[Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:42

Lijkt mij wel dat er iets mee gedaan gaat worden. Tenminste, dat mag ik toch hopen. * Niet negatief bedoeld overigens :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:44

Eline schreef:
Maar om zeker te weten dat we op de juiste weg zitten, zijn we op zoek naar meer informatie, van zoveel mogelijk gebruikers.

Stond in de openingspost, was wel benieuwd. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:56

BartVB schreef:
Op forumzaken kunnen we flink de diepte in maar met een relatief kleine groep mensen, in een enquete blijft het oppervlakkiger maar is het wel makkelijker om te peilen hoe een grote groep over bepaalde zaken denkt.

Daarom is het ook nuttig dat er eindelijk eens een enquête komt, de mening van dat 'relatief kleine groepje mensen' weten we inmiddels wel, die zijn op een hand te tellen als je het mij vraagt. Het merendeel zal hier zelden of nooit reageren omdat de interesse dr niet ligt of ze hier zich niet aan willen of durven te wagen.
Wss treft de enquête een breder publiek, altijd leuk om je mening te geven aan iets waar je al lange tijd aan deelneemt en zal er een realistischer beeld gevormd worden.

Sani

Re: [Dienstmededeling] Enquete over de regels op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:08

Bij het vak met 12 stellingen over moderatie van het bokt.nl forum staat onderaan een extra rij rondjes.
Daar staat geen stelling bij.. :+

Ik heb hem ingevuld.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:10

Ingevuld

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:10

dat ligt er maar net aan chiqa, de link staat niet bovenaan (toch?) dus mensen die niet op FZ zitten, ziet de enquete ook niet.

verder tja... ik zeg maar zo, ik zeg maar niks... he'k toch wat gezegt

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:21

Ik heb 'm ook even ingevuld, was helemaal duidelijk :j

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:52

Omdat er bij de gesloten vragen geen toelichting gegeven kon worden heb ik die toelichting juist op de laatste pagina van de enquete neer gezet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 15:45

Roosch schreef:
Als ik het goed gebruik is dit gewoon puur controle om te kijken of jullie op de goede weg zitten?
Verder wordt er niets mee gedaan?

Wat bedoel je precies met 'verder wordt er niets mee gedaan' Roos, dat geeft makkelijker antwoord.

@Kaisa: dankjewel, daar is de vraag onder andere voor toegevoegd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:32

Dat is inderdaad een goede vraag.

Ik kan de enquete niet meer terug bekijken zonder nogmaals de antwoorden in te vullen, beetje lastig om m'n vraag wat beter te formuleren dan. :+

Maar als de meerderheid bijvoorbeeld zegt: "Ik vind dat er te streng gemodereerd wordt" of "Ik erger me suf aan het voortrekken van bepaalde gebruikers", wordt er dan onderzoek naar gedaan?
En hoe komt het team erachter welke gebruikers er dan bijvoorbeeld bedoeld worden, als mensen die niet bij 'overige opmerkingen' hebben gezet?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:05

Ik heb m ook ingevuld :j

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:07

Ik heb hem ook ingevuld, ben zeer benieuwd!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:36

Hier ook ingevuld, ik heb eigenlijk vooral een lang verhaal gezwetst in het vakje voor overige opmerkingen :+

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:46

Roosch schreef:
Maar als de meerderheid bijvoorbeeld zegt: "Ik vind dat er te streng gemodereerd wordt" of "Ik erger me suf aan het voortrekken van bepaalde gebruikers", wordt er dan onderzoek naar gedaan?
En hoe komt het team erachter welke gebruikers er dan bijvoorbeeld bedoeld worden, als mensen die niet bij 'overige opmerkingen' hebben gezet?

