nieuwe mannen op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: nieuwe mannen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:05

Ik vind die topics wel grappig, maar de lol gaat ervanaf, je weet niet meer wanneer iemand serieus is.

Een vragenlijst vind ik wel onzin....

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:16

Ik vind dat er ook véél te hysterisch gedaan wordt rond nieuwe mannen...

Ik wil wel nog even ingaan op het voorstel voor de vragenlijst. Ik snap de redenering en de zin erachter, maar ik denk niet dat het werkt.
Ik vind dat iedereen op een forum terecht moet kunnen, ook als die nog geen paardenkennis heeft (maar wel intentie heeft om te leren, op een paardenforum zitten zonder interesse voor paarden vind ik dan weer onzin). Is niet juist heel de bedoeling van forums dat mensen kunnen leren, ervaringen delen?
Bovendien worden veel dingen anders genoemd in andere takken van de sport, in andere landen,... Ook staat in veel boeken enz gewoon foute informatie.
Een vragenlijst kan dus in mijn ogen niet werken...

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:24

Die riem heet een singel, en veel manegepaarden (waar ik rijd iig) zijn d'r geen fan van, om dat nog maar ff te beantwoorden :P
Ik denk dat't niet echt te voorkomen is dat een intro-topic van een kerel hier meer aandacht krijgt dan die van een meisje, aangezien we hier gewoon een dikke minderheid zijn. Andersom zou het op een autoforum bijvoorbeeld hetzelfde gaan: "Oh, een meisje! Ff beleefd doen!"
Met WWW hou je't tenminste in 1 subforum.

Mijn eigen intro topic is gewoon netjes gebleven, heb ik de indruk. maar ik heb nu een beetje het idee dat dat komt omdat ik niet naar m'n geslacht verwijs in de titel. Zo zie ik meer van die "Hoi, welkom" berichtjes in andere intro's die dat wel hebben. Nu is't maar de vraag wat voor meerwaarde zulke berichtjes hebben, maar dat terzijde....
Het enige wat ik tot dusver heb gemerkt van echte hysterie, heeft die kerel het er toch echt zelf naar gemaakt. ("Ik ben hier alleen om jullie in te wrijven dat ik al iemand heb". <-- zoiets zei hij bijvoorbeeld in dat topic) Maar dat is uiteindelijk beloont met een mooi slotje!
(Oh, ik heb dat ene in mijn onderschrift, omdat er hier van uit gegaan word dat je een meisje bent, meestal. Ik dacht dat dit wel subtiel genoeg was.)

Nu denk ik wel dat een vragenlijst niet helemaal de beste manier is om kerels te filteren. Ten eerste omdat het meeste makkelijk op te zoeken is; Ten tweede, stel er zijn hier inderdaad dames die zich voor de gein ook een keer als man registreren, die zullen inmiddels zat van paarden afweten voor die vragenlijst. En als laatste, een nieuw lid moet nog steeds 25 informatieve berichten plaatsen. Als je geen donder van paarden af weet is dat nog vrij lastig, dan kun je in informatieve topics niet echt meepraten. Als je wel wat van paarden weet is dat echter goed te doen.
Ik denk dat aan het aantal berichten van een lid, wel redelijk te zien is met wat voor doel hij hier nou geregistreerd heeft (Na een dag of 1-2).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:23

Ik lees www ook echt nooit moet ik bekennen ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:56

Ik ook niet.. elk topic is daar in principe hetzelfde :')

MisterGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:49

Ik denk dat elke "sanctie" die je kunt bedenken uiteindelijk meer nadelen heeft dan voordelen.
Zelf ben ik zo'n 5 jaar lid van bokt, heb in die tijd behoorlijk wat geleerd maar zou echt niet uit m'n hoofd weten welke riem of welk onderdeel welke naam heeft. ;(

Als er echt lui tussenzit (en dat zal best zo zijn) dat zich hier aanmeldt om dit soort dubieuze redenen dan zullen ze denk ik snel genoeg weer vertrekken. Daarbij, zolang ze toch maar in 1 deel blijven is het verder niet zo'n probleem, gewoon daar ver van weg blijven of die topics overslaan.

Owh, misschien is dat wel een oplossing! Voor vrouwelijke bokkers gewoon een waarschuwingsberichtje als je op de link van WWW klikt met de melding "Waarschuwing: Wanhopige mannen gesignaleerd, do not feed" :+

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:57

Tja, vind het ook verbazingwekkend hoe er op mannen gereageerd wordt maar ach, als ik me eraan stoor klik ik het gewoon weg. De eerste paar keer is het nog grappig maar idd werd het een soort hype.

