FA-EHK / FB

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: FA-EHK / FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:10

Achter de schermen zijn we nog druk bezig :j

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:12

De 3 charters zijn iig aangepast (in FB en EHK stond het al even vermeld, maar is nu uitgebreid met links)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:54

stef schreef:
De opzet zou er in die zin door veranderen, dat als je nu als niets vermoedende fokker je vraag of FA zet, je maar af moet wachten of je antwoord krijgt, want als het geen warmbloed is ben je niet belangrijk en wordt je niet serieus genomen. Dat is, vind ik, iig wel de sfeer die er hangt. Terwijl FA toch heel algemeen is en je daar net zo goed met je vragen over shetlanders terecht moet kunnen als met je vragen over Totilas

Dat vind ik nogal een aanname....
Heeft MI niets te maken met belangrijk gevonden of serieus genomen worden te maken, maar als je er niets over weet of geen antwoord weet, moet een ieder dan maar posten:"geen idee, heb er geen weet van, succes met je zoektocht." ?

Je kunt er toch wel terecht met je FA vragen over en van Shetlanders, echter de kans dat je daar iemand treft die zijn kennis en kunde wil delen met jou is kleiner dan wanneer je de vraag post op het subforum voor Shetlanders bijv.
En ligt dat dan aan de indeling van de fora, of de moeite die overige gebruilers/houders/liefhebbers van shetlander nemen om ook op FA te kijken? En dan kun je je afvragen: kijken andere 'shetland'deskundigen dan niet op FA, of vinden die het topic niet interessant genoeg of weten ze geen antwoord op de gestelde vraag?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 13:58

De grote lijnen zijn allemaal hetzelfde Alane, Fokkerij is in basis fokkerij. Daarbij is het geen aanname maar ervaring van de laatste jaren.
Betreft bloedlijnen ligt het natuurlijk anders en daarom ligt mijn voorstel er ook

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:02

Je voorstel op pagina 1 is inmiddels verwerkt Stef, er is voor de eerste optie gekozen. Daarmee is de onduidelijkheid over wat op FB/EHK hoort te staan hopelijk opgelost?

Verder heb je genoemd dat ze samengevoegd zouden kunnen worden tot 1 sub, maar dit is niet mogelijk vanwege de grote hoeveelheid topics die elkaar dan uit beeld zouden verdringen.

Blijft er nog een voorstel over dat nog niet besproken is? Een sub voor kwpn is al eerder besproken en een sub voor warmbloeden is al in de vorm van FA?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:05

yup, dat de "sub" voor warmbloeden onder informatief staat en alle overige rassensubs onder de kantine. Ok, dus die zijn niet informatief? En warmbloeden wel? Krijg je weer het "meten met 2 maten" verhaaltje.

óf alles onder informatief, óf alles onder de kantine (IMO)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:11

De rassensubs gelden ook als informatief qua onderwerp, ze staan alleen niet onder dat tabblad.
De tabbladen zijn zo verdeeld dat ze ongeveer evenveel subs bevatten en dit heeft weer te maken met de verdeling onder de hoofdmods, iedere hoofdmod gaat over een tabblad, als informatief er dan ineens 10 bij zou moeten krijgen is de gelijke verdeling wel heel erg zoek, dan heeft INF er zo'n 30 en KAN nog 8.
Het is dus echt niet zo dat de rassensubs als minder belangrijk worden gezien, ze tellen niet voor niets ook gewoon mee bij de kuddeposts = informatieve berichten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:13

dat kan achter de schermen wel zo wezen, maar iemand die deze uitleg niet kent heeft daar geen weet van. Dan zet je de rassensubs onder informatief en zet je 2 hoofdmods op die tab....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:20

Dit is bij mijn weten de eerste keer dat dit door iemand wordt aangekaart, de rassensubs worden goed gebruikt en ik heb niet het idee dat veel mensen er belang aan hechten op welke tab ze staan. Het lijkt zoals het nu verdeeld is dus ook voor de schermen gewoon goed te werken, ik geloof niet dat het nodig is om de hele forumindeling op de schop te gooien als de huidige opzet geen problemen geeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:32

voor alles is een 1e keer natuurlijk. Dat het eerder niet aangekaart is zegt niet dat mensen er geen belang aan hechten.

