eisen verkoop advertenties

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: eisen verkoop advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:42

Oscar: Dit probleem kan heel eenvoudig opgelost worden door het in de regels op te nemen, maar dat gebeurt niet want er komen geen aanpassingen op EA tot het nieuwe EA ooit klaar is. Dat is wat ik bedoel.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:53

stef schreef:
Oscar: Dit probleem kan heel eenvoudig opgelost worden door het in de regels op te nemen, maar dat gebeurt niet want er komen geen aanpassingen op EA tot het nieuwe EA ooit klaar is. Dat is wat ik bedoel.

idd

maar het is toch niet zo moeilijk al een paar regels te introduceren ??
of ligt dat aan mij ???

oscar heb jij hier een antwoord op wand ik snap niet helemaal waarom het niet kan :o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:06

Het is niet zozeer een kwestie van niet kunnen want natuurlijk is het mogelijk om eisen te stellen aan een advertentie.
Deels doen we dat ook, advertenties moeten aan een aantal voorwaarden voldoen. Er zijn echter ook een aantal dingen waarin de TS vrijgelaten wordt. Zo is het niet verplicht om een prijs te noemen en we willen ook geen eisen stellen aan het aantal foto's of de kwaliteit van de foto's die geplaatst worden.
Dat heeft eigenlijk niets te maken met een oud/nieuw EA, maar met een stuk vrijheid van degene die de advertentie plaatst.
Ik weet ook dat de meningen hierover verdeeld zijn. Een aantal bokkers zou graag zien dat er strikte regels voor komen, maar er zijn ook veel bokkers die dit helemaal niet willen en graag gebruik maken van de mogelijkheden/vrijheden die er zijn. Niet iedereen wil dat de prijs van zijn/haar paard openbaar op internet staat en hetzelfde geldt voor foto's. Vandaar dat wij vinden dat een verkoper hierin wat vrijheid moet hebben. Daarnaast is er nog de mogelijkheid om een verkoper per PB te benaderen zodat je de informatie op kunt vragen.

rommulus

Re: eisen verkoop advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 16:32

ok ik kan het prijs gebeuren begrijpen
maar simpele dingen zoals

stokmaat, leeftijd, ras, geslacht en eventueel provincie waar het dier staat
persoonlijk zijn er voor mij niet meer eisen zijn voor een ad

en met betrekking tot de foto's
zoals ik al duidelijk maakte in mijn eerste post de verplichting tot 1 stand foto en evt 1 draf foto lijkt mij toch niet erg veel eisen
kijk wat de rest er bij gezet word, kan me er wel aan ergeren maar dat lijk me geen noodzaak
de rest vind ik toch wel minimale informatie

ik ben ook hier op bokt advertenties tegen gekomen met bergen informatie over hoe lief en wat ie allemaal kan etc etc
maar nergens een stokmaat, leeftijd of uberhaupt geslacht
en een berg link's en foto's maar nergens een foto waarop je meer dan alleen de voorbenen va de knie en het hoofd op ziet

ik zie de eisen meer dan eisen eigenlijk maar ook een soort van voorlichting over wat mimimaal in zo'n advertentie moet staan om je paard ook daadwerkelijk te kunnen verkopen en niet overspoeld te worden met pb's

de andere kant is evt kopers houden dan ook een beetje overzicht in welke informatie bij welk paard hoort zonder dat ze uiteindelijk door de bomen het bos niet meer zien