Een vragenlijst lijkt me te ver gezocht en ook niet echt een goede filtering. Zoek op Google en je vindt de juiste antwoorden en Tjakka...binnen!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:02

Miss, WWW verbergen voor gasten ? :)
Dat je het pas kunt zien als je geregistreerd bent

MisterGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 01:25

Daar tref je waarschijnlijk juist iedereen die je niet wilt treffen mee, de meeste (mannelijke) bokkers zoals jij en ik die hier voor paarden, dieren en gezelligheid zijn, maar voor hen
die met andere plannen hier komen is de connectie "paardenforum = veel vrouwen = kassa!!" al voldoende stimulans om willekeurig topics te starten.
Dan krijg je misschien juist overal en nergens "Hallo ik ben nieuw!" topics en verplaatst het probleem zich juist buiten WWW.

Wat me wel opvalt is dat er juist nu een hoop mensen die al maanden/jaren ingeschreven zijn zich nu opeens voorstellen.
Misschien dat dat komt omdat er nu relatief meer aandacht aan wordt besteed dan eerder? Dat iedereen in het nieuwe jaar "méér bokken" op zijn lijst met goede voornemens heeft staan zal het wel niet zijn. :+

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:10

De hype wordt gecreerd door de dames zelf. Zorg ervoor dat die met die onzin kappen en probleem is over.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:45

Ik vraag me eigenlijk af of voorsteltopics uberhaupt nog wel nut hebben op bokt...
Op kleine fora is het handig omdat je dan iedereen zo'n beetje kent, maar op bokt wordt er absoluut geen waarde aan gehecht.
Duss waarom blijft WWW eigenlijk nog bestaan?
(of zeg ik nu iets heel stom :+ )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:42

Ik schaam me soms wat plaatsvervangend voor de reacties van (vaak dezelfde) dames.
Vreselijk.
Ik denk niet dat je het tegen kan houden.

Ik ben het wel eens met Najoveh, op zo'n gigantisch groot forum als Bokt weet ik niet of WWW wel enig nut heeft...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:48

Ik vind sommige reacties erg overdreven. In het begin heb ik sommige hysterische topics nog wel gelezen, maar dat doe ik nu ook niet meer. Alle topics zijn in principe hetzelfde, het is heel leuk en aardig dat iemand zich wil voorstellen maar wat bereik je ermee? Ook denk ik niet dat veel nieuwe Bokkers weten dat ze zichzelf kunnen voorstellen op WWW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:03

Ik vind het ook vaaak wel overdreven, maaar heb even voor de gein meegedaan toen er een Belgische vrijgzelle bokker opdook omdat ik dag ervoor voor de grap nog had geroepen in een ander topic "als er nou eens een vrijgezelle belg zou opduiken ja!". Was gewoon veel te grappig, die toevalligheid. Blijkt uiteindelijk wel gezellige vent te zijn, woont ook niet zo ver en zijn dochtertje rijdt op de stal waar ik vroeger zat, but that's it.

Heb hem hier voorts nog niks zien posten, maar uit wat msn-gesprekken blijkt wel dat hij wel met paarden bezig is en wil leren :) Dus het is niet omdat ze niet posten, dat ze misschien niet meelezen en op die manier bijleren?

Viel me ook wel op dat er plots zowaar een invasie leek van mannen. Meestal lees ik de WWW niet eens, als ik iemand zie met een boeiende mening pluis ik wel even op het profiel :)

Ohja: Cerbrus, Peertje en Kensha: het heeft een redelijke tijd geduurd eer ik doorhad dat jullie mannen waren :P

Cerbrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:06

Varekaj schreef:
Ik vind het ook vaaak wel overdreven, maaar heb even voor de gein meegedaan toen er een Belgische vrijgzelle bokker opdook omdat ik dag ervoor voor de grap nog had geroepen in een ander topic "als er nou eens een vrijgezelle belg zou opduiken ja!". Was gewoon veel te grappig, die toevalligheid. Blijkt uiteindelijk wel gezellige vent te zijn, woont ook niet zo ver en zijn dochtertje rijdt op de stal waar ik vroeger zat, but that's it.

Heb hem hier voorts nog niks zien posten, maar uit wat msn-gesprekken blijkt wel dat hij wel met paarden bezig is en wil leren :) Dus het is niet omdat ze niet posten, dat ze misschien niet meelezen en op die manier bijleren?

