[Dienstmededeling] Afsluiting van 'Bokt-leaks'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: [Dienstmededeling] Afsluiting van 'Bokt-leaks'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:51

Gewoon even een vraagje; de mensen die een haat pb naar de modjes hebben gestuurd, zijn die er zo zonder ow of ban van afgekomen of zijn er toch nog sancties opgekomen? Aangezien er niet op pb's wordt gemod. (mag hopen dat het nu wel is gebeurt hoor trouwens ;) )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:54

Ik heb ook wel eens een haat-pb gehad hoor MarJon, maar op die basis kon er niet geband worden.
Waarom dan nu wel bannen als het om een mod gaat?

Neemt trouwens niet weg dat ik het belachelijk vind dat er zulke pb's naar het team gestuurd worden.
Zonder mods zou er een hoooop misgaan hier op bokt. Ondankbaarheid noemen ze zoiets als ik me niet vergis. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:57

Roosch schreef:
Ik heb ook wel eens een haat-pb gehad hoor MarJon, maar op die basis kon er niet geband worden.
Waarom dan nu wel bannen als het om een mod gaat?

Neemt trouwens niet weg dat ik het belachelijk vind dat er zulke pb's naar het team gestuurd worden.
Zonder mods zou er een hoooop misgaan hier op bokt. Ondankbaarheid noemen ze zoiets als ik me niet vergis. :+

Omdat mods kunnen bannen? Zou ik opzich wel een logische redenatie vinden. Er wordt niet geband op PB's omdat de mods niet kunnen controleren of dat echt is wat er geschreven is, gezien ze niet rechtstreeks in je inbox mogen/kunnen kijken ivm privacy. Maar als je een haat-pb naar een mod stuurt (wat ik overgens ook erg laag vind), dan kunnen 'de mods' het wel controleren, omdat ze wel in hun eigen inbox mogen kijken. Zoiets? Dat zou ik wel een logische gedachtengang vinden. Toch? Of zeg ik nu iets heel erg blonds :o?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:59

Als ik het goed heb, moet een ban door meerdere mods goedgekeurd worden.

Dan is het nog het ene woord tegen het ander.
ModA zegt dat ze door gebruikerA wordt bedreigd staat dan gelijk aan GebruikerA zegt dat ze door gebruikerB wordt bedreigd.
Oftewel, het lijkt mij hetzelfde probleem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:00

Roosch schreef:
Als ik het goed heb, moet een ban door meerdere mods goedgekeurd worden.

Dan is het nog het ene woord tegen het ander.
ModA zegt dat ze door gebruikerA wordt bedreigd staat dan gelijk aan GebruikerA zegt dat ze door gebruikerB wordt bedreigd.
Oftewel, het lijkt mij hetzelfde probleem.

True. Nou ja, ik hoop dat degenen die dit gedaan hebben hier een waarschuwing voor krijgen, officieel of niet.

En ik hoop dat bokt weer gewoon leuk en gezellig wordt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:01

Fijn dat het is uitgesproken, voor alle partijen. :j Ik hoop dat dit een stap in de richting van een gezelliger bokt is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:20

Waarom zou je als forumbeheerder iemand bellen. Of ken je Kim persoonlijk ook> Dat maakt het anders.
Zo niet, erg vreemd.
Maar goed fijn dat jullie het hebben uitgepraat.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:22

Marchador schreef:
Waarom zou je als forumbeheerder iemand bellen. Of ken je Kim persoonlijk ook> Dat maakt het anders.
Zo niet, erg vreemd.

Als iemand zomaar andermans vertrouwelijke gegevens openbaar op internet kwakt dan vind ik dat wel een belletje waard, of je diegene nou goed kent of niet. Want zulke fratsen horen natuurlijk niet en kunnen schadelijk zijn voor anderen. :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:26

Tjah, maar dat is een risico van internet in mijn ogen. Ik zie het al voor me dat al die mensen gebeld gaan worden :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:35

Heel erg fijn om te lezen dit, sportief dat het uitgepraat is en het lijkt me ook een opluchtig dat de kwestie van de ongelezen mail opgehelderd is. En daar kom ik weer met mijn punt dat ik in het Boktleaks-topic ook probeerde te maken; dat een relatief kleine vorm van miscommunicatie (het missen van smileys en in dit geval een mail die is blijven liggen) tot grote misverstanden kan leiden.

Ik hoop dat dit een aanzet is tot een periode van verbetering van beide kanten. Het klinkt te wollig voor woorden ( := ) maar ik geloof erg in de kracht van vergeving en luisteren naar elkaar, openstaan voor andermans argumenten, ook al ben je het er niet mee eens. Ik zag dat toch in het Boktleaks-topic voor het eerst sinds lange tijd van beide kanten gebeuren; er werden geen moderatoropmerkingen geplaatst waardoor gebruikers de ruimte kregen om hun ei te kwijten. Vanuit de gebruikers kwam langzaamaan steeds meer fatsoen en gegronde (= welkome) kritiek in plaats van het de laatste tijd vaak gebruikelijke, met open deuren doorspekte 'getier' (bij gebrek aan een beter woord).

