ik begrijp even een paar dingen niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:00

Bart je mag voor mij heel even op een voetstuk met een heel groot stuk lekker ijs. Ik dank je voor het ontslotteren.

Hoop idd dat we niet verzanden in welles nietes, dat is zeker niet mijn bedoeling.

Mensen, graag een zinnige discussie zodat er niet weer een slotje opkomt, met dank Haha!

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:36

Ik heb het forum over fokkerij gevolgd en ook deze pagina's.
Wat ik bespeur is dat de mensen die niets en of weinig,of denken dat ze het allemaal weten moeite hebben met Anna 42. Ik heb het allemaal op de voet gevolgd en heb ontzettend veel geleerd van deze anna.
Ik hoop dat deze anna eens een keer een lezing zou willen geven want ik zou hier veel meer over willen lezen.
Dus mensen wees blij dat anna op bokt zit want nu leren zelfs mensen die denken dat ze alles weten nog van deze anna
Dus anna kom nog eens met zo'n intressant onderwerp

en mensen hou op met mensen aan te vallen en ga op een volwassen manier discussie voeren

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:52

Wat mij dan eerder opvalt is dat er de laatste tijd nieuwe users zijn die zeer weinig berichten posten, maar ALS ze iets posten, is het om Anna42 te steunen. Zo iemand vind ik Mayrom ook.

Fine with me, maar ik hou van eerlijkheid en openheid, en dat mis ik de laatste tijd wel heel erg sterk. Anonimiteit is een keuze, maar als je zo in een kwaad daglicht gesteld wordt, kies je er (lijkt mij) voor om open te zijn over wie je bent, is dat meteen de wereld uit!

Bovendien wordt er in dit topic gepraat over een soort van "anti-Troef-club", ik kan rustig zeggen dat er een "pro-Troef-en-Anna42-club" is (en toevallig zijn dat allemaal precies dezelfde mensen?). 1 "verkeerd" woord over of tegen Anna42 en je krijgt meteen een pb van iemand van die club (spreek uit ervaring). Lijkt mij ook niet een gewenste gang van zaken?

Laatste opmerking: actie is reactie. Dat is met rijden zo, maar ook met een discussie. Anna42 lokt dus wel degelijk ook bepaalde reacties uit. Het is schijnbaar een flinke boerenmeid (volgens eigen zeggen), dus daar zou ze wel tegen moeten kunnen zonder dat "men" haar in bescherming neemt? Ze is mondig zat om het voor zichzelf op te nemen. Dus ook dit topic vind ik vrij zinloos hoor Lachen.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:08

Ik denk dat heel veel mensen moeite ermee hebben dat Anna42 zoveel weet. Ze zouden zelf die kennis graag hebben. En Anoukie er zijn nog meer mensen anoniem die ook al eens ter discussie hebben gestaan.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:21

De bedoeling van dit topic is volgens mij dat een aantal nette mensen eindelijk eens durven zeggen wat ze al lang denken, nl dat de manier van met elkaar omgaan op FA niet door de beugel kan.
Anna hoeft volgens mij niet verdedigd te worden, die kan zichzelf wel verdedigen met het woord of met de deegrol indien nodig.
Tot slot nog deze woorden van Galileo Galilei " "Eppure si muove" (en toch beweegt zij - nl. de aarde om de zon)"toen hij verketterd werd omdat hij beweerde dat de aarde rond de zon draaide.

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 06:58

beste mensen ik ben hier niet om anna te verdedigen ik denk dat anna dat prima zelf op kan lossen. Ik merk wel dat jullie mensen die enorm veel kennis lastig vinden. Komt dit omdat jullie niet toe willen geven dat jullie hier ook van kunnen leren??
Laat een ieder in zijn eigen waarde en voer een volwassen discussie en ik geloof dat we de kleuterklas allang achter ons hebben gelaten.
Als jullie inderdaad die tijd achter jullie willen laten laat een ieder dan in de anonimiteit blijven en ga gewoon weer discussie voeren zoals dat hoort op dit forum

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:09

Ik denk eigenlijk dat het aantal mensen die er iets van willen leren een groter "clubje" vormen dan diegene die het meeste lawaai maken in die topics. Kunnen we misschien geen clinic met Anna organiseren Lachen ?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:21

Zannekin schreef:
Ik denk eigenlijk dat het aantal mensen die er iets van willen leren een groter "clubje" vormen dan diegene die het meeste lawaai maken in die topics. Kunnen we misschien geen clinic met Anna organiseren Lachen ?

Lijkt me een goed plan Zannekin.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 09:28

Oke een clinic lijkt me een goed idee, misschien leuk om Troef daar ook bij te vragen.

Alleen hoe organiseer je dat zonder al die mensen die anti zijn, want die komen ook hoor Haha! al is het maar uit nieuwsgierigheid.

maar goed hoop wel dat we rustig verder kunnen met Anna, zonder de deegrol en dat iedereen elkaar idd in de waarde gaat laten.

Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:32

misschien een domme vraag, maar ik heb deze hele discussie kennelijk gemist. Is er ruzie onstaan omdat iemand veel weet van een bepaald onderwerp? En is daardoor iemand geband?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:50

Even een korte toelichting:

Er is hier sprake van een tweetal fokkersgroepen:

Groep 1: De KWPN-lijn aanhangers'
Groep 2: De alternatieven (bieden een alternatief)

Die groepen "bijten" elkaar figuurlijk. Helemaal niks mis mee. Daar heb je nu eenmaal discussies voor.

Het is alleen een beetje jammer dat de scheidsrechter (BartVb) niet zozeer partijdig is, maar de diverse deelnemers van in ieder geval de eerste groep met allerlei waarschuwingen bombardeert, zodat er nooit sprake kan zijn van een eerlijke discussie.

Best jammer. Een goede scheidsrechter is onzichtbaar op het veld. Blijkbaar is dat niet voor Bart weggelegd.
JAMMER.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:52

Thanks. Heb nu in ieder geval een beeld waar het over gaat.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:58

CGJ12 schreef:

Groep 1: De KWPN-lijn aanhangers'
Groep 2: De alternatieven (bieden een alternatief)

Heeft eigenlijk niks met KWPN te maken en alles met paarden. De meeste mensen die geïnteresseerd zijn hangen trouwens niet echt af van een fokvereniging volgens mij. Moet je de discussie op de SWB lijst eens volgen: gaat ook over Amurath Lachen .

Geral, als die negatievelingen wat zelfrespect hebben zullen ze wel niet naar zo'n clinic komen volgens mij. Ik denk dat men wel iets beter te doen heeft dan naar een clinic toe te komen die niks interesseert.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:59

Mooi uitgedrukt CGJ12. Ik heb mijn mening al gegeven en ben het ook met Zannekin's uitspraak eens. Alleen lees ik het met een bepaald cynisme die Greetje niet ziet. En misschien bedoelt Zannekin dat ook niet? En waarom wordt er gesproken over negatievelingen? Zijn jullie (van het Anna42 groepje Knipoog) dan de positievelingen?????

Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat er 2 groepen zijn die tegen elkaar in gaan en dat 1 groep benadeeld wordt door de beheerder van dit forum? Bart, svp uitleg?
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 12-08-03 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:00

CGJ12 schreef:
Best jammer. Een goede scheidsrechter is onzichtbaar op het veld. Blijkbaar is dat niet voor Bart weggelegd.
JAMMER.

Een goede scheidsrechter moet zien wanneer iemand stiekem in het kruis gegrepen wordt volgens mij (bij rugby toch....) *LOL*

geral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 10:06

kan me hier weer niet aan de indruk ontrekken dat het zo'n beetje op de man gespeeld wordt, waarom toch ?

mensen we zitten hier allemaal idd omdat we 1 interesse hebben, paarden.
Mij maakt het niet uit wat voor een papier er aan hangt, op dat papier kan ik niet rijden.
Wil ook nog wel even verklappen dat ik meer in de pony's zit dan in de paarden en op dit moment dus 1 KWPN gefokte merrie heb, let wel E maat.

Waar het mij wel om gaat, is dat ik leer onderbouwen wat ik al jaren zie, maar niet bewust weet.
Dat is wat Anna en Troef oa heel duidelijk kunnen maken, ook of het verstandig is met je merrie te gaan fokken.

Of je het constant eens met ze moet zijn, nee denk het niet, je hebt ook nog zoiets als smaak, daar valt niet over te twisten. Over kwaliteit wel.

Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:08

Zannekin"]
[quote="CGJ12 schreef:
JAMMER.

Een goede scheidsrechter moet zien wanneer iemand stiekem in het kruis gegrepen wordt volgens mij (bij rugby toch....) *LOL*
[/quote]

Het is maar welk voorbeeld je neemt Zannekin. Met beeldspraak kun je alles naar één kant uitleggen.
Als een scheidsrechter direct begint met veel gele en rode kaarten loopt het spel uit de hand. Een goede scheidsrechter weet wanneer ie even een oogje moet dichtknijpen.......

Voorbeeld:
Zelfs als ik één woord plaats in een discussie "Ignore..... Knipoog " krijg ik al een gele kaart.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:15

Het is maar een constatatie dat in forums waar erg snel wordt ingegrepen de sfeer beter blijft.

Maar ik denk dat we niet moeten emmeren. Een forum staat onder leiding van.... Je hebt een oprichter die ook absoluut de baas is. Daar moet je je gewoon bij neerleggen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:28

.........sprak de onder-directeur tegen de arbeider......

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:34

Tja, ik heb niet veel met F&A te maken, maar als doorgewinterde bokker kunnen je bepaalde dingen natuurlijk maar moeilijk ontgaan.

