Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
puma schreef:Ohja dat soort dingen grijpen me ook zeker aan .. hieruit blijkt maar weer dat niet iedereen op dezelfde manier reageert op dit soort dingen. Ik krijg er een rotgevoel van en een ander leest er overheen en voelt er niets bij. Dat mag je overdreven vinden maar om dan maar te zeggen dat ik therapie moet overwegen lijkt mij weer wat overdreven. Dit laatste overigens naar Caira.
saskiakefie schreef:Komop mensen de wereld is niet alleen maar rozewolkjes en tulpjes.
Als je al niet tegen zo'n titel kan zal je het nog zwaar te verduren krijgen in je leven waarschijnlijk.
Misschien wat direct, maar je zult er toch juist vaker naar moeten kijken om het niet zo diep te laten komen.
puma schreef:Op andere nieuws sites krijg ik er net zo goed een rotgevoel van. Maarzo hoog zit het me niet dat ik alles aan ga schrijven hoor, wees gerust. Ik was alleen benieuwd of er meer mensen 'last' van hebben dat het op een forum wordt geplaatst dat ik toch meer aan 'gezelligheid en ontspanning' relateer. Ik denk dat ik een hoog inlevingsvermogen heb als ik een groot deel van de reacties lees.
easygoing schreef:puma schreef:Op andere nieuws sites krijg ik er net zo goed een rotgevoel van. Maarzo hoog zit het me niet dat ik alles aan ga schrijven hoor, wees gerust. Ik was alleen benieuwd of er meer mensen 'last' van hebben dat het op een forum wordt geplaatst dat ik toch meer aan 'gezelligheid en ontspanning' relateer. Ik denk dat ik een hoog inlevingsvermogen heb als ik een groot deel van de reacties lees.
Dus andere (bv de mensen die het wel kunnen lezen) mensen hebben dat niet?
delerium schreef:Ik denk niet dat er sprake van is dat anderen een minder inlevingsvermogen oid hebben. Ik denk alleen dat het inderdaad op een of andere manier anders is.
Het is (iig bij mij) niet zo dat ik echt niets kan hebben/horen ofzo, ik heb in mn leven een berg meegemaakt, een berg gezien. Ik heb mensen en dieren zien sterven, en echt niet allemaal omdat het "de natuur" was. Maar dit soort expliciete titels kan ik gewoonweg niet van me af zetten. Ik zal het mensen die er minder/geen moeite mee hebben niet kwalijk nemen of ze bot vinden oid; en therapie heb ik er al helemaal niet voor nodig. Maar loslaten?Ik kan nog nachtmerries hebben over topics van jaren geleden...
sabine1985 schreef:Er lopen nou eenmaal gekken rond in deze wereld en hoe meer mensen daarvan op de hoogte gesteld worden des te beter.
Dan kan er eindelijk eens iets aan gedaan worden want stel je toch eens voor dat het slechte nieuws nooit in het nieuws word gebracht en jij blijkt iemand te kennen die iets vreselijks op z'n naam heeft staan.
Jij zult het nooit weten en er dus niks aan kunnen doen want jij wil het niet weten.
Jij steekt liever je kop in het zand om de leuke berichten te lezen.
Veel plezier nog in deze boze wereld TS
delerium schreef:Ik denk niet dat er sprake van is dat anderen een minder inlevingsvermogen oid hebben. Ik denk alleen dat het inderdaad op een of andere manier anders is.
Het is (iig bij mij) niet zo dat ik echt niets kan hebben/horen ofzo, ik heb in mn leven een berg meegemaakt, een berg gezien. Ik heb mensen en dieren zien sterven, en echt niet allemaal omdat het "de natuur" was. Maar dit soort expliciete titels kan ik gewoonweg niet van me af zetten. Ik zal het mensen die er minder/geen moeite mee hebben niet kwalijk nemen of ze bot vinden oid; en therapie heb ik er al helemaal niet voor nodig. Maar loslaten?Ik kan nog nachtmerries hebben over topics van jaren geleden...
puma schreef:Ik denk dat ik heel goed op de hoogte ben van wat er op de wereld gebeurt dus kleinerende opmerkingen zijn echt niet nodig. Het gaat mij om wrede artikelen in relatie tot Bokt voor zover dat niet duidelijk was.
puma schreef:sabine1985 schreef:Er lopen nou eenmaal gekken rond in deze wereld en hoe meer mensen daarvan op de hoogte gesteld worden des te beter.
Dan kan er eindelijk eens iets aan gedaan worden want stel je toch eens voor dat het slechte nieuws nooit in het nieuws word gebracht en jij blijkt iemand te kennen die iets vreselijks op z'n naam heeft staan.
Jij zult het nooit weten en er dus niks aan kunnen doen want jij wil het niet weten.
Jij steekt liever je kop in het zand om de leuke berichten te lezen.
Veel plezier nog in deze boze wereld TS
Ik denk dat ik heel goed op de hoogte ben van wat er op de wereld gebeurt dus kleinerende opmerkingen zijn echt niet nodig. Het gaat mij om wrede artikelen in relatie tot Bokt voor zover dat niet duidelijk was.
_San87_ schreef:Paarden nieuws is paarden nieuws, hoe leuk of hoe gruwelijk het ook is. Ik zou het niet waarderen als dit soort berichten NIET meer op de FP staan.
delerium schreef:Ik denk ook zeker dat ze vermeld moeten worden, alleen de titel zou van mij net even iets minder mogen.
_San87_ schreef:delerium schreef:Ik denk ook zeker dat ze vermeld moeten worden, alleen de titel zou van mij net even iets minder mogen.
Zodat je er vervolgens op klikt, geschokt raakt door de inhoud en er weer een dergelijk topic geopend kan worden omdat de inhoud nare beelden oplevert en de TT niet voldoende waarschuwend was?
Het is een rot TT, maar imo eentje die precies weergeeft waar het op staat, zodat mensen die het bericht niet willen lezen, het bericht ook daadwerkelijk niet gaan lezen.