Onbegrijpelijke reacties van mensen ( oa bokkers )

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:32

Ik ben het volledig met je eens. Ik heb de topics gelezen, die jij beschreef in je voorbeelden. Ik snap best dat je aan je paard denkt en als je een ontzettend goede band met je paard hebt, heb je er bijna alles voor over. Maar familie enzovoorts, gaat altijd voor, ook al heb je nog zo'n goede band met je paard. En ze kunnen best ergens anders gelukkig worden en dat is niet direkt egoistisch van de oude eigenaar.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:35

Roxxiejj schreef:
Ik kan alleen maar zeggen:
Amen!
Vooral voorbeeld 2, 1 zegt iets over 'oeh reltopic' en heel bokt knalt eroverheen. Walgelijk...
Ben het helemaal met je eens..

En daarbij denk ik ook wel eens dat bokkers elkaar na gaan praten en de mensen met een echte mening zich op de vlakte houden (dat doe ik zelf namelijk ook), om te verkomen dat er gerelt wordt...
Meningen respecteren kan in sommige topics gewoon NIET... Maar ja, welkom op bokt...

Amen. :)

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:36

Er zijn hier nogal wat mensen die vinden dat je jezelf helemaal weg moet cijferen voor je paarden.
Ik vind dat niet, als ik mijzelf tekort zou moeten doen zouden de paarden snel mogen gaan. Voor mij komen mensen nog altijd op de eerste plaats.

Mijn paarden zijn super verzorgd, ik heb stallen, weilanden, wasplaats met solarium, noem het maar op, maar toch blijven het dieren. Ik zie ze graag, maar ik zal ze nooit voor mijzelf of mijn medemensen plaatsen. En eerlijk gezegd, als een paar penny's op bokt mij daarvoor willen veroordelen, laat mij dat ijs- en ijskoud.

Dus een goede raad : trek het je niet aan wat hier geschreven wordt, en bedenk er ook bij dat de gemiddelde leeftijd van dat soort posters rond de 13-14 jaar ligt. Mensen die wat langer in het leven staan denken er meestal toch wat anders over.

Mijn deelneming met het overlijden van je vader. Een ouder verliezen laat een grote leegte achter, je kijk op het leven zal zeker veranderd zijn. Veel sterkte met je verlies...

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:40

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je vader....

Je hebt gelijk, dacht altijd dat ik de enige hierin was , dat ik me soms verbaasde om de antwoorden en kritiek die altijd gegeven wordt op iets wat er niet toe deed...

Mijn dochter kreeg vorig jaar een paard, een tinker, kind is en was dolgelukkig, wij als ouders staan er volledig achter en helpen en steunen haar waar nodig...dus apetrots en dolgelukkig zet ik hier fotoos op van onze dondersteen.......

de reacties vielen me erg tegen, oke het is geen kwpn, draver of wat dan ook, het is een witte knol met hier en daar een zwarte plek, hij heeft geen kampioens-ouders, ....staat niet op een stal met naam, maar op het mooiste plekje op de Veluwe, waar een paard nog paard kan zijn...

Ik miste dus een gevoel van...jeee meid wat leuk voor je een eigen paard...
Mijn dochter heeft dislexie, ze heeft een keer wat fotoos van haar zelf in zigeuner kleren met dr tinker
op bokt gezet, kind werd afgebrand op haar titeltekst...en er werd bijna niet op de fotoos zelf gereageerd...

Zie ik dus ook bij anderen, mensen zijn blij met hun knol of wat dan ook, en worden aangesproken met...goh je zadel, neusriem, beugels, zijn niet goed/mooi of oud...

Ik denk dat dat altijd blijft, vooral op een forum, dat iedereen ongezouten achter zn veilige beeldschermpje
een aan en/of opmerking kan maken...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:45

Ik ben mijn vader een half jaar geleden onverwachts verloren en herken het relativeren dat je doet. "Mensen, waar z**ken jullie toch over..."
Maar wat ik ook herken is het dreigen door te slaan in cynisme. Want b.v. het 4e voorbeeld is lomp maar goed bedoelt. Natuurlijk zou je graag je paard in willen ruilen voor je vader, maar het is wel fijn om bij dit onnoemelijke verdriet die troost te hebben. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

En verder pas ik de struisvogeltactiek (of zoals mijn collega het noemt de tunnelvisietactiek) toe. Ik negeer dingen. Klik topics weg als ik er te cynisch van wordt. Ik wil n.l. niet te cynisch door het leven gaan. Ondanks het enorme gemis van mijn vader heb ik n.l. nog genoeg fijne dingen om voor te leven.

