Nadeel van bokt. Wie is het met mij eens??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrankJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:14

Kaitlyn schreef:
Ik ben het ook met je eens. Daarbij heeft het ook wel gedeeltelijk te maken hoe "bekend" je bent op bokt. :j

Absoluut waar!
Vroeger kende je iedereen op bokt, en iedereen kende jou. En doordat je bijna iedereen kende had men veel meer respect voor elkaar.
Ik denk dat ik nu 1% al niet ken!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:18

man wat een enorm profiel met foto's heb jij, allemaal ff kijken meiden. en nora heeft een mooi blauw oog en vind haar erg leuk hoor om te zien ze is absoluut byzonder, weet je je moet gewoon een leuk verhaal en spannende titel neerzetten moet je kijken wie er allemaal reageerd haha :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:45

Kaitlyn schreef:
Ik ben het ook met je eens. Daarbij heeft het ook wel gedeeltelijk te maken hoe "bekend" je bent op bokt. :j

Ja klopt en dat wil ook nog weleens een vertekend beeld geven.
Er zijn een aantal "bekende" bokkers die hier in de omgeving wonen die veel respons krijgen op hun ITP/HAW topics met vooral lovende woorden. Ik weet dat het allemaal schijn is, want in real life stelt het geen hol voor.

TS: Ik zou zeggen liever 10 reacties waar je iets aan hebt, dan 30 reacties met onzin.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:48

Wanted2003 schreef:
Kaitlyn schreef:

Ja klopt en dat wil ook nog weleens een vertekend beeld geven.
Er zijn een aantal "bekende" bokkers die hier in de omgeving wonen die veel respons krijgen op hun ITP/HAW topics met vooral lovende woorden. Ik weet dat het allemaal schijn is, want in real life stelt het geen hol voor.

TS: Ik zou zeggen liever 10 reacties waar je iets aan hebt, dan 30 reacties met onzin.

Klopt inderdaad :j Maar als je dan een reactie geeft die niet zo lovend is maar die wel zegt hoe het echt is krijg je heel bokt over je heen want je zou het TS niet gunnen etc. :=

bromfiets

Re: Nadeel van bokt. Wie is het met mij eens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:43

Ik reageer ook altijd liever in topics die minder bezocht worden, dan heb je tenminste nog iets nieuws te zeggen :D

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:55

Ik snap wel wat je bedoelt hoor TS :j
Doe je al die moeite om foto's te maken, te uploaden, op een andere site uploaden, topic maken, meestal nog al die foto's verkleinen.
En dan krijg je 5 reacties :')
Ik ben het er heus wel mee eens, liever 5 goede reacties dan 20 onzinnige, maar mij lijkt het ook wel eens leuk om de tweede pagina te halen..
Ik denk dat het idd ook wel meespeelt of je wat bekender bent, of in meerdere huiskamertopics zit :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:28

weet je wat mij opvalt?
dat mensen die paarden fokken, of een bekende hengst hebben, als zij foto's plaatsen onwijs veel reacties, ook op facebook.
plaatst er iemand die gewoon een eigen paard heeft die ook niet lelijk is, in dit zelfde topic, amper reacties.. ;(

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:32

Tsjah wil jij een beetje leuke reacties krijgen, dan moet je vaak wel met een leuk geschreven verhaal etc aankomen of mooie foto's.
Ik snap natuurlijk best dat iedereen wel leuke reacties wil, maar ja je moet natuurlijk wel een beetje een leuke opening etc hebben. Dat speelt bij mij wel vaak mee bij het geven van een reactie. En dan bedoel ik dat bij verhaal van de dag, of in de picture.

Bij topics over problemen etc vind ik het altijd wel leuk, en denk dat iedereen daar graag zijn/haar advies wil geven als dat mogelijk is. Ondanks het verhaal of de titel...
Ik snap aan de ene kant wel wat je bedoelt..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:17

