Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:34

Ik heb echt wel begrip voor je situatie, maar zoals ik al zei, heel vervelend, maar ze kunnen iemand niet verplichten om te reageren.
Verhuftering van de wereld? Alles doen om je gelijk te krijgen kun je ook onder verhuftering laten vallen dan? Sorry, maar het is ECHT heel vervelend wat er is gebeurd, maar het is 3 jaar geleden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:35

Kom op 3 jaar geleden.... Dit gaat écht nergens meer over...
Laat het lekker met wat het is en laat ( de oplichter) lekker stikken in dr ... wat het ook is/was

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:36

Nou kijk als je er gelijk mee aankwam dan konden ze er iets mee. Maar na 3 jaar gaat dat simpelweg niet meer. En daar hoef je geen 2 topics voor aan te maken. En mensen overdrijvers noemen en zeggen dat ze nog nooit opgelicht zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:38

Everytime schreef:
Nou kijk als je er gelijk mee aankwam dan konden ze er iets mee. Maar na 3 jaar gaat dat simpelweg niet meer. En daar hoef je geen 2 topics voor aan te maken. En mensen overdrijvers noemen en zeggen dat ze nog nooit opgelicht zijn.

Dit topic gaat daar niet over, lezen is ook een vak apart voor sommigen geloof ik :D

Ik snap dat jullie denken: Meid stap erover heen.
Maar als ik nog een kans maak om gelijk te krijgen wil ik die ook eerst van handvatten kunnen voorzien en niet zomaar met zulk gemak weggooien. Snappen jullie :) ?

Rinske

Re: Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:41

Maar waarom neem je dan niet gewoon even contact op met een EA-mod? Die kan je toch het beste het antwoord geven :) ?

Anoniem

Ik vind je heel netjes blijven hoor focus, en een excuus pb heeft vrij weinig met verhuftering te maken.
Volgens mij heb je haar naam hier niet genoemd......

_Wodka_

Het gaat over 15 euro en iets dat 3 jaar terug is gebeurt..... Het is maar geld, en geen tonnen. Van fouten kan je leren dus hopelijk heb je er wat van geleerd. Leef nu, wat gebeurt is is gebeurt.
Laatst bijgewerkt door _Wodka_ op 17-01-11 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:43

Ik snap dat je baalt, maar laat die €15 een les zijn.
Ik ben door domme foutjes wel meer geld kwijt geraakt :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:43

Focussed schreef:
Everytime schreef:

Dit topic gaat daar niet over, lezen is ook een vak apart voor sommigen geloof ik :D

Ik snap dat jullie denken: Meid stap erover heen.
Maar als ik nog een kans maak om gelijk te krijgen wil ik die ook eerst van handvatten kunnen voorzien en niet zomaar met zulk gemak weggooien. Snappen jullie :) ?

Maar waarom er dan twee topics over openen en niet gewoon even een pbtje naar een mod sturen? Ik vind dit wel heel veel moeite en gedoe voor iets wat al drie jaar geleden is.. Ik snap dat het toen der tijd vervelend was, maar als je de wereld echt zo verhufterd vindt, had je drie jaar geleden een pbtje moeten sturen, nu kan niemand daar meer wat mee.
Leg het naast je neer, haal je schouders op, dat geld krijg je toch niet terug. Goede les voor de volgende keer: gelijk actie ondernemen, niet na een paar jaar pas.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:44

Dames/heren, blijven we wel een beetje netjes tegen elkaar ;) Er is totaal geen reden om elkaar af te katten.

Maar om antwoord te geven op de vraag van TS, even recht door zee: Nee we kunnen in deze situatie niet een pb sturen naar de andere partij met het verzoek om antwoord te geven op jouw berichten.

Simpelweg omdat we dan alsnog feitelijk een bemiddeling zouden starten die ver over de maximale termijn heen is gegaan. Daarbij is het inderdaad niet strafbaar om een pb te lezen maar niet te antwoorden.
Of het fatsoenlijk is, is een andere vraag. Maar dat kan het team niet veranderen helaas.

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:45

Focussed schreef:
RedZone schreef:
Overdrijven is zeker een vak als het gaat om iets van 3 jaar geleden. Dat is toch flink overdrijven.
Waarom heb je er toen niets mee gedaan?
Tuurlijk gaat het om het principe, maar om er nog na 3 jaar mee te komen is toch een lachertje!!

Sjonge zeg, heb jij azijn gedronken vanochtend bij je ontbijt?

Misschien moet je even lezen dan krijg je antwoorden op al je vragen.

