Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Serval schreef:Niet iedereen schrijft express of bewust fout NL. Er zijn ook heel veel mensen die een aandoening hebben waardoor ze simpelweg niet correct NL KUNNEN SCHRIJVEN!!
Ik zou zeggen zoek een (andere) "hobby" en ga niet zitten muggeziften over iets onbelangrijks!
spicegirl schreef:een typfoutje is wat anders al standaard verkeerd spellen.wanneer je bepaalde letters gebruikt, leer je al op de basis school.dacht ik dan.en het is niet wat een ander ervan vind, maar hoe kom je over ? staat leuk bij een sollicitatiebrief b.v.(dit bedoel ik niet voor cassidy )
Menino schreef:wat een gezeur, als ik het te vermoeiend vindt om te lezen... lees ik het gewoon niet.. En dat vind ik dan nog sneu ook, want uiteindelijk hebben die mensen ook alleen maar zichzelf er mee (mensen lezen minder goed hun posts) .. En vaak zijn ze zich er of niet van bewust, of ze kunnen gewoon niet zo goed Nederlands.
Ik ben gezegend met een goede taalvaardigheid gelukkig, dus ik hoef er geen moeite voor te doen. En daar ben ik zó blij mee. Aangezien mensen je, soms onterecht, echt minder serieus nemen als je minder goed Nederlands kan. Ookal ben je nog zo'n wiskundig genie, als je taalvaardigheid ontbreekt zal dat altijd in de weg blijven zitten. Maar ik ken echt zat mensen die écht gewoon slecht zijn in Nederlands en die wel écht wel meer dan 2 of 3 spelfoutjes per tekst maken. En dat doen ze heus niet expres. Complete teksten in Br33eezAh taal vind ik wat anders...... Maar gewoon gebrekkig Nederlands is niet echt iets wat je iemand per sé kwalijk kan nemen. Als je er aan stoort, ga dan gewoon ergens anders mee verder...
Maar je ergeren en je afgunst uiten tov dat soort mensen/teksten lijkt me niet de meest zinvolle besteding van de dag...
_San87_ schreef:Dan heb je een poedersuiker. Boeiend?
Mensen die woorden steeds verkeerd spellen zijn bloed irritant. Sowieso, hoe vaak dat wel niet fout gespeld wordt, ik vraag me bij dat soort mensen echt af of ze wel naar school geweest zijn. Of mensen die me gebruiken in plaats van mijn, na in plaats van naar. *Rilt*
Nojoukus schreef:Ik vind het vooral vervelend als mensen geen punten, komma's of andere leestekens gebruiken en alle tekst alleen maar achter elkaar typen, ook zonder nieuwe regels of alinea's. Soms moet je een tekst wel 3x lezen voordat je weet wat er eigenlijk staat.
Mareng schreef:We hebben het hier niet over af en toe een foutje maken, maar over luie donders zonder dyslectie of whatever...
_San87_ schreef:Serval schreef:Niet iedereen schrijft express of bewust fout NL. Er zijn ook heel veel mensen die een aandoening hebben waardoor ze simpelweg niet correct NL KUNNEN SCHRIJVEN!!
Ik zou zeggen zoek een (andere) "hobby" en ga niet zitten muggeziften over iets onbelangrijks!
Lees ik dit goed? Correct spellen is niet belangrijk?
NatasjavE schreef:_San87_ schreef:Dan heb je een poedersuiker. Boeiend?
Mensen die woorden steeds verkeerd spellen zijn bloed irritant. Sowieso, hoe vaak dat wel niet fout gespeld wordt, ik vraag me bij dat soort mensen echt af of ze wel naar school geweest zijn. Of mensen die me gebruiken in plaats van mijn, na in plaats van naar. *Rilt*
Tjonge, jonge... dit is een openbaar forum. Dat betekend dat er ook mensen hier komen met een lager niveau. Moet je je daar echt aan ergeren??
En er is ook nog zo iets als dyslexie..
Probeer maar eens een dictee te schrijven...maar nu moet je alle letters in spiegelschrift schrijven....echt toe probeer het maar eens... Dat is hoe mensen met dyslexie zich voelen...iedere dag.
Mareng schreef:We hebben het hier niet over af en toe een foutje maken, maar over luie donders zonder dyslectie of whatever...
Figaro schreef:vanLotje schreef:Een woord: spellingscontrolle.
Sieltjuh schreef:Mareng schreef:We hebben het hier niet over af en toe een foutje maken, maar over luie donders zonder dyslectie of whatever...
En wie ben jij om te zeggen of iemand lui is of dyslectie heeft?
Sorry, maar ik word een beetje moe van dit soort topics, een beetje een uitgekauwt onderwerp
Kan hier niet gewoon een centraal topic over komen, waar iedereen naar hartelust kan komen klagen?
Citaat:Als een tekst veel spelfouten bevat en onzettend kromme zinnen dan lees ik het gewoon niet.