Als mods niet meteen reageren op een pb!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:26

Precies Haha! Het zou een hoop moddies wat meer rust geven, als de taken worden verdeeld over meerdere personen!
Per slot van rekening word bokt ook steeds groter, dus het controleergebied breidt ook uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:34

Dat is een leuk voorstel maar dat kan alleen als je iemand betaalt om met bokt bezig te zijn. Op dit moment kost bokt meer dan het oplevert, dus een salaris voor een mod zit er echt niet in...

Het is bij vlagen heel erg druk voor de mods. als je dan een melding doet over een onderwerp, en je ziet dat de moddies het hebben opgelost, verwacht je dan ook nog een PB-tje terug? Want in zo'n duidelijk geval stuur ik dus ook vaak geen PB's terug, dan kun je duidelijk zien dat er iets met jouw pb gedaan is.

Ik krijg bij vlagen zo veel PB's gestuurd, dat er zelfs van vrienden wel eens eentje tussendoor schiet. Over het algemeen doe ik mijn best ze allemaal te beantwoorden, maar soms lukt dat dus echt niet.

we hebben allemaal het beste met bokt voor, als je dat maar steeds in je achterhoofd houdt dan valt het allemaal best mee.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:40

Hey Zep, voor iedereen is dat anders hé Knipoog
Ik zou graag mod willen zijn, ik heb zo van die dagen dat ik me verveel en heel de dag achter bokt zit Tong uitsteken Elke pagina ken ik uit me hoofd (niet zo overdrijven he Mirei)
Maar ik zou geen slaris hoeven hoor, stel dat ik aangesteld zou worden als mod, ik zou het voor mijn plezier doen! En met het idee in mijn hoofd Bokt te helpen en er voor te zorgen dat het dadelijk het grootste forum van de wereld is Knipoog

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:41

Ik denk dat het voor veel mensen een eer is om als mod aangestelt te worden, en niet betaald willen worden!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:43

Pricies Paulien, telt voor velen ook mee. En het lijkt mee ook gewoon leuk om te doen, een mooie bezigheid! Ik denk zo genoeg bokkers die zo mod willen worden zonder er voor betaald te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:45

Zo lang je niet betaalt krijgt om iets te doen, blijft het vrijblijvend. Op het moment dat je een overeenkomst aan gaat en iemand iets teruglevert voor wat hij doet, ben je naar elkaar toe dingen verplicht.

De huidige moddies zijn met genoeg om de boel in de gaten houden en soepel te laten lopen. Te veel mods is ook niet handig, omdat je dan onder elkaar het overzicht kwijt bent.

Het is voor ons allemaal een hobby waar we heel wat tijd (en geld!) insteken. We doen het allemaal met plezier.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:50

Tuurlijk, dat jullie het met plezier doen snap ik helemaal, dat zouden meerderen doen.
Maar waarom zouden jullie dan het overzicht kwijt raken? Daar kan ik me niet zo goed in plaatsen.
Zelfs al zou ik niet betaald worden, en ben ik dus vrijblijvend mod, zou ik het nog als een plicht zien.....
Bokken doe ik voor mijn plezier! Omdat ik het leuk vind Lachen

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:53

Fairie schreef:
Tuurlijk, dat jullie het met plezier doen snap ik helemaal, dat zouden meerderen doen.
Maar waarom zouden jullie dan het overzicht kwijt raken? Daar kan ik me niet zo goed in plaatsen.
Zelfs al zou ik niet betaald worden, en ben ik dus vrijblijvend mod, zou ik het nog als een plicht zien.....
Bokken doe ik voor mijn plezier! Omdat ik het leuk vind Lachen

Precies, dat is nou ook mijn mening Haha! (2 zielen 1 gedachte)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:17

Nou, als er te veel mods komen, word het steeds lastiger om met elkaar te blijven overleggen. Want dat is heel belangrijk namelijk. Als er dan een probleem is word het steeds moeilijker om eens de koppen bij elkaar te steken en met elkaar te overleggen.

Heb jij wel eens geprobeerd om met je hele klas iets te overleggen? Dat is veel moeilijker en chaotischer dan wanneer je alleen met je werkgroep om tafel hoeft. Dat principe is ook op de moddies van toepassing.

Is het zo een beetje duidelijker?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:22

Ja. Als ik goed heb getelt zijn er nu 14 mods(/beheerders) Misschien is 1 extra mod dan een beter idee???

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:47

Yes, Ik snap het Zep, maar er word toch gezegd dat jullie het druk hebben, waarom is 1, 2, misschien 3 extra moddies (gratis, mensen die het graag doen met tijd over) lastig? Ze nemen veel werk uit handen lijkt mij

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:05

Rainie schreef:
Ik denk dat het voor veel mensen een eer is om als mod aangestelt te worden, en niet betaald willen worden!

Zo zie ik het ook.
Ik hoef er echt niet voor betaald ik vind het een eer Lachen .
Toch ligt meer op je schouders dan die 'extra opties' hoor, echt.
Ik voel me er echt verantwoordelijk voor en probeer het ook zogoed mogelijk te doen. Helaas kun je het niet altijd iedereen naar zijn zin maken maar ik doe mijn best .

