De bezwaarcommissie zoekt nieuwe leden! Update: laatste post

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: De bezwaarcommissie zoekt weer nieuwe leden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:11

Dat heb je weer mooi verwoord Rock! :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:14

Ik wil!

Moet alleen nog even nadenken over een goede motivatie O:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:15

Ik weet ook geen goede motivatie te bedenken :') "Ik houd van de kleur oranje" zou niet echt helpen ben ik bang :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:17

Leuk Lot ik ben benieuwd :)

lifaya, affiniteit met de kleur oranje is inderdaad niet verplicht :D

Wat betreft die motivatie; schrijf wat je aan ons kwijt wil, niet wat je denkt dat we willen horen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:22

Iris82 schreef:
Wij zouden het fijn vinden als deze mensen weer een nieuwe sollicitatie zouden willen sturen.
Dit omdat het al enige tijd geleden is dat deze mensen hun interesse hebben laten blijken en er natuurlijk in een jaar veel kan gebeuren. :)

En weer de moeite nemen om vervolgens met een vage reden afgescheept te worden?

Ik had ooit het nobele voornemen eens iets 'terug te doen' voor bokt omdat ik al zoveel jaren rondbok hierzo.
Tijd terug al eens gereageerd op vacature voor een mod maar toen kreeg ik ook een niet erg duidelijke reden, dus heb me de laatste keer ook aangemeld als potentieel lid van de bezwaarscommissie aangezien de eisen precies overeen komen, best wat moeite gedaan om wat zinnigs op papier te krijgen, dat is nog niet zo makkelijk als het lijkt.
Wordt ik vervolgens afgescheept omdat ik in het laatste jaar een OW heb gehad en dat mag dan weer niet. Daar zakte mijn broek echt van af, er wordt specifiek gevraagd naar mensen met een duidelijke eigen mening die je ook kunt onderbouwen en als je die dan hebt krijg je op je flikker....?

Ik begin er niet weer aan, het is niet iets waar ik 'op zit te wachten' om het zo te zeggen, het ging me puur om het goede gebaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:29

Als teamlid heb je een bepaalde voorbeeldfunctie. Zoals gezegd is het van belang dat iemand goed een eigen mening kan onderbouwen, maar het is ook zeker van belang dat diegene daarbij de boktregels in acht kan nemen.

Mensen kunnen veranderen, mensen kunnen groeien en dat is dan ook de reden dat we nu de mensen die eerder hebben gesolliciteerd vragen dit opnieuw te doen.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat het van belang is dat je graag onderdeel wil uitmaken van het team. Als het alleen een kwestie is van 'iets terug willen doen' weet ik niet of dat voldoende motivatie zou zijn. We hebben een belangrijke en behoorlijk specifieke taak en dat moet je wel echt liggen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:31

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en gezien mijn komende drukke schoolperiode, is het voor mij niet verstandig mij aan te melden.
Ik denk niet dat ik voldoende tijd kan opbrengen naast mijn studie om een waardig lid van de bezwaarscommissie.
succes met de zoektocht!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:33

tot wanneer kan je reageren aangezien ik zo weer naar me werk moet en morgen avond pas kan reageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:34

Dank je voor je interesse Sani :)
Ik heb nog de neiging je te wijzen op je eigen onderschrift, maar zo te horen neem je de beslissing heel bewust.

Arabcarla; zolang het topic open is kan je nog reageren. Ik ga er niet van uit dat dat voor morgenavond gebeurt :)

anneliesdj

Ja zo'n reactie had ik wel verwacht.
Wat heeft het krijgen van een OW ooit, ermee te maken dat je de boktregels niet goed in acht zou kunnen nemen? Óf je wilt iemand met een mening en die dat kan uitdragen, óf je wilt heiligen.
Je kunt niet om een duidelijke mening vragen en iemand er daarna op afstraffen.