Bart, in antwoord overigens op je naar mij gerichte opmerking daar: graag gedaan :j
Ik ga nu het rondetafeltopic bijlezen.
En ik heb voor het eerst sinds een tijdje weer echt goeie zin om te modden :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:00

Marchador schreef:
Zo niet, erg vreemd.

Omdat Kim daar meerdere malen expliciet om gevraagd heeft misschien? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:04

Marchador schreef:
Zo niet, erg vreemd.

Om problemen op te lossen op een volwassen manier?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:21

Kim is een oud mid. De gegevens van teamleden zijn onderling wel bekent voor eventuele problemen. Bovendien geloof ik dat Kim en Bart elkaar wel kennen (Horse-event etc?)

In ieder geval: Fijn dat alles is uitgepraat. Het siert zowel Kim als het team dat er onderling op deze manier is gepraat en dat ze er ook onderling uit zijn gekomen.

Ik hoop van harte dat alle overige knelpunten ook worden opgelost en dat zowel gebruikers als het team met die oplossingen kan leven. Iedereen heel veel succes!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:23

Nou fijn dat dit opgehelderd is.. Natuurlijk zijn er nog een aantal punten waar het beheer aan moet werken, maar dan wel met frisse moed na een opgeklaarde lucht in 2011!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:48

ik vind het super fijn dat het uitgepraat is! nu vol goede, nieuwe moet verder om bokt weer helemaal op de rails te krijgen! ik hoop dat we volgendjaar op dit tijd stip terug kunnen kijken naar een super leuk bokt jaar :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:56

Goed om te lezen dat het op deze manier uitgepraat is en nu op naar een constructief 2011!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:48

Mijn complimenten naar zowel Bart als Kim voor de manier waarop dit is opgelost. :)

Ik wens het team, Kim en de rest van bokt een goed uiteinde en moge 2011 een gezellig boktjaar worden.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:50

Super dat het nu netjes opgelost is met z'n allen.
Ik hoop dat we nu weer aan een positieve sfeer kunnen werken met z'n allen!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:56

Fijn om te zien dat dit in ieder geval uitgepraat is!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:16

Jesser schreef:
Het is fantastisch dat het met Kim uitgepraat is! Hopelijk kun je er met RK en Sul en Detour ook eruit komen.. Zij waren ook van een aantal dingen beschuldigd waarover ze zeer verontwaardigd zijn..Dan kunnen zij dat hoofdstuk ook afsluiten en verder gaan met hun dingen..

Nou idd zeg. Super dat het ene opgelost is maar hiermee is de kous voor een aantal andere nog niet af.

114677

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:35

ik moet zeggen dat ik eerst mijn twijfels had of dit ooit nog goed zou komen, maar nu echt mijn complimenten dat het zo opgelost is.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:47

he he! ik zou bijna zeggen, was dat nou zo moeilijk?? fijn dat jullie het nu goed hebben uitgepraat!

( iedereen die veel kritiek heeft gehad in het bokt-leaks topic, reageren hier nu allemaal heel positief. Fijn dat alles zo is opgelost. Denk dat het team nu wel ergens spijt heeft dat ze het zo 'groot' hebben laten worden, terwijl dit al vanaf moment 1 had gekunt eigenlijk :o )

maar in ieder geval heel goed. laten we nu allemaal inderdaad mee denken in het rondetafel-topic! met tips en feedback kom je veel verder dan alleen maar kritiek geven! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:16

een dikke pluim voor alle betrokken voor hoe het opgelost is... thumbs up!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:31

+:)+ x 10!

Echt heel fijn om te lezen.. zo los je dingen op een volwassen manier op. :j
Daar kunnen veel mensen, waaronder ik zelf, een voorbeeld aan nemen.

Ik hoop dat de rust nu eindelijk terugkeert.
Voor alle betrokkenen is het even tijd om adem te halen, denk ik.

Ik heb er echt respect voor. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:31

easygoing schreef:
Jesser schreef:
Het is fantastisch dat het met Kim uitgepraat is! Hopelijk kun je er met RK en Sul en Detour ook eruit komen.. Zij waren ook van een aantal dingen beschuldigd waarover ze zeer verontwaardigd zijn..Dan kunnen zij dat hoofdstuk ook afsluiten en verder gaan met hun dingen..

Nou idd zeg. Super dat het ene opgelost is maar hiermee is de kous voor een aantal andere nog niet af.

En die kous gaat ook niet afgemaakt worden, denk ik zomaar. Ik denk niet dat er verder veel verandert.
Kim heeft gewoon toegegeven (al brengt ze het zelf heel anders natuurlijk). Er is nog steeds niet gezegd dat de SA níet van haar was, ze blijven volhouden dat hij wel van haar was. Kim wilde hoe dan ook dat dit gerectificeerd werd en ze wilde twee dagen ontbot worden, zodat ze haar verhaal kon doen op bokt, vragen kon beantwoorden en pb's kon beantwoorden. Dit gebeurt niet, maar dat had ik ook niet verwacht hoor.