Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:33

Dames en heren, houd elkaar een beetje heel graag :+ .

Ibbel het steeds opnieuw openen van topics over iets wat niet mag en er is al over gecommuniceert zie ik dan als het steeds opnieuw maken van SA's of het steeds opnieuw ingooien van ruiten met een nieuwe steen als je oude steen is afgepakt. Dan snap ik de OW ook.

Of kritiek gefundeert of ongefundeert is (rotwoord om te typen trouwens) daar kun je erg lang over discusieren en kom je toch nooit uit. Degene die de kritiek geeft zal het gefundeert vinden die hem ontvangt zal het vaak ongefundeert vinden.

Alleen zou ik wel graag willen weten van een mod wat zij nu zien waar de grens ligt in wat mag en wat niet meer mag. Gewoon zodat nu dan in een keer duidelijk wordt wat nog net is toegestaan en wat niet meer.

Bep rustig verder ik ga naar therapie *\o/* en lees daarna wel wat er nog is neergezet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:37

Maar met een opmerking 'de regels deugen niet' kán niemand toch iets?

Als jij afspreekt met je kind dat-ie om 12 uur 's nachts thuis moet zijn, dan heeft dat kind zich er aan te houden.
Pas als zoonlief met het argument komt: maar vriendje XYZ mag wél om 3 uur thuiskomen (en dat bewijst door de ouders van XYZ naar voren te schuiven) is er ruimte voor discussie. En dan nóg kunnen pa en ma zeggen: pech gehad, ik wil het niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:39

papagroom schreef:
Om dat deze de vrijheid van de forum gebruiker in veel gevallen dusdanig beperken dat hij in voorkomende gevallen niet meer kan zeggen wat hij wil....en dan denk ik nit aan krenkende opmerkingen...

Gek, ik heb nooit het gevoel dat ik mijn mening niet kan uiten.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:44

Ibbel schreef:
papagroom schreef:
Om dat deze de vrijheid van de forum gebruiker in veel gevallen dusdanig beperken dat hij in voorkomende gevallen niet meer kan zeggen wat hij wil....en dan denk ik nit aan krenkende opmerkingen...

Gek, ik heb nooit het gevoel dat ik mijn mening niet kan uiten.

Nee, ik ook niet, kan ook altijd wel mijn ei kwijt.
En als ik vind dat een anders mening er niet toe doet of nergens op slaat (sorry dat staat er erg onhandig maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden!) of als mensen elkaar gaan uitschelden of op de man spelen trek ik me gewoon terug.
Dat is nl het nadeel van alles kunnen neer typen, je hebt niet het idee dat je iemand kwetst want je ziet geen lichaamstaal enz...
En vaak komt het geschreven woord ook nog harder over dus....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:46

Ik wel......en dat maakt gelijk duidelijk dat wat voor de een gefundeerd is dat voor de ander niet hoeft te zijn.....verder is t natuurlijk zo dat hoe minder bemoeienis er is van de mods hoe minder kritiek er is...een forum werkt voor een groot deel zelfoplossend...de echte galbakken worden van zelf uitgekotst door mede forum gebruikers...dat is nu niet mogelijk om dat de kotser dan zelf de klos is

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:52

papagroom schreef:
verder is t natuurlijk zo dat hoe minder bemoeienis er is van de mods hoe minder kritiek er is...een forum werkt voor een groot deel zelfoplossend...de echte galbakken worden van zelf uitgekotst door mede forum gebruikers...dat is nu niet mogelijk om dat de kotser dan zelf de klos is

Ik ervaar dat dus echt niet zo. Ik heb een redelijke tijd op Fok forum rondgehangen en werd misselijk van het getrol dat maar door en door ging omdat er nooit een mod ingreep.

Onder ongefundeerde kritiek schaar ik niet-beargumenteerde kritiek, niet dat de kritiek onterecht is.

tita

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:52

Weetje wat nou typisch bokt is..... mijn posten zijn verwijderd waarom waarheid waarschijnlijk

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:56

Imo is ongefundeerde kritiek idd niet-beargumenteerde kritiek. Kritiek die beargumenteerd is, is namelijk een mening van iemand. En die kan per definitie niet ongefundeerd zijn, want dat is een mening. En die persoon kan aangeven waaróm dat zijn/haar mening is.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:01

tita schreef:
Weetje wat nou typisch bokt is..... mijn posten zijn verwijderd waarom waarheid waarschijnlijk

@ Ibbel dit is dus wat ik bedoelde, je kan niet anders als je je gedacht eens wilt zeggen. Team staat er niet voor open en dat is in mijn ogen toch wel de grootste fout die ze maken.