Lezen is gedaan hoor wees maar niet bang ;)
En iets minder mag ook wel.

Wat wil je dan? Het gaat je om het principe, je ouders wisten de situatie maar hielpen je er niet bij.
Nar 3 jaar probeer je via Bokt of er nog iets mee gedaan kan worden, een mod geeft al aan van niet in je andere topic.
Je stuurt een PB naar de persoon en die leest wel, maar antwoord niet terug.
Vervolgens vraag je hier eigenlijk hetzelfde als in je andere topic...

Wat wil je dan?

Ik snap echt wel dat je dit uitgepraat zou willen hebben met de andere persoon, maar ze reageert niet.
Je hebt een poging gedaan en helaas komt daar niets voor je uit.
Zie het als een les voor de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:46

Als je 3 jaar geleden iemand hebt opgelicht dan lijkt het me dat je nog steeds iemand hebt opgelicht.. Of dat nu 3 jaar geleden is of 3 dagen. :?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:48

Anthea lees het andere topic even :) . Er is geen bewijs (brievenbuspost, en pakketpost verjaart ook met verzendbewijzen). Je kunt dus niet eeuwig bemiddelen :) .

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:10

merenque schreef:
Het gaat over 15 euro en iets dat 3 jaar terug is gebeurt..... Het is maar geld, en geen tonnen. Van fouten kan je leren dus hopelijk heb je er wat van geleerd. Leef nu, wat gebeurt is is gebeurt.

mAAR GELD? Misschien was die 15 euro een heel hoop geld voor de TS destijds. Daarnaast gaat het volgens mij meer om het feit dat de ts iets kocht wat ze graag wilde hebben,daar naar uitkeek en dan teleurgesteld achterblijft met een deuk(je) qua vertrouwen in de eerlijkheid bij een verkoop.

En of het dan 5 , 15 of 150 euro is,DOET ER NIET TOE denk dat het gevoel waarmee de ts achterbleef zwaarder weegt voor de ts dan het geld Ik bedoel je koopt iets in vertrouwen toch?

@ts: kan je niet betreffende bokker ff zoeken in e.a forums van die tijd en kijken welke bokkers ook iets gekocht hebben en wellicht die pben of zij wel hun spullen hebben gehad..

en qua verjaring??? dat is pas na 5 of zelfs 10 jaar hoor dus als ts bewijsjes heeft kan ze gewoon naar politie gaan en dan hopen dat die er wat mee doet, Maar goed dan is misschien het gevoel heb het geprobeert niet gelukt, niet mijn fout, een Aardige verzachting gevoelsmatig dan

Snap ook niet dat er bokkers zijn die vinden dat ze zich druk maakt om 'maar geld' hoe weten jullie nou of het om het geld gaat EN of het voor de TS wel maar geld is?

De verkopende bokker dacht zeker rijk te worden ala dagobert duck?Nee sorry zo ga je niet met mensen om. betaald is betaald moet je het ook leveren..Lijkt mij.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:17

ja maar geld er zijn zo veel dingen belangrijker in het leven. Zeker als je het hebt over 15 euro

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:27

merenque schreef:
ja maar geld er zijn zo veel dingen belangrijker in het leven. Zeker als je het hebt over 15 euro

jeps er zijn veel belangrijkere dingen, en voor mij weer andere als voor jou want ieder mens vindt andere dingen belangrijk , maakt ze niet minder relevant ofzo, ieder mens is verschillend. maar oke maakt dat t dan goed dat t zo gelopen is ?

en tja nog maar eens wat voor jou gewoon 15 euro is , kan voor een ander een groot bedrag zijn.

Daarnaast jij ik of wie dan ook kunnen andere dingen veel belangrijker vinden en wellicht ts zelf ook wel, maar wie of wat bepaalt wat voor een ander belangrijk is ? Daar is geen maatstaaf of tabel voor hoor

Iedereen reageert anders op een situatie.. En gelukkig maar anders is de wereld wel heel saai :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:33

15 euro in 3 jaar, 5 euro op jaarbasis, 42 cent per maand.
Lekker laten gaan, er is wel meer (en erger) onrecht wat je tegen zult gaan komen in je leven :) Dit is slechts het begin van de 'grotemensenwereld'.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:44

in mijn ogen wordt ze nog steeds opgelicht dus is het niet verjaard :n

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:46

Crypto schreef:
merenque schreef:

mAAR GELD? Misschien was die 15 euro een heel hoop geld voor de TS destijds. Daarnaast gaat het volgens mij meer om het feit dat de ts iets kocht wat ze graag wilde hebben,daar naar uitkeek en dan teleurgesteld achterblijft met een deuk(je) qua vertrouwen in de eerlijkheid bij een verkoop.