In ieder geval nog gecondoleerd en heel veel sterkte bij het geven van een plaatsje van dit enorme gemis.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 13:47

Citaat:
Ik ben mijn vader een half jaar geleden onverwachts verloren en herken het relativeren dat je doet. "Mensen, waar z**ken jullie toch over..."
Maar wat ik ook herken is het dreigen door te slaan in cynisme. Want b.v. het 4e voorbeeld is lomp maar goed bedoelt. Natuurlijk zou je graag je paard in willen ruilen voor je vader, maar het is wel fijn om bij dit onnoemelijke verdriet die troost te hebben. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

En verder pas ik de struisvogeltactiek (of zoals mijn collega het noemt de tunnelvisietactiek) toe. Ik negeer dingen. Klik topics weg als ik er te cynisch van wordt. Ik wil n.l. niet te cynisch door het leven gaan. Ondanks het enorme gemis van mijn vader heb ik n.l. nog genoeg fijne dingen om voor te leven.

In ieder geval nog gecondoleerd en heel veel sterkte bij het geven van een plaatsje van dit enorme gemis.

Ik ben me heel bewust van het feit dat iedereen het in mijn geval goed bedoeld. En waarschijnlijk met lood in zijn schoenen op ons afstapt. Maar soms komt het zo lomp over, en heb ik gewoon liever dat mensen hun mond houden dan zoiets onhandigs zeggen. En ben ook op dit moment licht ontvlambaar. En jij ook aan gaf je perspectief verandert totaal. Wat ik vorige week nog belangrijk vond of me druk over maakte heeft nu de titel * onzinnig gezeik*. Zo van pff dat ik me daar druk over kon maken zeg..
Laatst bijgewerkt door vencedor op 19-02-11 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:49

Helemaal mee eens. Er is hier soms zo weinig respect voor andermans mening. Kijk, ieder zijn eigen mening, maar denk een beetje na hoe je hem uit. Bedenk dat geschreven vaak veel harder over komt als een mondelinge discussie. Iemand vanachter je computer afbranden is zo makkelijk.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:02

Allereerst heel veel sterkte gewenst.. weet helaas heel goed hoe het is om een ouder kwijt te raken.

Snap absoluut je punt verder, maar kan mij dan weer niet in al het onderstaande vinden.
Vb1: met je eens
Vb2: niet mee eens.. waarom als afscheid op de weg in galop.. is alleen maar slecht voor de pony.
VB3: Ook absoluut met je eens
VB4: mee eens, maar ik denk dat ze bedoelen: dan heb je afleiding en een plekje waar je je terug kunt trekken.
Heb zelf om die reden een paard gekocht toen mijn moeder het niet lang meer zou maken (wilde al langer een paard, maar dit gaf mij een extra zetje om het sneller te doen). Maand nadat moeder er niet meer was werd paard afgekeurd en hoorde ik dat ie binnen paar jr echt moest inslapen..
Hoewel het paard mijn moeder niet kon vervangen.. nog niet voor een halve procent.. gaf het mij wel wat steun. (helaas v korte duur...).

Denk dat vb4 dus wel lief bedoeld was. Vergeet niet dat veel mensen niet weten wat ze moeten doen of zeggen... ze hebben geen idee..

Heel veel sterkte verder!!!

randie schreef:
Ik ben een tijdje niet op bokt geweest door een hele ingrijpende gebeurtenis in mijn leven.
Volledig onverwachts ben ik mijn vader verloren. Nu kom ik weer op bokt en kijk misschien
wat anders tegen dingen aan. Maar ik vind dat hier heel veel personen zijn die in mijn ogen
echt onbegrijpelijk reageren.

voorbeeld 1: Meisje heeft een paard wat alleen nog maar slechter gaat worden. Heeft hem
4 mooie jaren gegeven in een paardenpensioen, heeft alles gedaan voor hem wat ze kon.
Alleen is van 2 inkomens naar 1 gegaan. En kan het niet meer betalen, meer werken is geen
optie. De reacties die hierop kwamen waren echt in mijn ogen ongelooflijk. Het kwam er op
neer dat het meisje / vrouw maar op een houtje moest gaan bijten om het dier te houden,
en dat inslapen / afmaken geen optie was. HOEZO moet ze haar eigen gezondheid in gevaar
brengen...? Ze heeft al alles gedaan wat ze kon, het dier gaat alleen nog maar aftakelen.
HOE kun je nou zeggen dat deze vrouw egoistisch is?