Tuurlijk :j Zo heb ik het in de startpost ook bedoeld: wij hebben naar aanleiding van de informatie die we hebben een aantal veranderingen voor ogen. Maar we hebben niet alle info, daarom vragen we nu door op onderwerpen die in de vorige enquête en op FZ voorbijgekomen zijn. Om het 'te streng' als voorbeeld te nemen, als 90% van de gebruikers vindt dat de mods op dit moment te streng zijn, heeft dat gewoon consequenties voor de lijn die we willen gaan volgen. Je tweede voorbeeld staat niet letterlijk in de enquête, maar op dat punt streven we er niet zo zeer naar om precies te weten wie 'man en paard' zijn, maar zou in jouw voorbeeld het voortrekken zelf het probleem zijn wat opgelost moet worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:27

Zoals ik aan Eline al had aangegeven, en daar geen duidelijk antwoord op kreeg, stoort mij de eenzijdigheid van de vragen

Niemand vindt alle mods aardig of niet aardig, de mogelijkheid om aan te geven dat er variëteit onder de mods is, is niet mogelijk en dat geldt voor alle vragen.
Gewoon open vragen over zulke onderwerpen lijkt me beter
Maar was het verweer, we kunnen niet honderd antwoorden lezen en vervolgens zet dat maar in het onderste vakje
Dus dat moet dan wel allemaal gelezen worden waarbij dat dan niet binnen een handig onderwerp staat en dus ook nog daarop uitgesplitst moet worden.
Deze enquête gaat weer weinig opleveren vrees ik en ik denk ook eigenlijk dat dat helemaal de bedoeling niet is.
Bokt zou duidelijker moeten zijn, in we gaan wat doen of we blijven dingen verzinnen die er op lijken dat we wat doen.
Wat mij betreft, ik zie Bokt als een medium, het "wij" en "ons" gevoel heb ik nooit gehad.
Maar er blijken mensen te zijn die dat wel hebben en daar zou Bokt niet alleen topics aan moeten laten wijden waar iedereen in rondjes draait, steeds hetzelfde herhaalt, antwoorden niet accepteert en de frustraties (over vroegere bans, ows etc) blijft uiten, maar die mensen ook een helder antwoord geeft.
En niet als je jaren de incompetentie van een mod aankaart als antwoord krijgt, we weten dat je er zo over denkt, zonder enige vorm van uitwisseling aan te willen gaan.
Wellicht is het tijd dat er een profi ingehuurd wordt om met de diverse gevoelens die er op Bokt leven om te kunnen gaan, voor zover Bokt daar een boodschap aan heeft tenminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:37

sarabande schreef:
Zoals ik aan Eline al had aangegeven, en daar geen duidelijk antwoord op kreeg, stoort mij de eenzijdigheid van de vragen

Niemand vindt alle mods aardig of niet aardig, de mogelijkheid om aan te geven dat er variëteit onder de mods is, is niet mogelijk en dat geldt voor alle vragen.

Dat vind ik ook. Ik denk dat het boktbeheer op deze manier helaas geen betrouwbaar beeld kan vormen wat betreft de meningen van bokt-gebruikers. Want of je nou 'alle mods zijn aardig' of 'alle mods zijn niet aardig' (even kort door de bocht gezegd) kiest. De persoon die deze enquete invult moet toch een keuze maken, waardoor hij alle mods dus over één kam scheert bij wijze van... (terwijl niet alle mods gelijk zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:40

Wat is 'Drogredenen'.. :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:41

KoudbloedKim schreef:

Ik was niet de enige die dat dacht! *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:51

nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:52

KoudbloedKim schreef:

Wikipedia

Citaat:
Een drogreden (schijnreden, denkfout, sofisme) is een reden of redenering die niet klopt, maar wel aannemelijk lijkt

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:53

Iris82 schreef:
nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

:D Ben weer te langzaam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:54

Ohh zo! Bedankt. :))

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:07

heb het ook ingevuld.

Zou het niet beter bij nieuws staan? nu bereikt het toch niet veel mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:12

Eline schreef:
Je tweede voorbeeld staat niet letterlijk in de enquête, maar op dat punt streven we er niet zo zeer naar om precies te weten wie 'man en paard' zijn, maar zou in jouw voorbeeld het voortrekken zelf het probleem zijn wat opgelost moet worden.

Jullie weten toch allang wie man en paard zijn? Zeg dan gewoon eerlijk: we blijven ons beleid hierin volgen. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn nietwaar en hoeft het beheer de schijn niet op te houden dat men wil weten hoe en wat voor eventuele aanpassngen in het beleid. Het is toch allang duidelijk dat het beheer precies weet hoe het zit maar weigert daar iets aan te doen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 02:30

Ik heb mijn mening ook doorgegeven.