Voor wat betreft je laatste opmerking; lees mijn sollicitatie van destijds maar, daar heb ik toen moeite in gestoken, ga dat nu niet weer uitleggen. Sorry :o
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 02-03-11 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Als we een einddatum in gedachten hebben zullen we deze zeker in dit topic plaatsen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:38

Mijn persoonlijke mening is dat een mening uitdragen ook binnen het kader van de boktregels kan. Maar ik denk dat deze discussie in dit topic niet geheel op zijn plek is. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:41

Ik heb een mailtje gestuurd :D Ben benieuwd!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 16:58

@anneliesdj mocht je nog behoefte hebben aan een uitleg over onze beslissing dan wil ik die heel graag via PM geven :j Natuurlijk is het heel vervelend als je wordt afgewezen, zeker als je een hoop tijd erin hebt gestoken. Een OW is niet de reden om geen lid te kunnen worden van het Boktteam, het kan echter wel een reden zijn waarom je het in de uiteindelijke selectie dan net niet wordt. Ik weet nog van de vorige rondes dat we ontzettend veel reacties hadden gekregen en dat we soms wel 20 mensen moesten afwijzen. Als je uit zoveel mensen moet kiezen en je houdt een groepje over van gelijksoortige kandidaten dan gaan OW's uit het verleden wel meespelen. Maar dat is begrijpelijk denk ik. Wat dus absoluut niet zo is, is dat iemand met een OW per definitie geen teamlid kan worden.

Afhankelijk van hoeveel tijd er tussen de sollicitatierondes zit maken wij gebruik van eerder ingezonden sollicitaties of starten we een nieuwe ronde op. Deze keer hebben we voor dit laatste gekozen. Natuurlijk mag je dezelfde sollicitatie nogmaals insturen :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:34

*\o/* Ik zag dat er eindelijk weer gepost werd in dit topic.. *\o/*
Maar helaas niet veel nieuws :')

Ik wacht geduldig af ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:15

ik dacht, even kijken of er al wat meer bekend was!

Vond het heel moeilijk om een goede motivatie te vinden, maar ik vind wel dat het tijd wordt om na jaren te kunnen genieten van bokt ook wat terug te kunnen doen en het lijkt me echt een mooie functie :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:41

Nuage schreef:
@anneliesdj mocht je nog behoefte hebben aan een uitleg over onze beslissing dan wil ik die heel graag via PM geven :j Natuurlijk is het heel vervelend als je wordt afgewezen, zeker als je een hoop tijd erin hebt gestoken. Een OW is niet de reden om geen lid te kunnen worden van het Boktteam, het kan echter wel een reden zijn waarom je het in de uiteindelijke selectie dan net niet wordt. Ik weet nog van de vorige rondes dat we ontzettend veel reacties hadden gekregen en dat we soms wel 20 mensen moesten afwijzen. Als je uit zoveel mensen moet kiezen en je houdt een groepje over van gelijksoortige kandidaten dan gaan OW's uit het verleden wel meespelen. Maar dat is begrijpelijk denk ik. Wat dus absoluut niet zo is, is dat iemand met een OW per definitie geen teamlid kan worden.

-O-
Dat is mij destijds wel zo gezegd, ik voldeed helemaal en het was errug jammer maar helaas had ik nog een OW gehad in het laatste jaar. >;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 02:07

Als een OW te recent is dan kan dat een reden zijn voor afwijzing :j Maar zodra zoiets alweer langer dan een jaar geleden is dan wordt daar heel anders naar gekeken. Iedereen maakt weleens een foutje en daar hoef je niet eeuwig voor gestraft te worden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 04:23

Ah, dit lijkt me eigenlijk best leuk..
Ga er eens goed over nadenken, kijken of ik wat op papier kan krijgen en wellicht dat ik het zelfs opstuur :o

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 07:54

Nuage schreef:
Als een OW te recent is dan kan dat een reden zijn voor afwijzing :j Maar zodra zoiets alweer langer dan een jaar geleden is dan wordt daar heel anders naar gekeken. Iedereen maakt weleens een foutje en daar hoef je niet eeuwig voor gestraft te worden.

Toch raar. Jullie moeten bemiddelen tussen het modteam mensen die een OW krijgen. Als het goed is, krijg je een OW omdat je je niet aan de bokktregels hebt gehouden. Jullie moeten vervolgens misschien degene verdedigen die de regels heeft overtreden, maar iemand die dat zelf al eens heeft gedaan, kan dus niet in het team. Apart.....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:44

@ Diablo: Ik denk dat je nu alleen leest wat je wilt lezen en niet helemaal goed interpreteert wat Nuage bedoeld.

