Schaduwaccounts :?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:03

Chaos schreef:
ik kon telkens er niks tegeninbrengen omdat mij niks gevraagd werd.

Heb je wel bezwaar gemaakt toen?

Chaos

Re: Schaduwaccounts :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:05

Ja, maar dan krijg ik van alle MODs exact hetzelfde antwoord:
Er is gebleken dat dit een SA is, vandaar de ban.

Meer als dat kreeg ik niet als antwoord. Terwijl mijn moeder ook nog gemaild had.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:08

Bezwaar maken doe je niet bij de Mods, maar bij de Bezwaarcommissie, Chaos. :)

Ik denk dat het ook vaak onkunde is inderdaad. Wachtwoord vergeten, ach.. even een nieuw account aanmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:08

Strange, hier had ik het laatst met Storm nog ergens over in een topic, waarin ze aangaf dat als er iemand vanuit hetzelfde huis bokt, je dat gewoon even aan kunt geven en dan is het OK.
Mijn partner (Dick) heeft ook al jaren een boktaccount (volgens mij ooit eens aangemaakt om 'mijn' huiskamer te laten weten dat m'n knollebeest me het ziekenhuis in geholpen had :=) en daar hebben we nooit gezeur om gehad hoor. Nou weet ik niet of hij uberhaupt nog wel eens inlogt, maar toch. Er staan dus 2 accounts op ons 'huis' zeg maar.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:09

Ik bok nu ook vanuit school en er zullen vast nog wel meer bokkers bij mij op school zijn :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:10

Sonja, er wordt niet alleen gekeken naar hetzelfde IP-adres maar ook naar gedrag.
Als er opvallende overeenkomsten inzitten bij accounts op eenzelfde IP-adres, valt dat op.

Mijn vriend heeft ook een boktaccount en we bokken dus ook regelmatig vanaf hetzelfde IP-adres. Nooit problemen/commentaar op gehad.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 21-02-11 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:11

*grinnik* dan zal het daarom bij ons wel goed gaan; Dick is namelijk wél altijd aardig :))

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:11

Vraag me ook af hoe dat zit wat op blz 1 wordt aangekaart. Er is 1 bokker waarvan het me een tijdje geleden opviel dat ze een nieuw account heeft. Dacht eerst dat haar naam veranderd is maar haar oude account is nog actief. Dat is toch helemaal vreemd?

2 mensen op 1 adres moet geen probleem zijn maar dan moet je wel eerst even het bij de modjes aangeven lijkt mij.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:12

Roosch schreef:
Bezwaar maken doe je niet bij de Mods, maar bij de Bezwaarcommissie, Chaos. :)

Ik denk dat het ook vaak onkunde is inderdaad. Wachtwoord vergeten, ach.. even een nieuw account aanmaken.

Dat maakt geen reet uit, ik kreeg van iedereen hetzelfde antwoord. Heb toen wel 6 mensen gemaild.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:13

Roosch schreef:
Sonja, er wordt niet alleen gekeken naar hetzelfde IP-adres maar ook naar typegedrag.
Interpunctie, spelling.. als daar opvallende overeenkomsten inzitten bij accounts op eenzelfde IP-adres, valt dat op.

Mijn vriend heeft ook een boktaccount en we bokken dus ook regelmatig vanaf hetzelfde IP-adres. Nooit problemen/commentaar op gehad.

Dan heb je mooi geluk, want mijn moeder, ik en vriend die allemaal keurig netjes ABN typen en uit wiens posts niks raars aan af te lezen valt worden dus wel geband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:14

:j zo hoort het idd en wij hebben dat nooit gedaan, maar Storm kent ons nog uit een gezamenlijk stalverleden en in het verleden kende ik wel meer mods irl geloof ik, dus die hebben Dick ook vast wel eens gezien of in ieder geval horen noemen.

Maar goed, nu weten we nog niet waar die enorme aantallen vandaan komen :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:15

Chaos schreef:
Dat maakt geen reet uit, ik kreeg van iedereen hetzelfde antwoord. Heb toen wel 6 mensen gemaild.