Bokkers die kritiek durven geven worden monddood gemaakt en krijgen (in veel gevallen) een OW. Als het team nu een keer zou luisteren naar het kritiek en daar ook nog iets mee (proberen) te doen, word de sfeer er een stuk beter op en kan iedereen fijn verder bokken.

Een tip voor het team: stop met gummen, met slotjes en uitdelen van OW's omdat bokkers het ergens niet mee eens zijn, lees het kritiek en leer ervan. Is het niet goed onderbouwd, vraag uitleg: wat word er bedoeld en hoe kan dat beter?

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:03

tita schreef:

Ook weer lekker onderbouwd. Er zijn posts verwijderd, daar is ongetwijfeld een reden voor gegeven. Of jij het daar nu mee eens bent is iets anders.
Ik vind het een erg rellerige reactie. Als je het niet met de mods eens bent, waarom ga je dan niet naar hen? Waarom geef je niet bij de betreffende mod aan dat je het niet eens bent met die beslissing? Als je dat doet kan er namelijk iets gedaan worden, zoals het hier wordt gezegd is er geen ruimte voor discussie. Op het moment dat je naar de verantwoordelijke toe gaat kun je de discussie aangaan. Nu gaat dat niet en dus wordt het ook niet opgelost. Erg onvolwassen Tita.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:12

Ongefundeerd betekent dat het geen basis of reden zou hebben en vaak is dat afhankelijk van welke hoek je het bekijkt. Aldus is de reden voor deze ban niet valide, want voor betrokkene zal deze kritiek uiteraard wel een reden hebben. Overigens nodigt de manier waarop hier vanuit Bokt mee om wordt gegaan weer uit tot kritiek.
Ik heb een beetje het idee dat er tegenwoordig vanuit een soort kramp en paniek gehandeld wordt. Hup meteen een ban en we gooien een enquete op het net dat aan alle kanten zo lek is als een mandje. Nota bene 2 dagen nadat er gemeld is dat de enquete meermaals kan worden ingevuld, is daar nog steeds niks mee gedaan. Enquete is daardoor niet meer betrouwbaar. Kan je wat mij betreft nog beter niks doen dan dat je het zo halfslachtig doet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:24

Simoontjeh schreef:
tita schreef:

Ook weer lekker onderbouwd. Er zijn posts verwijderd, daar is ongetwijfeld een reden voor gegeven. Of jij het daar nu mee eens bent is iets anders.
Ik vind het een erg rellerige reactie. Als je het niet met de mods eens bent, waarom ga je dan niet naar hen? Waarom geef je niet bij de betreffende mod aan dat je het niet eens bent met die beslissing? Als je dat doet kan er namelijk iets gedaan worden, zoals het hier wordt gezegd is er geen ruimte voor discussie. Op het moment dat je naar de verantwoordelijke toe gaat kun je de discussie aangaan. Nu gaat dat niet en dus wordt het ook niet opgelost. Erg onvolwassen Tita.

Vind je ik kan nou eenmaal niet exact onthouden wat ik gezegd heb hoor..of geschreven had te maken met de regel dat was gewoon netjes omgeschreven, daar kan ik nu dus niet verder over discussieren ik geef enkel aan wat bokt is..en dat wilde Pucknew dus kenbaar maken dat ding verwijderd worden die bokt-team niet aanstaat en als je wat mondiger bent dat lig je eruit..
Heeft niks met onvolwassen te maken gericht kritiek is niet mogelijk.

Ik heb geen ban of OW gehad dus was het wel degelijk een nuttig post maar blijkbaar wel een gevoelige snaar

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:27

Je geeft aan wat bokt is, goed. Dat kan, maar zoals je het brengt ("Waarom? Omdat het de waarheid was") vind ik het erg boos en rellerig over komen. Je hebt blijkbaar per definitie gelijk. Maar wat gebeurt er als je de mods om een onderbouwing vraagt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:40

Simoontjeh schreef:
Je geeft aan wat bokt is, goed. Dat kan, maar zoals je het brengt ("Waarom? Omdat het de waarheid was") vind ik het erg boos en rellerig over komen. Je hebt blijkbaar per definitie gelijk. Maar wat gebeurt er als je de mods om een onderbouwing vraagt?