Daarbij komt van het 1 weleens het ander als je zit te filosoferen, en zo kwam ik er ook op. Want nee, ik heb er op zich geen belang bij als de hele forumindeling op de schop gaat, echter, zoals ie nu is, klopt ie gewoon niet. Want de rassensubs zijn informatief, terwijl bijv een KS-ITP weer beter onder de kantine zou passen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:19

Waarom is er ooit besloten om die rassensubs te maken?
Daar valt nu alles onder 1 noemer, alle vragen over dat ras kun je daar kwijt, van stamboekvragen, harnachementsvragen, fokkerij advies...
wil je dat weer onderbrengen on FA? dan zullen die hele subs uit elkaar getrokken moeten worden, en alle harnachementsvragen bij (engelse voorbrenghoofdstellen ) weer terecht komen bij harnachement...
en ben je mi weer terug bij af. en zul je de subs vwb de rassen weer op kunnen doeken.

Daarnaast, is mijn persoonlijke ervaring, dat kinderen beginnen met een bijv. welsh, en eindigen bij warmbloedpaarden, en kun je een verschuiving zien van waar mensen belang aan hechten. En kijk dan eens hoe groot de groep is die warmbloedpaarden-topics voor de fokkerij gebruikt, lijken me er aanzienlijk meer dan alle topics op de subs bij elkaar...

heb ik bijv. een vraag over de toepasbaarheid van lijnenteelt, gebruik ik de zoekfunctie, en haal ik uit de treffers die topics waar ik voor mij informatie uit kan halen, en dan boeit het mij niet of het tabblad de kantine of informatief is.

vraag ik me dus af hoe je dat het liefst zou willen zien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:22

Nee, dat is compleet mijn insteek niet alane, mijn insteek is het verplaatsen van de subs naar een andere tab

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:28

Alane schreef:
en haal ik uit de treffers die topics waar ik voor mij informatie uit kan halen, en dan boeit het mij niet of het tabblad de kantine of informatief is.

Dit slaat er wel op Stef, de plaats van de subs maakt haar dus niet uit. En ik denk eigenlijk bij de meeste niet. Waar iets staat is een kwestie van wennen, het belangrijkste is dat die aparte plek er is.

(zou jij bijv nee hebben gezegd tegen een KG sub als die op kantine was geplaatst?)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:32

wat flauw.... (en dan wordt mij verweten dat ik dingen niet los laat...)
Ik zeg nu toch ook geen nee? Ik geen alleen aan dat informatieve subs onder het tabblad informatief zouden moeten, een KG sub zou dus ook onder informatief horen IMO

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:38

Niet flauw bedoeld, maar om aan te geven dat de plaats wat mij betreft niet de hoofdzaak zou zijn. Als we morgen alle subs over heel bokt anders zouden zetten, dan veranderde de mogelijkheid om over de onderwerpen te praten niet, alleen de plek waar je naartoe moet klikken om er te komen. Daarmee wil ik dus aangeven dat het volgens mij niet echt een punt is waar iets staat, als er maar een plek voor is en mensen het maar weten te vinden en dat lijkt met de rassensubs zeker het geval.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:33

en welk tabblad open ik als ik een informatief topic zoek of wil plaatsen? Juist, informatief.

het gaat om een stuk logica en gebruiksvriendelijkheid

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:44

Ik ga het weer meenemen naar achteren :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:52

stef schreef:
en welk tabblad open ik als ik een informatief topic zoek of wil plaatsen? Juist, informatief.

het gaat om een stuk logica en gebruiksvriendelijkheid

Overal moet je aan wennen, en ik raak ook wel eens een tiopic kwijt :D Wederom zoekfunctie gebruiken, en ben dan al blij dat ik het topic terug heb gevonden dan gaan lopen uitzoeken wat de logica is van de plek waar het staat.

