functie niet compleet onmisbaar is :)

Ik heb er bewust niks over geopend en dacht dat het een fout van bokt was, omdat deze laatste tijd steeds meer mankementen heeft.
Logisch dat we even afwachten, waarom direct een topic openen?
En mensen werken ook, ook in het weekend en slapen anders uit en 's nachts is niet echt de bedoeling dat de grootste menigte online is dus word er niets geopend.
Als ik online ben beantwoord ik ook eerst 'eigen berichten' waarna ik even een kijkje neem bij 'actieve onderwerpen' en vervolgens ging ik áltijd via het balkje ergens heen.
Ook als ik onder een bepaald onderdeel wilde kijken vond ik het balkje handiger dan de subonderdelen in de forum index.
Maar goed, wat voor probleem gaf het om dat balkje te hebben en waarom is het er überhaupt ooit gekomen als het tóch niet nodig was?