voorbeeld 2: Meisje heeft haar pony verkocht. Heeft afscheids foto's laten maken om een
goede herinnering te hebben aan het dier. Op een foto gallopeerd ze op de weg, arme kind
wordt finaal de grond in gestampt..Jongens wat een medeleven.

voorbeeld 3: Vrouw heeft een kind, en al een aantal jaar een hond. Hond hapt zonder aanleiding
naar het kindje. Vrouw vertrouwd hond niet, heeft informatie ingewonnen en heeft de moeilijke
beslissing gemaakt hem weg te doen naar een plek zonder kleine kinderen. Ook daar worden
flink ongezoute meningen gegeven. Waar het eigenlijk op neer komt dat de hond voor zou moeten
gaan want die was er eerder, dat de vrouw maar een 1000poot zou moeten zijn en hier dier fulltime
in de gaten moet houden. HOEZO waarom kan dat beest niet ergens anders heel gelukkig worden?
Die vrouw zal nooit met een gerust hart in haar eigen huis kunnen lopen en er zal ongetwijfeld veel
spanning komen door de hond. In mijn ogen is de hond wegdoen al moeilijk genoeg...Dan geef je toch
niet zulke beschuldigende reacties?

voorbeeld 4: Ik kom sinds het voorval hier thuis weer op stal en we krijgen als een van de eerste dingen
te horen: Gelukkig heb je je paard nog. Nou sorry maar ik had liever gehad dat mijn paard dood neergeklapt
was dan mijn vader. Hoe hard dat ook mag zijn. Zulke reacties geef je toch niet?

Ik durf toch wel te beweren dat mijn goudvis meer inlevings vermogen heeft dan menig mens hier op bokt
of in onze omgeving..

Hoe denken jullie daar over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:06

randie schreef:
Ik heb inderdaad andere dingen aan mijn hoofd maar ga ook nadenken over dingen. En een van die dingen is dit
dus, waarom kwets je iemand die het waarschijnlijk al moeilijk genoeg heeft. Waarom steun je diegene niet ipv
helemaal af te breken? Nogmaals je mening kun je natuurlijk geven, maar doe dit dan fatsoenlijk.

En ik weet dat nr 4 niet rot bedoeld is, maar het komt wel ontzettend rot uit iemands strot. En heeft er natuurlijk
ook mee te maken wie diegene was die het zei.

Het antwoord hierop is (of kan zijn) dat het voor de een een reele gebeurtenis is uit het echte leven en voor de ander slechts een verzetje op het internet. Mensen nemen hun (sociale) verantwoordelijkheid helemaal niet en denken alleen maar van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Ze zien hun kans schoon om eindelijk eens ergens een punt van te maken en doen dat dus ook zonder verder na te denken (of zijn sociaal zo zwak dat ze het niet eens kunnen bedenken). Het is niet zozeer ontstaan met internet, het werd daarvoor vaak via-via gespeeld en tegenwoordig gebeurt allebei.

Wat situatie 4 betreft kun je altijd aan diegene vragen of dit de manier is waarop jullie voortaan met elkaar om moeten gaan. Zo heb ik dat onlangs ook gedaan en die boodschap kwam luid en duidelijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:23

Allereerst sterkte met het verlies van je vader. Als je een dierbaar persoon verliest wordt je met beide benen teruggesmeten op aarde, en lijken bepaalde zaken een stuk minder onbelangrijk en vind ik het ook niet opvallend dat jij je hier aan 'stoort'....Je heb idd een punt. Zelf denk ik dat de mensen die zo reageren zelf erg weinig om handen hebben of een bepaalde frustratie die ze op deze manier af reageren, beste stuurlui staan aan wal, altijd.
Ik haak bij dat soort topics heel snel af, schaam mij dan echt voor mn medemens, en laat het voor wat het is en kan alleen maar medelijden hebben met het TS.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:32

Ja erg he.... Of tegen mensen die in een depressie zitten ''Geef jezelf eens een schop onder je kont!!!''.

Ongelovelijk vind ik dat. :n

VillaNeusjes

Re: Onbegrijpelijke reacties van mensen ( oa bokkers )

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:38

Tsja, ik ben het eens met TS.
Ik denk dat vooral de anonimiteit en het feit dat iemand achter zn computer zit het inlevingsvermogen een beetje beperkt. Het is makklijk iemand af te kraken als je zelf niet in die situatie zit. gezeten hebt, of gewoonweg niet bekend bent met het fenomeen. Meningen verschillen en die worden er op internet 3 x zo hard uitgeklapt dan in het echte leven.