Daarnaast kun je ook het voordeel er van in zien, informatief is veel meer beladen qua alleen maar serieusheid.

ZOU je bijv. welshpony verplaatsen rochting FA, zul je dat sub moeten opsplitsen ij FA, harnachment familiebanden, exterieurkeuze, evenementen etc... dan is je sub dus weg...
OF
je moet alles in subs gaan gooien echter zie dan helemaal door de bomen het bos niet meer... en zullen er veel dubbele topics komen te staan, want waar trek je dan de grens?
subs per land van herkomst? stokmaat? mini/pony/cob/paard/gigant?
Waar moet ik dan naar toe voor mijn vraag naar bijv. welsh-A hooffdstellen? harnachement of zoals nu aan de mensen met welsh-A pony's in de betreffende sub? wat mijn voorkeur heeft/had. Terwijl mijn vraag over een gemiddelde maat hoofdstel mooi past biuj harnachement omdat de meeste hoofdstellen wel in standaard maten te verkrijgen is (pony/cob/full/x-full)
Maar past bijv. mijn vraag voor voorstellen voor een passende hengst voor mijn westfaalse merrie weer niet tussen/in overige cq rassen subs...

En vraag me af wat de meerwaarde is van het woord op het tabblad?

en mi is alles op bokt informatief.... of hoe wil htegeen je op bokt kunt lezen en terug vinden of noemen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 14:31

Nee, want er is geen tabblad FA, dus de welshpony sub komt niet onder FA maar onder het tabblad informatief. Alles op bokt informatief? Hmmz, ben ik niet met je eens. In hoeverre zijn ITP topics of HK topics informatief?

Een hoofdstel voor een welsh A is geen rasspecifieke vraag, dus die hoort gewoon onder harnachement.

Zo moeilijk is het niet hoor ;)
Huidige rassensubs behouden, alleen verplaatsen naar het tabblad informatief ipv de kantine, that's all

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:21

En het overleg is afgerond, mss niet heel verrassend, maar er komt op korte termijn geen verschuiving in de forumindeling, het lijkt echt zo verkeerd niet te werken en op het moment zijn er teveel andere dingen die op grotere schaal om aanpassingen vragen. Voor het invoeren van bokt nieuwe stijl zal de forumopzet vast en zeker tegen het licht gehouden worden, maar voor nu verandert die dus nog niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:03

stef schreef:
Nee, want er is geen tabblad FA, dus de welshpony sub komt niet onder FA maar onder het tabblad informatief. Alles op bokt informatief? Hmmz, ben ik niet met je eens. In hoeverre zijn ITP topics of HK topics informatief?

Een hoofdstel voor een welsh A is geen rasspecifieke vraag, dus die hoort gewoon onder harnachement.

Zo moeilijk is het niet hoor ;)
Huidige rassensubs behouden, alleen verplaatsen naar het tabblad informatief ipv de kantine, that's all

daar sta je dan nog van te kijken.... bepaalde merken gaan echt niet passen (tenminste in het verleden)
dan de Engelse hoofdstellen en voorbrenghoofdstellen... dus ja wel rasspecifiek.

ITP topics kunnen informatief zijn, bijv. nazaten van een bepaalde hengst, bepaald ras of kleur...
tja dan zou je dus informatief krijgen en huiskamer....

en gezien het aantal medeposters in dit topic vraag ik me af of de nood wel zo hoog is en/of er meer mensen zijn die de naam boven het tabblad zo belangrijk vinden.

ps: antwoord van Nicole288 gelezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 21:44

Dank voor je antwoord Nicole :j