afbranden van jonge gebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:40

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:22

Cayenne schreef:
In zulke gevallen tem ik niet maar pb direct een mod die online staat.
Van mij mogen mensen met zulke flauwe opmerkingen direct een OW.
Wat ontzettend kinderachtig om jonge mensen af te branden.

Ben ik nou zo blond, of niet? Ik kan nergens vinden waar Mod's online zijn, behalve als ik uit het topic moet, om te zoeken naar Online Mods. (of bedoel je de onderste regel? Die zie ik nu pas ineens haha)

Daarom tem ik altijd :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: afbranden van jonge gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:23

Gewoon de mods die helemaal onderin staan bij de online gebruikers :j
Dan komt er iig snel een slotje op voor overleg en pakt een mod van het betreffende subforum het verder wel op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 19:27

maar wat je kan doen mist een beetje de kern van het verhaal... Een mod waarschuwen zou uberhaubt niet nodig moeten zijn met zoiets....

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:28

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:42

Neonlight schreef:
Ik heb het topic weer open gezet, en er een zeer pittige moderatoropmerking neer gezet.
Stef, goed dat je hier een topic hebt geopend, daardoor zag ik het topic, zodat ik kon ingrijpen. Dat is een deel van bokt waar ik normaal niet kom namelijk, en de moderators van RUI waren niet online.
Verder hoor ik hier al goede positieve berichten om de TS te helpen, het zou fijn zijn als jullie nu jullie wijsheid ook in het topic zetten. :) Ten eerste helpt dit om het topic weer als serieus te nemen, en bovendien helpen jullie hier ook een jonge bokker mee. :)

Je doet je avatar eer aan! :D +:)+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:41

Neonlight schreef:
Erg jammer, want zeker jonge gebruikers kunnen zoveel leren hier op bokt.
Ik heb er even een slotje voor overleg op gezet. :)

En andersom! :)
Want ondanks dat sommige bokkers héél jong zijn, zijn er zat mensen die iets van hun kunnen leren.

Soms kom ik berichten tegen van jonge kinderen waarbij je écht niet 123 kunt zien dat ze zo jong zijn.. :)
Op Bokt is veel info te vinden voor Kids, ze onthouden het en geven het door, nou dat is alleen maar mooi.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:50

Maren11, hoezo reageren mods niet? Reageren ze niet op je pb? Of reageren ze niet op je TeM? Weet je wel dat je reacties op TeM's terug kunt vinden in je gebruikerspaneel? :)
Want ik kan me niet voorstellen dat ze niet reageren, ik heb het eigenlijk nooit meegemaakt dat een mod er niets mee doet.

Daphne__, daar heb je zeker gelijk in. Ook kunnen sommige volwassen bokkers veel leren van de manier van reageren van sommige erg jeugdige bokkers. :j

Jodi, dank je. :)

En dan wil ik iedereen bedanken die zo enorm zijn best doet om het topic tot een mooi topic te maken. Jullie zijn ook toppertjes! +:)+

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:53

x

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 11:18

Ja, dat is altijd al zo geweest :j
Maar goed nogmaals, ingrijpen zou niet nodig moeten zijn. En nu was dit toevallig een jonge een gebruiker, maar al was de gebruiker 40 en bijv net begonnen met rijden, dan is er nog geen vrijbrief.
Sommige dingen zijn op bokt tot in den treure behandeld en uitgekauwt, maar iemand die nieuw is, en net begonnen is heeft daar geen weet van.
iemand die trots foto's van zijn/haar 1e les laat zien waarbij de lage neusriem boven het bit, onder de bakstukken zit is reden tot een potentiele rel... Dat gaat toch nergens meer over?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:30

Nee, maar het komt ook een beetje doordat men je niet kan zien als persoon. Deze manier van reageren wordt toch een beetje anders, als je met elkaar aan tafel zit. Een beetje het nadeel dus van internet.

Hoewel ik moet zeggen, dat wij vroegah ook in de manege en op het wedstrijd terrein anders met elkaar omgingen, veel meer met elkaar en voor elkaar.