Ik reageer niet in zulke topics en hoop alleen dat de TS van zo'n topic het zichzelf niet te erg aantrekt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:42

Sterkte met het verlies van je vader...

Denk dat veel mensen ook een soort van politiek correct moeten en zullen reageren. Paard heeft een kuchje? METEEN de da bellen!!!! Idd zoals met de cavia; waarom zit je niet al bij de da op schoot met dat beessie? Vind dat af en toe echt onzin... da kost ook geld en vaak genoeg is het uiteindelijk niet eens nodig om de goede man te laten komen (ben ook enorm blij met t telefonisch spreekuur van mn da, ideaal!)
Ook zo met de hond; het is ''politiek'' niet verantwoord om een beessie weg te doen, dus zorg je maar dat je ogen in je achterhoofd hebt. Maar als ze zelf in die situatie zouden zitten zouden ze er ook voor kiezen om een ander huisje te zoeken.

Van de pony snap ik t wel een beetje, galopperen over de weg is niet bepaald goed voor t paardje. Maar dan kunnen mensen er toch voor kiezen om een beetje genuanceerder te reageren. Gedane zaken nemen geen keer, dus t is idd niet nodig om zo'n meisje de grond in te trappen terwijl ze het toch al niet makkelijk heeft.
Maar ja, dat ik (en velen met mij natuurlijk) nou handig ben met taal wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat is. Sommige mensen zijn gewoon puur lomp of weten niet hoe ze iets het beste kunnen verwoorden. Doe je niks aan. Heb zelf een keer foto's gemaakt van mijn net 1 jaar oude poown in een compleet mentuig, speciaal voor hier op bokt :D Mn ukkie boeide t toch niks en ik weet zelf donders goed tot hoe ver ik kan gaan met hem, dus ik ben wel bereid om voor de gein is te kijken wat hij van zo'n tuig maakt.... En om de moraalridders hier op bokt ff lekker te stangen want oh oh oh wat is dat levensgevaarlijk hoor! Pony is er niks slechter van geworden, die drie-en-een-halve minuut in t tuig, maar ik heb een hoop lol gehad om de reacties hier hihi :+ Och, das bokt. Lekker laten waaien, die mensen die zo nodig moeilijk willen doen.
Heb aan de andere kant toch ook al een hoop gehad aan dit forum, dus dan neem ik die rare reacties soms maar gewoon voor lief.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:39

amsterdam_30 schreef:
Vb2: niet mee eens.. waarom als afscheid op de weg in galop.. is alleen maar slecht voor de pony.

En dit is dus zoiets... Dat is toch niet jou probleem? Je kan een keer advies geven van goh, misschien is het niet helemaal handig wat je doet, maar goed, de pony in kwestie gaat weg, dus advies heeft dan ook niet zoveel meerwaarde.

Een ieder moet zelf weten wat ie met zijn paard doet, al hakken ze m in stukjes en gooien ze m op de BBQ.... HUN paard. En dat verliezen mensen nog weleens uit het oog denk ik. De betweterigheid op bokt kan heel storend zijn. Je kan iemand je mening geven, je kan iemand advies geven, maar vervolgens is het nog altijd de keuze van die persoon wat ze ermee doen.

TS: Sterkte met het verlies van je vader.
Ik denk niet dat dit een oorzaak is dat dergelijke topics je opvallen overigens. Zulke topics vallen je op, als je zelf simpelweg niet zo in elkaar steekt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 15:51

Ja erg he.... Of tegen mensen die in een depressie zitten ''Geef jezelf eens een schop onder je kont!!!''.

Ongelovelijk vind ik dat.

(ben mobiel online en kan even niet quoten.)

maar idd dan denk ik appelflap doe gewoon iets met je leven! zelfde als zelfmoord daar kan ik nu helemaal link om worden.. Je KRIJGT een leven en flikker je dan even weg omdat het je niet mee zit?!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:56

Denk dat dat bij die mensen toch iets gecompliceerder ligt...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:56

Maar je geeft nu ook een hele sterke eigen mening over zelfmoord, die ook niet gewaardeerd wordt door het ene deel van bokt en waarschijnlijk heb je zelf niet in die situatie gezeten.

Zelfde princiepe als met de hond en de baby imo.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:58

randie schreef:
''Ja erg he.... Of tegen mensen die in een depressie zitten ''Geef jezelf eens een schop onder je kont!!!''.

Ongelovelijk vind ik dat.''

(ben mobiel online en kan even niet quoten.)

maar idd dan denk ik appelflap doe gewoon iets met je leven! zelfde als zelfmoord daar kan ik nu helemaal link om worden.. Je KRIJGT een leven en flikker je dan even weg omdat het je niet mee zit?!