Ik kan me wel voorstellen dat ze boos en rellerig overkomt. Op een gewone, nette manier speel je het maar niet klaar niet klaar bij het team, dus dan word je boos en frusti. En dan hebben ze wat ze willen, want dan krijg je een OW (of zelfs ban) wegens rellerig gedrag. Klaar, kun je in ieder geval je mond niet meer open doen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:47

Het is inderdaad voor ieder anders wat gefundeerd of ongefundeerd is. Maar om te zeggen dat kritiek die je krijgt altijd als ongefundeerd zal worden opgevat, is te kort door de bocht. Als ik het op mezelf betrek: ik heb al met verschillende kritische Bokkers pb-wisselingen gehad waarbij je het weliswaar niet met elkaar eens was, maar waar je wel begrip voor elkaars standpunt kunt opbrengen. Als iemand tegen mij zegt "Chevax, je zult het vast met de beste bedoelingen doen, maar dit-of-dat komt op mij zus-of-zo over en dat is vast de bedoeling niet. Kun je dat niet eens bespreken binnen het team?" komt dat op mij heel anders over dan "Chevax, je doet het niet goed en wat je nu ook zegt, ik vind het niks en het hele team deugt niet. Want ik kan wel vragen of je het wil bespreken, maar ik weet toch al wat er uit komt omdat het team nu eenmaal een corrupt zooitje ongeregeld is". Maar andersom zul je je als gebruiker ook gewoon aan een paar simpele regels moeten houden. En het grootste deel van de Bokkers kan hier probleemloos mee omgaan en als ze vragen hebben, komen ze er meestal in een "gesprek" met een mod uit. Alles moet van twee kanten komen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:49

Diablo schreef:
Simoontjeh schreef:

Ik kan me wel voorstellen dat ze boos en rellerig overkomt. Op een gewone, nette manier speel je het maar niet klaar niet klaar bij het team, dus dan word je boos en frusti. En dan hebben ze wat ze willen, want dan krijg je een OW (of zelfs ban) wegens rellerig gedrag. Klaar, kun je in ieder geval je mond niet meer open doen.

Maar als je "iets voor elkaar wilt krijgen" betekent dat toch ook niet automatisch dat het team daar ook gehoor aan moet geven? Soms worden er ook dingen gevraagd en zelfs geëist die totaal buiten alle proporties zijn.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:49

even buiten alles om of een ow of ban nu terecht is of niet....een straf werkt pas als je m zo snel mogelijk geeft....een ban geven na 2of3week werkt dus niet en levert slechts iritatie op.
.....als dit niet gevundeerd is weet ik t ook niet meer...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:54

papagroom schreef:
even buiten alles om of een ow of ban nu terecht is of niet....een straf werkt pas als je m zo snel mogelijk geeft....een ban geven na 2of3week werkt dus niet en levert slechts iritatie op.
.....als dit niet gevundeerd is weet ik t ook niet meer...

Snap dit niet goed in de context van dit topic.

De ban die aan de betreffende bokker is uitgedeeld voor ongefundeerde kritiek is gegeven op de dag dat zij meerdere topics op FZ aanmaakte die later naar de mesthoop zijn verdwenen.

Dat in haar historie niet alles terug is te vinden kan natuurlijk kloppen omdat een aantal posten zijn verwijderd.

Ik heb zelf 1 van haar topics en meerdere posten gezien waarin duidelijk was dat zij het niet eens was met het team.
In de betreffende topics, die trouwens voor veel mensen niet te lezen waren omdat het over dingen ging waar niet iedereen wat mee te maken had, was het geen kritiek maar gewoon je gelijk halen op een manier wat ik alleen maar kan zien als stoken en modder gooien.

Ik ben van mening dat je prima je kritiek hier op bokt kwijt kan. Er lopen topics op FZ waarin dit gebeurd en waarvoor niemand volgens mij een ban krijgt.
Dat is wat anders als ongefundeerde kritiek wat dus ordinair modder gooien is zonder onderbouwing.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:55

papagroom schreef:
t....een ban geven na 2of3week werkt dus niet en levert slechts iritatie op.