Overigens heb ik nog nooit klachten gehad over mijn mod-schap. En als die er wel zijn hoor ik ze graag Haha! Dingen die je niet weet kun je immers niet verbeteren he! Ach gut

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:09

Zo lang je niet betaalt krijgt om iets te doen, blijft het vrijblijvend.

Dit vind ik een nogal ongenuanceerd standpunt! ik doe zelf vrijwilligerswerk, waar ik dus niet voor betaald krijg. Het is daar echter wel de regel dat, wanneer je je als vrijwilliger aan de organisatie gecommiteerd hebt, ze van je verwachten dat je een zelfde aantal uren in het werk zult investeren als alle andere vrijwilligers. Mij lijkt dat dit ook zeker voor moderators geldt, welke in mijn ogen ook die verplichting op zich hebben genomen door het moderatorschap te aanvaarden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:17

Gelijk heb je Ruiterinrust!
Zo iets zie je zo ie zo lijkt mij toch al als plicht, iets wat toch moet.
Zeker wanneer je verslaafd bent aan Bokt *LOL* (hmm, ik voel me aangesproken, ben al heel de dag actief)

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:46

Tsja, over bokt modderen kan ik natuurlijk niets zeggen, maar het moderaten van een forum is gewoon een vrijwilligers werkje. De mods zullen denk ik dan ook blij zijn met het aangeven van topics, gewoon omdat het hun werk scheelt. Als jij je toch al aan zo'n topic ergert is het toch weinig moeite om dat even te melden!
Natuurlijk 'moeten' ze hun werkl wel doen, maar het is vrijwilligerswerk, dus kan je niet eisen dat ze 24/7 aan het opletten zijn of dat ze geen hulp daarbij nodig hebben.
En als mods heel veel pb's over 1 topic krijgen kan ik me ook nog net wel voorstellen dat ze geen zin hebben om iedereen terug te pb'en. Daarom ga ik ook voor een algemene inbox met een functie dat een pb aan meerdere personen gestuurd kan worden, zodat je niet een hele stapel dezelfde hoeft te sturen.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:56

Ik heb er ook nooit een moddie van beschuldigd dat ik geen PB terug krijg. Ik vind het juist harstikke aardig dat ik een bedankt PB krijg. Maar toch, 1 of 2 extra mod's zou een hoop werk schelen.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:03

Wat zouden die mods dan moeten doen? Alle forums wroden gemodderd en als gebruikers nou gewoon topics aangeven aan de mods, ipv ze lekker zo te laten want daar zijn de mods voor is er niets aan de hand...

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:05

Zie Fairie's bericht.. Die kan dat beter uitleggen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Rainie op 25-08-03 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:05

Jacksel schreef:
Wat zouden die mods dan moeten doen? Alle forums wroden gemodderd en als gebruikers nou gewoon topics aangeven aan de mods, ipv ze lekker zo te laten want daar zijn de mods voor is er niets aan de hand...

Ja dat klopt, Maar Rainie heeft het over mod's zo als Zep, die geen forum hebben gekregen maar er meer zijn voor onderhoud, extra controle, behandelen van vragen. Want jullie hebben het toch druk? Teminste, zo verteld Heike het, want ze kan niet op ieder pb reageren. Daarom extra mod's het voorstel

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:26

Zep had een forum, maar kon niet zo vaak online, volgens mij...

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:38

Ach bokkers moeten niet zo blèren hoor. Het loopt toch gesmeerd hier? Ik heb zowat nooit een klacht, als iets me niet zint/ boeit lees ik gewoon weer verder, geen gezeur.
Ze doen het prima! OK dan!
En ik snap best dat je niet al je vrije-tijd in je mod-schap gaat steken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:44

Elise schreef:
Ach bokkers moeten niet zo blèren hoor. Het loopt toch gesmeerd hier? Ik heb zowat nooit een klacht, als iets me niet zint/ boeit lees ik gewoon weer verder, geen gezeur.
Ze doen het prima! OK dan!
En ik snap best dat je niet al je vrije-tijd in je mod-schap gaat steken.

Bléren wij? Nee.
daarom het idee van een extra mod omdat niet iedereen alle tijd van de wereld heeft

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:29

Het lijkt me niet nodig om meer mods aan te stellen als de mods die er zijn hun werk goed doen, als je niet genoeg tijd of zin hebt om je ervoor in te zetten begin er dan niet aan of stop ermee.
Want idd:
Apple schreef:
Vrijwillig is niet vrijblijvend Knipoog

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:41

De mods doen hun werk uitstekend! OK dan! Maar ze steken er ook superveel tijd in!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:43

Rainie schreef:
De mods doen hun werk uitstekend! OK dan! Maar ze steken er ook superveel tijd in!

Wat is het probleem dan? Haha!
En niemand verplicht ze om dat te doen hoor Knipoog