Viel me ook wel op dat er plots zowaar een invasie leek van mannen. Meestal lees ik de WWW niet eens, als ik iemand zie met een boeiende mening pluis ik wel even op het profiel :)

Ohja: Cerbrus, Peertje en Kensha: het heeft een redelijke tijd geduurd eer ik doorhad dat jullie mannen waren :P

Het valt me trouwens wel op dat hij nu nog steeds "Hoi, welkom" berichtjes in z'n topic krijgt xD
Ik heb't zelf maar in m'n onderschrift gezet, al dan niet wat subtiel :P

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:08

Het in je OS zetten helpt nog steeds niet..
ik wordt nog vaak zei, ze, of haar genoemd :+

maar ik denk dat het zou helpen om WWW af te schermen zoals bij de HK is gedaan, zo kun je als je geen lid bent de WWW niet zien. Miss dat het al helpt... :)

Oppernemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:13

Cerbrus schreef:
Ik denk dat aan het aantal berichten van een lid, wel redelijk te zien is met wat voor doel hij hier nou geregistreerd heeft (Na een dag of 1-2).

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ;) Ik reageer bijna nooit, maar lees meestal alleen het nieuws en heeeel soms zet ik ergens een reactie neer. Ik zit niet op bokt om mijn halve dag aan reacties etc. te besteden (niets te nadelen van degene die dat wel doen :D )
Ik ga niet reageren op topics om het reageren zodat ik de 25 berichten haal, vind het onzin om hetzelfde te melden als iemand voor mij :+

En ja, de laatste tijd zijn er mannen bij die het er om doen, maar ach, de vrouwen doen er net zo hard aan mee door die reacties te geven, en dan lok je het ook uit!!! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:15

Ik lees het zelfs niet meer haha :) Was gewoon een goeie grap op het goeie moment, meer niet.

Eh, ik kijk wel regelmatig naar de OS, maar zelfs dan had ik de link nog niet gelegd :o?
Dacht bij peerke eerder dat het ging over nog een kindje erbij ofzo :7 (don't shoot me!)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:20

Gelukkig geen kind :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:21

Ik reageer er ook gewoon niet op. Op WWW kijk ik al amper, laat staan reageren op zo'n 'grappig' heeyyyy een mán! topic. Mocht die persoon echt wat met paarden hebben kom je die ook wel elders tegen. Zo niet: Dan is hij gewoon wanhopig en dat is toch ook een turnoff? :D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:24

Winged schreef:
Ik reageer er ook gewoon niet op. Op WWW kijk ik al amper, laat staan reageren op zo'n 'grappig' heeyyyy een mán! topic. Mocht die persoon echt wat met paarden hebben kom je die ook wel elders tegen. Zo niet: Dan is hij gewoon wanhopig en dat is toch ook een turnoff? :D

Als nou alle dames zo gingen denken, registreerde zich een stuk minder mannen zonder paardenkennis :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:25

Misschien zit ik gewoon nog niet in de 'hellup ik ben ook wanhopig' fase :D _O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:30

nouja; als het mannen zijn die paarden best leuk vinden en het niet erg vinden als een toekomstige vriendin een paardenhobby heeft is dat toch handig te weten?

Ik ken zat mannen die echt no way een 'paardenmeisje' zouden willen... ik vind het dus geen punt.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:39

Goh, ik heb nog nooit gedacht om ernaar te kijken, (toch eens doen, als er zo veel over te zeggen valt) :Y)
Een forum is voor iedereen, maar er zijn wel onderdelen op BOKT die in de verste verte nis met paarden te maken hebben, dat maakt het wel onoverzichtelijker. Voor de rest moet iedereen maar doen wat- ie niet laten kan. Je HOEFT het niet te lezen. Ik heb het nooit gemist trouwens...... :z

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:41

Varekaj schreef:
Eh, ik kijk wel regelmatig naar de OS, maar zelfs dan had ik de link nog niet gelegd :o?
Dacht bij peerke eerder dat het ging over nog een kindje erbij ofzo :7 (don't shoot me!)

Dacht ik ook... :o

Ik moet zeggen dat ik WWW niet eens ken, zal zo eens bij de index kijken, maar ik kan de meerwaarde van het man of vrouw zijn op zo'n forum ook niet inzien. Maakt een paard immers ook niets uit, en daar gaat dit forum tenslotte over.

(heb overigens maar gewoon m'n eigen naam als gebruikersnaam genomen, voorkomt een hoop twijfels en vergissingen :P )