'Kinderslot' @ bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeudi

Re: 'Kinderslot' @ bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:43

Ik denk dat die optie beter zal werken dan het kinderslot, alleen vraag me af of een hele maand niet wat te overdreven is.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:46

jah een maand is miss wel te veel maar vind het wel een goed oplossing....er komen nu gewoon te veel mensen in topic's met alleen commentaar en al niet altijd maar commentaar er zijn zelfs mensen die speuren naar nieuw prijsen opmoment dat je wat wil verkopen en dat vrolijk in je topic plaatsen waardoor jij je spul niet kwijt raakt wat moet je daar dan mee daar word ik soms ook zo moedeloos van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:52

Mmm... kinderslot vind ik wel wat maar dan vanwege dat er dan ook 18+ topics op kunnen, en dan heb ik het niet over pure sex topics maar meer over topics waar net iets meer in kan dan het penny niveau.

Heb al eens meegemaakt dat we met een groepje volwassenen in een topic zaten te dollen en dan wordt je er opeens op atent gemaakt dat er ook jonge kinderen op bokt zitten en dat sexueel getinte grapjes niet mag.
Oké denk je dan das waar en probeert het wat "netter" te houden maarja dan ga je je al snel afvragen, goh mag dit wel, mag dat wel en dan krijg je nog veel meer onderbroekenlol.
De oplossing zou heel simpel zijn, idd het kinderslot ofwel een besloten stukje voor 18 of van mij part 21+
Want ja bij paarden horen toch hooibergen........

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:58

Ik denk dat het probleem er meer in zit dat mensen zich niet beseffen dat er iemand achter de computer zit die indd zich heel naar kan voelen over bepaalde reacties. Bovendien komen sommige opmerkingen heel anders over dan ze misschien bedoelt zijn. Maar doordat het getypt is komt de boodschap niet altijd zo over als het bedoelt wordt.

Ik vind het wel een goed punt. Ik weet alleen ook niet zo goed hoe je het het beste kan realiseren. En het zijn inderdaad niet alleen meer jonge meiden die heel hard terecht gewezen worden, maar ook gewoon volwassenen. Ik kan me voorstellen dat er mensen serieus in de war raken van de keiharde opmerkingen. Misschien dat ik ook wel eens iets plaats met de beste bedoelingen, maar dat vanaf de computer het door een ander heel anders wordt opgevat. En daar doe je in principe niets aan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:58

In de afgelopen vakantietijd waren er heel veel topics die waren gestart door 12/13 jarigen.
Op de meesten kwam een slotje omdat het allemaal reltopics werden.
Het ging over van alles en nog wat.
Dus hopelijk als de vakantie weer om is dit allemaal weer minder wordt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:07

@ Jeroennn

Misschien is het je al opgevallen, maar er is een speciale "Jeugdafdeling" waar jeugdige bokkers hun berichten kunnen plaatsen. Daar wordt rekening gehouden met hun leeftijd, en zal men wat voorzichtiger zijn in de benadering van dergelijke topicstarters.

Op het moment dat een jeugdige bokker zich bewust buiten deze fora begeeft, en op een volwassen manier wil mee discussieren, topics bewust plaatst op fora buiten de speciale Fora voor de Jeugd hier op bokt, kunnen ze wat mij betreft volwassen tegengas verwachten. Ik duik niet bij iedere reactie in ieder topic in een profiel om te kijken hoe oud iemand is. Het advies om serieuze problemen te corrigeren met snoepjes en "als ik lief toe tegen het paard dan doet hij lief tegen mij" werkt behoorlijk om mijn zenuwen, en dergelijke adviezen kunnen ronduit gevaarlijk uitpakken.

En op dat moment krijgt iemand tegengas. Ik ga niet kijken in profielen of iemand wel of niet 16+ is. Sterker nog, leeftijd is niet altijd een indicatie voor kennis van zaken of bereidheid om wat bij te leren....