Mijn oude instructeur (in leeftijd oud, maar wat een kunde) zei altijd dat de klad erin kwam, toen ouders het in hun hoofd haalden dikke auto's en trailers te gaan kopen :D De 1 nog mooier dan de ander, duurdere pony's, en niet passende merkzadels, en maar prestatie rijden. Dat heeft de saamhorigheid die wij hadden in de veewagen, elkaar helpen met proeven lezen en kapot gaande beugel en singels, en voor elkaar juichen bij de parade, toch wat de das omgedaan.

Mennnn, wat heb ik genoten in mijn pony tijd..... :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:06

Dat was id en mooie tijd en wat hadden we een lol met onze knol
Tegenwoordig mag dat niet meer, alles is zielig wat buiten het gebaande padje gaat en wat anders is dan rondjes rijden in een bak..
Vooroordelen ten over maar niemand die gewoon inziet dat je met je paarden ook plezier mag maken en rare dingen mag doen.
Je wil niet weten wat wij als kind heben gedaan en sterker wat mijn kinderen met de paarden hebben gedaan..denk je dat ik dat hier durf te zetten...krijg ik gelijk iedereen over mij heen en geloof me 1tje erover is al genoeg...

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:09

Cayenne schreef:
aerdenhout1 schreef:
Let wel...lang niet iedereen kijkt eerst hoe oud een gebruiker is, bij dit soort topics, met dit soort vragen doe ik het zelf meestal wel gelukkig.
IK moet eerlijk bekennen dat ik ook al een paar rake opmerkingen in gedachten had, tot ik zag dat TS pas 11 was.

Misschien een idee om de geboorte datum van de gebruiker bij de avator te zetten?

Waarom moet er een geboortedatum bij?
Een topicstarter hoor je uberhaupt niet af te branden, of die nu 10, 11 of 25 jaar oud is.
Erg jammer dat mensen zich tot dat niveau blijven verlagen.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Maakt volgens mij niet uit hoe oud je bent, heb wel meer van dit soort topics gezien op bokt. Ook volwassen mensen vragen er niet om om zo afgebrand te worden.
Jammer. Soms denk ik wel eens dat er vast mensen/kinderen zijn die hier niet eens meer durven te reageren.

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:13

Cayenne schreef:
aerdenhout1 schreef:
Let wel...lang niet iedereen kijkt eerst hoe oud een gebruiker is, bij dit soort topics, met dit soort vragen doe ik het zelf meestal wel gelukkig.
IK moet eerlijk bekennen dat ik ook al een paar rake opmerkingen in gedachten had, tot ik zag dat TS pas 11 was.

Misschien een idee om de geboorte datum van de gebruiker bij de avator te zetten?

Waarom moet er een geboortedatum bij?
Een topicstarter hoor je uberhaupt niet af te branden, of die nu 10, 11 of 25 jaar oud is.
Erg jammer dat mensen zich tot dat niveau blijven verlagen.

amen!! _/-\o_

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:23

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat iemand tot de grond toe afbranden nooit zou moeten mogen, maar je geeft toch een ander commentaar bij iemand van 11 jaar of iemand van 16 b.v.
Stel het topic waar we het hier over hebben was geplaatst door een 16 jarige?
Denken jullie niet dat dan de misplaatste opmerkingen nog veel erger zouden zijn geweest?
Die had hem helemaal voor de kiezen gekregen vrees ik!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:28

en das toch belachelijk? We doen net of we allemaal alwetend zijn en fouten maken is uit den boze. Iemand die iets niet weet en daardoor iets verkeerd heeft zitten is gelijk dom en men overweegt de DB erbij te halen... T gaat de laatste tijd wel erg ver hoor

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:49

Bokt is gewoon een forum met veel verschillende gebruikers en dus ook veel verschillende karakters.
een bepaalde groep mensen verenigd zich in dit soort topics, waardoor de jongere leden onder de voet worden gelopen door een kudde bokker die het (sociale) verstand hebben van een puberale aardbei.
Ik vind het ook net kunnen dat er zo op een jonge gebruiker wordt ingehakt. Maar zolang die mensen hier op bokt zijn moeten we maar kijken naar de second-best solution, en dat zijn de mods. Die we best wel eens wat meer mogen gaan waarderen. :)

Natuurlijk hopen we allemaal op Boktvrede waarin iedereen in vrede langs elkaar en met elkaar kan bokken, maar ik denk niet dat dat snel zal gebeuren.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:52