Nja jij bent dus zo iemand die ik bedoel, sorry maar ik vind niet dat jij het recht hebt om zo over iemand te oordelen. Misschien eerst eens naar jezelf kijken voordat je zegt dat anderen geen inlevingsvermogen hebben. The crow who calls the raven black. ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:59

TO, het begint hier op het Viva-forum te lijken. Daar gaat het er ook hard aan toe regelmatig!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 16:01

dat zal zeker zo zijn dat iemand niet zomaar het leven uitstapt. geloof ik ook meteen, maar mijn hersens en gevoel werken momenteel apart van elkaar ipv samen. kun je voorstellen hoe het voelt als iemand vrijwillig het leven uitstapt. terwijl mijn vader ongewild het leven uitgerukt wordt

ben wel heel blij dat er toch zoveel bokkers zijn die mijn punt begrijpen! ook al is niet iedereen met me eens, er wordt fatsoenlïjk gereageerd. en je hoeft het natuurlijk er ook niet mee eens te zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:23

Maar ook al stapt iemand uit het leven, en is jou mening dat je dat de weg van de minste weerstand vind, moet daar normaal over gediscusieerd kunnen worden. Alleen dat kan niet somehow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:26

Ik vind idd dat je niet over zelfmoord kan oordelen op die manier maar ik begrijp wel dat je het onbegrijpelijk vind dat de een zijn leven zomaar 'weggooit' en niet lijkt te vechten en je zelf iemand heb verloren die wél enorm heeft gevochten en toch heeft verloren.....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 16:30

gevochten nog niet eens,heeft hij kans niet voor gehad. hartstilstand..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:33

Chiqa schreef:
Ik vind idd dat je niet over zelfmoord kan oordelen op die manier maar ik begrijp wel dat je het onbegrijpelijk vind dat de een zijn leven zomaar 'weggooit' en niet lijkt te vechten en je zelf iemand heb verloren die wél enorm heeft gevochten en toch heeft verloren.....

Dat is inderdaad begrijpelijk, maar dat betekent niet dat het uitgesproken moet worden.

Iemand met een depressie vertellen dat diegene zijn leven weggooit heeft geen zin, als dat de remedie zou zijn dan zou niemand nog depressief zijn. Over dingen waar je geen verstand van hebt is het soms beter om je mond te houden, zelfde geldt voor zelfmoord. Iedereen heeft recht op een mening, maar zulke kortzichtige visies voegen meestal niets toe en maken het alleen maar vervelend voor mensen die daadwerkelijk in zo'n sitautie zitten.

Mijn broer heeft meerdere zelfmoordpogingen gedaan, vervolgens vinden mensen hem een egoïst en ''gooit hij zijn leven weg''. Dat doet pijn, want al die buitenstaanders wisten niet dat mijn broer zwaar psychotisch, depressief en schizofreen is. Terwijl iemand met inlevingsvermogen na mijn idee gewoon moet kunnen bedenken dat iemand niet zomaar uit het leven wil stappen, dat daar wel wat voor nodig is. Niet zomaar oordelen dus als je er geen verstand van hebt of er het fijne niet van weet, dan heeft niemand wat aan jouw reactie en is het eerder kwetsend en pijnlijk... ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:42

Om te beginnen, veel sterkte met het verlies van je vader!

Verder ben ik het volledig met je eens. Maar daar zal helaas nooit veranderen, Bokt is een forum waarbij mensen zich achter een naam kunnen verschuilen.
Ik heb zelf ooit al eens een topic geopend wat is uitgedraaid op een rel-topic. Vooral als je dan gaat kijken naar de profielen, stel je vast dat de zwaarste relschoppers nogal heel jong zijn!
Eigenlijk is dat een groepsgedrag dat hier boven komt, als er een over iets valt, volgt de rest en zal zich daar zelfs extra in profileren om zijn plaats in de groep duidelijk aan te geven. Om duidelijk te maken naar iedereen, dat ze de mening van de groep volgt en door haar of zijn "walging" extra uit te drukken, hopen ze op sympathie en erkenning van de anderen.

Sinds ik enkele maanden terug een cursus "coaching" gevolgd heb, reageer ik heel anders op de topic's. Ook kies ik de foto's die ik plaats goed uit, want al heb je met die proef een olympische medaille gewonnen, toch zal je wel vanalles fout doen.
Een cursus "opbouwende kritiek" voor alle bokt-leden zou een zeer interessante les zijn :D