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:16

nee idd zoals hier boven klopt maar dan nog is andwoorden vaak nog de kunst om dit normaal te doen er zijn veel bokkers die met bot en pijnlijke texten komen en dan noem ik het 18+ onvolwassen andwoorden..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:28

Als het zoveelste topic gestart wordt over het aanleren van bijv. steigeren van je verzorgshet (let wel, paardje is NIET van de TS) zonder medeweten van de eigenaar, en je zo verantwoordelijk bent voor misschien de eerste stap naar een traject met uiteindelijk resultaat de eeuwiggroene jachtvelden (lees: slager) voor de pony, kan ik niet vriendelijk meer zijn.
En ik heb geen statjes, daarvoor moet je bij Bart zijn. Maar iedere pony die op die manier iets aanleert wat hem zijn leven kan kosten, is er een te veel.
En dan, met het leven en het welzijn van die pony in mijn achterhoofd, kan ik niet vriendelijk meer zijn....

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:35

nee oke dat snap ik die topic ben ik ook niet happy mee maar bv ik heb ooit een topic geplaats met waar ik ervaringen en tips vroeg voor een 4 jarig paard die je gewoon aanviel nou werkelijk kreeg van alles over mij heen tervwijl ik alleen vroeg om een tip van oplossen en ervaringen...nou werkelijk er kwam vanalles in het topic maar niet het andwoord dat ik vroeg dit zou ik wel opgelost zien worden net zoals bij de verkooptoppic ..bv ik het 30 euro betaald voor iets en gebruik het 2 x en verkoop het weer en wil er 20 euro voor hebben..

vervolgens komt er 1 hier is die 15 en daar is ie maar 12,50 en vervolgens komt de 3de bij ons is het in de aanbieding nou sorry vraag ik hier om? denk wel dat hier oplossingen voor moeten komen gezien het veel de zelfden zijn die dit doen...

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:37

Krips schreef:
Ik denk dat het probleem er meer in zit dat mensen zich niet beseffen dat er iemand achter de computer zit die indd zich heel naar kan voelen over bepaalde reacties. Bovendien komen sommige opmerkingen heel anders over dan ze misschien bedoelt zijn. Maar doordat het getypt is komt de boodschap niet altijd zo over als het bedoelt wordt.

Klopt, maar daarvoor zijn ook smilies voor uitgevonden :) (hoevaak ik deze: :) wel niet gebruikt heb haha) zo kom je net iets vriendelijker over vind ik..

Cassidy schreef:
En op dat moment krijgt iemand tegengas. Ik ga niet kijken in profielen of iemand wel of niet 16+ is. Sterker nog, leeftijd is niet altijd een indicatie voor kennis van zaken of bereidheid om wat bij te leren....

Inderdaad, maar waar ik vooral op doel is de manier van reageren.
Tegen een volwassen persoon reageer ik anders dan tegen een kind. En natuurlijk is ieder kind anders, sommige weten al zoveeeel en dat is ook heel lastig om te meten. Maar inderdaad dat profiel zoeken, daar gaat het mij ook om.
Ik kijk ook niet gelijk naar het profiel wat de leeftijd is. Misschien dat daarom de leeftijd onder naam gezet kan worden? (met natuurlijk een optie om de leeftijd niet te tonen op 'eigen risico' voor de jongere onder ons (dus dan kun je wel volwassencommentaar verwachten).

Ik weet niet een jeugdige bokker (mooi gezegd) buiten de forums weet dat zij (hij) volwassenkritiek kan verwachten.

Maar dan is het nog erg hoe sommige reageren..

En neem alsjeblieft het kinderslotje niet te letterlijk :P het is meer een manier van communiceren met jongere bokkers zodat daar op gelet kan worden met het reageren op elkaar.

skyline schreef:
Misschien voor mensen die niet normaal kunnen reageren op topic's (bij bepaalde dan )
Daar een stipje bijzetten bij 2 stipjes kan je bijvoorbeeld een maand geen berichten plaatsen.
Misscien leren ze daar wat van :)

Tsjaah als het haalbaar is, waarom niet :)?