Wat me vooral opvalt is dat de personen die blijkbaar veel weten hun mening vaak presenteren als zijnde een feit, zij zijn immers alwetend en worden door hun 'volgelingen' (of noem het meelopers) nog op een voetstuk geplaatst ook. En oh wee als iemand daar eens een keer tegenaan schopt omdat hij/zij een andere mening heeft, dan gaat de 'grote leider' gelijk in de aanval met al zijn volgelingen (of hij/zij besteedt het uit) en wordt de 'secret service' ook nog even aan het werk gezet.

Als bepaalde personen zich misschien eens wat minder alwetend (of noem het misschien zelfs arrogant?) zouden presenteren, dan gaan er waarschijnlijk al heel wat minder tenen krom en nekharen overeind zodat de discussie ook een stuk aangenamer wordt en daardoor zeker niet minder boeiend hoeft te zijn.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:35

Als er schijnbaar alleen met 'ja' en 'amen' op Anna gereageerd mag worden,
als alles wat Troef/Jaly etc. gemeld/gepb’d heeft door de vingers gezien moet worden,
als er een clinic/bijeenkomst georganiseerd moet worden waar alleen een selecte groep mensen welkom is…

Waarom maken de volgelingen geen eigen forumpje?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:39

Zannekin schreef:

Over een clinic gaat Anna zich ernstig beraden en komt hier met een gedegen plan op terug. Geral, maak je geen zorgen. Galileo kon helaas, nog niet visueel, de anti's laten zien dat de aarde om de zon draait. Maar dat kan Anna visueel gelukkig wel. En vergeet niet de 'anti's zijn, net als wij allemaal, vriendelijke, enthousiaste en bewogen paardenliefhebbers. Ze hebben er alleen wat moeite dat de Nederlandse denkbeelden over sportpaarden niet helemaal stroken met de realiteit. Als je geen historisch verleden op het gebied van rijpaarden hebt, kan het nog weleens voorkomen dat de ontwikkelde theorieen achterhaald worden door de werkeljkheid. In tegenstelling met wat sommige mensen in dit forum doen door, zonder onderbouwing, stug te blijven volhouden dat je gelijk hebt, denkt Verkerk wel degelijk na over de werkelijkheid. Daar wordt hij ten slotte op afgerekend. Denk je dat hij niet ziet, dat 's werelds grootste stamboek op internationaal gebied maar marginaal scoort? Van leiders wordt verwacht dat ze nadenken en de bakens op tjd verzetten. De kudde wil dat niet van buitenstaanders horen maar van hun eigen leiders. Dan volgen ze, zoals gewoonlijk weer trouw.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:40

Margreet"]
Wat me vooral opvalt is dat de personen die blijkbaar veel weten hun
mening
vaak presenteren als zijnde een [size=18]feit, [/size]zij zijn immers alwetend en worden door hun 'volgelingen' (of noem het meelopers) nog op een voetstuk geplaatst ook.
[/quote]

[quote="Anna42"]
Ze hebben er alleen wat moeite dat de Nederlandse denkbeelden over sportpaarden niet helemaal stroken met [size=18]de realiteit.[/size] .
[/quote]

Bedoel je dit margreet!!

[quote="Margreet schreef:
En oh wee als iemand daar eens een keer tegenaan schopt omdat hij/zij een andere mening heeft, dan gaat de 'grote leider' gelijk in de aanval met al zijn volgelingen (of hij/zij besteedt het uit) en wordt de 'secret service' ook nog even aan het werk gezet.

Als bepaalde personen zich misschien eens wat minder alwetend (of noem het misschien zelfs arrogant?) zouden presenteren, dan gaan er waarschijnlijk al heel wat minder tenen krom en nekharen overeind zodat de discussie ook een stuk aangenamer wordt en daardoor zeker niet minder boeiend hoeft te zijn.

OK dan!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 12-08-03 10:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:44

Ik ben ook al tegen de mening van Anna ingegaan en daar geen problemen mee gehad. Heb ook het hele lijntjes gedoe in twijfel getrokken. Als dat onderbouwd gebeurt zonder onder water steken denk ik niet dat daar ooit probleem mee was.

Gelukkig komen er op een forum meer meningen aan bod dan één Sjuim, dat is ook de bedoeling dacht ik. Het is jammer dat je op een clinic bang moet zijn dat er mensen alles komen vergallen, daar zou jijzelf toch ook niet zo om kunnen lachen.

Ben blij benoemd te zijn tot onderdirecteur, hopelijk hangt daar dan ook een dito loon aan vast Lachen , en mag ik dan ook bans uitdelen?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:46

Gaan we het op die clinic dan wel niet enkel over KWPN hebben maar over het sportpaard internationaal, kunnen wij als Belgjes ook nog meespreken.