Ik vind het zielig voor een TS die een vraag stelt om zo aangevallen te worden!
Gewoon met respect mee om gaan.
En tips geven.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:03

stef schreef:
en das toch belachelijk? We doen net of we allemaal alwetend zijn en fouten maken is uit den boze. Iemand die iets niet weet en daardoor iets verkeerd heeft zitten is gelijk dom en men overweegt de DB erbij te halen... T gaat de laatste tijd wel erg ver hoor

Amen. _/-\o_
Iedereen op bokt heeft jaren lang gestudeerd voor DA, Osteopathie, hebben allemaal goud gehaald op dressuur en springen.
Fokken nooit een veulen voor de ervaring, rijden zelf absoluut geen paarden in, en hebben allemaal het beste van het beste materiaal.
Kieffers, gouden spring balken, zilveren bitten , omheiningen van olijfbomen hout en bakken van Marokkaans saffieren woestijn zand, allemaal heel normaal.

En oh wee als iemand hier van afwijkt. Dan gaan we massaal in hakken op die persoon.
Wees nou eens eerlijk tegenover jezelf, en doe niet alsof jijzelf geen fouten maakt.. Bah, de sfeer op bokt word steeds slechter..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:07

ik ben zelf zeventien, en word niet afgebrand oid. Maar als ik wil reageren op HAW ofzo, dan denk ik daar wel goed bij na, omdat ik dus nog maar zeventien ben. Ik denk na of mijn commentaar nog iets toevoegd, of dat alles al gezegd is. Juist om niet afgebrand te worden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:26

stef schreef:

ER is natuurlijk verschil tussen iets niet weten en iets vragen of een toch wel erg domme vraag stellen!
Er werd zo ver ik me herinner gezegd...als ik maar over een bezem kan springen?
Als ze 15 was geweest met zo'n vraag zou dat natuurlijk vele malen dommer zijn dan de vraag gesteld door een 11 jarige, dat is wat ik bedoel te zeggen!
Vandaar dat ik dus eerst kijk hoe oud zo iemand is ( tenminste bij dit soort vragen wel) voor ik reageer.
Dat het soms een beetje( nou ja beetje?) te ver gaat ben ik het mee eens, maar de modjes moeten ook wat te doen hebben, toch?? :D :D :D :D

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:32

Vind ik niet, dat modjes wat te doen moeten hebben.( Het gaat om respect voor een ander, of netjes behandelt willen worden, dus ook dat bij een ander doen.) Of dat de leeftijd bepaalt of iemand een domme vraag stelt, of niet. Men weet het niet, dus stelt de vraag. Imo getuigd dat van slim zijn. Beter dan het zo maar doen. En lef hebben, want je stelt jezelf kwetsbaar op.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:47

Tja, dit soort dingen krijg je op een forum waar bijna alleen vrouwen zitten. :P

Het kan natuurlijk niet, dat mensen zo reageren op iemand die gewoon een vraag stelt. Of die persoon nou jong of oud is, dat maakt niet uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:47

aerdenhout1 schreef:
stef schreef:

ER is natuurlijk verschil tussen iets niet weten en iets vragen of een toch wel erg domme vraag stellen!
Er werd zo ver ik me herinner gezegd...als ik maar over een bezem kan springen?
Als ze 15 was geweest met zo'n vraag zou dat natuurlijk vele malen dommer zijn dan de vraag gesteld door een 11 jarige, dat is wat ik bedoel te zeggen!
Vandaar dat ik dus eerst kijk hoe oud zo iemand is ( tenminste bij dit soort vragen wel) voor ik reageer.
Dat het soms een beetje( nou ja beetje?) te ver gaat ben ik het mee eens, maar de modjes moeten ook wat te doen hebben, toch?? :D :D :D :D

Dat jij iets dom VIND, zegt niet dat het ook dom IS :)
En waarom zou de vraag dommer zijn als ie door een 16 jarige wordt gesteld dan als ie door een 11 jarige wordt gesteld? Al was TS 80.......

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel :j

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:51

Mijn advies zou voor iemand van 80 wel anders zijn, als die wil springen met een pony over een bezemsteel :+ _O-