Offtopic: en 18+ forums zouden ook toegestaan kunnen worden op een apart deel (wel MET kinderslotje om kinderen tegen te houden)
maargoed, dat is niet aan mij :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:40

Als jij een probleem met je paard, qua rijden, omgang of medisch voorlegt op bokt heb je geen garantie dat er iemand antwoord met verstand van zaken die vanacht de PC alle problemen gratis voor je oplost.
Die garantie heb je wel als je een kundig iemand in de arm neemt, met verstand van zaken. Dus bij een serieus probleem: vertrouw niet op bokt, maar stap naar een deskundige.

Wat onzinbiedingen op verkooptopics betreft: die garantie heb je niet. Niet op Marktplaats, niet op Bokt. Wil je voorkomen dat iemand onder je gewenste bedrag gaat zitten, verkoop je spullen via Ebay....

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:46

nou het gaat niet zo zeer om gewensten en ongewenste biedingen dat maakt niet uit iedereen mag bieden doe ik ook maar meer van mijn betaalde np zet ik er bij en mijn vp en dan krijg je 3 mensen in het topic van dat het bij hun in de ruitersportzaak goedkoper is dat zoort dingen daar hou ik niet van daar doelde ik meer op...

en ik ben al zeg ik het zelf kundig genoeg met paarden maar soms kun je iets vastlopen in iets en is er iemand die iets heeft meegemaakt en wel de ultieme tip heeft daar word om gevraag

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:49

Nogmaals, de garantie dat er echt iemand komt met de ultieme tip, die heb je niet.
En de ervaring leert dat de mensen met echt veel ervaring, die professioneel met paarden omgaan, geen tijd hebben om te lang op bokt te zitten.
En de kennis die ze hebben niet altijd gratis geven. Zij kunnen ook niet van lucht alleen leven. En heel veel problemen die geplaatst worden zijn onderdeel van een groter geheel. Quick Fixes in de paarden zijn er niet. Je moet het geheel zien en aanpakken...

En stoor je je aan opmerkingen dat spullen goedkoper bij de ruitersportzaak om de hoek te krijgen zijn, is een mod vast wel bereid om deze opmerkingen te verwijderen....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-01-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:50

Ja klopt. Maar dat bedoel ik niet echt met dit topic :Y)

Mijn punt:
Communicatie is ooh zo belangrijk.
Er zijn veel wegen die naar Rome leiden. Zo zijn er ook veel manieren waarop iets gezegd kan worden.
En dan maakt het echt wel uit tegen wie je het hebt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:53

Jeroennn schreef:
Mijn punt:
Communicatie is ooh zo belangrijk.
Er zijn veel wegen die naar Rome leiden. Zo zijn er ook veel manieren waarop iets gezegd kan worden.
En dan maakt het echt wel uit tegen wie je het hebt.

Idd, het maakt wel degelijk uit tegen wie je het hebt.
Een Puber denkt de wijsheid in pacht te hebben en neemt niet altijd iets aan van mensen die ouder zijn en meer ervaring hebben. Inherent aan de leeftijd en de hormonen die door hun lijf gieren.
Sterker nog, ze kunnnen adviezen geven die compleet contra werken voor het probleem waar een ts mee komt.
Dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden is waar.
Alleen kun je, als je eenmaal een weg bent ingeslagen (spoor A), niet zomaar overstappen op spoor B...
Omdat dingen haaks op elkaar kunnen staan. En er geen quick fixes zijn als je met paarden omgaat....

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:55

_/-\o_

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:55

waarom reageren mensen dan? als je niks nuttigs hebt reageer dan gewoon niet is dat dan zo moeilijk voor sommiggen...

