Nieuwe EA, wordt er minder handel bedreven?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:45

Op het oude EA kwam ik ook regelmatig even snuffelen, nu vind ik een stuk minder leuk.
Kan zo ook niet meer zien of er veel of weinig intresse is in het product waar ik ook intresse in heb en vind
het ook allemaal wat afstandelijker.

Candace

Re: Nieuwe EA, wordt er minder handel bedreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:49

Ik ben ook niet zo'n fan van het nieuwe EA. Ik vond het ook altijd fijn dat mensen boden in het topic zodat je goed kon zien wat het hoogste bod was. Lang niet iedereen houd dat namelijk bij in zijn topic.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:57

Ook ik ben teleurgesteld. Kijk nooit meer op EA en reageer ook niet meer. De drempel is toch groter.
Ik heb zelf gemerkt dat ik mijn eigen advertentie totaal vergeet. Hij komt niet bij eigen berichten en als ik ineens een pb krijg denk ik 'oh ja dat had ik ook nog'. Niemand reageert meer dus alles zakt weg en niemand die er nog naar omkijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:00

Ik vind er ook niets meer aan zo. Het was juist altijd de lol van het bieden en gokken of je op tijd was. Nu heb je geen overzicht meer, je kunt niet zien waar andren op bieden en hoeveel. Voor mij is de lol er af.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:02

Ik vond het ook altijd leuk om op EA te kijken en ik heb ook redelijk wat spullen gekocht via EA.
Nu merk ik dat ik veel minder snel kijk, en áls ik kijk bied ik niet omdat het teveel moeite is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:03

Ik keek graag op EA-OV. Nu helemaal niet meer want het is voor mij toch een drempel om te gaan pben, zet het liever in de topic neer.
Ook denk ik dat zoals het nu gaat, wel heel erg gemakkelijk is voor de oplichters. Want niemand kan even je pben dat je moet oppassen. Je weet niet wie biedt, wie al iets heeft gekocht.
Laatst ben ik bijna opgelicht maar gelukkig waren er wat bokker die mij waarschuwden en uiteindelijk mede voor hebben gezorgd dat ik mijn ding wel kreeg. En zo kon ik ook 2 andere bokkers helpen.

Ook merk ik dat er laatste tijd veel minder advertenties zijn. Ook zonde.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 25-03-11 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:03

ik vind het ook niet echt leuk deze nieuwe EA, alles gaat via pb en dat is gewoon niet handig.
via de pb's kun je ook niet snel in het topic komen. nee helemaal niet handig.

Edit;
Eigenlijk is het ook helemaal geen 'nieuwe' EA het enige wat ze (volgens mij) hebben gedaan is afsluiten dat je kan reageren in het topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-11 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:06

Ik kijk er ook haast niet meer op, en plaats ook geen advertenties meer. Alles via pb, je kunt de biedingen niet volgen, verkoop je iets, dan krijg je een overvolle pb box met 10 X dezelfde vraag. Wil je zelf de biedingen vermelden in het topic, heb je er een fulltime job aan.
Nee, ik vind het nieuwe EA helemaal niks meer... :n

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:03

De aanpassing is inderdaad zeker niet 'het nieuwe EA'. Ook is het niet zo dat topics nu sneller wegzakken omdat er niet op gereageerd kan worden aangezien EA topics altijd al gesorteerd werden op de datum van plaatsing en niet op de laatste reactie.

Zoals eerder gezegd begrijpen we heel goed dat er mensen zijn die terug willen naar de oude situatie en we snappen ook dat het bijhouden van de biedingen nu meer werk is. Dat werk lag voorheen echter voor een heel groot deel bij de moderators en daar ging uiteindelijk heel, heel veel tijd in zitten. Vandaar dus de aanpassingen.

Wat betreft het sterk teruglopen van het aantal advertenties en het veel minder bekeken worden van de advertenties; dat is iets dat wij niet terug zien komen in de statistieken. Belangrijkste nadeel van het nieuwe systeem is dat er nu meer werk/verantwoordelijkheid bij de adverteerder ligt. Deze zal nu de biedingen in het topic moeten zetten en moet zorgen voor een duidelijke advertentie die niet meer vragen oproept dan hij beantwoord. En ja, dat is meer werk maar uiteindelijk geen enorme klus. Het voornaamste nadeel is dat het bieden nu minder direct is geworden omdat hier de adverteerder nog tussen zit. We zijn aan het kijken of we hier iets op kunnen verzinnen dat het bieden weer wat directer maakt maar voorkomt dat de moderators er weer een hoop tijd en energie in moeten stoppen om alles in goede banen te leiden. Wel is het zo dat de tijd die we beschikbaar hebben beperkt is omdat de focus vooral ligt op EA 2.0

Maar goed, om alles centraal te houden verwijs ik naar het bestaande topic over de wijziging aan EA:
[FZ] Veranderingen op Eenmaal-Andermaal