Ik heb even gekeken, maar volgens mij heb jij toen geen bezwaar gemaakt bij de bezwaarcommissie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:16

Sjieke eend trouwens Iris :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:16

Chaos, je hebt mijn post niet goed gelezen geloof ik.
Als er opvallende overeenkomsten met accounts van hetzelfde ip-adres zijn, is het mogelijk dat het een SA is.
Maar dit is een individuele kwestie, ik zou het alsnog bij de Bezwaarcommissie neerleggen als ik jou was.

Vergeet trouwens de rel-SA's niet, die zijn er ook veel.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:17

Nee, ik heb ook geen officiele bezwaren gemaakt, ik kon nergens bij of op komen. Dat is het leuke van die ban, je kunt geen reet meer. Ik heb wel mails gestuurd naar leden bezwaarscommissie en de Mods die mij geband hadden of over het onderwerp gingen. Als ik ga zoeken in mijn mail vind ik ze waarschijnlijk nog wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:18

Voor zover ik weet is het toch gewoon mailen naar naam@bokt.nl ?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:19

Nou dat vroeg ik mij dus pas ook af. Als iemand een account aanmaakt op mijn PC dan krijg ik te horen dat ik een SA aangemaakt heb? Want mijn vriend vindt het af en toe wel leuk om dingetjes op te zoeken of een keer een topic te openen. Als ik mijn account geef heb ik een probleem maar als hij er 1 bij mij thuis aanmaakt dus ook?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:20

Geen idee, ik kon het niet nazoeken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:21

jouke_h schreef:
Nou dat vroeg ik mij dus pas ook af. Als iemand een account aanmaakt op mijn PC dan krijg ik te horen dat ik een SA aangemaakt heb? Want mijn vriend vindt het af en toe wel leuk om dingetjes op te zoeken of een keer een topic te openen. Als ik mijn account geef heb ik een probleem maar als hij er 1 bij mij thuis aanmaakt dus ook?

Nee hoor, het is toegestaan om meerdere accounts op 1 IP-adres te hebben, zolang het maar accounts zijn van verschillende personen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:22

Roosch schreef:
jouke_h schreef:

Nee hoor, het is toegestaan om meerdere accounts op 1 IP-adres te hebben, zolang het maar accounts zijn van verschillende personen.

En als het om dezelfde persoon gaat :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:23

Dan is het dus een schaduwaccount, en daar gaat dit topic over. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:25

En ik snap ook nog steeds niet waarom je dat zou WILLEN....

Ik kan nu wel een account gaan openen met username fjordjuhlovertjuhhh om ergens tegenaan te schoppen, maar A Bart ziet toch dat ik het ben en B als ik ergens tegenaan schop dan WIL ik ook dat mensen weten dat IK tegen ze aanschop...

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:25

Roosch schreef:
Dan is het dus een schaduwaccount, en daar gaat dit topic over. :')

Nou, dat bedoelde ik met mijn vraag :')

Dus met andere woorden is dit NIET toegestaan :')

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:27

Sonja schreef:
En ik snap ook nog steeds niet waarom je dat zou WILLEN....

Ik kan nu wel een account gaan openen met username fjordjuhlovertjuhhh om ergens tegenaan te schoppen, maar A Bart ziet toch dat ik het ben en B als ik ergens tegenaan schop dan WIL ik ook dat mensen weten dat IK tegen ze aanschop...

Blijkbaar zijn sommige mensen dan toch zo "geniepig" om het wel op die manier te doen.

Haar eerste accountnaam is veranderd en daarna onder dezelfde eerste naam weer aangemeld en toch beide gebruiken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:30

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wanneer een 'extra' account nu ook daadwerkelijk onder een schaduwaccount valt. Dus dan is mijn vraag: waar kijken de mods naar, om tot een besluit (ban) te komen?

Citaat:
Als er opvallende overeenkomsten met accounts van hetzelfde ip-adres zijn, is het mogelijk dat het een SA is.

Dat is mogelijk. Maar stel nou dat (bijvoorbeeld) mijn zusje een account heeft op bokt, en zij heeft overeenkomstig typgedrag. Rekent bokt dit dan als schaduwaccount?