Het is absoluut niet zo dat iemand om die reden niet in het team kan. Waar het om draait, is dat je een schifting van geschikte kandidaten moet maken. Op een bepaald moment hou je misschien 7 geschikte mensen over. Als je maar 3 mensen nodig hebt, moet je ergens op gaan afstrepen en dan wordt er idd gekeken naar de geschiktheid door o.a. de 'voorbeeldfunctie' en dan kan het verleden dus wel meespelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:37

Jibbel schreef:
@ Diablo: Ik denk dat je nu alleen leest wat je wilt lezen en niet helemaal goed interpreteert wat Nuage bedoeld.

Het is absoluut niet zo dat iemand om die reden niet in het team kan. Waar het om draait, is dat je een schifting van geschikte kandidaten moet maken. Op een bepaald moment hou je misschien 7 geschikte mensen over. Als je maar 3 mensen nodig hebt, moet je ergens op gaan afstrepen en dan wordt er idd gekeken naar de geschiktheid door o.a. de 'voorbeeldfunctie' en dan kan het verleden dus wel meespelen.

Ik lees precies wat er staat. Je kunt worden afgewezen op iets, wat je in jullie 'werk' zou moeten verdedigen.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:43

Geloof dat ik gewoon weer een gok ga wagen.
Heb al eens eerder gesloliciteerd maar wordt er volgens mij altijd niet gekozen door de geschreven motivatie. Hopelijk zit ik er nu wel bij

Ik kan het alleen pas vannavond versturen.

Groetjes yvette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:48

Ik denk dat het een misvatting is dat we mensen die een Officiële Waarschuwing hebben gekregen moeten verdedigen. Wat wij doen is nagaan of de OW terecht gegeven is en of daarbij door het moderatorteam geen fouten zijn gemaakt. Regel overtreden is regel overtreden en daar ben je als gebruiker natuurlijk zelf bij.

Maar zoals gezegd, mensen kunnen veranderen, heel af en toe worden regels zelfs aangepast.

Iemand die twee jaar geleden een OW heeft gehad voor het negeren van een moderatoraanwijzing of het niet in acht nemen van EA-regels wordt niet automatisch afgewezen. Elke gebruiker wordt gewoon goed bekeken en daarbij moet een schifting gemaakt worden. Wij hebben daarbij als voordeel ten opzichte van een andere werkgever dat we vaak de gebruiker al een beetje 'kennen' en we door alle aspecten in acht te nemen een vrij compleet beeld kunnen vormen van een gebruiker.

Daarbij zijn we binnen de bezwaarcommissie ook allemaal individuen. We kijken allemaal op onze eigen persoonlijke manier naar de aanmeldingen, letten allemaal op dat wat wij belangrijk vinden. Hierdoor worden alle aspecten van de sollicitant belicht en staan we er ook allemaal achter als iemand uiteindelijk aan het team wordt toegevoegd.

De bezwaarcommissie is een vrij klein team waarbij onderling respect erg belangrijk is. We zijn het niet altijd eens maar luisteren wel goed naar wat een ander te zeggen heeft en ik hoop persoonlijk dat nieuwe teamleden ook op dezelfde manier kunnen communiceren.

@ Fenja, we zien hem wel verschijnen :)

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:59

Diablo schreef:
Ik lees precies wat er staat. Je kunt worden afgewezen op iets, wat je in jullie 'werk' zou moeten verdedigen.

Er hoeft niemand verdedigd te worden. Je moet het niet zien als een groep advocaten die een betoog gaan houden tegen het modteam. Het is puur kijken en controleren of alles klopt en of de maatregel proportioneel is.

Intern zijn daar soms heftige discussies over, het is dus van belang dat je goed je mening kan verantwoorden zonder over de schreef te gaan, een slechte sfeer in het team te creeeren en je snel persoonlijk aangevallen te voelen.

Een ow voor het te snel weer opnieuw plaatsen van een dan ea topic zal je niet op afgerekend worden. Wanneer er echter 2 geschikte kandidaten overblijven en één heeft zich ze op de kast laten jagen dat ze te ver ging (en in vrijwel alle gevallen is daar een waarschuwing aan vooraf gegaan) dan is het niet meer dan logisch dat er, met als uitgangspunt goede communicatieve vaardigheden, wordt gekozen voor degene die zijn standpunten duidelijk kan maken zonder daarbij te ver te gaan?