Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Roxxiejj schreef:Ik kan alleen maar zeggen:
Amen!
Vooral voorbeeld 2, 1 zegt iets over 'oeh reltopic' en heel bokt knalt eroverheen. Walgelijk...
Ben het helemaal met je eens..
En daarbij denk ik ook wel eens dat bokkers elkaar na gaan praten en de mensen met een echte mening zich op de vlakte houden (dat doe ik zelf namelijk ook), om te verkomen dat er gerelt wordt...
Meningen respecteren kan in sommige topics gewoon NIET... Maar ja, welkom op bokt...
Citaat:Ik ben mijn vader een half jaar geleden onverwachts verloren en herken het relativeren dat je doet. "Mensen, waar z**ken jullie toch over..."
Maar wat ik ook herken is het dreigen door te slaan in cynisme. Want b.v. het 4e voorbeeld is lomp maar goed bedoelt. Natuurlijk zou je graag je paard in willen ruilen voor je vader, maar het is wel fijn om bij dit onnoemelijke verdriet die troost te hebben. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
En verder pas ik de struisvogeltactiek (of zoals mijn collega het noemt de tunnelvisietactiek) toe. Ik negeer dingen. Klik topics weg als ik er te cynisch van wordt. Ik wil n.l. niet te cynisch door het leven gaan. Ondanks het enorme gemis van mijn vader heb ik n.l. nog genoeg fijne dingen om voor te leven.
In ieder geval nog gecondoleerd en heel veel sterkte bij het geven van een plaatsje van dit enorme gemis.
randie schreef:Ik ben een tijdje niet op bokt geweest door een hele ingrijpende gebeurtenis in mijn leven.
Volledig onverwachts ben ik mijn vader verloren. Nu kom ik weer op bokt en kijk misschien
wat anders tegen dingen aan. Maar ik vind dat hier heel veel personen zijn die in mijn ogen
echt onbegrijpelijk reageren.
voorbeeld 1: Meisje heeft een paard wat alleen nog maar slechter gaat worden. Heeft hem
4 mooie jaren gegeven in een paardenpensioen, heeft alles gedaan voor hem wat ze kon.
Alleen is van 2 inkomens naar 1 gegaan. En kan het niet meer betalen, meer werken is geen
optie. De reacties die hierop kwamen waren echt in mijn ogen ongelooflijk. Het kwam er op
neer dat het meisje / vrouw maar op een houtje moest gaan bijten om het dier te houden,
en dat inslapen / afmaken geen optie was. HOEZO moet ze haar eigen gezondheid in gevaar
brengen...? Ze heeft al alles gedaan wat ze kon, het dier gaat alleen nog maar aftakelen.
HOE kun je nou zeggen dat deze vrouw egoistisch is?
voorbeeld 2: Meisje heeft haar pony verkocht. Heeft afscheids foto's laten maken om een
goede herinnering te hebben aan het dier. Op een foto gallopeerd ze op de weg, arme kind
wordt finaal de grond in gestampt..Jongens wat een medeleven.
voorbeeld 3: Vrouw heeft een kind, en al een aantal jaar een hond. Hond hapt zonder aanleiding
naar het kindje. Vrouw vertrouwd hond niet, heeft informatie ingewonnen en heeft de moeilijke
beslissing gemaakt hem weg te doen naar een plek zonder kleine kinderen. Ook daar worden
flink ongezoute meningen gegeven. Waar het eigenlijk op neer komt dat de hond voor zou moeten
gaan want die was er eerder, dat de vrouw maar een 1000poot zou moeten zijn en hier dier fulltime
in de gaten moet houden. HOEZO waarom kan dat beest niet ergens anders heel gelukkig worden?
Die vrouw zal nooit met een gerust hart in haar eigen huis kunnen lopen en er zal ongetwijfeld veel
spanning komen door de hond. In mijn ogen is de hond wegdoen al moeilijk genoeg...Dan geef je toch
niet zulke beschuldigende reacties?
voorbeeld 4: Ik kom sinds het voorval hier thuis weer op stal en we krijgen als een van de eerste dingen
te horen: Gelukkig heb je je paard nog. Nou sorry maar ik had liever gehad dat mijn paard dood neergeklapt
was dan mijn vader. Hoe hard dat ook mag zijn. Zulke reacties geef je toch niet?
Ik durf toch wel te beweren dat mijn goudvis meer inlevings vermogen heeft dan menig mens hier op bokt
of in onze omgeving..
Hoe denken jullie daar over?
randie schreef:Ik heb inderdaad andere dingen aan mijn hoofd maar ga ook nadenken over dingen. En een van die dingen is dit
dus, waarom kwets je iemand die het waarschijnlijk al moeilijk genoeg heeft. Waarom steun je diegene niet ipv
helemaal af te breken? Nogmaals je mening kun je natuurlijk geven, maar doe dit dan fatsoenlijk.
En ik weet dat nr 4 niet rot bedoeld is, maar het komt wel ontzettend rot uit iemands strot. En heeft er natuurlijk
ook mee te maken wie diegene was die het zei.
amsterdam_30 schreef:Vb2: niet mee eens.. waarom als afscheid op de weg in galop.. is alleen maar slecht voor de pony.
randie schreef:''Ja erg he.... Of tegen mensen die in een depressie zitten ''Geef jezelf eens een schop onder je kont!!!''.
Ongelovelijk vind ik dat.''
(ben mobiel online en kan even niet quoten.)
maar idd dan denk ik appelflap doe gewoon iets met je leven! zelfde als zelfmoord daar kan ik nu helemaal link om worden.. Je KRIJGT een leven en flikker je dan even weg omdat het je niet mee zit?!
Chiqa schreef:Ik vind idd dat je niet over zelfmoord kan oordelen op die manier maar ik begrijp wel dat je het onbegrijpelijk vind dat de een zijn leven zomaar 'weggooit' en niet lijkt te vechten en je zelf iemand heb verloren die wél enorm heeft gevochten en toch heeft verloren.....