@Cassidy snap je punt helemaal hoor en idd ik bericht het mod altijd maar waarom moeten mensen (altijd dezelfde) dan steeds weer een bepaald punt oprakelen en of het zelfde plaatsen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:00

Omdat niet iedereen alle topics op bokt leest.
Omdat het zo makkelijk is een vraag op bokt te kwakken zonder eerst de zoekfunctie te gebruiken of te googlen.
Ik ben ook heel consequent in het herhalen van iedere keer dezelfde informatie.
Over het steigeren bij pony's, over de Join Up, over grondwerk.
Ik ben me bewust dat het herhalen van iedere keer dezelfde informatie bij degenen die met liever kwijt dan rijk zijn in een topic, aardig op de zenuwen werkt.
Maar ik weet dat niet iedereen alles leest. Dat soms dingen, die ik al -tig keer op bokt hebt gezet, nieuw zijn voor bepaalde bokkers (die dan wel of niet in dat topic hebben geplaatst) en daar gaat het me om.
Hoe vaker je dingen herhaalt, hoe meer mensen je bereikt....

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:06

ow jah zeker mee eens ik zoek ook altijd eerst grondig bokt door voor ik plaats soms gebeurt het dat ik niet goed genoeg heb gekeken en zijn er mensen die het wel vinden maar goed daarvoor kun je iets op slot zetten...zo denk ik ook wel eens dat stond er 2 pagina's eerder ook al..

maar gaat meer om mentalitijd van somige kan wel vaak anders zoals ts zij...soms gaan mensen ook te ver met reactie's dat ik denk van nou nou dat kan wel eens anders zeg daar gaat dit topic toch ook over...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:10

Maar is het niet inherent aan het medium internet? Dat je je anoniem kunt verschuilen achter een usernaam, en een wel of niet actuele avatar, en dan van leer kunt trekken? Mensen durven meer van achter hun computer, lekker anoniem, lekker rellen, lekker stoken. En die mensen vind je in iedere leeftijdscategorie.
Geschreven text kent geen intonatie, geen lichaamstaal, geen mimiek (daar hebben we dan smilies voor) en kan soms onbedoeld harder overkomen dan de bedoeling is.
Maar het omgekeerde is ook waar. Omdat je niet bekend bent op bokt, kun je mensen virtueel stalken en ze het leven zuur maken.
Ik denk alleen dat je dat met het plaatsen van een dergelijk topic niet de wereld uithelpt.....

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:11

ship schreef:
maar gaat meer om mentalitijd van somige kan wel vaak anders zoals ts zij...soms gaan mensen ook te ver met reactie's dat ik denk van nou nou dat kan wel eens anders zeg daar gaat dit topic toch ook over...

:j

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:11

ship; Dat is inderdaad ook waar. Mensen die er geen verstand van hebben praten gewoon de reacties die eerder zijn geplaats na, of zeggen gewoon iets zodat ze overkomen of ze er 'verstand' van hebben.

jeroen; Communicatie is inderdaad erg belangrijk, helemaal op een internet-site.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:15

dat bedoel ik mensen gaan mee in het rellen waardoor het probleem groter word en dus mensen meer de fout in gaan kijk ik snap dat prof geen gratig info geven maar wij als gewoone paarden liefhebbers kunnen toch wel gewoon op een nette normale manier iemand helpen of nie? kun je het niet gewoon topic weg doen en niet meer kijken en of niet reageren.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:17

Inderdaad :j. Je krijgt op één topic soms ook honderd keer het zelfde commentaar en dan gaan ze rellen. Ik snap hier het nut ook niet van. Maar inderdaad we zouden op een nette manier met elkaar moeten kunnen praten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:18

Dus jij vindt dat je, als je verkeerde informatie krijgt in een topic, je dit topic maar weg moet klikken als je je daar aan ergert? Dan keldert het niveau van Bokt nog erger dan dit nu al het geval is. Mensen met echte kennis van zaken komen hier al niet meer. Wat wil je dan? Lekker keutelen op Penny niveau, foto's bekijken van weer het zoveelste halster en setje dat iemand voor zijn paard heeft aangeschaft?

Als ze het allemaal maar met elkaar eens moeten zijn, en er geen flinke discussies meer mogen ontstaan, wat is de waarden dan van een forum?

Als ik foto's van paardjes wil zien, dan abboneer ik me wel op webshots...daar heb ik Bokt niet voor nodig....