En of het dan 5 , 15 of 150 euro is,DOET ER NIET TOE denk dat het gevoel waarmee de ts achterbleef zwaarder weegt voor de ts dan het geld Ik bedoel je koopt iets in vertrouwen toch?

@ts: kan je niet betreffende bokker ff zoeken in e.a forums van die tijd en kijken welke bokkers ook iets gekocht hebben en wellicht die pben of zij wel hun spullen hebben gehad..

en qua verjaring??? dat is pas na 5 of zelfs 10 jaar hoor dus als ts bewijsjes heeft kan ze gewoon naar politie gaan en dan hopen dat die er wat mee doet, Maar goed dan is misschien het gevoel heb het geprobeert niet gelukt, niet mijn fout, een Aardige verzachting gevoelsmatig dan

Snap ook niet dat er bokkers zijn die vinden dat ze zich druk maakt om 'maar geld' hoe weten jullie nou of het om het geld gaat EN of het voor de TS wel maar geld is?

De verkopende bokker dacht zeker rijk te worden ala dagobert duck?Nee sorry zo ga je niet met mensen om. betaald is betaald moet je het ook leveren..Lijkt mij.

Misschien de FBI of CIA inlichten :+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:47

griebels schreef:
in mijn ogen wordt ze nog steeds opgelicht dus is het niet verjaard :n

Vind ik ook, of het nou over 15 of 150 euro gaat (tja om het ene maak je je misschien meer druk dan het ander...): het is en blijft oplichting.
En dat bokt hier niet in wil bemiddelen vind ik een grote tegenvaller. :n

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:50

Focussed schreef:
Nou het is blijkbaar overdreven dat ik in mijn recht sta en graag dan ook mijn recht wil. Zal wel aan de verhuftering van de wereld liggen dat dat tegenwoordig als normaal wordt bevonden dat je maar over je heen laat lopen als iemand misbruik van je maakt.

Nee hoor, heeft niks met verhuftering te maken. Je hebt het gewoon laten verjaren. Door welke omstandigheden dat ook kwam, leeftijd, onmondig zijn, whatever...get over it.
Iemand die je dit flikt, gaat echt niet 3 jaar later sorry zeggen, en je moet uitkijken dat het geen obsessie voor je wordt....
Ik vind je nl nog erg emotioneel reageren voor iets wat 3 jaar geleden gebeurd is...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:08

Dat van mij loopt al vanaf 2005 en is ook nog niet verjaard. Uitspraak rechter is al geweest, maar hij betaald niet, moet ik het er dan maar bij laten zitten??
Dacht het niet.
Nu gaat dit over een paar cijfers meer, maar in mijn ogen net zo erg...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:11

Zo te horen kan je bij de helft van Bokkers uit dit topic terecht voor je 'psychiater gesprekken' Focussed, die schijnt het nogal goed te weten :)

Altijd handig dat soort 'deskundigen' op Bokt die precíés schijnen te weten hoe jij in elkaar steekt, terwijl ze eigenlijk gewoon jouw hele punt missen. :+

En Merenque: zal ik even om je lachen? Dan heeft je 'grapje' (?) nog in ieder geval iets van zin gehad in het topic..

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:15

Dan heb je het vast over een groot bedrag.
Bel je rechtsbijstand/ juridisch loket of ga naar de politie voor 15 euro 3 jaar geleden. Die zullen er weinig aan kunnen doen.
Bokt is maar een forum en kan in dit geval niet zoveel, moeten zij dan aangifte doen?
Bokt zegt dat ze hier niets mee kunnen, helaas voor de topicstarter.
Ze zou iets kunnen aanmaken bij het opgelicht forum om anderen te waarschuwen voor deze persoon.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:20

Staat hier in het topic iets over dat de TS wil dat Bokt er iets gaat doen om TS haar spullen en/of geld terug te krijgen? Nee.... TS vraagt of dat Mods willen helpen met bemiddelen, TS hoeft eigenlijk enkel maar een excuus..

Ik zou het ook niet kunnen UITSTAAN als iemand het duidelijk wel leest, maar helemaal NIKS heeft laten horen en hier eigenlijk gewoon mee 'wegkomt'. Dáár gaat dit topic om. Niet dat de TS van Bokt verwacht dat zij nu iets gaan doen om haar spullen en/of geld terug te krijgen.