Dat gebeurd ook niet ;)
Een OW dient binnen een week na de overtreding gegeven te worden incl bijbehorende ban,
daar gaan dus geen 2/3 weken overheen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:58

Een week vind ik nog te lang wat mij betreft binnen 24 uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:00

Ibbel schreef:
De manier waarop deze persoon haar gram trachtte te halen was nogal buiten proporties. Ze opende een topic op FZ over iets dat niet toegestaan was, opende toen dat verwijderd werd onmiddellijk een twééde topic over hetzelfde wat óók niet toegestaan is. Hoeveel regels wil je overtreden?

Alane schreef:
Dan krijg jij nu ook een OW vanwege het negatief bespreken van een bokker :+

Idd en zo is het maar net, voor ons een reden om een OW te krijgen, eens kijken of jij er als ex-mod ook een krijgt???

Dus bij deze ik tem even.. ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:00

papagroom schreef:

Dat is toch in dit geval ook gebeurd of wordt ik nu gek?

Ik snap wel dat je niet direct binnen 24 uur altijd een ban kan geven. Sommige dingen kosten tijd om uit te zoeken en niet elke mod zit gelukkig 24/7 achter de pc. Het is en blijft mensenwerk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:01

papagroom schreef:

Tja, en dan krijg je weer dat een probleem onvoldoende door meerdere mods bekeken kan worden, en komt het argument weer om de hoek dat 1 mod zomaar een OW of ban kan uitdelen.

Wat misschien wel zinvol is, is dat de mogelijke OW-ontvanger alvast een PB krijgt met: je bent daar en daar zus of zo opgevallen, we bespreken nu in het team of dat mogelijke consequenties voor je heeft. Dan komt die eventuele OW voor de gebruiker in ieder geval niet als mosterd na de maaltijd uit de lucht vallen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:03

papagroom schreef:

iid ik heb wel eens een ban gehad op de 7e dag want na de 8ste dag mag het niet meer... maar ik kan me voorstellen dat de mods daar niet altijd tijd voor hebben het is een vrijwillige functie...het beste zou zijn mods met fatsoenlijk opleiding en tijd die gewoon een redelijk vergoeding krijgen. Ik denk wel dat er anders gemod gaat worden.

Mods kunnen net zo goed rellerig doen vooral achter de schermen ik kan me nog een of ander verhaal voor de geest halen...het was echt alle tegen een uiteindelijk hebben die personen een BOT gekregen..ze moesten van bokt af hoe je het ook went of keert.
Is vaak niet rechtvaardig en dat vind zo jammer.

Vaak hebben mods ook geen tijd om de posten heel goed te lezen en ieder heeft een eigen manier van intepretatie...of iemand wordt zwart gemaakt maar wel netjes en met onderbouwend kritiek dan lukt het nog om die persoon een ban te geven terwijl ze bewust of onbewust wordt opgenaaid door anderen.
Ik vind het niet fair dat je zelf een x goed lelijk mag reageren als heel bokt al over je heen gaat :D rare formulering

over het feit dat meerder mods het samen eens moeten zijn over een ban ga ik me helemaal niet over uitlaten ik weet teveel maar laten we eerlijk zeggen dat gebeurd niet vaak je dacht toch zeker niet dat mod A een topic van 80 paginas helemaal goed gaat lezen en dat mod B dat ook even gaat doen "roll" nee hoor dan pakt men enkel posten en leest dus niet vooraf of achteraf of jawel 4 paginas vooraf maar vaak altijd onvoldoende om relevant te oordelen
Laatst bijgewerkt door tita op 24-02-11 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:04

russel schreef:
Ibbel schreef:
De manier waarop deze persoon haar gram trachtte te halen was nogal buiten proporties. Ze opende een topic op FZ over iets dat niet toegestaan was, opende toen dat verwijderd werd onmiddellijk een twééde topic over hetzelfde wat óók niet toegestaan is. Hoeveel regels wil je overtreden?

Alane schreef:
Dan krijg jij nu ook een OW vanwege het negatief bespreken van een bokker :+

Idd en zo is het maar net, voor ons een reden om een OW te krijgen, eens kijken of jij er als ex-mod ook een krijgt???

Dus bij deze ik tem even.. ;)

OMG het zal wel moeten iid eens kijken of bokt nu wel eens rechtvaardig is...thanks alane en russel