Wat ik merk is dat het vaak goed werkt als je een vraag stelt in je topic. Dat hoeft maar iets te zijn als "welke foto zal ik laten uitvergroten?" Dan kunnen mensen namelijk gericht een antwoord geven. Ik ben zelf ook altijd sneller genegen om te reageren als ik meer te zeggen heb als "leuk paard" en bij het beantwoorden van een vraag heb je dat. Ik pas het zelf overigens niet toe, maar merk in andere topics dat het wel werkt.
En ja, echt bijzonder mooie foto's van een super mooi paard wil ook helpen :j Heb laatst van mijn 2 jarige, valkkleurige andalusier hengst hele mooie foto's geplaatst en daar had ik idd 8 pagina's vol reacties op. Maar heb laatst zelf even een paar plaatjes geschoten en dan heb ik ook maar net krap 1 pagina met reacties :+

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:19

Ik maak me hier ook aan schuldig.
Althans, ik kijk welke topics de meeste reacties hebben en die bekijk ik.... :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:25

Ts je hebt gelijk, het is vaak even kijken naar de foto's en weer weg zonder een reactie achter te laten...
Niet leuk voor de TS van dat topic...

Laatst ook een topic op fotokunst geopend met een goede foto al zeg ik het zelf, welgeteld 4 reacties waarvan 3 van "bokkers die ik ken"

Daarbij stoor ik me best wel aan het feit dat er hier een aantal BB'ers (bekende bokkers) zijn waar iedereen massaal reacties plaatst ookal zijn het 1000x dezelfde one-liner, ookal loopt dat paard helemaal niet de sterren van de hemel... etc etc...

Jammer maar wel weer het typische internetgedrag...

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:27

Anoli schreef:
Ts je hebt gelijk, het is vaak even kijken naar de foto's en weer weg zonder een reactie achter te laten...

Laatst ook een topic op fotokunst geopend met een goede foto al zeg ik het zelf, welgeteld 4 reacties waarvan 3 van "bokkers die ik ken"

Daarbij stoor ik me best wel aan het feit dat er hier een aantal BB'ers (bekende bokkers) zijn waar iedereen massaal reacties plaatst ookal zijn het 1000x dezelfde one-liner, ookal loopt dat paard helemaal niet de sterren van de hemel... etc etc...

helemaal mee eens, soms lijkt t een beetje vriendjespolitiek.. :x

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:01

Ik denk dat het eigenlijk gewoon stiekem één grote optelsom is.
Heb je een pakkende titel, een verhaal dat leuk geschreven is; dan heb je meer reacties.
Stel je een vraag, of is er heel gericht iets om op te antwoorden; dan heb je ook meer reacties.
Ben je een bekende bokker; dan heb je ook meer reacties.

Is dat verkeerd? nee. Ik denk dat het menselijk danwel logisch is.
Het is wel jammer, maar ook begrijpelijk dat mensen eerder reageren op bekenden. Evengoed is het inderdaad soms moeilijk om te reageren als je weinig toe te voegen of te zeggen hebt. Maar ik kan me heel goed voorstellen (been there, had it) dat je je stinkende best doet op een topic en dan blijven de reacties zo goed als uit. Ook ik heb echt weleens met een gevoel gezeten van "ben ik dan de enige die m'n paard mooi vindt?"

Wat ook nogal scheelt is hoe je met reacties omgaat. Zodra duidelijk is dat je de reacties echt waardeert en ervan wilt leren weten mensen dat ze niet tegen een muur praten en zullen ze vaak met liefde iets toevoegen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:15

Aladinnetje schreef:
Anoli schreef:

helemaal mee eens, soms lijkt t een beetje vriendjespolitiek.. :x

Idd ga geen namen noemen, maar sommige bokkers plaatsen topics die niks maar dan ook niks toevoegen en toch krijgen die 100-en reacties, iemand anders plaatst een topic met een serieuze vraag etc en zie daar met moeite 5 reacties...

Ik plaats dus al gewoon helemaal niks in topics van bekende bokkers, heb geen zin om mee te doen aan die hype...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:21

Voledig met je eens,

Weekje geleden topic geplaats op VVDD over mijn pony's verjaardag.
1 HELE REACTIE!
En ja overal commentaar op hebben komt ook steeds vaker voor.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:24

Ik vind het altijd wel bijzonder dat er op ''goede'' dingen meer gereageerd wordt dan op dingen die nog flink verbeterd kunnen worden.

Als een amateur foto's plaatst op fotokunst dan volgen er ongeveer 6 reacties, als een professional foto's plaatst volgen er drie pagina's vol. Waar draait het dan om? Een pro bevestigen dat hij een pro is. Of een amateur feedback geven?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:43